به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت آسیا بسکت، مسئولان بسکتبال لبنان پیشرفت خوبی در اصلاح اساسنامه داخلی خود براساس خواسته های فیبا داشته اند و اساسنامه جدید را بعد از ایجاد اصلاحات مورد نظر به فدراسیون جهانی ارسال کردند. فدراسیون جهانی نیز با موارد اصلاح شده موافقت کرده و از طرفی موافقت تمام باشگاههای دسته اول لبنان نیز برای تکرار نشدن اتفاقات سال گذشته جلب شده است.

با این اوصاف نامه لغو تعلیق بسکتبال لبنان به احتمال زیاد تا پایان این هفته به فدراسیون لبنان ارسال می شود و تیم های لبنانی به محض رسیدن این نامه برای شرکت در مسابقات بین المللی آزاد خواهند بود.

فدراسیون لبنان در نظر دارد بعد از پایان محرومیت یک ساله، قصان سرکیس را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان معرفی کند تا تیم ملی این کشور نیز در مسابقات غرب آسیا به میزبانی امان پایتخت اردن شرکت کند. این در حالی که فدراسیون ایران در نظر دارد تیم ملی جوانان را عازم این مسابقات کند که ورودی بازیهای کاپ آسیا در ووهان به شمار می رود.

گفتنی است بسکتبال لبنان سال گذشته پیش از مسابقات قهرمانی آسیا از حضور در مسابقات بین المللی محروم شد و به همین دلیل شانس شرکت در رقابتهای آسیایی و کسب سهمیه جام جهانی برای این کشور از دست رفت.


برچسب‌ها: آسیا,
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 ] [ 1:9 ] [ Masoud.F ]

رشت - ایرنا - رییس هیات بسکتبال گیلان گفت : یک دوره آموزشی برای مربیان این رشته ورزشی با مدرسیˈ میگوئل زاپاتا ˈ مسوول استعدادیابی و مربی رده های پایه فدراسیون بسکتبال در استان برگزار می شود .

 

  ˈ طاهره زین جنابی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به هماهنگی های انجام شده با فدراسیون بسکتبال این کلاس آموزشی از فردا به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می شود .

وی اضافه کرد : یکی از اهداف مهم هیات بسکتبال گیلان ، آموزش در رده های سنی پایه با هدف پشتوانه سازی است .


برچسب‌ها: مربیان,
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 ] [ 1:9 ] [ Masoud.F ]

ˈ داریوش کلانتری ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ما در این فصل با جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی به خواسته خود یعنی صعود به لیگ برتر رسید.

وی اظهار داشت: به رغم اینکه تیم با هزینه شخصی اداره می شود در طول فصل مشکل مالی نداشتیم.

مدیر تیم بسکتبال بهشت هیرگان گرگان افزود: کادر فنی تیم با استفاده از بازیکنان بومی و جوان بدنبال آینده نگری بودند که تا حدود زیادی به این خواسته رسیدند.

وی با اشاره به برنامه ریزی این تیم برای صعود به لیگ برتر گفت: برای حضور پرقدرت در لیگ برتر باید بازیکنان مورد نیاز را جذب کنیم.

کلانتری افزود: ما نیاز به حمایت مسوولین داریم زیرا تیم داری در لیگ برتر شرایط خاصی نسبت به لیگ یک دارد.

وی اظهار داشت: گرگان مهد بسکتبال کشور است و با استفاده از بازیکنان بومی گرگانی به طور حتم می توان در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرد.

تیم بسکتبال بهشت هیرگان گرگان روز گذشته در دیدار برگشت فینال لیگ دسته بسکتبال باشگاه های ایران مقابل میزبانش پالایش نفت آبادان شکست خورد.

 


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 ] [ 1:9 ] [ Masoud.F ]
خراسان رضوي - مورخ یکشنبه 1393/02/14 شماره انتشار 18678
ادعاي جعل نامه يا مانع تراشي فدراسيون سر راه نماينده استان؟

بهروز | تيم بسکتبال «طرح مسکن ثامن» خراسان رضوي در پايان رقابت هاي اين فصل ليگ دسته اول با شايستگي رتبه سوم اين مسابقات را کسب کرد. طبق صورتجلسه رسمي مسابقات ليگ دسته اول در تاريخ 92.6.25 که مورد تأييد فدراسيون بوده و نسخه اي از آن در اختيار روزنامه خراسان قرار گرفته است، در پايان فصل جاري مسابقات ليگ دسته اول ۳ تيم به ليگ برتر کشور راه مي يابند که مطابق همين «بند» نماينده بسکتبال استان به عنوان تيم سوم ليگ دسته اول به ليگ برتر راه يافته است. با اين وجود، رئيس فدراسيون بسکتبال در واکنشي عجيب اخيراً اعلام کرده است که تيم طرح مسکن ثامن خراسان رضوي تنها در صورتي مي تواند در ليگ برتر فصل آينده شرکت کند که امتيازي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر کشور خريداري کند(!!). «محمود مشحون» تأکيد کرده است، هيچ صورتجلسه اي درباره صعود ۳ تيم به ليگ برتر وجود ندارد و اگر چنين نامه اي وجود دارد «جعلي» است(!!) با توجه به ابهامات جديدي که درباره ليگ برتري شدن نماينده بسکتبال خراسان رضوي وجود دارد، از کادر فني و مديرعامل باشگاه «طرح مسکن ثامن» دعوت کرديم تا ميهمان تحريريه روزنامه خراسان باشند که دست اندرکاران اين تيم با وجود خستگي راه (با توجه به سفر شب گذشته از کرج به مشهد) دعوت روزنامه خراسان را قبول کردند که مشروح اين گفت و گو امروز تقديم علاقه مندان بسکتبال مي شود...

 

مديرعامل باشگاه طرح مسکن: نمي دانيم «پشت پرده» اين حرف هاي عجيب چيست

در ابتدا مديرعامل باشگاه «طرح مسکن ثامن خراسان رضوي» با تشکر از حمايت هاي روزنامه خراسان از ورزش و به ويژه رشته بسکتبال گفت: روزنامه خراسان را از کودکي هميشه مطالعه مي کرده و مي کنم و اگر امروز با وجود خستگي راه دعوت شما را قبول کردم، به خاطر اين است که روزنامه خراسان را حامي مردم جامعه و راوي حقايق مي دانم و حالا هم افتخار مي کنم که از تريبون اين رسانه از حق تيم و در واقع از حق بسکتبال استان دفاع مي کنم. مهندس «آرمان عمراني» با بيان اين که از واکنش رئيس فدراسيون در قبال خبر صعود نماينده استان به ليگ برتر غافلگير شده ايم، به «خراسان» مي گويد: طبق اين نامه (که تصوير آن را در حاشيه همين مطلب مشاهده مي کنيد) در تاريخ 93.1.24 مديرکل ورزش و جوانان استان (کوروش صبوريان) استعلامي را به فدراسيون براي روشن شدن وضعيت صعود تيم ها به ليگ برتر ارسال مي کند که مسئولان اين نامه را که به امضاي شخص آقاي «مشحون» رسيده است، برايشان ارسال مي کنند و همين نامه 93.2.7 به هيئت بسکتبال استان و از آن جا به دست ما رسيد. مطابق اين صورتجلسه در پايان ليگ دسته اول ۳ تيم به ليگ برتر راه مي يابند که مستندات آن را هم خدمت شما براي تنوير افکار عمومي تقديم مي کنيم. متأسفانه حالا که تيم ما بازي رفت و برگشت رده بندي ليگ دسته اول را با پيروزي به پايان برده است و طبق اين استعلام، ليگ برتري شده ايم به يکباره رئيس فدراسيون همه چيز را انکار مي کند و مدعي است صورتجلسه ارسالي «جعلي» است. «عمراني» مي افزايد: واقعاً نمي دانيم پشت پرده اين حرف هاي عجيب و غريب چيست و واقعاً اگر فدراسيون مشکلي با بسکتبال استان دارد، چرا از همان ابتدا آن را مطرح نکرده است؟

 

حالا توپ فدراسيون در زمين اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استان است

مديرعامل باشگاه «طرح مسکن ثامن» در ادامه با تأکيد بر اين که چيزي جز حقمان را از فدراسيون نمي خواهيم، مي گويد: معتقدم جوانان شايسته تيم طرح مسکن ثامن خراسان رضوي، امسال با انجام بازي هاي خوب از هويت بسکتبال استان دفاع کرده اند و حالا که رئيس فدراسيون نامه اش را به مديرکل «جعلي» مي خواند، ديگر توپ فدراسيون در زمين اداره کل ورزش و جوانان استان افتاده است و مسئول اين اداره کل که تاکنون به خوبي پيگير مسايل و مشکلات ما بوده، مسئول پاسخگويي به اين اتهام است. از سوي ديگر به نظر من سرپرست هيئت بسکتبال استان و مسئولان استان حتي استاندار و نمايندگان هم نبايد در مقابل اين پيمان شکني آشکار سکوت کنند و از اين جا به بعد مسئولان استاني و رسانه ها بايد احقاق حق کنند چرا که «زور» ما در زمين بسکتبال بود و اگر متوليان ورزش استان نمي توانند برابر اين حق کشي آشکار کاري انجام دهند، ديگر نمي توان به کسي خرده گرفت.

 

نبايد به شخصيت بسکتبال استان توهين شود

«آرمين عمراني» در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من حرف هاي رئيس فدراسيون توهين به شخصيت بسکتبال استان است و انکار اين مستندات واقعاً جاي نگراني از وضعيت اين رشته دانشگاهي دارد.

وي تصريح کرد: هيچ گاه نخواسته ايم با زور به ليگ برتر برويم و صعود به ليگ برتر حق تيم ماست و اگر فدراسيون قصد دارد ما را وادار به خريد امتياز کند، بايد بداند به اين خواسته نابه جا تن نمي دهيم و حاضريم فصل بعد هم در ليگ يک بازي کنيم. وي افزود: دست جوانان تيم را مي بوسم و خوشحالم اعلام کنم تاکنون ۸۰ درصد مطالبات بازيکنان تيم پرداخت شده است و ۲۰ درصد باقي مانده را هم به زودي پرداخت مي کنيم. وي افزود: به عشق حمايت از همين جوان ها به بسکتبال آمده ام و ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون تومان هزينه فصل جاري تيم را قطره کوچکي براي حمايت از ورزش استان مي دانم و دست تک تک بازيکنان و عوامل فني را مي بوسم.

 

سرمربي تيم: ظرفيت هاي بسکتبال استان را به همه نشان داديم

در ادامه سرمربي تيم بسکتبال «طرح ثامن خراسان رضوي» به خراسان مي گويد: خوشحاليم در پايان رقابت هاي ليگ يک امسال ظرفيت هاي بسکتبال استان را به رخ همه کشيديم و تيمي را که پله پله از زير گروه تا ليگ يک صعود کرده، امسال به رتبه سوم رسانديم و اوج موفقيت را با همين بازيکنان و حمايت مالي مجموعه طرح مسکن ثامن تجربه کرديم. «مهدي صاحبيان» افزود: اگر حقمان را گرفتيم و در ليگ برتر فصل آينده بازي کرديم به همه دوستداران بسکتبال قول مي دهم تيمي جوان و آينده دار در شأن نام بسکتبال استان جمع کنيم تا با همت بازيکنان، مديريت فني و تيم پشتيباني خوب ان شاء ا... در فصل بعد به رقابت هاي پلي آف ليگ برتر کشور راه يابيم. اين کارشناس ارشد رشته تربيت بدني افزود: جذب سرمايه هاي بسکتبال استان از تيم هاي غيراستاني، خريد چند بازيکن از اروپاي شرقي و تشکيل تيمي در بخش پايه و نونهالان با حمايت هيئت بسکتبال و در اختيار قرار دادن رايگان سالن از برنامه هاي ما براي فصل بعد خواهد بود.

 

مربي تيم: هيئت بسکتبال استان هم پيگير مشکل باشد

مربي تيم طرح مسکن ثامن هم در ادامه مي گويد: به نظر من هيئت بسکتبال استان هم در زمينه احقاق حق نماينده بسکتبال استان نبايد سکوت کند و بايد به صورت جدي مشکل کنوني را پيگيري کند. «مجيد محمديان» مي افزايد: با تيمي که ميانگين سني اش زير ۲۰ سال است و تنها ۲ بازيکن ما سابقه ليگ دسته يک دارند، نتايج بسيار خوبي در فصل جاري گرفتيم و حالا نوبت مسئولان استان است که براي جلوگيري از پايمال شدن حق اين جوانان تلاش کنند. وي مي افزايد: به نظر من بايد مجمع هيئت بسکتبال هم هرچه زودتر برگزار شود تا اين هيئت از حالت «سرپرستي» خارج شود تا پيگيري مشکلاتي از اين قبيل، با جديت بيشتري انجام شود. وي در پايان صحبت هايش تصريح مي کند: بيمناک روزي هستم که امثال مهندس عمراني که با کمترين چشمداشت حمايت مالي از جوانان بسکتبال استان را متقبل شده اند، از حمايت از ورزش دلسرد شوند و بسکتبال، دوباره روزهايي را تجربه کند که بدون حامي مالي مانده بود. بنابراين بايد همين الان که فرصت هست، مسئولان استان به ياري حاميان مالي بيايند.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 ] [ 1:9 ] [ Masoud.F ]
 

جاناتان گیبسون و حامد حدادی بهترین های پتروشیمی و مهرام در دو دیدار نخست فینال لیگ برتر بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو فینال نخست لیگ برتر بسکتبال برگزار که در این دو مسابقه پتروشیمی توانست با نتایج 78 بر 62 و 68 بر 66 برنده شود و به دو برد خانگی برسد. در این دو دیدار جاناتان گیبسون گارد راس آمریکایی پترویشمی بهترین بازیکن این تیم بود و با امتیازآوری‌هایش سند پیروزی های پتروشیمی را امضا کرد.

او در مسابقه نخست 41 امتیاز و در دیدار دوم 34 امتیاز کسب کرد و نقش زیادی در برد ماهشهری‌ها داشت.

آمار بهترین های دو فینال نخست به شرح زیر است:

*بازی اول

پتروشیمی:

جاناتان گیبسون: 41 امتیاز، 6 ریباند، 1 پاس منجربه گل، 3 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 32

نژاد سینانوویچ: 15 امتیاز، 14 ریباند، 1 پاس منجربه گل، 1 توپ ربایی، 2 بلاک شات و تاثیرگذاری 15

ارسلان کاظمی: 2 امتیاز، 12 ریباند، 2 پاس منجربه گل، 3 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 14

مهرام:

حامد حدادی: 18 امتیاز، 10 ریباند، 4 پاس منجربه گل، 1 توپ‌ربایی، 7 بلاک شات و تاثیرگذاری 26

صمد نیکخواه بهرامی: 18 امتیاز، 2 ریباند، 3 پاس منجربه گل، 1 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 4

*بازی دوم:

پتروشیمی:

جاناتان گیبسون: 34 امتیاز، 1 ریباند، 2 پاس منجربه گل، 2 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 13

نژاد سینانوویچ: 14 امتیاز، 14 ریباند، 1 پاس منجربه گل،‌ 2 بلاک شات و تاثیرگذاری 20

ارسلان کاظمی: 6 امتیاز، 10 ریباند، 2 پاس منجربه گل،‌1 توپ‌ربایی، پ بلاک شات و تاثیرگذاری 13

مهرام:

حامد حدادی: 27 امتیاز، 21 ریباند، 1 پاس منجربه گل، پ توپ‌ربایی، 5 بلاک شات و تاثیرگذاری 26

صمد نیکخواه بهرامی: 10 امتیاز‌،‌ 6 ریباند، 5 پاس منجربه گل،‌ 1 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 6

اوشین ساهاکیان: 13 امتیاز، 10 ریباند، 4 پاس منجربه گل، 2 توپ ربایی و تاثیرگذاری 23

به گزارش ایسنا،‌ مهرام دوشنبه و سه‌شنبه میزبان فینال های سوم و چهارم است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:10 ] [ Masoud.F ]

روزنامه هوادار/ افشين رضاپور ؛ جوانان بسکتبال ايران باید روز 30 اردیبهشت برای شرکت در مسابقه هاي غرب آسیا به جای تیم ملی بزرگسالان به اردن اعزام شوند اما هنوز وضعیت نیمکت این تیم قطعی نشده است و مهمترین گزینه مورد نظر نیز مربی صربستانی معرفی شده از سوی مهمد بچیروویچ سرمربی بزرگسالان است. فدراسيون بسکتبال که در انتخاب هايش عنصر زمان را جدي نمي گيرد ، تيم جوانان را در بد مخمصه اي گذاشته است به طوري که نه مربيان ايراني کنار تيم تکليف خود را مي دانند و نه بچيروويچ که با افزوده شدن به تيم دل و دماغ کار کردن با جوانان دارد.  پيش از اين گفته می شد يک مربی صربستاني تا هفته آینده برای ادامه مذاکرات به ایران سفر می کند اما محمدرضا مشحون مدير تيم هاي ملي می گوید: شاید هم این مربی به ایران نیاید چون وی یکی از گزینه هاست و اول باید تصمیم خود را در مورد گزینه های موجود بگیریم. ما هم شناختی از این مربی نداریم اما بچیروویچ ، او را معرفی کرده است. فدراسيون بسکتبال بعد از رفتن ماتيچ سرمربي سابق تيم ملي هجمه اي را عليه مربيان صرب به راه انداخت و از ماتيچ به عنوان عامل ناکامي تيم ملي در بازي هاي جام ملت هاي آسيا 2011 نام برد. برادران مشحون حتي ماتيچ را از اعضاي باند مافياي بسکتبال ! معرفي کردند.  بعد از رفتن ماتیچ جبهه گیری منفی در مورد مربیان صربستانی زیاد شد اما رئیس سازمان تیم های ملی نیز مانند رئیس فدراسیون بحث پول را مطرح می کند: فدراسیون در حال حاضر پول ندارد در حالی که مربیان خوب اروپایی هزینه های زیادی دارند.حتی بچیروویچ نیز به جز یک جای خواب و حقوق معمول خود درخواست عجیب و غریب دیگری از ما نداشته است. با تمام این اوصاف ما هم دلمان می خواست یک مربی طراز اول اسپانیایی بیاوریم اما شرایط آن را نداریم.
زاپاتا را به تيم ملي بياوريد
فدراسيون بسکتبال بعد از مديريت دوازده ساله محمود مشحون در انتخاب مربيان تيم ملي همچنان شيوه آزمون و خطا را در پيش گرفته است و در زمينه استخدام و استفاده از مربيان به ثبات لازم نرسيده است. در شرايط کنوني اين فدراسيون زاپاتا مربی تمرین دهنده اسپانیایی را که از سال قبل همکاری با فدراسیون را شروع کرده است به تمرينات گروه هاي سني مي فرستد. اين فدراسيون زاپاتا را تا چند روز قبل نیز مامور کار با بازیکنان نوجوان کرده بود.. مشحون می گوید: زاپاتا را در تعطیلات نوروز به بندرلنگه، هرمزگان و گرگان فرستادیم تا به کار پایه و آموزش مربیان بپردازد. اينک هم در تهران مشغول است. برنامه بعدی وی سر زدن به پایگاههای قهرمانی ایران در مناطق هشتگانه است.با اين حجم برنامه هايي که زاپاتا دارد و مربيان ايراني سماق مي مکند بهتر است از وي در تيم ملي هم به عنوان دستيار بچيروويچ استفاده شود.
حاشيه هاي يک مصاحبه خواندني
خبرنگار ايسنا مصاحبه اي با مدير تيم هاي ملي بسکتبال روي خروجي فرستاده که جالب توجه است. مشحون در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد نفراتی چون صمد سرودی، دانیال اسکندری یا مهیار مهر را انتخاب می‌کردید که بهتر از آرمی نظریان هستند؟ توضیح داد: این‌ها هم در گزینه‌های اصلی ما بودند. صمد سرودی مشکل گذرنامه داشت. او حتی برای اعزام به اردن برای حضور در قهرمانی غرب‌آسیا هم مشکل دارد و درگیر کارهایش هستیم. دانیال اسکندری مصدوم است و حتی نتوانسته به اردو بیاید و مهیار مهر هم در این مدت درجا زده است. من از میان چند گزینه این نفرات را اعزام کردم.مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل انتخاب آرمی نظریان این نیست که او فرزند سرپرست تیم ملی است؟ گفت: او پسر ژوزف نظريان هست اما در این مدت رشد کرده و باید تشویق می‌شد. من بازی‌هایش را دیده‌ام و واقعا خوب است. از طرف دیگر نفراتی که با او رقابت داشتند در این مدت رشدی نکرده بودند.هوادار: حالا که شما خودتان مي بريد و مي دوزيد چرا دنبال مربي خارجي مي گرديد و زمان را هي هدر مي دهيد؟


برچسب‌ها: تیمهای ملی, جوانان,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:7 ] [ Masoud.F ]
 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناسیدمصطفی هاشمی ، در مورد کسب دو شکست مقابل پتروشیمی در فینال لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: در بازی دوم بهتر از مسابقه نخست ظاهر شدیم، اما وقتی در هر دو دیدار شکست می‌خورید، یعنی عملکرد خوبی نداشته اید. ما در حمله مشکلات زیادی داشتیم و حدود 10 پنالتی را در بازی دوم از دست دادیم.

وی ادامه داد: پتروشیمی 5 به 2 دفاع می‌کرد و تمام تمرکز آنها در کنترل کردن صمد و حدادی بود و سایر بازیکنان آزاد بودند و ما از این مسئله خوب استفاده نکردیم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: برخی ها می‌گویند مهرام بازیکنانی دارد که در NBA و اروپا بازی کرده‌اند، اما این موضوع توجیه است. ما باید برای هر بازی و هر بازیکن در طول مسابقه برنامه داشته باشیم.

وی در خصوص تماشاگران پتروشیمی گفت: آنها بسیار خوب تیم‌شان را تشویق کردند و وقتی ما 10 پنالتی از دست دادیم نشان می‌دهد که چه قدر روی بازیکنان ما فشار آوردند.

هاشمی در خصوص ادامه مسابقات مرحله نهایی لیگ برتر گفت: بازیکنان مهرام دلاور هستند و مطمئنا در دو بازی آینده شایستگی‌های خود را نشان خواهند داد. ما باید سخت تلاش کنیم و برای بازی های سخت آماده باشیم.

تمرکز بازیکنان پتروشیمی فقط روی صمد و حدادی بود

سرمربی مهرام در خصوص «گیبسون» یار خارجی پتروشیمی که در پیروزی تیمش تاثیرگذار بود، گفت: او در NBA بازی کرده و بازیکن بزرگی است. گیبسون تک نفره بازی می‌کرد و اشتباهات ما بود که اجازه دادیم او در زمین آزادانه بازی کند.

دو دیدار نخست فینال لیگ برتر بسکتبال با پیروزی پتروشیمی به پایان رسید و دو بازی دوم روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:7 ] [ Masoud.F ]
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:3 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی هاشمی جمعه شب پس از شکست تیمش در برابر تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) در ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشخص بود که بازی سختی در بندرامام مقابل تیم پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) خواهیم داشت اما بدون شک در بازی های بعدی این شکست را جبران کرده و بهترین نتیجه را خواهیم گرفت.

وی افزود: بازیکنان ما به خوبی ظاهر شدند و دلاوری کردند. به نظر من تلاش این بازیکنان در برابر این همه هوادار ستودنی است به همین دلیل من از عملکرد آنها مقابل تیم پتروشیمی بندرامام راضی هستم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام تهران با اشاره به پنج فول شدن سینانوویچ افزود: بود و نبود سینانوویچ بازیکن بلند قامت پتروشیمی بندرامام برای تیم من در روند بازی فرقی نمی کند.

هاشمی تصرح کرد: جاناتا گیبسون بازیکن تیم پتروشیمی بندرامام در زمین یک به پنج بازی می کند ولی بازیکنان من کار گروهی را ترجیح می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار بعدی هر دو تیم در مرحله برگشت دوشنبه و سه شنبه هفته آینده به میزبانی مهرام تهران در سالن آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه با برگزاری دومین دیدار پیگیری شد. در این دیدار که از ساعت 17 در سالن اندیشه بندرامام آغاز شد، پتروشیمی بندرامام موفق شد حریف خود را با شکست مواجه کند.

دیدار دوم مهرام و پتروشیمی در فینال لیگ برتر بسکتبال با نتیجه 68 بر 66 به پایان رسید. این در حالی است که دیدار نخست این دو تیم نیز روز پنجشنبه با برتری 78 بر 62 شاگردان مهران حاتمی در تیم پتروشیمی بندرامام به پایان رسیده بود.

دیدار بعدی تیم مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام در مرحله برگشت فینال لیگ برتر باشگاه های کشور دوشنبه و سه شنبه هفته آینده به میزبانی مهرام تهران در سالن آزادی برگزار خواهد شد.

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:2 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز سه بازی برگزار شد که در این پیکارها تیم پورتلند با کسب چهارمین برد خود مقابل هیوستون توانست به مرحله نیمه نهایی پلی‌آف کنفرانس غرب صعود کند.

خبرگزاری فارس: پورتلند راهی نیمه نهایی شد

بازی ششم دو تیم با نتیجه نزدیک 99 بر 98 به سود پورتلند به پایان رسید.

در سایر دیدارها دالاس با برتری 113 بر 111 مقابل سن آنتونیو باعث شد تیم صعود کرده به نیمه نهایی در بازی هفتم مشخص شود.

بروکلین نیز 97 بر 83 از سد تورنتو رپتورز گذشت تا جدال آنها نیز برای صعود به بازی هفتم کشیده شود.

 


برچسب‌ها: NBA,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:1 ] [ Masoud.F ]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناسیدمصطفی هاشمی ، در مورد کسب دو شکست مقابل پتروشیمی در فینال لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: در بازی دوم بهتر از مسابقه نخست ظاهر شدیم، اما وقتی در هر دو دیدار شکست می‌خورید، یعنی عملکرد خوبی نداشته اید. ما در حمله مشکلات زیادی داشتیم و حدود 10 پنالتی را در بازی دوم از دست دادیم.

وی ادامه داد: پتروشیمی 5 به 2 دفاع می‌کرد و تمام تمرکز آنها در کنترل کردن صمد و حدادی بود و سایر بازیکنان آزاد بودند و ما از این مسئله خوب استفاده نکردیم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: برخی ها می‌گویند مهرام بازیکنانی دارد که در NBA و اروپا بازی کرده‌اند، اما این موضوع توجیه است. ما باید برای هر بازی و هر بازیکن در طول مسابقه برنامه داشته باشیم.

وی در خصوص تماشاگران پتروشیمی گفت: آنها بسیار خوب تیم‌شان را تشویق کردند و وقتی ما 10 پنالتی از دست دادیم نشان می‌دهد که چه قدر روی بازیکنان ما فشار آوردند.

هاشمی در خصوص ادامه مسابقات مرحله نهایی لیگ برتر گفت: بازیکنان مهرام دلاور هستند و مطمئنا در دو بازی آینده شایستگی‌های خود را نشان خواهند داد. ما باید سخت تلاش کنیم و برای بازی های سخت آماده باشیم.

تمرکز بازیکنان پتروشیمی فقط روی صمد و حدادی بود

سرمربی مهرام در خصوص «گیبسون» یار خارجی پتروشیمی که در پیروزی تیمش تاثیرگذار بود، گفت: او در NBA بازی کرده و بازیکن بزرگی است. گیبسون تک نفره بازی می‌کرد و اشتباهات ما بود که اجازه دادیم او در زمین آزادانه بازی کند.

دو دیدار نخست فینال لیگ برتر بسکتبال با پیروزی پتروشیمی به پایان رسید و دو بازی دوم روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:0 ] [ Masoud.F ]

ˈ هماد سامری ˈ شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی امروز دارای حساسیت خاصی بود و تیم بهشت هیرگان برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف ما آمده بود.

وی با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان بهشت هیرگان اظهار کرد: می دانستیم تیم بهشت هیرگان برای جبران شکست دیدار رفت دست به هر کاری می زند.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزود: تیم بهشت هیرگان در کوارتر نخست اختلاف زیادی با ما ایجاد کرد اما در کوارتر دوم این فاصله را کم کردیم.

وی گفت: بازیکنان ما در کوارتر سوم با افزایش فشار بر حریف فاصله خوبی با تیم بهشت هیرگان ایجاد کردند اما در کواتر دوم تیم بهشت هیرگان کار را به تساوی کشاند.

سامری اضافه کرد: کار ما با از دست دادن چهار بازیکن در کوارتر سوم خیلی سخت شد اما بازیکنان ذخیره با غیرت مثال زدنی پیروزی را بدست آوردند.

وی اظهار داشت: ما شایسته این قهرمانی بودیم زیرا در طول فصل عملکرد ما بهتر از تمامی تیم ها بود.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزود: این قهرمانی را به هواداران و مردم آبادان تقدیم می کنیم و امیدواریم این موفقیت ها در لیگ برتر نیز ادامه یابد.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با پیروزی در بازی امروز(جمعه) مقابل بهشت هیرگان بر سکوی قهرمانی لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه های ایران ایستاد.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:0 ] [ Masoud.F ]

به گزارش عرش نیوز ؛دو دیدار نخست تیم های بسکتبال پتروشیمی بندرامام و مهرام تهران در فینال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در ماهشهر برگزار شد  که هر دو دیدار را پتروشیمی برنده شد.

از نکات حاشیه این بازی شعارهای تماشاگران ماهشهری علیه حامد حدادی بود. البته این شعارها در تهران و رقابت های غرب‌آسیا نیز داده می‌شد، اما این بار در محل تولد حدادی یعنی خوزستان شنیده شد.
توهین خوزستانی ها به یک ملی پوش خوزستانی بسکتبال
بازیکنی که سابقه 5 ساله در NBA دارد و بهترین بازیکنان آسیا محسوب می‌شود به  دلیل اینکه پیشنهاد پتروشیمی برای حضور در این تیم را نپذیرفت و راهی مهرام شد و مورد غضب تماشاگران پتروشیمی قرار گرفته است.

آنها با گفتن جملاتی همچون ( یه هفته دو هفته حدادی حمام نرفته) علیه وی شعار دادند! این در حالی است که حدادی یکی از بازیکنان ارزشمند بسکتبال ایران است و تماشاگران باید شان و منزلت ملی پوشان در هر رشته ای را حفظ کنند ولی اینکه علیه یک ملی پوش با اخلاق چنین شعارهایی آن هم در محل تولدش سر داده می شود فقط باید برای فرهنگ حاکم بر ورزشگاه ها تاسف خورد ظاهرا این بی فرهنگی و بی اخلاقی از فوتبال به سایر رشته  های دیگر هم سرایت کرده است.

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:0 ] [ Masoud.F ]

ˈ مهران حاتمی ˈ جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دیدار حساسیت ویژه ای داشت و بازیکنان دو تیم با استرس زیادی به میدان رفتند.

وی اظهار داشت: بازی را خوب آغاز کردیم ولی بازیکنان مهرام رفته رفته پایاپای ما پیش آمدند و بازی در کواتر نخست با نتیجه مساوی پایان یافت.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام افزود: بازی در کواتر دوم کاملا پایاپای دنبال شد اما تیم مهرام در ثانیه های پایانی به پیروزی رسید.

وی گفت: ما در کواتر سوم عملکرد بهتری داشتیم و اختلاف امتیاز را به عدد شش رساندیم تا در کواتر چهارم با خیال راحت تری بازی کنیم.

حاتمی اضافه کرد: دو تیم در کواتر چهارم خیلی نزدیک بازی کردند و تا ثانیه های پایانی تیم پیروز مشخص نبود.

وی گفت: خوشبختانه تلاش بازیکنان نتیجه داد و ما به پیروزی رسیدیم تا خود را به عنوان قهرمانی نزدیک تر ببینیم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام افزود: بازیکنان دو تیم با توجه به تقابل روز گذشته خود در دیدار امروز فشار زیادی تحمل کردند.

وی با اشاره به حمایت بسیار خوب هواداران از تیم تصریح کرد: این پیروزی را به هواداران مدیون هستیم.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام که روز گذشته در دیدار نخست از فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران میهمانش تیم مهران تهران را شکست داده بود عصر امروز در دیدار دوم نیز به پیروزی رسید.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 11:22 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/02/12
رقابت های بسکتبال حرفه ای ان بی ای بامداد امروز با برگزاری 3 دیدار از مرحله پلی آف (یک هشتم نهایی) پیگیری شد.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج این مسابقات به شرح زیر است :
* کنفراس شرق :
آتلانتا هاوکس 88 - 95 ایندیانا پیسرز مجموع 6 دیدار : 3 - 3
* کنفرانس غرب :
ممفیس گریزلیز 84 - 104 اوکلاهماسیتی تاندر 3 - 3
گلدن استیت وری یرز 100 - 99 لس آنجلس کلیپرز 3 - 3
پیش از این از کنفرانس شرق تیم های واشنگتن ویزاردز و میامی هیت به دور یک چهارم نهایی صعود کرده اند.
تیم برتر مصاف های مرحله یک هشتم نهایی بسکتبال ان بی ای به صورت 4 برد از 7 دیدار مشخص می شود.


برچسب‌ها: NBA,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 11:20 ] [ Masoud.F ]

دومین نبرد از ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال با برتری پتروشیمی برابر مهرام به پایان رسید.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین دیدار از فینال لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم پتروشیمی و مهرام در سالن اندیشه ماهشهر برگزار شد که پتروشیمی با برتری 68 بر 66 در دومین دیدار یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شد.

 

این مسابقه در حالی آغاز شد که سالن اندیشه ماهشهر همانند روز گذشته مملو از تماشاگر بود.

 

مهرام در این مسابقه با ترکیب فرید اصلانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه‌بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد و مهدی کامرانی، جاناتان گیبسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ 5 نفر اصلی پتروشیمی را تشکیل می‌دادند.

 

رقابت پایاپای دو تیم در کوارتر نخست

مهرام و پتروشیمی دومین مسابقه خود را با عملکرد بهتر در سیستم دفاعی آغاز کردند. مهرام با هماهنگی بهتر نسبت به دیدار نخست سعی در مهار مهره کلیدی حریف یعنی جاناتان گیبسون بود و در این امر نیز موفق شد. در طرف مقابل نیز ماهشهری‌ها در زیر سبد بهتر کار می‌کردند و استفاده از نیروی سینانوویچ امتیاز بدست می‌آوردند. بازی پایاپای دو تیم ادامه دار بود و بازیکنان دو تیم از موقعیت‌هایی که بدست می‌آوردند استفاده می‌کردند.

 

در ادامه مهرام با استفاده از سرعت بالای بازیکنانش چون صمد نیکخواه‌بهرامی فضاسازی برای بازیکنان شوت‌زنش انجام می‌داد و با استفاده از شوت‌های پیرامونی سعی در امتیازگیری داشت و پتروشیمی نیز با قدرت ریباند بازیکنانش ضد حمله‌هایی موفق داشت. این بازی پایاپای ادامه داشت تا جایی که کوارتر نخست 17 بر 17 به پایان رسید.

erfan khoshkhoo-1-45.jpg

مهرام برنده کوارتر دوم

مهمان کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد و توانست با استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد از حریفش پیشی بگیرد. کوارتر دوم اوج دفاع دو تیم و از دست رفتن امتیازها بود تا جایی که در پنج دقیقه نخست بازی 2 بر 2 پیش می‌رفت تا اینکه مهرام با استفاده از توپ‌ربایی‌های کاپیتان صمد و فرید اصلانی و پرتاب‌های سه امتیازی سعید داورپناه و اوشین ساهاکیان از حریف فاصله گرفت.

در طرف مقابل نیز بهنام یخچالی بازیکن جوان پتروشیمی به همراه مهدی کامرانی عملکرد خوبی داشتند اما نمی‌توانستند موقعیت‌هایشان را به امتیاز تبدیل کنند. این شرایط باعث شد تا مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی جاناتان گیبسون موتور گلزنی خود را وارد میدان کند و او نیز دوباره توانست کارهایش را در میدان انجام دهد و فاصله را کاهش دهد. با این حال به سادگی می‌توان گفت که فضاهایی که گیبسون در اختیار داشت بسیار کمتر از دیدار نخست بود.

مهرام در کوارتر دوم که بسیار کم امتیاز بود بهتر کار کرد و در نهایت توانست 13 بر 10 برنده شود و نیمه نخست را 30 بر 27 به سود خود تمام کرد.

پتروشیمی کوارتر سوم را طوفانی آغاز کرد

مهران حاتمی ستاره‌هایش را در کوارتر سوم برابر ستاره‌های مهرام وارد میدان کرد که از همان ابتدا کارشان را طوفانی آغاز کردند. دفاع خوب پتروشیمی و شوت‌های سه امتیازی گیبسون فشار زیادی به مهرامی‌ها آورده بود. امتیاز اوشین ساهاکیان با اسلم دانک ارسلان کاظمی و شوت سه امتیازی سعید داورپناه هم با پرتاب‌های پیاپی جاناتون گیبسون پاسخ داده شد. دقایق ابتدایی کوارتر سوم پایاپای بود و دو تیم 34 بر 34 برابر شدند اما در ادامه و با تشویق های بی امان تماشاگران ماهشهری این پتروشیمی بود که صاحب توپ‌ و میدان شد؛ 4 خطا شدن صمد نیکخواه بهرامی و خروجش از میدان نیز فرصتی برای میزبان بود.

 

شوت‌های سه امتیازی گیبسون با پرتاب‌های یخچالی همراه بود و کار را برای مهرام سخت‌تر می‌کرد. حامد حدادی که از اشتباه هم‌تیمی‌هایش در دفاع به عصبانی شده‌بود با فریاد سعی داشت تیمش را به تمرکز بیشتر دعوت کند. کوارتر سوم با همان برتری ماهشهری‌ها ادامه پیدا کرد این تیم 22 بر 13 کوارتر سوم را به سود خود تمام کرد.

 

برتری 23 بر 19 اما بی حاصل مهرام در کوارتر چهارم

کوارتر پایانی این مسابقه بسیار پایاپای بود و دو تیم امتیازآوری می‌کردند. با آمدن صمد به ترکیب مهرام این تیم منسجم‌تر کار کرد اما بازهم گیبسون گارد راس آمریکایی پتروشیمی هرکاری که می‌خواست روی سبد مهرام انجام می‌داد.

 

در ادامه صمد نیکخواه بهرامی و سعید داورپناه در دفاع و حمله هماهنگ‌ کار کردند و حدادی نیز در زیر سبد به آنها کمک می‌کرد و در طرف مقابل نیز کاظمی و گیبسون بودند که در ترکیب پتروشیمی عملکرد خوبی داشتند.

 

پتروشیمی همچنان از نظر امتیازی از حریف پیش بود که سینانوویچ سنتر صرب این تیم 5 خطا شد و از زمین خارج شد که همین فرصت خوبی برای مهرامی‌ها بود تا بتوانند نتیجه را جبران کنند اما این تیم در دقایق پایانی در امتیاز آوری ناکام بود. مهرام در شرایطی که گیبسون به خوبی از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد بازی خود را بر محوریت حدادی تغییر داد و او نیز در زیر سبد درخشید تا فاصله کم و کمتر شود. یک دقیقه پایانی بازی نتیجه 67 بر 62 به سود پتروشیمی بود که مصدومیت ارسلان کاظمی و اشتباه در دفاع این تیم فرصتی برای مهرام ایجاد کرد که تا فاصله را جبران کند. پرتاب سه امتیازی داور پناه هرچند اختلاف را به یک رساند اما دیگر زمانی برای جبران نبود و پتروشیمی 68 بر 66 این دیدار را از آن خود کرد.

 

گیبسون در این دیدار هم مانند بازی اول عملکرد درخشانی داشت و با 34 امتیاز امتیاز آورترین بازیکن شناخته شد. حامد حدادی نیز با تاثیر گذاری 26 موثرترین بازیکن زمین بود. حدادی 27 امتیاز و 21 ریباند موفق داشت.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 11:20 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان عصر جمعه در سالن 17 شهریور آبادان با پیروزی در دیدار برگشت فینال این رقابت ها برابر بهشت هیرگان عنوان قهرمانی این لیگ را از آن خود کند.

* نزدیک به دو هزار نفر تماشاگر آبادانی با حضور خانواده ها در سالن 17 شهریور این دیدار را از نزدیک دیدن کردند.

* هر دو تیم یک ساعت قبل از آغاز بازی به سالن آمدند.

* بازیکنان تیم بهشت هیرگان قبل از آغاز بازی به سوی تماشاگران آبادانی گل پرتاب کردند.

* رییس سازمان لیگ و رییس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال کشور در سالن 17 شهریور حضور داشتند.

* علی نیرومند بازیکن تیم پالایش نفت آبادان در دقایق پایانی با مصدومیت شدید مواجه شد و به همین دلیل به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد.

* محمدعلی قدرتی، خسرو اسماعیلی و باقر قمری سه بازیکن تیم پالایش نفت آبادان با انجام پنج خطا از بازی اخراج شدند.

* تماشاگران حاضر در سالن با سوت پایان این دیدار به جشن و پایکوبی پرداختند و شادی خود را با بازیکنان تیم پالایش نفت تقسیم کردند.

* بازیکنان و کادر فنی تیم پالایش نفت با کسب عنوان قهرمانی اشک شوق ریختند.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 11:20 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار اول فینال سوپرلیگ بسکتبال از ساعت 15:30 دقیقه در ماهشهر آغاز شد. تیم پتروشیمی با ترکیب کامرانی، آفاق، گیبسون، کاظمی و سینانوویچ پا به زمین گذاشت و تیم مهرام با اصلانی، داورپناه، نیکخواه، ساهاکیان و حدادی بازی را شروع کرد.

شروع طوفانی گیبسون


 مهرام با خطایی که فرید اصلانی در اولین حمله بازی گرفت دو امتیاز اول را به دست آورد و سینانوویچ با یک پنالتی اولین امتیاز را در سوی دیگر به نام پتروشیمی ثبت کرد. اما بعد از این امتیازات گیبسون آمریکایی برای 5 دقیقه بازی را در دست گرفت و 11 امتیاز پیاپی گرفت.

مهرامی ها بعد از شوک 5 دقیقه ای گیبسون با پرتاب سه امتیازی فرید اصلانی و دو امتیاز سجاد مشایخی به خود آمدند. با دفاع روی بازیکنان دیگر، اصلانی وظیفه امتیاز آوری مهرام را برعهده گرفته و یک دقیقه بعد، سه امتیازی دیگری هم به دست آورد. 

از سوی دیگر بازیکنان مهرام هم سعی در مهار گیبسون داشتند که با این کار بازیکنان دیگر مثل کاظمی، کامرانی و بهنام یخچالی امتیاز می گرفتند.

صمد نیکخواه بهترین امتیازآور تیم مهرام که تا دو دقیقه آخر با دفاع خوب پتروشیمی امتیازی به دست نیاورده بود ابتدا یک سه امتیازی را به گل تبدیل کرد و در دقیقه آخر نیز 4 امتیاز به دست آورد.

پتروشیمی کوارتر اول را با نتیجه 27 بر 19 برد.

گیبسون با 15 امتیاز بهترین بازیکن پتروشیمی در این کوارتر بود و فرید اصلانی نیز با 8 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای مهرام به دست آورد.

سعید داورپناه بازیکن مهرام با آسیب دیدگی در دقایق اولیه کوارتر از بازی خارج شد.

بازگشت مهرام و حدادی

مهرام در شروع کوارتر دوم به 4 امتیازی پتروشیمی رسید و با اولین گل حامد حدادی که با یک اسلم دانک بالای سر سینانویچ رقم خورد اختلاف به دو امتیاز رسید.

بهنام یخچالی و سجاد مشایخی بازیکنان تیم ملی جوانان که در دقایقی از کوارتر اول نیز در زمین حضور داشتند در کوارتر دوم نیز مورد اعتماد مربیان قرار گرفته و در دو سوی میدان روبروی هم قرار گرفتند.

حامد حدادی بعد از یک کوارتر مهار شدن از سوی بازیکنان حریف در کوارتر دوم بازی موثرتری انجام داده و با دو بلاک شات جلوی گل زدن یار خارجی پتروشیمی و ارسلان کاظمی را هم گرفت. حدادی تا پایان نیمه 6 امتیاز، 5 ریباند و 5 بلاک شات داشت.

گیبسون هم در کوارتر دوم بسیار محدود شده و در هفت دقیقه تنها دو امتیاز به دست آورده بود اما در دقیقه هفتم با دو فرصت، 6 امتیاز دیگر گرفت. امتیازات وی تا پایان نیمه به 23 امتیاز رسید.

مهرامی ها کوارتر دوم بازی را با نتیجه 12 بر 10 بردند اما در مجموع پتروشیمی با نتیجه 37 بر 31 برنده نیمه شد.

شروع بهتر مهرام در نیمه دوم
حامد حدادی در ادامه بازی خوب کوارتر دوم در شروع نیمه دوم نیز موتور مهرام را راه انداخت. مهرام در 5 دقیقه سه بار به یک امتیازی پتروشیمی رسید اما موفق به تساوی بازی نشد. حدادی که رقابت زیادی هم با سینانویچ داشت در یک صحنه چندین بار در زیر سبد جلوی گل زدن سینانویچ را گرفت اما بازیکن بوسنیایی پتروشیمی بالاخره راه گل زدن را پیدا کرد. دو بازیکن با چهار سانتی متر تفاوت قدی، شرایط متفاوتی با تمام بازیکنان دیگر زمین داشتند.
 
سینانویچ در ثانیه های آخر کوارتر به خاطر مصدمیت مجبور به خروج از زمین شد و در ده دقیقه آخر به بازی برگشت.

مهرامی ها کوارتر سوم را هم با نتیجه 16 بر 15 بردند.

تکنیکال باران کوارتر چهارم

کوارتر چهارم تا زمانی که صمد نیکخواه به خاطر رد کردن یک گل به شدت به داوران معترض شد با آرامش سپری می شد. داوران در این صحنه خطای تکنیکال صمد را اعلام کردند. بعد از دو پنالتی صمد به خاطر خطای ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان هم به خاطر اعتراض به داوری یک خطای تکنیکال دیگر دریافت کرد و به گیبسون چهار پرتاب پنالتی داده شد که با گل کردن هر چهار پرتاب از مرز 40 امتیاز گذشت.

حامد آفاق در سوی دیگر یک تکنیکال دریافت کرد و صمد نیکخواه نیز خطایی غیر ورزشی گرفت.

صحیح بودن یا نبودن تصمیمات داوران در مورد صحنه های داوری به نظر کارشناسان بعد از بازی واگذار می شود اما داوران با تکنیکالهای خود موفق به کنترل روند بازی در کوارتر چهارم شدند که در حال شلوغ شدن با اعتراضات تیمها بود.

پتروشیمی که تیم برتر کوارتر آخر بود در این کوارتر با نتیجه 26 بر 15 برنده شد و بازی را با نتیجه نهایی 78 بر 62 برد.

گیبسون ستاره بازی اول
جاناتان گیبسون با 41 امتیاز و 6 ریباند ستاره پتروشیمی در این دیدار بود. بازی پتروشیمی در مجموع براساس گیبسون پیش رفت.

سینانویچ نیز 15 امتیاز و 14 ریباند برای پتروشیمی داشت در حالی که ارسلان کاظمی تنها 2 امتیاز به علاوه 12 امتیاز به دست آورد و مهدی کامرانی هم 11 امتیاز داشت.

حامد حدادی با 18 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن مهرام بود و صمد نیکخواه نیز 18 امتیاز به امتیازات وی اضافه کرد.

 حواشی بازی:

تماشاگران ماهشهری تمام صندلیهای سالن را پر کرده بودند.

مهدی اسماعیلی که با ماسک محافظ صورت وارد بازی شده بود در کوارتر دوم پاسی به سمت داور مسابقه در خط کناری زمین داد!

بازی نسبت به فینالهای گذشته در نیمه اول بسیار کم اعتراض سپری شد و تنها اوشین ساهاکیان در دو دقیقه آخر نیمه برخورد تندی با داور مسابقه داشت اما در نیمه دوم بر سر گل اعلام نشدن یک توپ ابتدا صمد نیکخواه و پس از آن مصطفی هاشمی در کوارتر آخر به شدت معترض شدند. صمد در این صحنه یک خطای تکنیکال دریافت کرد. اوشین ساهاکیان و حامد آفاق نیز بعد از صمد در صحنه های دیگری تکنیکال گرفتند.

حرکات گیبسون بازیکن آمریکایی پتروشیمی صحنه هایی دیدنی را در فینال اول رقم زد. گیبسون همان شوکی را به مهرام وارد کرد که جابر ابراهیم در فینالهای اول فصل قبل ایجاد کرده بود.

دیدار دوم دو تیم فردا ساعت 17 در ماهشهر برگزار می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 16:14 ] [ Masoud.F ]

تیم بسکتیال پتروشیمی در نخستین دیدار از فینال لیگ برتر به پیروزی رسید.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین دیدار از فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم مهرام و پتروشیمی در سالن اندیشه ماهشهر برگزار شد که میزبان با نتیجه 78 بر 62 حریفش را شکست داد.

 

 

قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ در حالی در این مسابقه به میدان رفتند که رقابتی پایاپای داشتند اما در نهایت این ماهشهری‌ها بودند که با استفاده از فرصت میزبانی، مهرام را شکست دادند. هر تیمی که 4 مسابقه را پیروز شود، قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران می‌شود.

 

گزارش بازی

 

در این مسابقه پتروشیمی با ترکیب مهدی کامرانی، جاناتان ایپسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ وارد میدان شدند و از طرف دیگر فرید اصلانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی 5 نفر اصلی مهرام را تشکیل دادند.

DSC_3318.jpg

 

این بازی در حالی آغاز شد که سالن اندیشه ماهشهر مملو از تماشاگر بود و مهمت بچیروویچ سرمربی تیم ملی نیز از نزدیک مسابقه را تماشا می‌کرد.

 

برتری پتروشیمی در کوارتر نخست

 

کواتر نخست مسابقه با خوش و بش صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی دو ملی‌پوش بسکتبال ایران آغاز شد که در ابتدا مهرام با دو پرتاب آزاد فرید اصلانی پیش افتاد.

 

در ادامه پتروشیمی با دفاع بهتر و البته اقدام‌های درخشان ایپسون آمریکایی از مهمان خود پیش افتاد. شوت‌های این بازیکن یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد و پتروشیمی را 10 بر 2 از حریفش پیش انداخت. با مصدومیت سعید داورپناه، سجاد مشایخی وارد میدان شد و در ادامه نیز مهرام توانست انسجامش در دفاع را تقویت کند و با استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد، فاصله را کاهش دهد.

 

پتروشیمی در ادامه کار با استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی ایپسون باز هم برتری را برای خود به دست آورد تا جایی که در سه دقیقه پایانی کوارتر نخست 20 بر 10 از مهرام پیش افتاد. دو تیم در دقایق پایانی به خوبی امتیازآوری کردند و در نهایت کوارتر نخست 27-19 به سود پتروشیمی تمام شد.

 

مهرام در کوارتر دوم جبران کرد

 

مهرام کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد. حامد حدادی در زیر سبد حریف صربستانی‌اش را کنترل کرده بود و به خوبی امتیاز می‌آورد تا جایی که فاصله امتیازی دو تیم به دو رسید. با این حال پتروشیمی با داشتن گیبسون در حمله مشکلی نداشت. او از هر موقعیتی که به دست می‌آورد، امتیازآوری می کرد و دوباره پتروشیمی را پیش می‌انداخت.

 

در حالی که میزبان با استفاده از بازی سرعتی سعی در حفظ برتری داشت مهرام در ضد حمله خیلی خوب کار کرد و توانست فاصله را باز هم کاهش دهد. کوارتر دوم مسابقه زمان درخشش حدادی برای مهرام و گیبسون برای پتروشیمی بود و این دو بازیکن خیلی خوب از موقعیت‌هایشان استفاده می‌کردند. البته جای اشاره به عملکرد صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی ایران و تیم مهرام نیز وجود دارد. او با اینکه پیش از این از مصدومیت و احتمال بازی نکردنش در مسابقه‌ی نخست صحبت می‌شد در دو کوارتر در میدان بود و خیلی خوب برای هم‌تیمی‌هایش فضاسازی می‌کرد.

 

کوارتر دوم با اینکه کم امتیاز بود اما از نظر فنی بار بیشتری داشت و در نهایت نیز با نتیجه 12 بر 10 به سود مهرام به پایان رسید.

 

 

نبرد برابر در کوارتر سوم

 

نیمه دوم مسابقه با امتیازآوری حامد حدادی برای مهرام آغاز شد. صمد و حامد در کوارتر سوم خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کردند و فاصله امتیازی را کاهش می‌دادند. در 4 دقیقه نخست بازی، در کوارتر سوم، این مهرام بود که صاحب توپ و میدان بود و امتیازآوری می‌کرد تا جایی که فاصله امتیازی به یک رسید.

 

در ادامه پتروشیمی سعی کرد با استفاده از پرتاب‌های پیرامونی دوباره فاصله امتیازی‌اش را افزایش دهد. از یک طرف ایپسون آمریکایی برای پتروشیمی امتیاز کسب می‌کرد و از طرف دیگر حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی برای مهرام توپ‌ها را وارد سبد می‌کرد. در دقایق پایانی کوارتر، سینانوویچ سنتر صرب پتروشیمی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و همین فرصتی بود برای مهرام تا فاصله را کاهش دهد. در نهایت کوارتر سوم با نتیجه 16 بر 15 به سود مهرام تمام شد.

 

 

پتروشیمی، پیروز فینال اول

 

با آغاز کوارتر چهارم پتروشیمی با دفاعی بهتر صاحب توپ و میدان شد. نفوذ های گارد راس آمریکایی این تیم قابل مهار نبود و او توپ‌هایش را یکی پس از دیگری وارد سبد می‌کرد. فاصله امتیازی در 5 دقیقه نخست کوارتر چهارم به 10 رسید و پتروشیمی حاشیه امنیت خوبی برای خودش ایجاد کرد.

 

در حالی که ماهشهری‌ها به خوبی امتیازآوری می‌کردند، شاگردان هاشمی در دفاع متمرکز نبودند و فاصله به سود پتروشیمی افزایش پیدا می‌کرد.

 

در دقایق پایانی دو خطای فنی به بازیکنان دو تیم باعث شد مسابقه دقایقی متوقف شود اما دوباره جریان پیدا کرد. پتروشیمی در ادامه اختلاف را به بیش از 15 امتیاز رساند تا مصطفی هاشمی که امیدی به تغییر نتیجه در این دیدار نداشت، در دقایق پایانی مهره های اصلی اش را تعویض کند تا در واقع برای بازی دوم که فردا برگزار می شود، استراحت کنند. در نهایت میزبان با نتیجه 26 بر 15 کوارتر چهارم را به سود خود تمام کرد و پتروشیمی با نتیجه 78 بر 62 مقابل مهرام به پیروزی رسید.

 

 

بازی دوم این دو تیم امروز جمعه ساعت 17 در سالن اندیشه ماهشهر برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 16:14 ] [ Masoud.F ]
 

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با ابراز امیدواری برای برگزاری دیدارهای فینال لیگ به بهترین شکل، از جام جهانی به عنوان یک فرصت بزرگ برای تیم ملی ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فصل از لیگ برتر بسکتبال در حالی به فینال خود رسیده که شرایط خاصی دارد. نحوه برگزاری رقابت‌ها به صورت چهار از هفت و حضور بازیکنان بزرگ تیم ملی در ترکیب دو تیم باعث شده با فینال این فصل هیجان و جذابیت بیشتری داشته باشد. یکی از بازیکنانی که این فصل در فینال حاضر است و به گفته خودش انگیزه بالایی برای کسب نخستین قهرمانی در لیگ ایران دارد حامد حدادی است. ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا پس از پنج سال حضور در NBA راهی چین شد و سپس به ایران بازگشته و پیراهن مهرام را به تن کرد. او با مهرام قهرمانی غرب آسیا را جشن گرفت و حالا فینال لیگ را پیش‌رو دارد.

بهترین پست پنج آسیا این روزها با پیشنهاد فنرباغچه ترکیه نیز مواجه است که به همین دلیل با او گفت و گویی مفصل انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* فینال لیگ را پیش‌رو دارید. بارها گفته‌ای به دنبال نخستین قهرمان لیگ هستی. وضعیت تیم چطور است؟

- خدا را شکر همه چیز خوب است و بازیکنان با انگیزه کار می‌کنند و در حال تمرین هستند. آماده می‌شویم تا بتوانیم در فینال بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم و موفق شویم. هیچ کدام از ما از قهرمانی خسته نمی‌شویم و انگیزه بسیار بالایی داریم تا برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم. همیشه قهرمانی شیرین است و برای همین خیلی جدی تمرین می‌کنیم تا آماده شویم. خود من هم انگیزه بسیار بالایی دارم. بعد از یکی، دو روز استراحت با قدرت وارد تمرین شدم و در کنار تیم برای فینال آماده می‌شوم.

* در نیمه‌نهایی هم بازی پرفشاری داشتی.

- بله. در بازی سوم فشار کار بالا رفت. صمد را نیز در اختیار نداشتیم و فشار زیادی روی من و بقیه بچه‌ها آمد. با این حال خدا را شکر که برنده شدیم و حالا باید برای فینال آماده شویم. تمرین‌های خوبی داریم و کادر فنی نیز نکات لازم را به ما گوشزد می‌کند تا با آمادگی کامل به میدان برویم.

* فینال را چطور می‌بینی؟

- فینال یک بازی خاص است. نیاز به تمرکز، هوشیاری و دقت بالایی دارد. جای هیچ اشتباهی نیست و شاید یک توپ باعث برد یا باخت شود. این مسابقه تمرکز بالایی نیاز دارد. فینال لیگ است و همه با انگیزه بالا وارد میدان می‌شوند و مطمئناً تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و در آنالیز خوب کار کند برنده می‌شود. به هر حال مسابقه بزرگی است و باید با شناخت و دقت زیاد به مصاف حریف برویم تا نتیجه‌ بگیریم.

* با توجه به حضور اکثر ملی‌پوشان در ترکیب دو تیم می‌توان گفت فینالی با سطح بالای کیفی شاهد خواهیم بود. نظر خودت چیست؟

- بله. مطمئناً رقابتی با کیفیت خواهیم داشت، اما باید برای زیباتر شدن مسابقه همه دست به دست هم بدهیم. مطمئناً در کنار عملکرد بازیکنان داوران هم موثر هستند. بازی حساس است و طبیعتاً اشتباه‌ها نیز از طرف همه بالا می‌رود، اما امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. شنیده‌ام فینال پارسال حاشیه‌هایی داشته که امیدوارم امسال بدون حاشیه بسکتبال بازی کنیم.

* نحوه برگزاری فینال را چطور می‌بینی؟ خیلی‌ها نگران مصدومیت ملی‌پوشان هستند.

- من به تصمیم گرفته شده احترام می‌گذارم، اما به نظرم ناعادلانه است. بازی‌های پیاپی برای همه ملی‌پوشان سخت است. هم اکنون دو بازی پیاپی داریم و بعد از سه روز تعطیل هستیم که نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. به نظر من می‌توانستیم بین بازی‌های یک روز فاصله داشته باشیم. برای تغییر شهر نیز دو روز استراحت مناسب است. این فشار به همه ملی‌پوشان ضربه می‌زند. هم اکنون صمد مصدوم است. خود من از ناحیه مچ پا درد دارم. همه بازیکنان ملی با آسیب دیدگی‌ مواجه هستند که باید به فکر آنها هم باشیم. امسال هم سال پر مسابقه‌ای داریم باید بازیکنان را حفظ کنیم.

* پتروشیمی را چطور می‌بینی؟

- پتروشیمی تیم خوبی است. بدون باخت تا این مرحله آمده‌اند. تنها باخت پتروشیمی در فصل کنونی همان فینال غرب آسیا بوده و این تیم تمام مسابقه‌هایش را برده است. به نظر من تغییرات آنها نیز در کارشان موثر است. خارج شدن سهراب‌نژاد از لیست مطمئنا آنها را ضعیف‌تر کرده است، چرا که حامد بازیکن بزرگی است و در این فصل هم عملکرد خوبی برای پتروشیمی داشته است. از طرف دیگر شش بازیکن خارجی جدید گرفته‌اند. در هر حال باید وارد میدان شویم و مبارزه کنیم. به قول آقای هاشمی جام را در رختخواب به ما نمی‌دهند و باید تلاش کنیم.

* از باشگاه دور شویم و به تیم ملی برسیم. تا امروز صحبت زیادی درباره جام جهانی و حریفان نداشته‌ای. گروه تیم ملی را چطور می‌بینی؟

- به نظر من خیلی خوب است که با بزرگان جهان هم‌گروه هستیم. با توجه به امکانات و مشکلات اقتصادی شانس بازی با تیم‌های همچون برزیل، فرانسه و اسپانیا را نداریم و این فرصتی است که بتوانیم تجربه‌های بزرگ به دست بیاوریم. از طرف دیگر جام جهانی فرصت خوبی است تا با آمادگی کامل وارد بازی‌های آسیایی شویم.

* شنیده شده بازیکنان شاغل در NBA در جام جهانی نیستند. خبر خاصی داری؟

- فکر نمی‌کنم. همه آنها می‌آیند. برادران گسول که میزبان هستند و باید باشند. آماده هستند و مشکلی وجود ندارد. فکر می‌کنم همه آنها در جام جهانی حضور دارند.

* کدام تیم شانس نخست قهرمانی است؟

- اسپانیا.

* خیلی‌ها از بسکتبال مدال طلای بازی‌های آسیایی را می‌خواهند. با توجه به بی‌توجهی‌ها انگیزه ملی‌پوشان را چطور می‌بینی؟

- توجهی که ما از آن صحبت می‌کنیم پول و پاداش نیست. احترام گذاشتن است. به همه تیم‌ها احترام می‌گذراند، اما چندین سال است که بسکتبال دیده نمی‌شود. دلیلش را هم نمی‌دانم. ما جز سال 2011 در ووهان همیشه روی سکو بوده‌ایم و واقعاً دلیل بی‌توجهی‌ها را نمی‌دانم. با این حال ما کار خودمان را می‌کنیم. با این که همه مصدوم هستیم و درد داریم، اما برای ایران مبارزه خواهیم کرد.

* در این تابستان تیم ملی همیشه در اردو است. فرصتی برای استراحت هم نداری.

- به فکر درمان هستم. هنوز با آقای مشحون و آقای بچیروویچ صحبت نکرده‌ام. اما قصد دارم اگر بشود دیرتر وارد اردو شوم و به درمانم برسم. هم اکنون با این بی‌توجهی‌ها انگیزه خودم هم کم شده است. صبح تا شب در اردو هستیم و کسی نمی‌بیند اما چه کار می‌شود کرد. 12 سال است که در تیم ملی هستم و با افتخار کارم را ادامه می‌دهم چون هدفم خوشحالی مردم است.

* در پایان پیشنهادات از فنر باغچه ترکیه چگونه است؟

- پیشنهادهایی هست، اما تمام تمرکزم به روی فینال است. بعد از آن هم باشگاه‌های آسیا.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 16:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در دومین میزبانی رسمی در زمین اختصاصی موفق به کسب یک برد برای مقام سوم لیگ شد.

دانشگاه آزاد که در هر سه دیدار نیمه نهایی مقابل مهرام شروع بدی داشت در دیدار اول با ذوب آهن از شروع بسیار خوب خود بهره برد. شاگردان شاهین طبع کوارتر اول را با نتیجه 28 بر 11 بردند.

ذوب آهن با بازگشتی خوب دو کوارتر بعدی را با نتایج 21 بر 13 و 32 بر 13 برنده تمام کردند.

کوارتر آخر نیز درست مانند شروع بازی سپری شد و دانشگاه آزاد با برد 22 بر 8 در این کوارتر برنده نهایی بازی با نتیجه 76 بر 72 شد.

آنتونی گراندی با 24 امتیاز و 5 پاس گل بهترین بازیکن دانشگاه آزاد در این بازی بود. ابراهیم توماس نیز 22 امتیاز و 8 ریباند داشت. محمد جمشیدی نیز 10 امتیاز و 5 ریباند به امتیازات تیمش اضافه کرد.

عباس محبت با 20 امتیاز و هفت ریباند بهترین بازیکن ذوب آهن بود. محبت به همراه روزبه ارغوان تا پایان بازی 5 خطایی شدند. روزبه ارغوان نیز 16 امتیاز و 8 ریباند داشت که لطفی و زندی نیز هر کدام 12 امتیاز به آن اضافه کردند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 16:2 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا مشحون نماینده فدراسیون بسکتبال در دیدارهای اول فینال، صبح امروز در جلسه ای با حضور نمایندگان تیم پتروشیمی صحبت‌های لازم در مورد بازی فینال را انجام داد. وی بعد از این جلسه برای صحبت با نمایندگان مهرام نیز نشست جداگانه ای برگزار کرد.

علاوه بر مشحون، هروس آوانسیان به عنوان ناظر مسابقه و همچنین حبیب خمجانی از فدراسیون به ماهشهر سفر کرده اند.

مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی هم مهمان ویژه پتروشیمی در این دیدار است که البته بعد از رسیدن به ماهشهر به هتل محل اقامت مهرام سر زد.

مسئولان پتروشیمی با توجه به اتفاقات فینال فصل قبل تمهیدات خاصی نیز برای برقراری امنیت فینال امروز در نظر گرفته اند. ماهشهری‌ها تعداد دوربین‌های امنیتی مجموعه ورزشی بعثت را چند برابر افزایش داده اند تا تمام نقاط این مجموعه را تحت پوشش قرار دهد.

همچنین خبرنگاران رسانه های مختلف که برای پوشش خبری فینال به ماهشهر سفر کرده اند کارت مخصوص بازی را دریافت کرده و جایگاه ویژه ای نیز به جای یکی از ردیفهای VIP برای آنها در نظر گرفته شده است. نمایندگان صدا و سیما نیز صبح امروز برای فراهم کردن شرایط پخش مستقیم مسابقه به سالن برگزاری بازیها مراجعه کردند.

گفتنی است صالحیان، آذرافزا و شهمیرزادی داوران دیدار اول فینال هستند و حسن نیکخواه نیز برای بازی دوم به ماهشهر سفر کرده است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 15:57 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال امروز 11 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که نخستین بازی این مرحله به میزبانی تیم پتروشیمی بندر امام در سالن اندیشه ماهشهر برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: پخش زنده دیدار پتروشیمی و مهرام از شبکه سوم سیما

طبق اعلام فدراسیون بسکتبال این مسابقه ساعت 15:30 امروز پنجشنبه به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

بازی دوم نیز روز جمعه باز هم به میزبانی پتروشیمی برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:46 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مجید محمدیان که تیمش در دیدار نخست خود از مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک بسکتبال کشور در مشهد تیم کوشا البرز را با نتیجه 89 بر 98 شکست داد، اظهار کرد: بازی خوب و کم اشتباهی را مقابل این تیم پشت سرگذاشتیم.

بسکتبال

وی با اشاره به پرتاب‌های 3 امتیازی دانیال دانش‌دوست بازیکن با تجربه تیمش در این دیدار، افزود: با توجه به محرومیت 2 بازیکن تاثیرگذار تیم، تلاش کردیم از بازیکنان جوانی مانند دانیال اسکندری استفاده کنیم که عملکردی فراتر از انتظار داشتند.

مربی تیم بسکتبال طرح مسکن ثامن با تقدیر از حمایت تماشاگران مشهدی از تیمش در بازی دیروز، افزود: بازیکنان حریف نیز خیلی خوب ظاهر شدند و یکی از بهترین بازی‌های این فصل خود را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به تصمیم فدراسیون درباره تعداد تیم‌های راه یافته به لیگ برتر، اظهار کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان پیش آمده، طبق اعلام فدراسیون 3 تیم به سوپر لیگ کشور صعود خواهند کرد.

محمدیان به صعود مستقیم 2 تیم اول و دوم به سوپر لیگ اشاره و عنوان کرد: با توجه به بُرد خانگی در بازی نخست مقابل کوشا البرز، تلاش می‌کنیم با پیروزی در بازی دوم مقابل این تیم صعودمان را به لیگ برتر به عنوان تیم سوم قطعی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در صورت عدم نتیجه‌گیری در بازی روز جمعه مقابل کوشا البرز همچنان فرصت داریم که در بازی سوم که روز 13 اردیبهشت ماه در کرج برگزار می‌شود تکلیف صعومان را به سوپر لیگ مشخص کنیم.

 


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:45 ] [ Masoud.F ]

صمد نیکخواه بهرامیˈروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تقابل دو تیم پتروشیمی بندرامام و مهرام تهران را می توان مهمترین رویداد بسکتبال آسیا دانست زیرا دو تیم بهترین ها را در اختیار دارند.

وی اظهار داشت: تیم پتروشیمی بازیکنان ملی پوشی در اختیار دارد که در پیشرفت تیم ملی نیز نقش اساسی ایفا کرده اند.

این بازیکن ملی پوش تیم مهرام تهران افزود: ما در بازی فینال غرب آسیا موفق به شکست تیم پتروشیمی شدیم و این موضوع تاثیر زیادی در دیدار فینال لیگ برتر خواهد داشت.

وی گفت: تیم پتروشیمی در رقابت های این فصل لیگ برتر تنها تیمی بود که بدون شکست به فینال راه یافت و بازیکنان این تیم از نظر روحی شرایط خوبی دارند.

بازیکن تیم بسکتبال مهرام تهران افزود: دو تیم مهرام و پتروشیمی فصل گذشته نیز در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که تیم پتروشیمی با شایستگی عنوان قهرمانی را بدست آورد.

وی اظهار داشت: با اتحاد و همدلی که بین بازیکنان ما تشکیل شده به طور حتم شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی داریم هر چند که حریف نیز با انگیزه به مصاف ما می آید.

دیدار نخست از بازی فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران فردا(پنجشنبه) در ماهشهر بین دو تیم پتروشیمی بندرامام و مهرام تهران برگزار می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:45 ] [ Masoud.F ]

ˈ مهران حاتمی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی بسیار سختی برای دو تیم پیش بینی می کنم زیرا هر دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: به طور حتم این بازی بدلیل حضور بازیکنان بزرگ در دو تیم زیباترین بازی لیگ در فصل جاری خواهد بود.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با اشاره به داشتن شناخت خوب از بازیکنان حریف افزود: برای شکست دادن مهرام باید تلاش کنیم.

وی گفت: هر تیمی که در این بازی کمتر اشتباه کند برای کسب عنوان قهرمانی شانس بیشتری خواهد داشت.

حاتمی اضافه کرد: تلاش تیم ها برای کسب عنوان قهرمانی می تواند تعیین کننده باشد و این موضوع می تواند مهمترین فاکتور برای پیروزی باشد.

وی اظهار داشت: دو پیروزی در دیدارهای رفت و برگشت مرحله گروهی مقابل تیم مهرام کسب کردیم اما شرایط بازی فینال نسبت به آن بازی ها متفاوت است.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام افزود: ما میزبان دیدارهای رفت هستیم و امیدواریم هواداران ماهشهری با حضور در سالن باعث افزایش انگیزه بازیکنان تیم شوند.

وی گفت: تماشاگران ماهشهری در موفقیت های فصل جاری ما نقش تعیین کننده داشتند و حضور آنها در دیدار فینال تاثیرگذار خواهد بود.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام فردا(پنجشنبه) در نخستین دیدار از بازی فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران میزبان پتروشیمی بندر امام است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:44 ] [ Masoud.F ]

ˈ حامد آفاق ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل بسیار سنگینی را پشت سر گذاشتیم اما با کسب عنوان قهرمانی خستگی از تن بازیکنان خارج می شود.

وی اظهار کرد: با هدف قهرمانی در لیگ برتر به مصاف حریف تهرانی می رویم.

بازیکن ملی پوش تیم پتروشیمی بندرامام افزود: ما به حمایت هواداران نیاز داریم زیرا حضور آنها در سالن موجب افزایش انگیزه بازیکنان می شود.

وی اضافه کرد: موفقیت های کنونی را مدیون حمایت تماشاگران ماهشهری هستیم و امیدواریم در چند بازی آخر این حمایت ها ادامه داشته باشند.

بازیکن تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: مهرام تیمی هماهنگ است و مقابل حریفان با قدرت ظاهر می شود.

وی اضافه کرد: این بازی تقابل ستاره های بسکتبال ایران است اما حساسیت بازی نباید بر عملکرد ما تاثیر منفی بگذارد.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام فردا(پنجشنبه) در دیدار نخست از بازی رفت فینال لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران میزبان مهرام تهران است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:44 ] [ Masoud.F ]

 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسئولان فدراسیون بسکتبال موضوع برخورد با تیم زنجان را که از ادامه لیگ انصراف داد در ردیف مسائل مورد بررسی شورای سیاستگذاری لیگ قرار دادند اما بحث گرفتن حق و حقوق بازیکنان که از پایه نیز با اعتماد به قبول شدن تیم توسط سازمان لیگ وارد این تیم شده بودند هنوز مطرح نشده است. هر چند تمام تیمها تا پایان خرداد برای تسویه حساب با تمام نفرات خود وقت دارند.

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم همیاری در این مورد می گوید: بحث محروم کردن یک ساله بسکتبال زنجان چه ثمری برای مربی و بازیکن دارد که وارد اردوهای این تیم شده و در بهترین شرایط بازی کردند تا در نهایت تیم را به پلی آف رساندند؟ هیچ چیز در مورد زنجان مشخص نیست و محروم کردن این تیم هم در گرفتن حق و حقوق ما تاثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما همان 30 درصد از مبلغ قرارداد خود را هم در شرایطی گرفتیم که دور رفت لیگ تمام شده و بازی با مهرام را پیش رو داشتیم، مسئولان هم از ترس آبروی خود مقابل چند هزار تماشاگر این پول را به اعضای تیم دادند. در زمان پلی آف هم با 5 بازیکن به سالن رفتیم اما هیچ کدام از زنجانی ها برای پی گیری کار تیم به تهران نیامدند وگرنه ما کار خود را انجام دادیم.

آقاکوچکی تاکید کرد: ما برای اقدام قانونی کردن منتظر تصمیم کمیته انضباطی و ابلاغ آنها به زنجانی ها هستیم تا در صورت ممانعت آنها از طریق قانونی اقدام کنیم. مشحون رئیس فدراسیون هم گفته بود که از طریق استاندار در این مورد اقدام می کند.

وی اضافه کرد:‌ بحث محروم کردن زنجانی ها به خاطر انصراف تیم به کنار، در این میان باید تمهیدی هم برای دریافت حق و حقوق بازیکنان و کادر در نظر گرفته شود. خود من در این مدت ماشینم را فروختم و محمد سیستانی نیز همین کار را انجام داده است اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:44 ] [ Masoud.F ]

اولین دیدار رده بندی مسابقات لیگ دسته یک کشور با برتری تیم طرح ثامن مسکن خراسان به پایان رسید.

 

 

IMAGE635157267204927562

 

تیم های کوشا البرز و طرح مسکن خراسان برای رسیدن به جایگاه سوم این فصل رقابت ها در مشهد مقابل هم به میدان رفتند.هر دو تیم بازی فیزیکی و پایاپایی را به نمایش گذاشتند که در پایان وقت قانونی در نهایت با نتیجه 98 بر 89 به سود تیم میزبان خاتمه پیدا کرد.

 

تیم کوشا البرز برای جبران شکست در بازی دوم که ساعت 16:00 روز جمعه 12 اردیبهشت ماه برگزار می گردد میزبان تیم طرح مسکن ثامن خراسان خواهد بود.


برچسب‌ها: دسته اول کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:43 ] [ Masoud.F ]

محمود مشحون در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بسکتبال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روزی که مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن با من تماس گرفت و خبر حضور دوباره تیم بسکتبال این باشگاه را داد، از خوشحالی جشن گرفتم.

خبرگزاری فارس: از ذوبی‌ها گلایه دارم / آذری جواب تلفنم را نداد

وی با بیان اینکه بازگشت ذوب‌آهن به لیگ برتر به سود بسکتبال است، تصریح کرد: ذوب‌آهن ریشه در خاک دارد و تنها به گل ظاهری محدود نمی‌شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: از قبل نیز اعلام کرده بودیم که باشگاه‌هایی که به بازیکنان بدهی داشته باشند، را در لیگ نمی‌پذیریم و به آذری نیز گفتم که شرط حضور تیم ذوب‌آهن در لیگ پرداخت بدهی بازیکنان به ویژه حامد آفاق بود.

وی ادامه داد: برای حضور ذوب‌آهن در لیگ هر کمکی از دستم برآمد انجام دادم و حتی یک بار که آذری از من درخواست تغییر کوبل داوری را داشت، بدون هیچ حرفی پذیرفتم.

مشحون افزود: اگر من با ذوب‌آهن خصومت داشتم، این کار را انجام نمی‌دادم اما بعد از آن زمانی که برای پیگیری طلب آفاق به آذری زنگ زدم، چهار بار جواب مرا نداد و من هم با سرپرست تیم بسکتبال این باشگاه تماس گرفته و به وی پیغام دادم که به آذری بگوید چرا جواب مرا نمی‌دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: در بحث جذب بازیکن خارجی، ذوبی‌ها مدعی شدند من اجازه نداده‌ام این بازیکن به ذوب‌آهن بیاید، در صورتی که این طور نبود و از آذری گلایه‌مندم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 ] [ 11:43 ] [ Masoud.F ]
صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18 صفحه بعد
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar