قرارداد یک روزه با دختر ۱۰ ساله

تیم بسکتبال واشنگتن ویزاردز با یک کودک ۱۰ ساله قرارداد یک روزه منعقد کرد.

 

سایت جام جم ورزشی - تیم بسکتبال واشنگتن ویزاردز در بازی قبلی خود مقابل میلواکی باکس در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا یک بازیکن ویژه داشت. این تیم در این بازی، قراردادی یک روزه با دختری 10 ساله بست تا در یک دیدار رسمی در NBA کنار بازیکنان ویزاردز باشد.

آماریس جکسون، یک دختر 10 ساله است که به نوع نادری از سرطان مبتلاست. باشگاه ویزاردز به خاطر کمک به این کودک و تحقق یکی از آرزوهایش با او قراردادی یک روزه بست. آماریس با پیراهن شماره 10 تیم محبوبش و در پست گارد رأس وارد زمین شد، خودش را گرم کرد و به تماشاگران حاضر در سالن معرفی شد.

تد لیونسیس،‌ مالک ویزاردز نیز از خانواده آماریس دعوت کرد تا از جایگاه ویژه و در کنار او بازی را تماشا کنند.

در پایان این بازی که با نتیجه 104 بر 91 به سود واشنگتن تمام شد، یک دست لباس کامل و اختصاصی به همراه کفش و سایر ملزومات بازی بسکتبال به آماریس داده شد تا یک شب فراموش نشدنی پیش از عمل جراحی تومورهایش برای این گارد رأس 10 ساله رقم بخورد. (مهر)


برچسب‌ها: NBA,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:25 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال روز یکشنبه طی نشستی که با مسئولان چهار تیم حاضر در مرحله نهایی و رده‌بندی مسابقات لیگ برتر داشت، در مورد چگونگی پیگیری این دو مرحله از مسابقات به جمع بندی نهایی رسید.

بر این اساس و به دنبال مصوب شدن برگزاری دیدارهای نهایی و رده‌بندی لیگ برتر به صورت 4 از 7 و 2 از 3، برنامه برگزاری دیدارها نیز مشخص شد. طبق برنامه ریزی انجام شده و در دیدارهای نهایی، پتروشیمی میزبان دو دیدار نخست است. ضمن اینکه دانشگاه آزاد میزبانی دیدار اول رده‌بندی را بر عهده دارد.

برنامه دیدارهای فینال و رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است: 

دیدار فینال

پنجشنبه 93/2/11

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

جمعه 93/2/12

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دوشنبه 93/2/15

* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 17 - تالار بسکتبال آزادی)

سه شنبه 93/2/16

* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 17 - تالار بسکتبال آزادی)

جمعه 93/2/19

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دوشنبه 93/2/22

* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 17 - تالار بسکتبال آزادی)

پنجشنبه 93/2/25

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 17 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدار رده‌بندی

پنجشنبه 93/2/11

* دانشگاه آزاد تهران - ذوب آهن اصفهان (ساعت 16 - سالن اختصاصی دانشگاه آزاد)

دوشنبه 93/2/15

* ذوب آهن اصفهان - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 16 - سالن ملت اصفهان)

پنجشنبه 93/2/18

* دانشگاه آزاد تهران - ذوب آهن اصفهان (ساعت 16 - سالن اختصاصی دانشگاه آزاد)


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:8 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی با ابراز رضایت از نحوه‌ی برگزاری فینال لیگ به صورت 4 از 7 گفت: عادلانه‌ترین تصمیم همین بود که تغییری در نحوه‌ی برگزاری بازی‌ها ایجاد شود.

erfan khoshkhoo-20-27.jpg

 

مهران حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی نحوه برگزاری فینال لیگ به صورت 4 از 7 اظهار کرد: این شرایط از قبل حاکم بوده و به نظر من عادلانه‌ترین تصمیم این بود که این نحوه تغییر کند. ما همچون از ابتدا با همین روش کارمان را آغاز کردیم. ترجیح دادیم تا این روش باقی بماند. همه تیم‌ها با همین تفکر پیش رفتند و بازیکنانشان را برای همین نحوه آماده کردند.

 

او در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور دو بازیکن خارجی جدید در تیمش آیا می‌توان گفت پتروشیمی آماده برای حضور در فینال است؟ گفت: هر یک که به فینال رسیده آماده است. با توجه به اینکه 22 روز دیرتر از زمان تعیین شده توانستیم ویزای گیبسون را بگیریم با این حال زمانی که داشتیم را غنیمت شمرده و سعی کردیم آماده باشیم. خدا را شکر که توانستیم روزی رو به رشد داشته باشیم. گیبسون هم عملکرد خوبی داشته است. با این که لیگ ایران قوی‌تر از چین است توانست خودش را نشان دهد.

 

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت، فینال رقابت بین دو سنتر باقامت 218 و 222 سانتی‌متری است؟ بیان کرد: خیر. بسکتبال رقابت دو تیم است. 5 نفر در میدان هستند و رقابت می‌کنند. فینال، رقابت یک تیم از پایتخت و یکی از ماهشهر است. ما بازی به بازی وارد میدان می‌شویم و برای بهترین نتیجه گام برمی‌داریم. بلند پروازانه هم فکر نمی‌کنیم و متمرکز به بازی پیش رو هستیم.

 

حاتمی در پاسخ به این سوال که مهرام را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: مهرام تیم خوبی است و خیلی خوب هم کار کرده است. آنها بازیکنان و کادر فنی خوبی دارند و با قدرت وارد میدان می‌شوند. سعی ما این است که بتوانیم با نمایش عملکرد خوب نتیجه مورد نظرمان را نیز کسب کنیم.

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:7 ] [ Masoud.F ]

 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در جلسه شورای سیاستگذاری‌ سازمان لیگ بسکتبال پیشنهاد اضافه شدن مهلت نقل و انتقالات نیم فصل به سوپر لیگ مطرح شد، اما این پیشنهاد با مخالفت رئیس فدراسیون و اعتصاب سازمان مواجه شد.
 
 لیگ‌های مختلف دنیا مهلت چند روزه‌ای برای جابه جایی بازیکنان در میانه فصل در نظر می‌گیرند اما در سوپر لیگ ایران چنین فرصتی وجود ندارد و بازیکنی که با لباس یک تیم در طول فصل بازی کرده حق پیوستن به تیم دیگری را تا پایان فصل ندارد.
 
روز گذشته نیز با توجه به مشکلات برخی بازیکنان جوان در طول فصل پیشنهاد شد تیم‌ها به صورت محدود در میان فصل اجازه جابه‌جایی دو بازیکن را داشته باشند.
 
محمد رضا مشحون تنها کسی بود که تا حدودی با این پیشنهاد موافق بود و مثال بازیکنان جوانی مثل نوید رضایی فر در تیم مهرام را مطرح کرد که در بازی چند روز قبل سه ثانیه هم بازی  نکرد و در صورت دعوت از سوی تیم ملی نیز قطعا اجازه حضور در اردو را از سوی مربیان خود دریافت نمی‌کند.
 
 سلیمانی، آتشی و محمود مشحون از مخالفان این پیشنهاد بودند دلیل مخالفت آنها نیز سوء استفاده‌های احتمالی از این قانون بود.
 
 عنایت آتشی توضیح داد: در تمام دنیا  این مهلت وجود دارد اما فرهنگ آن هم در کنارش هست، در حالی که ما تجربه این کار را در ایران داشته ایم با داشتن اجازه نقل و انتقالات در طول فصل ممکن است بازیکن خوب تیم حریف را در میانه فصل وسوسه کند که با پول بیشتر برای ما بازی کرد تا تنها تیم حریف را به هم بریزند

محمود مشحون هم برخی قوانین را برای کشور‌هایی تابع قانون مثل سوئیس مناسب دانست و گفت: به محض گذاشتن این قانون مشکلاتی پیش می‌آید که فدراسیون برای حل آن باید 200 وکیل بگیرد.
 
** پیشنهادات دیگر به سازمان لیگ

درجلسه سازمان لیگ پیشنهاد جدید دیگری نیز مطرح شد که تیم های سوپرلیگ به هیچ وجه از سوی هیات‌های استانها حمایت نشوند چراکه هیات‌‌ها منابع مالی لازم را ندارند و تیم‌های تحت حمایت آنها نیز به مشکل می‌خورند.

همچنین بااشاره به ضعیف بودن روسای هیات‌ها پیشنهاد شد قدرت بیشتری به آنها داده شود و برای مثال امضای روسای هیات‌ها نیز یک پای قرارداد بازیکنان باشد.

نماینده مدیران باشگاه‌ها پیشنهاد تقدیر از مدیران را نیز مطرح کرد. گنجی مدیرعامل مهرام دراین مورد گفت: مسئولان باشگاهها بازگشت مالی ازورود به ورزش را ندارند و چنین اقداماتی باعث دلخوشی آنها می‌شود.

** پیشنهاد تشکیل اتحادیه بازیکنان

پیشنهاد تشکیل اتحادیه مربیان بسکتبال تا به حال چندین بار مطرح شده است اما بازیکنان شاغل در بسکتبال به دنبال تشکیل اتحادیه‌ای برای خود نبوده‌اند.

این پیشنهاد با توجه به عملی بودن آن، به سازمان لیگ بسکتبال ارائه شد تا حداقل 5یا 6 بازیکن استارت اتحاده را بزنند.

همچنین بار دیگر بحث تشکیل تیم جوانان یا تیم دسته اولی از سوی تمام باشگاه‌های سوپرلیگ مطرح شد تا با این کار بازیکنان جوان هر تیم فرصت بازی بیشتری پیدا کنند و تیمهای سوپر لیگی امکان استفاده از بازیکن تیم پشتیبان خود را داشته باشند یا اینکه بازیکنان درحال افت خود را با فرستادن به این تیم تنبیه کنند. ضمن اینکه درخواست آزاد کردن استفاده از 2 یارخارجی در طول فصل مطرح شد.

گنجی مدیر عامل مهرام نیز برای افزایش بعد تبلیغات لیگ پیشنهاد داد کمیته ای با نام روابط عمومی و تبلیغات در فدراسیون تشکیل شود که ارتباط بهتر با رسانه‌ها، گرفتن اسپانسر و همچنین ارتباط با صدا و سیما برای گرفتن پخش مستقیم بازیها برعهده همین کمیته باشد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:7 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون بسکتبال عراق با مانوئل پوبه‌آ، سرمربی 45 ساله اسپانیایی برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق رسید. عراقی‌ها همچنین احمد فادل را به عنوان دستیار این مربی اسپانیایی در کنار تیم ملی قرار داده‌اند.

بسکتبال عراق

«مانولو» که سابقه حضور در لیگ زنان عراق را هم دارد، 9 سال در تیم اونیکاخا مالاگا با مربیانی مثل بوژیدار مالیکوویچ، خواویر ایمبرودا و پدرو رامیرز همکاری داشته است. او همچنین در لیگ پرتغال نیز به فینال جام حذفی رسیده است. 

تیم ملی عراق مسابقات غرب آسیا را پیش رو دارد.


برچسب‌ها: آسیا,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:6 ] [ Masoud.F ]
فدراسیون بسکتبال قصد دارد امسال در مراسمی رسمی از برترینهای سوپر لیگ در پایان فصل تقدیر کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رئیس فدراسیون بسکتبال ازبرگزاری مراسم تقدیررسمی از برترینهای سوپرلیگ بسکتبال در پایان فصل خبر داد.

این مراسم روز 29 اردیبهشت در هتل المپیک برگزار می‌شود و توزیع جوایز لیگ نیز دراین مراسم صورت می‌گیرد.

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:6 ] [ Masoud.F ]

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: در نظر داریم یک اردوی برون‌مرزی برای بانوان برگزار کنیم تا آنها بتوانند خارج از ایران هم بازی تدارکاتی انجام بدهند.

basketball-eea19.jpg

 

فاطمه کرم‌زاده در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی برنامه‌های این فدراسیون برای بانوان در سال 93 تصریح کرد: در شش ماهه اول سال در نظر داریم بخش استعدادیابی بانوان را فعال‌تر کنیم و بعد آزمون‌هایی را نیز برگزار کنیم و تلاش اصلی ما هم این است که برنامه‌های را به روز کنیم و با یک کار تحقیقاتی درست برنامه‌ها را اجرا کنیم.

 

او با اعلام اینکه در نظر دارد یک مدرس مربیگری از fiba به ایران بیاورد، گفت: در نظر دارم امسال یک مدرس حرفه‌ای مربیگری از فدراسیون جهانی برای بانوان به ایران بیاوریم تا مربیان هم از اطلاعات مربیگری روز دنیا اطلاع داشته باشند و هم از نظر کیفی به سطح مناسبی برسند.

 

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره‌ی مسابقات قهرمانی کشور بانوان اظهار کرد: فدراسیون بسکتبال یکی از معدود فدراسیون‌هایی است که رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان را در همه‌ی رده‌ها برگزار می‌کند. در لیگ برتر به دلیل این که تیم‌ها خصوصی‌اند نمایندگان همه‌ی استان‌ها حضور ندارند اما هیات‌های استانی برای قهرمانی کشور در اکثر موارد نماینده دارند و حتی بسیاری از قهرمانی‌ها به تیم‌های شهرستانی می‌رسد.

 

او همچنین درباره‌ی سمینارهای بسکتبال بانوان نیز گفت: فدراسیون در هر سال دو سمینار در خصوص بسکتبال بانوان برگزار می‌کند. در این سمینارها آمار و ارقام مسابقات بانوان به هیات‌ها، مربیان و داوران اعلام می‌شود و حتی کلاس‌های توجیحی هم در این رابطه برگزار می‌شود. این سمینارها تاثیر زیادی در بالا بردن آگاهی‌های جامعه بسکتبال درباره‌ی وضعیت کنونی این رشته در ایران دارد.

 

او همچنین درباره‌ی استعدادیابی دختران زیر 14 سال تصریح کرد: با توجه به برنامه‌هایی که اعلام کردم و تمرکز فدراسیون روی استعدادیابی اولین استعداد‌یابی سال 93 را زیر نظر الهه دارستانی، پروانه عباسی و زیبا عادلی سرمربی خوب بسکتبال برگزار کردیم. حدود 40 نفر در این اردو حضور داشتند و به دلیل درخواست هیات‌ها این تست را برای نفرات جامانده هم برگزار می‌کنیم.

 

فاطمه کرم‌زاده درباره‌ی حضور داوران بین‌المللی ایران در رقابت‌های رسمی اظهار کرد: با آقای "لوبومیرکاتلبا" مدرس فدراسیون جهانی بسکتبال صحبت کردم و پیشنهاد کرده‌ام که از دوران بین‌المللی زن ایران برای قضاوت در مسابقات کشورهای اسلامی استفاده کنند هر چند چون این داوران با حجاب هستند از نظر ما منعی برای حضور در میادین رسمی‌تر ندارند.

 

کرم‌زاده درباره‌ی مسائل مربوط به تیم ملی بزرگسالان نیز تصریح کرد: درباره‌ی حضور بانوان در میادین بین‌المللی خانم شهریان قول داده‌اند که پیگیری‌های لازم را انجام بدهند. در تدارک هستیم که برای تیم یک اردو بگذاریم و همچنین یک برنامه برای اعزام برون مرزی و برگزاری چند بازی تدارکاتی برای آنها را داریم.


برچسب‌ها: بانوان,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:5 ] [ Masoud.F ]

هماد سامری ˈ روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در آبادان افزود: متاسفانه برخی افراد در طول فصل به جای حمایت تیم، نابودی و صعود نکردن ما به لیگ برتر را دنبال می کردند. این افراد قصد داشتند بین بازیکنان تیم اختلاف ایجاد کنند ولی بازیکنان اجازه ندادند این افراد به اهداف شوم خود برسند.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: در طول فصل، بازیکنان باتجربه در کنار بازیکنان خوب آبادانی در تیم مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله برای صعود به لیگ برتر در سال گذشته گفت: با صعود به این لیگ یک سال از برنامه خود پیش افتادیم.

سامری خاطرنشان کرد: بسکتبالیست های آبادانی نیاز به تجربه دارند و با توجه به ظرفیت های بسکتبال آبادان، برای نتیجه گیری در لیگ برتر نیاز به زمان داریم.

وی به میانگین سنی کم بازیکنان بومی تیم پالایش و نفت آبادان اشاره کرد و گفت: در چند سال آینده می توانیم تیمی کاملا بومی داشته باشیم.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: ˈ سهیل شغیب ˈ از بازیکنان بومی ما اکنون عضو ثابت تیم جوانان است.حضور یک بازیکن آبادانی در تیم جوانان برای نخستین بار در طول تاریخ بسکتبال آبادان اتفاق افتاده است.

سامری مشکلات مالی تیم پالایش و نفت آبادان را یادآور شد و افزود: هیچ بازیکنی با توجه به مشکلات مالی تیم حاضر نبود به آبادان بیاید اما با مدیریت درست چند بازیکن خوب جذب تیم شد.

وی گفت: تیم باید از نظر بودجه در لیگ برتر حمایت شود زیرا بودجه لیگ برتر با لیگ یک قابل قیاس نیست.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: مردم آبادان به بسکتبال علاقه مند شدند و در این فصل با تمام وجود از تیم حمایت کردند به طوری که در چند بازی پایانی با حمایت تماشاگران موفق به شکست حریفان شدیم.

سامری گفت : هدف اصلی ما با توجه به نخستین حضور در لیگ برتر ماندن در این لیگ است و در سال های بعد به فکر کسب رده های بالای جدول خواهیم بود.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان افزود: بسکتبال در آبادان رشته ای نوپا است و شاید بعدها محبوبیت آن نسبت به فوتبال بیشتر شود.

وی اظهار کرد: ˈ حسن مختاری ˈ رییس امور ورزش شرکت پالایش و نفت آبادان و ˈ محسن داوری ˈ سرپرست تیم با پیگیری ها و حمایت های خود نقش زیادی در صعود ما به لیگ برتر داشتند و امیدوارم این حمایت ها در لیگ برتر بیشتر شود.

سامری برگزاری لیگ دسته یک امسال با حضور 12 تیم در یک گروه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این اقدام سطح مسابقات را بالا برد و رقابت بین تیم ها را بسیار نزدیک کرد.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان صعود به لیگ برتر را به ˈ مجید قاسمی ˈ کاپیتان این تیم تقدیم کرد و افزود: قاسمی از بازیکنان ارزنده بسکتبال آبادان است که به رغم مصدومیت شدید به عنوان یک بزرگتر در کنار تیم ماند.

وی با انتقاد از مدیران موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: مدیران این موسسه تا سال گذشته که زیر نظر آنها بودیم حتی یک بار در مسابقات یا تمرینات تیم حضور نیافتند.

سامری با اشاره به پرداخت نشدن قرارداد بازیکنان در این مدت افزود: انگیزه بازیکنان تیم از زمانی که زیر نظر امور ورزش پالایش و نفت آبادان رفتیم بیشتر شده است .

تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان در پایان رقابت های لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران موفق شد همراه تیم بهشت هیرگان گرگان به لیگ برتر صعود کند.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:5 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/02/07
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به جمع منتقدانی پیوست که سخنان نژاد پرستانه اخیر مالک یک باشگاه معروف بسکتبال را محکوم کردند.
اوباما گفت اظهارات نژادپرستانه ای که از روی نادانی مطرح شده است و به شدت توهین آمیز شمرده می شود را محکوم می کند.
به گزارش خبرگـزاری فرانسه از لس آنجلس، اوباما که به مالزی سفر کرده است در این باره گفت: «به نظر من لازم نیست این اظهارات را برای شما تعبیر کنم. این سخنان، به اندازه کافی گویا هستند.»
رئیس جمهور آمریکا افزود: «وقتی افراد نادان قصد دارند دم از نادانی خود بزنند، لازم نیست هیچ اقدامی در قبال آنها انجام دهید. تنها کافی است اجازه دهید آنها به سخن گفتن ادامه دهند.»
اوباما همچنین در خصوص نژادپرستی در آمریکا اظهار نظرهایی را مطرح کرد و گفت نژادپرستی هنوز در کشاکش با میراث برده داری و تبعیض نژادی در این کشور است.
رئیس جمهور آمریکا افزود: «ما باید در خصوص محکوم کردن نژاد پرستی، آشکارا عمل کنیم و پایداری داشته باشیم. ما باید به فرزندان خود به شیوه ای متفاوت (در خصوص نژاد پرستی) آموزش دهیم. با این حال ما باید همچنان امیدوار باشیم، زیرا زمانی که چنین اظهار نظرهایی مطرح می شود، در کانون توجه قرار می گیرد. علت این موضوع نیز آن است که دیدگاه ما نسبت به خودمان تغییر پیدا کرده است.»
پایگاه اینترنتی «تی ام زد» چندی پیش یک فایل صوتی را منتشر کرد که در آن «دونالد استرلینگ» میلیاردر معروف و مالک باشگاه بسکتبال «لس آنجلس کلیپرز» به یکی از دوستان خود می گوید از آوردن مهمان های سیاه پوست برای تماشای بازی های این تیم خودداری کند.
«لس آنجلس کلیپرز» یکی از برترین تیم های بسکتبال «اتحادیه ملی بسکتبال (ان بی ای)» است.


برچسب‌ها: NBA,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:4 ] [ Masoud.F ]

کمیته فنی انضباطی سازمان لیگ به استناد گزارش ناظر مسابقه بین تیمهای طرح ثامن خراسان و سولن بهشت هیرکان ، تصمیمات مشروحه زیر را اتخاذ نمود.

Icon 01 

1-     سهیل حسین زاده ، مرتضی سلطانی فر و ادریس عمرانی بازیکنان تیم طرح ثامن خراسان بعلت پرتاب بطری و ضرب و شتم و اهانت و فحاشی و بکار بردن الفاظ رکیک نسبت به اعضای تیم مقابل هریک به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جریمه نقدی و سه ماه محرومیت از همراهی تیم تنبیه شدند.

2-     فرشاد علی بیگی بازیکن تیم طرح ثامن خراسان بعلت اعتراض به امر داوری به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جریمه نقدی تنبیه گردید.

3-     علی جلائیان بدنساز تیم طرح ثامن خراسان بعلت بکار بردن الفاظ رکیک و کلمات تحریک آمیز و تهدید که مسبب اصلی برخوردها نیز شده به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جریمه نقدی و سه ماه محرومیت از همراهی تیم تنبیه شد.

4-     مهدی عمرانی مدیر باشگاه طرح ثامن خراسان بعلت برخورد نامناسب که منجر به تشدید درگیری ها گردیده ، به توبیخ با درج در پرونده تنبیه گردید.

5-     تیم های سولن بهشت هیرکان و طرح ثامن خراسان بعلت حضور تماشاگران در زمین مسابقه و زد و خورد ، هر تیم به پرداخت ده میلیون ریال جریمه نقدی تنبیه گردیدند.


برچسب‌ها: دسته اول کشور, کمیته انظباطی,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:4 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال دانیال اسکندری، نوید رضائی فر، امیرمحمد بادری، علیرضا قمری، علی اله وردی، مهران رضائی، عبدالصمد سرودی، محمد خرم شاهی، محمدرضا بهرام زاد، مهیار مهر، محمد یوسف وند، معین مرادحاصل، آرش بنی مهدی، علیرضا معززی، مهدی جعفری، امیرحسین نوری، برزین بابان،‌سهیل فرهادی، سیدابوالفضل سیدی، محمدرضا رضائی، امین امیرآقاجان،‌ آرمی نظریان، کامیار صادق زاده،‌گلستان 23 بازیکنی هستند که به این اردو دعوت شده‌اند.

خبرگزاری فارس: ۲۳ بازیکن به اردوی تیم ‌ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند

دعوت شدگان باید ساعت 16 روز دوشنبه 8 اردیبهشت ماه در سالن بسکتبال آزادی خود را به ژوزف نظریان سرپرست تیم معرفی کنند. این اردو تا بعدازظهر روز جمعه 12 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.


برچسب‌ها: تیمهای ملی, جوانان,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:3 ] [ Masoud.F ]

مجيد محمديان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقه تيم بسكتبال "طرح مسكن ثامن" در مقابل "كوشا البرز" در ديدار رده بندي ليگ دسته اول بسكتبال كشور اظهار كرد: در حال حاضر همه بازيكنان در خدمت تيم هستند و پس از دور روز استراحتي كه داشتند با روحيه بسيار بالايي خودشان را براي رودررويي با تيم كوشا البرز آماده مي كنند.

وي افزود: تيم بسكتبال طرح مسكن ثامن با همدلي و مديريت خوبي كه در اين مجموعه داشته توانسته تا اين مرحله از مسابقات بالا آمده و خودش را در جمع تيم هاي برتر قرار دهد و اميدوارم در ادامه راه نيز بتوانيم نماينده خوبي براي مردم مشهد در ليگ دسته يك و سپس ليگ برتر بسكتبال كشور باشيم.

 در چارچوب رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال کشور،تیم های طرح مسکن ثامن مشهد و کوشا البرز روز  سه شنبه 9 اردیبهشت ماه در کرج برای کسب عنوان سومی این بازی ها به مصاف هم می روند.

بازی برگشت این مرحله نيز روز جمعه 12 اردیبهشت در خانه بسکتبال مشهد برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393 ] [ 19:3 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه مرحله پلی آف لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، تیم‌های اوکلاهماسیتی تاندر، میامی هیت، دالاس موریکس و ایندیانا پیسرز حریفان خود را شکست دادند. 

دیدار 2 تیم بابکتز و هیت در سالن «تایم وارنر کِیبِل» شهر شارلوت با نتیجه 98 بر 85 به سود میامی تمام شد. در این بازی،‌ مایکل جردن، اسطوره بسکتبال آمریکا و مالک تیم شارلوت بابکتز روی نیکت تیمش نشسته بود و در حالی که هیچ کمکی از دستش بر نمی‌آمد فقط هنرنمایی لبران جیمز، فوق ستاره میامی را تماشا می‌کرد. جیمز در این بازی 30 امتیاز، 10 ریباند و 6 پاس گل داشت در حالی که آل جفرسون 20 امتیاز و 5 ریباند برای شارلوت به دست آورد. از این بازی 19633 تماشاگر دیدن کردند که در تاریخ باشگاه شارلوت بی‌نظیر است. میامی در حال حاضر 3 بر صفر از شارلوت پیش است و در صورت کسب یک پیروزی دیگر راهی نیمه نهایی کنفرانس شرق می‌شود. 

بازی 2 تیم ممفیس و اوکلاهماسیتی در سالن فدکس فوروم شهر ممفیس در وقت اضافه با نتیجه 92 بر 89 به سود تیم میهمان به پایان رسید. رجی جکسون 32 امتیاز، 9 ریباند و یک پاس گل برای اوکلاهماسیتی کسب کرد و مارک گسول، سنتر اسپانیایی ممفیس و همبازی سابق حامد حدادی، 23 امتیاز، 11 ریباند و 4 ریباند برای ممفیس به دست آورد. 2 تیم در حال حاضر 2 بر 2 مساوی هستند. 

دالاس موریکس در حالی که 2 بازی قبلی پلی آف را به سان آنتونیو اسپرز باخته بود در بازی صبح امروز که در سالن اختصاصی این تیم برگزار شد با شوت وینس کارتر، میهمان خود را شکست داد.کارتر در حالی که تیمش 106 بر 108 تا ثانیه آخر بازی عقب بود با شوت 3 امتیازی خود نتیجه این دیدار را عوض کرد و دالاس 109 بر 108 موفق به کسب اولین پیروزی مقابل اسپرز شد. او 13 سال پیش هم چنین کاری را برای تیمش در پلی آف انجام داده بود.  تیم دانکن 22 امتیاز، 5 ریباند و 2 پاس گل برای اسپرز کسب کرد و مونتا الیس با 29 امتیاز، 2 ریباند و 3 پاس گل، مؤثرترین بازیکن دالاس بود. 

دیدار 2 تیم ایندیانا و آتلانتا در سالن فیلیپس شهر آتلانتا با نتیجه 91 بر 88 به سود تیم میهمان به پایان رسید تا 2 بر 2 در پلی آف مساوی شوند. 

برنامه بازی‌های فردا به شرح زیر است: 

شیکاگو - واشنگتن
کلیپرز - گلدن استیت
تورنتو - بروکلین
هیوستون - پورتلند


برچسب‌ها: NBA,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 14:12 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون بسکتبال این روزها به دنبال انتخاب سرمربی تیم بسکتبال جوانان است و هفته گذشته یک گزینه صربستانی برای این تیم مطرح شد و حالا با اعلام مشحون، رئیس فدراسیون یک گزینه دیگر هم برای هدایت تیم ملی جوانان اضافه شده، اما نام و ملیت وی هنوز اعلام نشده است.

خبرگزاری فارس: یک گزینه دیگر برای هدایت تیم ملی بسکتبال جوانان اضافه شد

طبق اعلام مسئولان فدراسیون بسکتبال تا پایان هفته گزینه نهایی تیم ملی جوانان مشخص و قرارداد رسمی منعقد خواهد شد.

تیم ملی بسکتبال جوانان در سال جاری مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی 2015 را پیش رو دارد و قرار است تا چند روز دیگر تمرینات این تیم آغاز شود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی, جوانان,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 14:0 ] [ Masoud.F ]
به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زحمتکش شامگاه شنبه در هشتادو سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: درگذشته کار سازندگی در بسکتبال نبوده اما طی چند سال اخیر شرایطی در بسکتبال به وجود آمده که موجب شده تیم جوانان بسکتبال شهرداری گرگان مقام اول را در کشور کسب کند.
 
وی ادامه داد: کسب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در چند سال گذشته از جمله موفقیت های تیم بسکتبال شهرداریی گرگان بوده است اما متاسفانه اخذ این مقام ها توسط تیم بسکتبال گرگان مورد توجه مسئولین شهری و متولی ورزش قرار نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: در سال 92 دو 93 حضور بخش خصوصی در بسکتبال شهرداری گرگان و سولن بهشت هیرکان موجب تغییرات مثبتی در تیم شهرداری گرگان شده است که ادامه این روند نیاز به حمایت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان دارد.
 
زحمتکش خواستار توجه ویژه شهرداری شورای اسلامی شهر گرگان به ورزش بسکتبال شد و افزود: با حمایت شهرداری گرگان و توجه مسئولین شهری بسکتبال گرگان پشتوانه ای محکم خواهد داشت و به جایگاهی که شایستگی آن را در سطح کشور دارد، خواهد رسید.
 
وی از وجود بسیاری بازیکنان و نیروهای  کارآمد طی سالهای گذشته در تیم بسکتبال گرگان خبر داد و بیان داشت:  برخی از افراد پایشان در این رشته ورزشی خشکید اما دیده نشدند.
 
سرپرست تیم بسکتبال سولن بهشت هیرکان اظهار داشت: سالهات که خانواده ام را فدای ورزش بسکتبال کرده ام و هیچ توقعی در ازای آن نداشته ام، اما اکنون خواستار تغییر نگرش اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به تیمداری بسکتبال گرگان هستم.
 
وی در خاتمه یادآور شد: صداقت، درستی و امانت داری در ورزش حرف اول را می زند از این رو انتظار می رود اگر مسئولی اعلام می کند که کاری در ورزش بسکتبال انجام داده، ما آمادگی این را داریم تا در نشستی مشخص شود که چه کسی چه کاری انجام داده است و هر گونه انتقاد را در این راستا پذیرا هستیم.

برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 14:0 ] [ Masoud.F ]
فدراسیون بسکتبال علاوه بر میزبانی مسابقات نونهالان غرب آسیا، 13 اعزام برون مرزی برای 6 ماه نخست سال دارد که با اعزام تیم جوانان به مسابقات غرب آسیا آغاز خواهد شد. آخرین اعزام مصوب در فدراسیون بسکتبال هم مربوط به حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود.
 
به گزارش مهر، به واسطه حضور تیم بسکتبال جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که جنبه انتخابی قهرمانی جهان را هم دارد و مهمتر از آن اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان و بعد از بازی‌های آسیایی، فدراسیون بسکتبال ماه‌های پرمشغله‌ای را پیش رو دارد چراکه به خاطر انجام هر چه بهتر و پربارتر این اعزام‌ها، برنامه‌های آماده‌سازی در قالب حضور در رویدادهای رسمی، تورنمنت‌های بین‌المللی و اردوهای تمرینی برای بازیکنان تیم جوانان و تیم ملی پیش‌بینی شده است.
 
مجموعه این برنامه‌ها با لحاظ شدن مسابقات باشگاه‌های آسیا و همچنین میزبانی نونهالان غرب آسیا حضور در 14 رویداد بین‌المللی (شامل 13 اعزام برون مرزی) را در دستور کار مسئولان فدراسیون بسکتبال و برای 6 ماه نخست سال قرار داده است. این اعزام‌ها عزام تیم جوانان به مسابقات غرب آسیا آغاز خواهد شد. آخرین اعزام مصوب در فدراسیون بسکتبال هم مربوط به حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود.
 
رویدادهای بین‌المللی و اعزام‌های مصوب فدراسیون بسکتبال به این شرح است:
 
* مسابقات قهرمانی غرب آسیا: 2 تا 8 خردادماه (اردن)؛ طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است به جای تیم ملی، تیم جوانان در این رویداد شرکت داشته باشد
 
* مسابقات باشگاه‌های آسیا: 15 تا 23 خردادماه (کویت)؛ مهرام نماینده ایران در این مسابقات است
 
* کمپ تمرینی بسکتبال بدون مرز: 22 تا 26 خردادماه (چین‌تایپه)؛ محمد یوسف‌وند، علی الله وردی، آرمین نظریان و نوید رضایی‌فر نمایندگان ایران در این کمپ بسکتبال هستند
 
* اردوی تمرینی ترکیه: این نخستین اعزام تیم ملی بسکتبال در راه آماده سازی جهانی و آسیایی است که هنوز زمان آن نهایی نشده است
 
* مرحله دوم مسابقات جوانان غرب آسیا: 17 تا 23 تیرماه (اربیل عراق)
 
* مسابقات کاپ آسیا: 20 تا 28 تیرماه (ووهان چین)؛ فدراسیون بسکتبال هنوز به طور دقیق مشخص نکرده که نماینده ایران در این رقابت‌ها چه تیمی خواهد بود
 
* تورنمنت بین المللی لهستان: 9 تا 18 مردادماه؛ تیم ملی در این تورنمنت شرکت خواهد کرد
 
* مسابقات قهرمانی نونهالان (زیر 16 سال) غرب آسیا: 15 تا 19 مردادماه (تهران)
 
* اردوی تدارکاتی استونی: 17 تا 19 مردادماه؛ تیم ملی در این اردو شرکت خواهد کرد
 
* مسابقات ویلیام جونز: 17 تا 26 مردادماه (چین‌تایپه)؛ به احتمال زیاد تیم "ب" در این رویداد شرکت می‌کند
 
* مسابقات جوانان قهرمانی آسیا: 28 مردادماه تا 6 شهریورماه (قطر)
 
* تورنمنت بین‌المللی اسلوونی: 29 مردادماه تا 4 شهریورماه؛ تیم ملی در این تورنمنت شرکت خواهد کرد
 
* بازی‌های آسیایی اینچئون: 28 شهریورماه تا 12 مهرماه؛ تیم ملی نماینده ایران در این دوره از بازی‌هاست

 


برچسب‌ها: اخبار فدراسیون,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 13:59 ] [ Masoud.F ]

دیدارهای فینال و رده بندی مسابقات لیگ دسته یک باشگاههای کشور سه شنبه 9 اردیبهشت ماه آغاز می گردد.

 

IMAGE635157267204927562

 

تیم های سولن بهشت هیرکان گرگان و پالایش نفت آبادان با کسب دو پیروزی در مرحله نیمه نهایی برای رسیدن به عنوان قهرمانی این فصل رقابت ها با هم دیدار می کنند و تیم های کوشا البرزو طرح مسکن ثامن خراسان نیز در بازی رده بندی برای تعیین مقام سومی مقابل هم به میدان می روند.

دیدارهای فینال و رده بندی مسابقات لیگ دسته یک باشگاههای کشور به صورت دو از سه  طبق برنامه زیر  برگزار می گردد.

 

 

تاریخ برگزاری

شماره بازی

ساعت بازی

تیم میزبان

تیم میهمان

سه شنبه

93.02.09

بازی اول فینال

16:00

سولن بهشت هیرکان گرگان

پالایش نفت آبادان

بازی اول رده بندی

16:00

طرح مسکن ثامن خراسان

کوشا البرز

 

 

 

 

 

تاریخ برگزاری

شماره بازی

ساعت بازی

تیم میزبان

تیم میهمان

جمعه

93.02.12

بازی دوم فینال

16:00

پالایش نفت آبادان

سولن بهشت هیرکان گرگان

بازی دوم رده بندی

16:00

کوشا البرز

طرح مسکن ثامن خراسان

 


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 13:55 ] [ Masoud.F ]

مسعود سیاهپور ˈ شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ما بعد از دیدار مقابل ذوب آهن در اصفهان روز گذشته به ماهشهر بازگشت و با تصمیم کادر فنی روز گذشته بازیکنان استراحت کردند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ما در بازی سوم کار را تمام کردیم تا با استراحت بیشتری به مصاف تیم مهرام در دیدار فینال برویم.

مدیر تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام افزود: بازیکنان تیم امروز با حضور در سالن شهرک اندیشه ماهشهر تمرینات را زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند تا برای دیدار با مهرام آماده شوند.

وی گفت: تیم تا روز فینال هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می کند تا بدون مشکل برابر تیم مهرام به میدان برود.

سیاهپور افزود: جلسه هماهنگی دیدار فینال رقابت های لیگ برتر کشور فردا(یکشنبه) در فدراسیون بسکتبال کشور انجام خواهد شد و تاریخ دقیق برگزاری این بازی به تیم ها اعلام می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 13:51 ] [ Masoud.F ]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانامحمود محشون ، در مورد دیدارش با وزیر و ورزش و جوانان و معاونین وی اظهار داشت: در این جلسه گزارش عملکرد بسکتبال را ارائه دادیم و برنامه‌های آینده فدراسیون بسکتبال هم به وزیر ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه بسیار خوبی بود و همه معاونین وزیر هم حضور داشتند.


جلسه پرباری با وزیر و معاونانش داشتیم/ وزارت ورزش حمایت همه جانبه از بسکتبال دارد

وی ادامه داد: وزیر ورزش و همکارانش با تمام توان کار می‌کنند تا بهترین شرایط برای ورزش و جوانان رقم خورده و موقعیت و شخصیت تیم‌ها حفظ شود. آنها دیدگاه بسیار خوبی دارند و در این جلسه دو ساعته به مسائل و مشکلات بسکتبال رسیدگی شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه آیا در این جلسه قولی برای ساخت سالن در سال جاری داده شدی، یا خیر، گفت: سالن جزء نیازهای ما است و وزیر ورزش نیز از روز اول که سکان وزارتخانه را در اختیار گرفته، جایگاهی را برای بسکتبال در نظر گرفته است و توجه ویژه‌ای دارد. در این جلسه هم از معاونین خود خواستند که حمایت بسیار خوبی از بسکتبال شود.

مشحون با اشاره به اینکه اولویت ما در سال جاری اینچئون است، گفت: هدف گذاری ما از سال گذشته هم بازی‌های آسیایی اینچئون بوده است و بسکتبال ایران باید در بالاترین سکو قرار بگیرد. البته در جام جهانی نیز نباید بی بهره بمانیم.


برچسب‌ها: اخبار فدراسیون,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 13:51 ] [ Masoud.F ]
به گزارش خبرنگار مهر، ناصر گرزین شامگاه شنبه در هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: قدردانی از سرپرست و دست اندرکاران و بازیکنان این تیم به جهت کسب این جایگاه ضروری است زیرا این افراد باری دیگر شهروندان و علاقمندان به این رشته ورزشی را خوشحال کردند.
 
وی با اشاره بر ضرورت فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: فضای شهر باید به سمت اسلامی شدن برود و در این راستا باید اقدامات اساسی برای رفع مسائل شهری انجام شود از این رو توجه به فرهنگ اسلامی نکته کلیدی برای رفع مشکلات شهری است.
 
گرزین اظهار داشت: با توجه به تلاش همه جانبه شورا و شهرداری باید شهروندان را به سمتی سوق دهیم تا در عرصه‎های مختلف توانمندتر شوند و قدرت تعیین سرنوشت در مدیریت شهری را پیدا کنند.
 
وی رسیدگی به منظر و نمای شهری را یکی از اولویت‎های شهر گرگان برشمرد و تصریح کرد: شهردار باید توجه به مبلمان شهری را در دستور کار خود قرار دهد چراکه نمای شهر به عنوان هویت مردم مطرح است. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه صدور پروانه‎های ساختمانی باید مشروط بر نمای ساختمان باشد، افزود: مبلمان شهری گرگان هیچ الگوی خاصی را دنبال نمی‎کند لذا باید حوزه مدیریت شهری الگوی اسلامی را در گرگان مدنظر قرار دهد.
 
وی با بیان این نکته که شهر گرگان باید از صورت و سیرت زیبا برخوردارباشد، بیان داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است باید این مهم با جدیت پیگیری شود.
 
گرزین با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان اظهار داشت: این انتخابات بسیار پرشور برگزار شد که نقطه عطفی در مشارکت‎های اجتماعی به شمار می رود.
 
ناصر گرزین با بیان اینکه هفته گذشته به میزبانی استان تهران اجلاس شوراهای مرکز استان‎ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف این اجلاس مشورت در مدیریت امور شهری بوده است تا در سایه آن مشکلات و موانع مرتفع شود و کارها در ابعاد مختلف تسهیل پیدا کند.
 
وی  انتخاب هیئت رئیسه را یکی از برنامه‎های اجلاس مذکور عنوان کرد و افزود: بر اساس نظام‎نامه‎ای که اجلاس روسا داشتند رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عنوان رئیس اجلاس و روسای شوراهای مراکز استان‎ها به عنوان نائب‎رئیس اجلاس معرفی شدند.
 
وی در خاتمه یادآور شد: سه کمیسیون حقوقی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه عمران و مدیریت شهری در این اجلاس برابر نظام‎نامه مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 ] [ 13:51 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای بامداد امروز مرحله پلی‌آف رقابتهای بسکتبال حرفه‌ای NBA تیم شیکاگو بولز در خانه واشنگتن ویزاردز به پیروزی 100 بر 97 دست یافت. در این بازی که در حضور 23 هزار و 356 تماشاگر برگزار شد "مارک دانلیوی" فوروارد تیم شیکاگو بولز 35 امتیاز، 5 ریباند و 3 پاس منجر به امتیاز کسب کرد و ستاره میدان لقب گرفت. در نقطه مقابل "بردلی بیل" گارد تیم واشنگتن ویزاردز 25 امتیاز گرفت ولی تلاش او کافی نبود تا هواداران پرشمار این تیم در کمال سکوت سالن را ترک کنند.

بیش از 23 هزار تماشاگر بازی تیم‌های واشنگتن ویزاردز و شیکاگو بولز را تماشا کردند

در یکی دیگر از بازی‌ها تیم بروکلین نتس در سالن اختصاصی خود "بارکلیز سنتر" و در حضور 17 هزار و 732 تماشاگر که در میان آنها چهره‌های سرشناس هنری نیز دیده می‌شدند برابر تورنتو رپتورز به پیروزی 102 بر 98 دست یافت. "جو جانسون" فوروارد تیم بروکلین با کسب 29 امتیاز ستاره تیمش بود. در طرف دیگر "دیمار دروزان" گارد تیم تورنتو در مدت 39 دقیقه توانست 30 امتیاز کسب کند.

نمایی از بازی بروکلین نتس و تورنتو رپتورز

آخرین بازی صبح امروز را تیم‌های پورتلند بلیزرز و هوستون راکتس برگزار کردند که این دیدار در پایان وقت‌های اضافی با حساب 121 بر 116 به سود تیم هوستون خاتمه یافت. "جیمز هاردن" گارد تیم هوستون که از سوی هواداران حریف بارها هو شده بود در این بازی 37 امتیاز کسب کرد و پاسخ محکمی به آنها داد.

تصویری از بازی بامداد امروز تیم‌های پورتلند بلیزرز و هوستون راکتس


برچسب‌ها: NBA,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:40 ] [ Masoud.F ]

جاناتان گیبسونˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند پیشنهاد خوب از لیگ آمریکا دارم و تابستان امسال به این لیگ بازخواهم گشت.

وی تصریح کرد: بعد از دیدار فینال مقابل مهرام تهران به یکی از این پیشنهادها جواب می دهم تا با برنامه فصل آینده را آغاز کنم.

این بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام افزود:درمرحله نیمه نهایی مقابل ذوب آهن اصفهان بازی قابل قبولی ارائه دادیم و با شکست مقتدرانه این تیم راهی فینال شدیم.

وی اظهار داشت: نخستین بازی خود در لیگ ایران را مقابل ذوب آهن ارائه دادم لذا بدلیل عدم شناخت از این لیگ خطاهای زیادی داشتم.

بازیکن آمریکایی تیم پتروشیمی بندر امام با اشاره به ساماندهی حرفه ای این تیم افزود: تیم پتروشیمی مدیریت و کادر فنی بزرگی دارد.

وی گفت: حضور در این تیم به طور حتم یکی از بهترین انتخاب های دوران حرفه ای من بود و از این انتخاب هرگز پشیمان نمی شوم.

گیبسون با اشاره به حضور بازیکنان خارجی بزرگ در لیگ بسکتبال ایران اضافه کرد: لیگ ایران هیجان های خاص خود را دارد و حضور بازیکنان خارجی موجب افزایش سطح کیفی رقابت ها شده است.

وی گفت: تیم پتروشیمی در دیدار فینال با تیمی بازی خواهد کرد که حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی دو بازیکن بزرگ و تاثیرگذار ایران را در خدمت دارد.

گیبسون افزود: در لیگ چین با این دو بازیکن روبرو شده و مقابل آنها پیروز شده ام و امیدوارم این پیروزی ها در لیگ ایران نیز ادامه یابند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:34 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/02/06
دیدارهای پنجم دور یک چهارم نهایی فصل 14 - 2013 بسکتبال قهرمانی باشگاه های اروپا - یورولیگ دیشب برگزار شد.
به گزارش گلز ، نتایج این دیدارها به شرح زیر است :
رئال مادرید اسپانیا 83 - 69 المپیاکو یونان (مدافع قهرمانی) مجموع 5 دیدار: 3 - 2 به سود رئال
زسکامسکو روسیه 74 - 44 پاناتینایکو یونان 3 - 2 به سود زسکا
پیش از این تیم های بارسلونا و مکابی به دور نیمه نهایی (مرحله نهایی) صعود کردند.
مرحله نهایی یا فاینال فور در فصل 14 - 2013 جمعه 26 تا یکشنبه 28 اردیبهشت در سالن مدیولانوم شهر میلان برگزار خواهد شد.
* برنامه نیمه نهایی - جمعه 26 اردیبهشت :
بارسلونا - رئال مادرید
زسکامسکو - مکابی
- تیم های رئال و المپیاکو فصل قبل برگزار کننده دیدار فینال بودند.
در بسکتبال یورولیگ تیم رئال مادرید با 8 قهرمانی و 7 نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم های زسکامسکو با 6 قهرمانی و نایب قهرمانی دوم و پاناتینایکو یونان با 6 قهرمانی و یک نایب قهرمانی دوم و سوم هستند.


برچسب‌ها: یورو لیگ,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، "بسکتبال بدون مرز" یک دوره تمرینی است که از سوی فیبا (فدراسیون بین‌المللی بسکتبال) و در قالب یک کمپ برگزار می‌شود. این کمپ هر دو سال یکبار به میزبانی یک قاره و در یکی از کشورهای آن برگزار می‌شود تا بازیکنان رده سنی زیر 18 سال با حضور در آن برای چند روز متوالی در کنار یکدیگر تمرینات مشترکی داشته باشند.

مربیانی مطرح از NBA و فیبا در این کمپ تمرینی آموزش‌های لازم را به بازیکنان شرکت کننده می‌دهند. دو سال پیش ژاپن میزبان این کمپ بود و امسال هم چین‌تایپه برگزار کننده آن خواهد بود.

ایران یکی از کشورهای شرکت کننده در کمپ تمرینی بسکتبال بدون مرز است. محمد یوسف‌وند، علی الله وردی، آرمین نظریان و نوید رضایی‌فر بازیکنانی هستند که به نمایندگی از ایران در کمپ بسکتبال بدون مرز شرکت می‌کنند.

کمپ تمرینی بسکتبال بدون مرز طی روزهای 22 تا 26 خردادماه در چین‌تایپه برگزار می‌شود و طی آن بازیکنان شرکت کننده که زیر 18 سال هستند زیر نظر مربیان مربوطه تمرین می‌کنند.


برچسب‌ها: جوانان,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:7 ] [ Masoud.F ]
 
بعد از پایان دور مقدماتی مسابقات دسته یک بزرگسالان باشگاههای تهران دو بازی از مرحله پلی اف این دوره از رقابت ها برگزار شد.
آرارات تیم سوم گروه A مقابل گاز تیم ششم گروه B به میدان رفت . تیم ارارات موفق شد در نیمه اول بازی تا مرز 20 امتیاز از حریف خود پیش افتد اما بازیکنان تیم گاز بدون توجه به اختلاف به وجود آمده در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاندند.جریان بازی در دقایق پایانی وقت قانونی به نحوی بود که به هیچ عنوان نمی شد حدس زد برتری نهایی از ان کدام تیم خواهد بود و در نهایت نیز تلاش دو تیم در وقت قانونی نتیجه تساوی را به همراه داشت.در اورتایم اول بازی ،تیم آرارات جلوی پیشروی تیم گاز را گرفت و با ارائه بازی بهتر نسبت به حریف خود با نتیجه 88 بر 78 مرحله پلی اف را با پیروزی اغاز کرد.
در بازی دوم این مرحله تیم باتیس تیم چهارم گروه A با دخانیات تیم پنجم گروه B روبه رو شد.بازیکنان تیم دخانیات از ابتدا سکان بازی را در دست گرفتند و با اختلاف امتیاز خوبی که به دست آوردن  بازی را مدیریت کردند و در نهایت نیز با نتیجه 67 بر 54 موفق شدند بازی رفت خود در مرحله پلی اف را با برتری پشت سر گذاشتند.

نتایج دو بازی رفت مرحله پلی اف رقابت های لیگ دسته یک باشگاههای استان تهران:

آرارات  88              گاز    78
باتیس   54           دخانیات  67

 


برچسب‌ها: دستجات کشور,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:4 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال جوانان یکی از دغدغه‌های فدراسیون بسکتبال برای 6 ماه نخست امسال است. این تیم که سال گذشته در مرحله نخست مسابقات غرب آسیا (تهران) به عنوان قهرمانی دست یافت باید طی روزهای 17 تا 23 تیرماه در مرحله دوم این رقابت‌ها شرکت کند. این مرحله به میزبانی عراق و در اربیل برگزار خواهد شد.

البته پیش از این مسابقات، تیم بسکتبال جوانان باید به جای تیم ملی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان غرب آسیا شرکت کند که طی روزهای 2 تا 8 خردادماه در اردن برگزار خواهد شد. این اعزام از آن جهت انجام می‌شود که جوانان بسکتبال باید امسال در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان حضور داشته باشند.

مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان 28 مردادماه تا 6 شهریورماه در قطر برگزار خواهد شد. برای فدراسیون بسکتبال و سازمان تیم‌های ملی اهمیت زیادی دارد که تیم اعزامی به این رقابت‌ها بتواند صاحب سهمیه جهانی شود. به همین دلیل علاوه بر مسابقات بزرگسالان و جوانان غرب آسیا و در کنار رایزنی برای جذب سرمربی خارجی، مسئولان رایزنی‌هایی هم برای فراهم کردن شرایط اعزام برون مرزی این تیم جهت دستیابی به آمادگی بیشتر انجام داده‌اند.

دعوت به تونس، رایزنی با لهستان
در این میان تونس از فدراسیون بسکتبال ایران دعوت کرد تا تیم جوانان خود را به تورنمنتی بین‌المللی در این کشور اعزام کند. گفته می‌شود آرژانتین و رومانی از دیگر تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت هستند. در هر صورت این اولین‌بار است که شرایطی فراهم شده تا بسکتبال ایران در  آفریقا اردو بزند اگرچه پاسخ سازمان تیم‌های ملی به دعوتی که تونس از تیم جوانان کرده، منفی است.

محمدرضا مشحون در این رابطه به خبرنگار مهر است: تورنمنت بین‌المللی تونس تقریبا اواخر خردادماه برگزار می‌شود و زمان آن با دوره بسکتبال بدون مرز (22 تا 26 خردادماه) که چند نفر از اعضای تیم جوانان باید در آن شرکت داشته باشند، تداخل دارد. به همین دلیل قادر به اعزام تیم جوانان به این تورنمنت نیستیم اگرچه حضور در آن می‌توانست خیلی برای‌مان مفید باشد.

وی تصریح کرد: البته در حال رایزنی هستیم تا در صورت امکان شرایط را برای یک اردوی برون مرزی دیگر فراهم کنیم. در این رابطه صحبت@هایی با لهستان انجام شده اما هنوز به نتیجه قطعی  و نهایی نرسیده‌ایم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: بعد از اینکه سرمربی تیم بسکتبال جوانان نهایی شد در رابطه با برنامه‌های آماده‌سازی این تیم هم به نتیجه نهایی می‌رسیم. سرمربی موردنظر که صربستانی است به احتمال زیاد هفته آینده سفری به ایران خواهد داشت و در صورت توافقات کامل قرارداد همکاری با او را نهایی می‌کنیم. بعد از آن بهتر می‌توانیم در رابطه با برنامه‌های تیم جوانان تصمیم‌گیری کنیم. به هر حال برای‌مان اهمیت زیادی دارد که این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی کسب کند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی, ؛جوانان,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:4 ] [ Masoud.F ]
اصفهان – خبرگزاری مهر: سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: اصفهان مردم با فرهنگی دارد و شعارهای تماشاگران ذوب‌آهن در دیدار این تیم مقابل پتروشیمی ناشی از عصبانیت بیش از حد بود.

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیروزی شب گذشته تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان و صعود به فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور اظهار داشت: ما بازی زیبایی را از دو تیم شاهد بودیم و به نظر من هر دو تیم در این مسابقه عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و مسابقه زیبایی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: ذوب‌آهن در این بازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و به نسبت بازی قبل با پتروشیمی، بسیار پیشرفت کرده بود.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام  تصریح کرد: این تیم در هفته‌های گذشته توان بسیاری به دست آورده و تیم ما نیز در کنار آن عملکرد بسیار خوبی انجام داد و با وجود اینکه ارسلان کاظمی را در اختیار نداشتیم، توانستیم مزد تلاش 8 ماهه خود را بگیریم.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون اعتراضات تماشاگران ذوب‌آهن به داور بازی تصریح کرد: به نظر من داوری در این بازی مشکل خاصی نداشت و آنچنان در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود.

حاتمی افزود: مردم اصفهان همواره آداب پهلوانی و جوانمردی را رعایت می‌کنند اما شعارهای تند آنها و اتفاقات صورت گرفته در این بازی، به دلیل باخت تیم ذوب‌آهن و شرایط جوی این بازی بود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 14:3 ] [ Masoud.F ]

 مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام بعد از صعود به فینال لیگ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به سختی بازی آخر اشاره کرد: بازی نیمه نهایی نباید غیر از این باشد. تصور این که در خانه حریف کارمان انقدر سخت باشد را از قبل هم داشتیم.

وی ادامه داد: قصد بازی دادن به صمد را در این بازی نداشتم. طی این فصل هیچوقت از پیر و جوانی یا مصدومیت بازیکنانم نگفته ام. اوشین یک نیم فصل بازی نکرد اما هیچ حرفی نزدم. با این وجود صمد واقعا شرایط بازی نداشت و ما هم بازیکن خارجی نداریم در حالی که تاثیرات بازیکن خارجی در بازی واقعا زیاد و دانشگاه آزاد هم تیمی واقعا قوی است. 

داوران هم باید بازی را مدیریت کنند

هاشمی گفت: با این شرایط کارمان واقعا سخت شد و صمد هم از روی احساس مسئولیت اصرار به بازی داشت که در نهایت وی را به زمین فرستادم در حالی که واقعا نمی توانست بازی کند و سلامت بازیکن هم برایم مهمتر از بردن یک بازی است.

سرمربی مهرام از داوری بازی سوم بیشتر از قبل رضایت دارد اما تاکید می کند: برخلاف بازی قبل که بسیاری از خطاها گرفته نشد در این دیدار برای هر برخورد کوچکی خطا گرفتند. در حالی که داوران هم باید مانند مربیان بازی را مدیریت کنند. با این وجود کار داوران از این جهت خوب بود که بازی به جنجال کشیده نشد. گاهی باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد.
 
شاهین طبع: تجربه حریف بیشتر بود

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد هم بعد از باخت نزدیک در دیدار سوم توضیح داد: باید بهتر از این بازی می کردیم. در کوارتر چهارم چند ضد حمله را که می توانستیم به گل برسانیم را نگه داشتیم و بازیکن خارجی توپها را گل نکرد ضمن اینکه چند پنالتی را هم از دست دادیم. تجربه بازیکنان حریف هم بیشتر بود و ورود صمد نیز شرایطی را ایجاد کرد که تمرکز تیم بیشتر باشد.

با این وجود شاهین طبع به بازی خوب تیمش در این مرحله هم اشاره می کند: تیم ما در مرحله پلی آف شرایط متفاوتی دارد چون در این مرحله شرایطی به وجود می آید که تیمها رشد می کنند اما امید زیادی به برد داشتیم که متاسفانه به نتیجه نرسید.

http://www.aftab.ir/news/2007/dec/17/images/6505b13644fd26193bcf777bc2e4aa42.jpg

سرمربی دانشگاه آزاد اضافه کرد: یکی از مشکلات ما هم این بود که شروع خوبی نداشتیم در مجموع بازیهای این مرحله شروع کارمان خوب نبود. شروع قدرتمند اهمیت زیادی در بازی دارد. از آن مهمتر برگشت به بازی است که در این زمینه هم کادرفنی باید پاسخگوی ضعفها باشد.

وی در مورد کمتر استفاده کردن از حسن زاده گفت: ما کمی مشکل ریباند در بازی داشتیم. به خاطر حضور حدادی در زیر سبد مهرام و همچنین 20 ریباند کمتر از این تیم، مجبور به استفاده از بازیکنانی شدیم که زیر حلقه ریباند بیشتری داشته باشیم اما در هر حال بازی کردن مقابل بازیکنی مثل حدادی واقعا مشکل است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 13:59 ] [ Masoud.F ]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناحامد حدادی پس از برتری مهرام مقابل دانشگاه آزاد و راهیابی به فینال لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: بازی سختی بود و ما نسبت به دو مسابقه قبلی فشار بیشتری را تحمل کردیم، دانشگاه آزاد هم از میزبانی استفاده لازم را می‌برد. ما کوارتر چهارم صمد نیکخواه بهرامی را هم در اختیار نداشتیم و با اضافه شدن وی توانستیم بازی را در اختیار بگیریم و پیروز شویم.

وی در خصوص اینکه سرمربی دانشگاه آزاد عنوان کرد: نتوانستیم حدادی را زیر سبد کنترل کنیم، گفت: من سعی کردم همیشه زیر حلقه باشم و از فرصت‌هایی که برایم فراهم شد استفاده لازم را ببرم. از سایر بازیکنان تشکر می‌کنم که در این مسابقه من را خوب تغذیه کردند.

حدادی: برای نخستین قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال انگیزه بالایی دارم

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا در پاسخ به این سؤال که شما پتروشیمی را در غرب آسیا شکست دادید و آیا برای فینال انگیزه‌تان کم نیست، گفت: ما برای هر بازی انگیزه داریم و هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. بازی با پتروشیمی سخت خواهد بود. فکر می‌کنم هر تیمی که آنالیز بهتری داشته باشد می‌تواند برنده باشد. من به شخصه برای اولین قهرمانی در لیگ برتر انگیزه بسیار بالایی دارم.

حدادی در خصوص عملکرد داوران عنوان کرد: به نظرم داور هر صحنه‌ای را که تشخیص می‌دهد خطاست باید اعلام کند، داوران ما هم مانند بازیکنان اشتباه می‌کنند و نباید این مسئله را بزرگ کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پس از پایان لیگ ‌برتر آیا به بازگشت به NBA فکر می‌کنی یا خیر، گفت: عنوان کرد: احتمالش هست که باز گردم اما تصمیم نهایی را بعد از جام جهانی خواهم گرفت.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393 ] [ 13:59 ] [ Masoud.F ]

جهت مشاهده جدول و نتایج به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...


برچسب‌ها: دسته دوم کشور,
ادامه مطلب
[ جمعه 5 ارديبهشت 1393 ] [ 12:8 ] [ Masoud.F ]
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 صفحه بعد
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar