در میان تمام انتقاداتی که از فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال می شود، تماشاگران نیاز به دلایلی برای ترغیب به تماشای بازی ها دارند. 15 دلیل ما برای دنبال کردن فصل جدید مسابقات را دنبال کنید. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در روزهای منتهی به شروع سوپرلیگ بسکتبال بیشتر صحبت ها از کیفیت پایین لیگ حکایت داشت. مشکلات لیگ طی دو فصل گذشته در مجموع بر کسی پوشیده نیست با این شرایط لیگ امسال چه پتانسیل هایی برای علاقمند کردن تماشاگران به دنبال کردن مسابقات دارد؟  15 دلیل برای تماشای لیگ را در زیر مرور کنید:
1-  2 جام و 2 فینال

هواداران لیگ بسکتبال NBA هم با تمام جذابیت های این لیگ حرفه ای، بعد از طولانی شدن فصل عادی انتظار شروع مسابقات پلی آف و رقابت بزرگان لیگ را می کشند با این اوصاف لیگ ایران با تنها 9 تیم و جدی بودن تنها چند تیم، فصل عادی کسالت بارتری خواهد داشت.

جذابترین بخش لیگ ایران از مرحله ی نیمه نهایی به بعد آغاز شده و کیفیت مسابقات در هفت بازی فینال به اوج می رسد. 

با این اوصاف بعد از تمام انتقاداتی که از تصمیمات کارشناسی نشده برای لیگ فصل جدید انجام شد، برگزاری دو جام با دو فینال و پلی آف جداگانه پتانسیل جذابتر کردن لیگ با کیفیت فعلی را خواهد داشت.

به این ترتیب تنها بخش جذاب لیگ یعنی مراحل نیمه نهایی و فینال 2 بار در یک فصل تکرار می شود و هیمن موضوع دلیلی برای تماشای لیگ طولانی خواهد بود.

2- لیگ تمام ایرانی

شکل لیگ حرفه ای که بخش دوم سوپرلیگ امسال را تشکیل می دهد برای هواداران چندان غریبه نیست و طی سال های گذشته نیز تجربه ی برگزاری لیگ به این شکل وجود داشته است اما لیگ تمام ملی برای اولین بار تجربه می شود. هر چند احتمال کم آوردن تیم های ضعیف تر در لیگ حرفه ای وجود دارد اما تماشای رقابت تمام ایرانی در لیگ هم تجربه ی جدیدی است.
 
باید دید تیم های ضعیفتر که داشتن یار خارجی حریفان را بهانه ی نتایج خود می کردند در رقابت تمام ایرانی چه شرایطی خواهند داشت؟

3-لیگ بعد از مشحون


هنوز احتمال حضور محمود مشحون در انتخابات جدید بسکتبال به طور کامل منتفی اعلام نشده است اما با توجه به موانع قانونی به نظر می رسد لیگ 93-94 اولین دوره ی مسابقات بعد از دوران ریاست محمود مشحون باشد. 

هر چند تمام شرایط لیگ امسال در دوران ریاست مشحون تعیین شده است اما باید دید ورود رئیس جدید چه تاثیراتی در لیگ خواهد داشت؟

4-شماره های عجیب و غریب

کمیته ی داوران و مسابقات فدراسیون در فصل تابستان از تغییراتی که براساس قوانین فیبا در فصل جدید لیگ اعمال می شود، خبر داد. یکی از جدیدترین موارد شماره ی پیراهن بازیکنان بود.  
بازیکنان سوپرلیگی که تا پیش از این تنها اجازه ی انتخاب شماره های 4 تا 18 را داشتند در فصل جدید حق انتخاب شماره های 00 تا 99 را دارند.

باید دید بازیکنان ایرانی چقدر سلیقه و خلاقیت در انتخاب شماره های خود به خرج می دهند؟ استفاده از شماره های جدید سوژه ی خوبی برای مسابقات فصل جدید خواهد بود.
 
5- جوان های رشد کرده

بازیکنان نسل مشایخی، یخچالی و .. در چند سال گذشته به عنوان جوانان لیگ شناخته می شدند اما از فصل قبل شرایط برای این بازیکنان فرق کرد. بازی این دسته از بازیکنان و میزان رشد آنها در این فصل دیدنی خواهد بود.

6- صمد و ماهشهری ها

به طور سنتی رفتن یک بازیکن مطرح به تیم حریف مورد توجه است. پیش بینی ها در مورد رویارویی پر حرف و حدیث مهدی کامرانی با تیم سابق خود در فصل قبل هم درست از آب درآمد. به این ترتیب نحوه ی روبرو شدن صمد نیکخواه با پیراهن پتروشیمی مقابل مهرام هم یکی از بخش های جالب فصل به نظر می رسد.

7- مهرام منهای ستاره ها

بازیکنانی مانند اوشین ساهاکیان با تعریف معمول در بسکتبال ایران ستاره به شمار می روند اما در هر حال تیم مهرام امسال کمترین نشان را از اتکا به نام ها در خود دارد. دیدن رقابت بازیکنانی که دستپخت چند سال اخیر مهرام بوده اند و نتیجه ی نهایی این ترکیب جالب خواهد بود. 

8-پتروشیمی پرستاره

هر چند استفاده از عنوان ستاره با مقاومت هایی در بسکتبال ما مواجه می شود اما جذب بازیکنانی که حرف اول را در یک رشته می زنند برای تقویت تیم رفتاری کاملا حرفه ای به شمار می رود که پتروشیمی بندرامام هم با استفاده از بودجه مناسب بهره ی لازم را از آن می برد.
 
البته با توجه به خبر قرارداد بستن حامد آفاق با پتروشیمی و بیرون ماندن یک ملی پوش از ترکیب این تیم باز هم انتقادات هر سال به غیرفعال کردن یک بازیکن خوب در پتروشیمی وارد است اما در هر حال ترکیب پتروشیمی باعث جذب تماشاگر در منطقه ی ماهشهر و همچنین شهرهای دیگر در زمان بازی های خارج از خانه می شود.

بدون شک امسال با توجه به سابقه ی دو قهرمانی در لیگ، تماشاگران ماهشهری برای تیم اول شهرشان سنگ تمام می گذارند.

9-دانشگاه آزاد رقیب جدید

دانشگاه آزاد تهران امسال تیمی مورد توجه را با توجه به تغییرات ترکیب و همچنین جدیت برای رسیدن به فینال بعد از سال های طولانی حضور در لیگ دارد.

سالن جدید دانشگاه آزاد که داخل دانشگاه هم قرار دارد می تواند به تدریج تماشاگران بیشتری هم به خود جلب کند.

10-بازگشت اصفهان با زاینده رود!

اصفهانی ها امسال نگران نداشتن تیم در سوپرلیگ بسکتبال بودند اما در روزهایی که زاینده رود نیز در شهر اصفهان زنده شد، یک نماینده از بسکتبال این شهر هم برای ورود به سوپرلیگ تایید شد تا خیال اصفهانی ها از تماشای بسکتبال راحت شود.

زنده ماندن بسکتبال در اصفهان به هر طریقی خبر خوبی برای سوپرلیگ به شمار می رود.

11-ورود مشهد

مشهدی ها که در سال های گذشته یکی از شهرهای صادرکننده ی بازیکن در بسکتبال ایران بودند امسال بالاخره وارد چرخه ی سوپرلیگ شدند. این موضوع هم یکی از اتفاقات خوب لیگ امسال به شمار می رود. قطعا بسکتبال دوستان مشهدی استقبال خوبی از مسابقات سوپرلیگ در شهرشان خواهند داشت.

12-حرکات فردی الماس ها

بازیکنان جوان هفت الماس یکی از پر انرژی ترین گروه ها در سوپرلیگ بسکتبال به شمار می روند که هنوز به فکر قراردادهای گرانقیمت و مسائل حاشیه ای در لیگ نیستند.

بازیکنانی مانند محمد یوسف وند که به خاطر اسلم دانک های خود معروف شده یا محسن محمدی که سال قبل با پرتاب های 3 امتیازی خود در تیم نه چندان مطرح نیروی زمینی مورد توجه قرار گرفت در کنار سایر بازیکنان هفت الماس، بازی این تیم را دیدنی خواهند کرد.

13-تیم صلواتی!

هنوز خبری از اسپانسر در تیم صنایع ماهشهر نیست اما قرار اولیه بر این بود که بازیکنان صنایع تا اطلاع ثانوی بدون حقوق برای این تیم بازی کنند. 

این میزان علاقه ی ماهشهری ها به حفظ تیم بومی در شهرشان و موفقیت آنها در این کار جالب توجه است. صنایع ماهشهر همچنان هواداران خود را در این شهر جنوبی دارد و از سوی آنها حمایت می شود.
 
14-گرگان، تاجیک، نظافت!

پویا تاجیک بازیکن با تجربه و اسبق تیم های ملی در سال های گذشته بیشتر از هر بازیکن دیگری سابقه ی برخورد با تماشاگران گرگانی را داشته است. گرگانی ها در این سال ها با تاجیک مهربان نبودند و این بازیکن هم در مصاحبه های خود عکس العمل هایی را مقابل آنها نشان می داد که باعث تحریک بیشتر هواداران می شد.

تاجیک بعد از تمام این داستان ها به گرگان پیوسته تا با هواداران این شهر هم آشتی کند.
 
از طرفی بابک نظافت و چند بازیکن قدیمی دیگر هم به گرگان رفتند تا ترکیب این تیم را برای فصل جدید تماشایی کنند.

15-برزیلی های بسکتبال

سال قبل بعد از قهرمانی پتروشیمی در سوپرلیگ چند پرچم برزیل هم در سالن دیده می شد اما بیشتر از هر چیز آبادانی ها به خصوص در فوتبال به برزیلی های ایران شهرت دارند. دیدن تیم تازه وارد آبادان با بازیکنانی مانند روزبهانی و کاردوست هم می تواند یکی دیگر از دلایل تماشای لیگ امسال باشد.

فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال از عصر امروز با 3 دیدار آغاز می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تحلیلی,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:58 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: همه ما اعتبارمان را از بسکتبال داریم و با تلاش برای رشد این رشته دینمان را ادا می کنیم.

erfan khoshkhoo-16-39.jpg

 

 

مصطفی هاشمی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت کنونی تیم مهرام در آستانه فصل جدید لیگ برتر اظهار کرد: شرایط خوبی داریم و به سختی تمرین می کنیم. مربی بدنساز تیم نیز به ما اضافه شده و با قدرت برای این فصل آماده می شویم. خدا را شکر که همه بچه ها با تمام توان و انرژی خود در تمرین ها حاضر می شوند و روند رو به رشدی دارند. هر روز دو جلسه تمرین داریم و سعی می کنیم تا به نقطه مورد نظر از نظر آمادگی برسیم و از ابتدای فصل شرایط مطلوبمان را داشته باشیم.

 

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در پاسخ به این سوال که کار کردن با بازیکنان جوان برایش کم استرس تر نیست؟ بیان کرد: تیمی که برای قهرمانی مبارزه کند و به دنبال برد باشد تحت فشار است. مربی گری و استرس و فشار همیشه در کنار هم هستند و مربی که بگوید استرس و فشار ندارد مربی واقعی نیست. تمام هدف و تلاش ما برای قهرمانی و رسیدن به پیروزی های پیاپی است و با این شرایط باید با تمام توان و تلاش رقابت کنیم. باید بجنگیم و تلاش کنیم چون هیچ چیز به سادگی کسب نمی شود.

 

او افزود: کار کردن با بازیکنان جوان هم شرایط خاص خودش را دارد. من استفاده از کلماتی چون ستاره را دوست ندارم اما این جوانان هم به دنبال بزرگ شدن و رشد کردن هستند. زمانی که زحمت می کشند نتیجه می خواهم و این کسب نتیجه فشاری است که به یک تیم وارد می شود. از نظر من کار کردن با بازیکنان جوان از این نظر لذت بخش است که به افرادی با استعداد فرصت داده می شود تا بتوانند خودشان را نشان دهند. این دینی بر گردن ما است که به جوانان فرصت بدهیم و زمینه را برای رشد آنها ایجاد کنیم. خوشحالم که این بازیکنان جوان وارد تیم می شوند، تلاش می کنند تا بتوانند برای آینده کشور آماده شوند.

 

هاشمی با بیان این مطلب که به بسکتبال مدیون است گفت: اینکه ما به جوانان فرصت بدهیم وظیفه ما است. یعنی وظیفه هر مربی است که به این شکل دینش به بسکتبال را ادا کند. قبل از هرچیزی باید بدانیم که همه ما اعتبارمان را از بسکتبال داریم و مدیون هستیم. هیچ کس هم نمی تواند بگوید دینش را ادا کرده است. ما باید چرخه بسکتبال را ادامه دهیم و همیشه برای آینده گام برداریم. از طرف دیگر برای پرورش بازیکنان دستمزد می گیریم و باید کار کنیم.

 

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با اشاره به نیازهای بازیکنان جوان افزود: بسکتبالیست های جوان باید تلاش کنند تا به خود متکی باشند. باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و بدون اتکا به کسی کار کنند. باید بفهمند که در زمین خودشان هستند و باید بجنگند. به شخصه نیز هر سال تلاش کردم تا بتوانم زمینه ای برای بازیکنان جوان به خصوص در پست های پیرامونی ایجاد کنم تا رشد کنند و بتوانند در آینده جا پای بزرگان بگذارند. در این سال ها هیچ وقت کم فروشی نکرده ام و همیشه سعی کرده ام برای بسکتبال کشورم قدمی بردارم.

 

او در پاسخ به سوال پایانی ایسنا مبنی بر اینکه تعویق لیگ چقدر به نفع تیمش شد؟ تصریح کرد: به نفع همه تیم ها شد اما نمی دانم چرا دوستانی که بارها گفتند لیگ باید زود شروع شود امروز می گویند تعویق به نفع تیم ها شده است. خب از همان اول به تیم ها فرصت آماده سازی می دادیم. تلاش دوستان برای برگزاری سریع لیگ چه بود؟ به هر حال مطمئنا این مدت فرصتی شده تا تیم ها هماهنگ شود و در ابتدای لیگ شاهد شمایل مناسبی از آنها خواهیم بود.

 

به گزارش ایسنا، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از نوزدهم آبان آغاز می شود.

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:58 ] [ Masoud.F ]

تهران - ایرنا - مسابقات بسکتبال لیگ حرفه ای آمریکا (ان.بی.ای)بامداد امروز (دوشنبه) با 8 دیدار آغاز شد و در آنها تیم دیترویت پیستونز با یک امتیاز اختلاف مغلوب یوتاجاز شد.

 

به گزارش ایرنا از سایت ان.بی.ای، نتایج این دیدارها به شرح زیر است:


اورلاندو مجیک 91 - بروکلین نتس 104

یوتاجاز 97 - دیترویت پیستونز 96

ساکرامنتو کینگز 93 - اوکلاهما سیتی تاندر 101

فیلادلفیا سونتی سیکس ایرز 88 - تورنتو رپترز 120

میامی هیت 105 - دالاس ماوریکس 96

گلدن استیت واریرز 95 - فینکس سانز 107

دنور ناگتس 100 - پورتلند تریل بلیزرز 116

شارلوت هورنتس 92 - لس آنجلس لیکرز 107

لیگ بسکتبال ان.بی.ان امشب(دوشنبه) با برگزاری 5 دیدار پیگیری می شود.


برچسب‌ها: NBA ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:57 ] [ Masoud.F ]

سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: شرایط بسیار خوبی بر تیم حاکم است و در نخستین بازی خود در لیگ بر‌تر به دنبال کسب پیروزی هستیم.

خبرگزاری فارس: برای کسب نخستین برد خانگی به میدان می‌رویم

محسن داوری امروز در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان از آمادگی تیم پالایش نفت آبادان خبر داد و اظهار کرد: تمرینات منظمی را برگزار کردیم و آماده آغاز رقابت‌های لیگ بر‌تر هستیم.

وی ادامه داد: اردوی خوبی را در تهران پشت سر گذاشتیم و یک دیدار تدارکاتی نیز با تیم دانشگاه آزاد برگزار کردیم و به مرز آمادگی رسیدیم.

سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان تصریح کرد: تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روزهای اخیر برگزار می‌شد و امروز آخرین جلسه تمرین خود را پیش از بازی فردا انجام می‌دهیم و آماده دیدار فردای خود مقابل شهرداری گرگان خواهیم بود.

داوری تاکید کرد: با تمام بازیکنان خود و بدون غایب برای کسب نخستین پیروزی خانگی به مصاف نماینده گرگان خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در هفته نخست رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال کشور عصر فردا دوشنبه در سالن 17 شهریور آبادان به مصاف شهرداری گرگان خواهد رفت.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:57 ] [ Masoud.F ]

سرپرست هیئت بسکتبال استان زنجان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون گفت: انتخابات ریاست هیئت بسکتبال زنجان بعد از تعیین تکلیف فدراسیون برگزار می‌شود.

اکبر میرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره سوختن شانس حضور تیم بسکتبال همیاری شهرداری زنجان در لیگ برتر اظهار داشت: رئیس فدراسیون هم از این موضوع اظهار ناراحتی کرده است به طوری که داشتن تیم بسکتبال را به دلیل وجود تماشاگران بی شمار الزامی است.

وی از پیش‌رو بودن انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال خبر داد و اضافه کرد: با قوانین موجود محمود مشحون نمی‌تواند کاندید این انتخابات شود.

سرپرست هیئت بسکتبال استان زنجان از قرار گرفتن تیم جوانان بسکتبال استان در بین چهار تیم برتر کشور خبر داد و افزود: چند ورزشکار زنجانی هم به اردوی تیم ملی آموزشگاهی دعوت شده‌اند.

این مسئول مهدی کریمی و سیاوش نظریه‌ها را دو ورزشکاری عنوان کرد که به اردوی تیم ملی آموزشگاهی دعوت شده‌اند.

میرابی با اشاره به برگزاری باشگاه‌های استان زنجان در رشته بسکتبال افزود: چند ورزشکار زنجانی برای حضور در این مسابقات به این مسابقات دعوت شده‌اند.

وی میلاد بیات، رضا نجفلو و مهدی کریمی را ورزشکارانی اعلام کرد که برای حضور در مسابقات بسکتبال باشگاه های تهران دعوت شده‌اند و حضور آنها در این مسابقات بسته به رضایت والدین آنها دارد چرا که دانش‌آموز هستند.

سرپرست هیئت بسکتبال استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاست این هیئت گفت: این انتخابات بعد از تعیین تکلیف ریاست فدراسیون برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان زمان برگزاری انتخابات ریاست هیئت بسکتبال استان زنجان را منوط به ابراز نظر اداره کل ورزش و جوانان دانست و گفت: بعد از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون موضوع انتخابات هیئت هم برنامه‌ریزی می‌شود.


برچسب‌ها: اخبارشهرستانها ، اخبارهیثت های بسکتبال ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:56 ] [ Masoud.F ]

تهران - ایرنا - لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا موسوم به ان.بی.ای، بامداد امروز با 8 دیدار پیگیری شد و تیم شیکاگو بولز با 5 امتیاز اختلاف مغلوب بوستون سلتیکس شد.

 

به گزارش ایرنا از سایت این رقابت ها، نتایج دیدارهای بامداد امروز (شنبه) به شرح زیر است:


پورتلند تریل بلیزرز 102- لس آنجلس کلیپرز 106

واشنگتن ویزارد 97 - ایندیانا پیسرز 90

نیویورک کنیکس 96 - آتلانتا هاوکس 103

مینه سوتا تیمبرولوز 92 - میامی هیت 102

بوستون سلتیکس 106 - شیکاگو بولز 101

گلدن استیت واریورز 98- هیوستون راکتس 87

ممفیس گریزلیز 92 - میلواکی باکس 93

نیواورلئان پلیکانز 100 - سن آنتونیو اسپرز 99

لیگ بسکتبال ان.بی.ان امشب(شنبه) با برگزاری 8 دیدار پیگیری می شود.


برچسب‌ها: NBA,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:55 ] [ Masoud.F ]

احمد سعادتمند؛ مدیرکل ورزش و جوانان مازندران قرار است از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال معرفی می شود.

  • به گزارش خانواده بزرگ ورزش(SBF)، روز سه شنبه بیستم آبان ماه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون بسکتبال آغاز می شود. قرار است سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران قر ار است از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال معرفی شود تا مجمع انتخابی این فدراسیون را برگزار کند.

    زمان زیادی تا روز ثبت نام کاندیداها باقی بییست و یکم تیرماه زمان ریاست محمود مشحون به پایان رسیده و از آن زمان تا کنون مشحون که بازنشسته است در تلاش است تا مجوزهای لازم را برای حضورش به عنوان کاندیدا در انتخابات فدراسیون بسکتبال بگیرد.

    تا کنون رضا مهندسی، امیر ایلیاوی و حسن میرزا آقابیگ کاندیداهای قطعی هستند که برای ثبت نام اعلام حضور کرده اند و به احتمال قوی سه شنبه برای ثبت نام به فدراسیون بسکتبال مراجعه می کنند.

برچسب‌ها: اخبارفدراسیون,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:55 ] [ Masoud.F ]

به گزارش "ورزش سه"، تاکنون حضور ۹ بازیکن در تیم پمینا اصفهان قطعی شده و اسامی سایر بازیکنان نیز ظرف ۲ تا ۳ روز آینده اعلام خواهد شد.

ایمان زندی، علی باهران، کرم احمدیان، رامین هنرمند، یعقوب شلوشی، محمد امجد، وارطان بیدروسیان، سینا هادی‌زاده و سید امیرفاخر افتخاری بازیکنانی هستند که هر روز زیر نظر محسن‌ صادق‌زاده در سالن آب و فاضلاب اصفهان به تمرین می‌پردازند.

تمرینات این تیم صبح‌ها از ساعت ۱۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و نماینده اصفهان در همین سالن به مصاف رقیبان خود خواهد رفت.

محسن صادق‌زاده سرمربی، منوچهر شهامت‌نژاد سرپرست و بهروز مهدوی نیز مربی بدنساز تیم پمینا اصفهان هستند.

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال کشور با حضور ۹ تیم از فردا آغاز می‌شود اما دیدار پمینا اصفهان و هفت الماس قزوین به دلیل آماده نبودن سالن قزوین، ۲۰ آذرماه برگزار می‌شود.

تیم پمینا اصفهان از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه و در هفته دوم لیگ برتر میزبان نفت آبادان خواهد بود.

[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:54 ] [ Masoud.F ]

هفدهمین دوره از لیگ برتر بسکتبال با شرایط منحصر به فرد، کاهش تیم‌ها و تیم نداشتن بازیکنان زیاد از فردا آغاز می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال در حالی از فردا آغاز می‌شود که وضعیت این فصل از مسابقات منحصر به فرد است. هفدهمین دوره از لیگ برتر بسکتبال فردا (دوشنبه ) با حضور 9 تیم برگزار می‌شود که تمینا نماینده اصفهان است که به تازگی حضورش را در لیگ برتر قطعی کرده است.

 

پس از جام جهانی و بازی‌های آسیایی فدراسیون بسکتبال بدون توجه به سازمان لیگی که سال گذشته آن را تشکیل داد برای برگزاری لیگ اقدام کرد. تعدیل فدراسیون آنقدر زیاد بود که به انصراف تیم‌ها نیز توجهی نمی‌شد تا بالاخره 12 تیم سال گذشته به هشت تیم تبدیل شوند و برای بازیکنان مشکلات زیادی به وجود بیاید.

 

بزرگ‌ترین نکته این فصل هم تیم نداشتن حامد آفاق است که تاکنون با تیمی به توافق نرسیده و هنوز مشخص نیست که بهترین پست دو فصل گذشته لیگ چه آینده‌ای دارد.

 

نکته دیگر انتخابات فدراسیون بسکتبال است که به طور کامل لیگ را تحت تاثیر خود قرار داده است. ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی از سه شنبه آغاز می‌شود و حالا باید منتظر شد و دید با آمدن رییس جدید تغییراتی ایجاد می‌شود یا نه. با این حال فدراسیون کنونی بسکتبال برای برگزاری سریع لیگ تحت انتقادهای زیادی قرار گرفت، اما کارش را انجام داد.

 

* لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای

 

برای نخستین بار در لیگ برتر فدراسیون تصمیم گرفت تا برای میدان دادن به جوانترها دو لیگ برگزار کند، لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای که پشت سر هم برگزار می‌شود تصمیم جدیدی است که گرفته شده و طبق برنامه در لیگ ملی بازیکن خارجی حضور ندارد و تنها بازیکنان ایرانی باید با آن رقابت‌ها کنند. پس از پایان این لیگ تیم‌ها دو بازیکن خارجی را جذب کرده و وارد لیگ حرفه‌ای می‌شوند. این نحوه برگزاری لیگ نیز موافقان و مخالفان زیادی داشت که بالاخره در جلسه فدراسیون با نماینده تیم‌ها تصویب شد و لیگ به همین شکل برگزار می‌شود.

 

* نقل و انتقالات دقیقه‌ 90 و رفتن صمد از مهرام


erfan khoshkhoo-24-26.jpg

 

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر همانند سال‌های گذشته در دقیقه‌ 90 برگزار شد و تیم‌ها در حالی که مرداد ماه زمان انتقالات تمام شده بود بعد از بازی‌های آسیایی ،‌بازیکنان خود را جذب کردند. نکته جالب توجه این بود که فدراسیون بسکتبال یک زمان را برای نقل و انتقالات مشخص کرد، اما سهمیه بازیکنان ملی معلوم نبود و تیم‌ها نمی توانستند نفرات خود را جذب کنند. با این حال در این فصل ایران سه لژیونر در لیگ چین دارد. مهدی کامرانی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی به این کشور رفتند و صمد نیکخواه بهرامی به لیگ ایران برگشت. از مهرام جدا شد و بعد از سال‌ها به تیم پتروشیمی یعنی رقیب دیرینه مهرام پیوست. اصغر کاردوست، دیگر لژیونر ایران بود که در این فصل به کشور باز گشت و در لیگ برتر با تیم پالایش نفت آبادان به میدان می‌رود. ملی‌پوشان دیگر هم در تیم‌های مختلف لیگ جذب شدند و کارشان را آغاز کردند، اما همان طور که گفته شد هنوز وضعیت حامد آفاق معلوم نیست و امروز تیم جدید او مشخص می‌شود. حامد آفاق در میان بازیکنانی که تیم ندارند ستاره است و نامش دیده می‌شود باید بدانیم که در این فصل بازیکنان زیادی هستند که نتوانستند با تیمی قرارداد ببندند.

 

نکته دیگر این است که برای فصل جدید لیگ برتر همیاری زنجان انصراف داد، بهشت هیرکان نتوانست در لیگ برتر سرمایه‌گذاری کند، گاز بابل مجوز حضور در لیگ نگرفت، اهواز هم نتوانست فدراسیون را برای حضور در لیگ برتر راضی کند، افرا خلیج فارس بعد از درگیری‌ها با فدراسیون انصراف داد و نیروی زمینی هم در دسته یک حاضر شد.

 

* پتروشیمی

 

مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران رقابت را با جذب بهترین بازیکن در فصل نقل و انتقالات آغاز کرد. ماهشهری‌ها که بعد از دو قهرمانی توانستند بالاخره صمد نیکخواه بهرامی را جذب کنند، حالا با حضور او نگاه ویژه‌ای به این فصل دارند و آماده‌تر از قبل هستند. در کنار کاپیتان تیم ملی بسکتبال محمد جمشیدی و عرفان نساج پور دو سهمیه ملی دیگر پتروشیمی هستند. آفاق از ماهشهر رفت و سهراب نژاد هم‌چنان کاپیتان زردپوشان جنوب است.

 

* مهرام

 

نایب قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال امسال را هم با مصطفی هاشمی آغاز می‌کند. سرخپوشان پایتخت در این فصل صمد نیکخواه بهرامی را ندارند، اما تمامی بازیکنان قبلی خود را حفظ کرده‌اند. اوشین ساهاکیان، سعید داورپناه و فرید اصلانی سه سهمیه ملی مهرام هستند و در کنار آنها موسی نبی پور، مهدی اسماعیلی، آرمان زنگنه، نوید رضایی فر، مهیار مهر و سجاد مشایخی دیگر بازیکنان مهرام هستند.

 

* دانشگاه آزاد

 

دانشگاهی ها یکی از تیم‌هایی بودند که خیلی خوب کارشان را آغاز کردند. تمریناتشان به موقع بود و بازیکنانی که خواستند را به خدمت گرفتند. با این که میثم میرزایی و محمد جمشیدی را از دست دادند اما جواد داوری ، آرن داوودی، رضا لطفی و روزبه‌ارغوان را جذب کردند. مهران شاهین طبع که در فصل قبل لیگ با دانشگاه آزاد سوم شد، در این دوره تیمی بهتر جمع کرده و نگاهی به فینال مسابقات دارد. او در دانشگاه آزاد تغییری از بازیکنان جوان و با تجربه دارد که اگر هماهنگی لازم را به دست بیاورند از مدعیان لیگ ملی و حرفه‌ای خواهند بود. البته موفقیت این تیم در لیگ برتر بسکتبال به توجه بیشتر مسئولان دانشگاه به خصوص محمد دادگان نیاز دارد.

 

* هفت الماس قزوین

 

محمدرضا اسلامی در این فصل هم تیم جوانی را بسته و اکثر بازیکنان تیم ملی جوانان را در اختیار دارد. او که هدفش آماده کردن جوانان برای جام جهانی 2015 است حالا ترکیبی دارد که نایب قهرمان آسیا شده و با تجربه است. این تیم قزوینی در فصل گذشته نمایش قابل قبولی داشت و نشان داد که می‌تواند حریفی گردن کلفت برای مدعیان باشد. حالا این تیم جوان چند مهره دیگر تیم ملی را جذب کرده است و با همان ترکیب تمام ایرانی‌اش در مسابقات شرکت می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، دیگر تیم‌های حاضر در لیگ همچون صنایع، گرگان و مشهد بازیکنانی بومی دارند.

 

برنامه هفته‌ نخست لیگ برتر

 

مهرام – ثامن مشهد ساعت 16 سالن آزادی

 

دانشگاه آزاد – صنایع ماهشهر، ساعت 16 سالن حکیمیه تهران

 

نفت آبادان – شهرداری گرگان، ساعت 16 سالن آبادان

 

دو تیم هفت الماس قزوین و نماینده اصفهان 20 آبان رقابت می‌کنند و پتروشیمی استراحت دارد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:53 ] [ Masoud.F ]

رضایتنامه دو بازیکن فصل گذشته تیم بسکتبال دانشگاه آزاد برای حضور در پتروشیمی بندر امام صادر شد.به گزارش خبرگزاری فارس محمد جمشیدی و میثم میرزایی که قرارداد دو ساله با دانشگاه آزاد داشتند با دریافت رضایتنامه خود به پتروشیمی بندر امام پیوستند.

این دو بازیکن برای جدایی از دانشگاه آزاد باید مبلغی را پرداخت می‌کردند که این اتفاق روز گذشته افتاد و آنها توانستند رضایتنامه خود را دریافت کنند.

لیک برتر بسکتبال از فردا دوشنبه آغاز می‌شود و پتروشیمی در هفته نخست استراحت دارد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:53 ] [ Masoud.F ]

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با بیان این مطلب که رییس بعدی فدراسیون بسکتبال اولویت های زیادی برای انجام کار ها دارد گفت: مدیری باید رئیس فدراسیون شود که کاربلد، سالم و به فکر خدمت به جوانان باشد.

 

به گزارش ایسنا، پسر بسکتبال آسیا هر زمان که بخواهد حرف بزند صحبت های جالبی دارد که برای بسکتبال مناسب است. او که امسال به همراه پتروشیمی ماهشهر در لیگ برتر بسکتبال دست به توپ می شود به همراه این تیم راهی تورنمنت القادسیه کویت شد که در پایان در جایگاه چهارم ایستادند. صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازگشت به ایران در گفت و گویی مفصل با ایسنا درباره این رقابت ها، انتخابات فدراسیون و حضور خود در پتروشیمی صحبت کرد که مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

*تورنمنت القادسیه چطور بود؟

ما بازیکن خارجی نداشتیم و اکثر بازیکنان تیم جدید بودند. آقای حاتمی نیز قصد داشت از همه بازیکنانش استفاده کند. فقط من و عرفان بازیکن ملی بودیم که به میدان رفتیم. در کل تدارکات خوبی برای تیم بود. تیم مصر که در نیمه نهایی برابرشان شکست خوردیم از 6 یا 7 بازیکن ملی اش استفاده می کرد و التضامن هم سه بازیکن خارجی خوب داشت. در هر حال فکر کنم با اینکه تیمی ایرانی بودیم و کامل نشده بودیم نتایج خوبی گرفتیم و تنها در بازی چهارم شرایط قدری غیر عادی شد که با اختلاف باختیم.

 

*تیم های منطقه را چطور دیدی؟

 

باید قبول کنیم که با قوانین جالبی که در لیگ داریم باشگاه های ما ضعیف شده اند. آن در گذشته بود که چند بازیکن ملی و دو سه بازیکن خارجی داشتیم و در منطقه قدرتنمایی می کردیم. الان باشگاه های ما ضعیف شده اند. البته معتقدم اگر تیممان کامل بود و بازیکن خارجی هم داشتیم همه را شکست می دادیم اما به طور کلی نظرم این است که ضعیف شده ایم. تیم های منطقه هم خوب کار کرده بودند و با جذب مهره های خوب در این تورنمنت به دنبال تدارکات بودند و نتیجه هم گرفتند.

 

 

صمد نیکخواه بهرامی

 

*پتروشیمی را نسبت به سال گذشته چطور می بینی؟

 

پتروشیمی تیمی است که به خوبی می داند چطور برای بسکتبال تیم ببندد. هم اکنون هم تیمی خوب داریم. بازیکنان جوان و آینده دار در کنار ما هستند و من هم سعی می کنم که با تمام توان برای موفقیت تیمم تلاش کنم. هنوز نمی توانیم به طور کامل نظر بدهیم و باید صبر کنیم تا لیگ آغاز شود.

 

*انگار لباس زرد رنگ به تو نمی آید؟

نه اینطور نیست. عادت می کنید (با خنده)

 

*از انتخابات فدراسیون و زمان ثبت نام نامزدها خبر داری؟

 

بله یک چیزهایی شنیده ام. ان شالله که خیر است.

 

*خودت نمی خوایی نامزد شوی؟

من فعلا دوست دارم بازی کنم. بعد هم می خواهم سرمربی تیم ملی شوم. اگر قانون اجازه می دهد هم بازی کنم، هم سرمربی تیم ملی شوم و هم برای ریاست ثبت نام می کنم.(با خنده) شوخی کردم. فعلا فقط به بازی فکر می کنم.

 

*به عنوان کاپیتان تیم ملی معتقدی چه کسی باید به عنوان مدیر وارد فدراسیون شود؟

 

همانطور که گفتم ان شالله خیر است. به نظر من فردی که می خواهد رییس شود باید اول مدیر باشد. سالم باشد و کارش را بداند. ورزشی باشد و تجربه داشته باشد. عقده ای نداشته باشد. به فکر خدمت و جوانان باشد و به خودش فکر نکند. این ها صفات یک مدیر خوب است که باید داشته باشد. نباید اجازه دهد فساد در ورزش ایجاد شود.

 

*به نظرت مدیر بسکتبال باید از این خانواده باشد یا فعلا بسکتبال نمی تواند یک گزینه کامل داشته باشد؟

 

در این باره نظری ندارم چون به خیلی چیزها بستگی دارد. شاید یک نفر از بسکتبال نباشد اما آنقدر قوی باشد که بتواند این رشته را رو به جلو حرکت بدهد. با این حال در شرایط برابر مطمئنا اگر بسکتبالی باشد بهتر است.

 

*آیا خانواده بسکتبال مدیری مناسب دارد؟

 

مگر محمود مشحون بسکتبالی نبود؟ خوب هم مدیریت کرد به هر حال مدیری که می خواهد بیاید باید صفاتی که گفتم را داشته باشد.

 

 

 

*اولویت کاری اش چه باشد؟

 

اولویت زیاد دارد. بحث باشگاهی، ملی، آماده سازی ها، نیری انسانی و مسائل مالی. به نظر من نیروی انسانی خیلی مهم است. باید در افرادی که برای فدراسیون انتخاب می کند دقت کند. یک عده خوب هستند که باید بمانند و یک عده خوب نیستند. باید برای بسکتبال هزینه و کار شود.

 

*یک نگرانی که این روزها وجود دارد بحث انتقام گیری است. نظر خودت چیست؟

 

 

ایران - چین در بازی‌های آسیایی اینچئون

 

بله نگرانی من هم این است. یک عده که در اندازه بسکتبال نیستند بیایند و بگویند باید حقمان را بگیریم درست نیست. یک عده در اندازه فدراسیون و بسکتبال نیستند. آنهایی که حقشان هست باید بیایند. اینکه یک عده بگویند ما در این مدت خانه نشین بودیم و حالا باید حقمان را بگیریم انتقام گیری می شود و درست نیست. باید شایسته سالاری در بسکتبال حاکم باشد. مهم ترین و حساس ترین موضوع همین است چون باید آن عده ای که برای بسکتبال مناسب هستند را جذب کنند.

 

*امسال بعد از سال ها با مهرام نیستی. این تیم را چطور می بینی؟

مهرام همیشه تیمی خوب داشته است و من چند سال برایشان بازی کرده ام. به نظرم باید برای بازیکنان شرایط مناسب تری ایجاد کند. با این حال الان بازیکن پتروشیمی هستم و اخلاق حرفه ای و شخصیت خودم باعث می شود که فقط به تیم خودم فکر کنم.

 

*بعد از سال ها که با آقای هاشمی کار می کردی حالا باید با یک مربی ایرانی دیگر کار کنی. نظرت چیست؟

 

سوال بعدی لطفا!

 

*آینده ات با پتروشیمی است؟

 

اجازه دهید این فصل شروع شود تا آینده هم برسد.

 

*دلت برای لیگ چین تنگ نمی شود که امسال در آن نیستی؟

 

خب شرایط مهیا نشد. خیلی زودتر از همه پیشنهاد داشتم اما آن شرایطی که می خواستم را نداشتم. ترجیح دادم که در ایران بمانم. پتروشیمی از هر نظر برای من بهتر بود.

 

*حضور در ماهشهر سخت نیست؟

 

سختی همیشه وجود دارد. مطمئنا بودن در تهران برایم از همه جا بهتر است اما خب یک بازیکن حرفه ای باید با شرایط بسازد.

 

*شایعه شده که با تمام پاداش ها و دستمزدها و تبصره های قراردادت نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون دستمزد داری. درست است؟

 

واقعا یعنی چه؟ این رقم ها از کجا می آیند؟ من همیشه سعی دارم بهترین شرایط را برای خودم داشته باشم و تلاشم این بوده که بهترین باشم. با این حال این رقم ها درست نیست. پتروشیمی به دلیل مشکلات و حواشی مالی که دوستان در سال قبل برایش ساختند امسال از این پول ها ندارد. واقعا کار زشتی است که این حرف ها را می زنند.

 

*مبلغ واقعی قراردادت را نمی گویی؟

نه دوست ندارم. اصلا من دوست داشتم امسال در پتروشیمی بازی کنم. جدا از هر مساله ای دوست داشتم در این تیم باشم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:51 ] [ Masoud.F ]

عصر ایران - سه شنبه طلسم ثبت نام ریاست فدراسیون بسکتبال خواهد شکست و چهره نامزدها برای هدایت چهار ساله این فدراسیون کم کم روشن خواهد شد 

البته طبق شنیده ها امکان شرکت محمود مشحون در انتخابات به دلیل بازنشسته بودن مهیا نیست .البته وزارت ورزش می تواند برای او که بازنشسته است از دولت مجوز بگیرد اما سابقه نشان داده که وزارت ورزش چنین کاری را نمی کند.آنهت که پیش از این برای سایر نیروهایشان از طالقانی گرفته تا ساوه شمشکی مجوز از دولت نگرفته اند این بار هم بعید به نظر می رسد با گرفتن مجوز خود را آماج حملات منتقدان قرار دهد . 
اما این همه ماجرا نیست. فدراسیون والیبال این روزها گل سرسبد فدراسیون های دیگر است و همه والیبال را باسایر ورزش ها مقایسه می کنند. بسکتبال هم هرچند یک نسل طلایی در این بین داشته اما مشحون با 12 سال کار کردن نتوانسته زیرساخت هایی شبیه به والبیال و افتخاراتی نزدیک به آن داشته باشد. همین مساله سبب می شود گمانه زنی ها برای انتخابات 2 روز آینده بیشترشود. 
یکی از گزینه هایی که احتمال زیادی برای حضورش در انتخابات وجود دارد،حمید خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال است .او که اتفاقا خود از قهرمانان ملی بسکتبال است  در دوره ای در فدراسیون بسکتبال بود و جدا شد.گزینه دیگر برای جابه جایی با مشحون مصطفی هاشمی مربی سازنده و صاحب نام است ،مهرداد آگین رییس اسبق این فدراسیون ، مهران شاهین طبع مربی تیم ملی ، عنایت الله آتشی کارشناس و دبیر سابق فدراسیون ، محسن صادق زاده قهرمان سرشناس این رشته و مربی امروز و حتی علی توفیق سرمربی تیم نوجوانان ایران از جمله نام های مطرح این روزها برای نامزدی ریاست فدراسیون بسکتبال هستند .

برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:50 ] [ Masoud.F ]

اصفهان / واحد مرکزی خبر/ ورزشی تیم پمینا به عنوان نماینده استان اصفهان در فصل پیش روی لیگ برتر بسکتبال کشور با تیم های دیگر رقابت خواهد کرد .
پس از خودداری دو باشگاه فولاد ماهان و ذوب‌آهن اصفهان از تیمداری در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال باشگاههای کشور، محسن صادق‌زاده رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان تلاش زیادی برای پیدا کردن حامی برای پشتیبانی از نماینده اصفهان به عمل آورد .
جلسه محسن صادق‌زاده با نماینده تام‌الاختیار این حامی امروز برگزار شد و شرکت مواد غذایی پمینا بطور رسمی به عنوان حامی نماینده اصفهان در لیگ برتر بسکتبال ایران معرفی شد.
هدایت تیم پمینا اصفهان در لیگ برتر بر عهده محسن صادق‌زاده است و منوچهر شهامت‌نژاد نیز به عنوان سرپرست در این تیم فعالیت می کند .
مسابقات تیم پمینا اصفهان در سالن آب و فاضلاب اصفهان برگزار خواهد شد. 
این تیم ساعت 16روز پنجشنبه در هفته دوم لیگ برتر به مصاف نفت آبادان می رود .
دیدار هفته نخست این تیم با هفت الماس قزوین به دلیل آماده نبودن سالن نماینده قزوین به بیستم آذر موکول شد .


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:50 ] [ Masoud.F ]

گرگان - خبرگزاری مهر : قائم مقام شهردار گرگان و نماینده تام الاختیار شهرداری در تیم بسکتبال گرگان گفت: اولین بازی لیگ گرگان در سوپر لیگ بسکتبال کشور از دوشنبه 19 آبان آغاز می شود و تیم شهرداری در حال حاضر شرایط مطلوبی دارد و انتظار داریم نتایج خوبی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر بیانی عصر شنبه در نشست با اصحاب رسانه قبل از آغاز لیگ اظهار کرد: امسال هم طبق سنوات گذشته شورای شهر مصوب کرد که مسئولیت تیم بسکتبال با شهرداری باشد و با حضور اعضای شورای شهر هیات امنایی شکل بگیرد و بعد هیات مدیره انتخاب شود و شهرداری هم به عنوان مدیریت باشگاه فعالیت داشته باشد.

وی افزود: شهردار طی حکمی به اینجانب کلیه امور بسکتبال شهرداری را تفویض اختیار کرده اند و از پنجم مهر ماه که این حکم ابلاغ شد تا امروز کادر فنی و بازیکنان انتخاب شدند و بیشترین هدف ما این بود که از تمام توان استان مان در بحث کادر فنی استفاده کنیم.

بیانی اضافه کرد: در روند انتخاب کادر فنی و انتخاب بازیکنان از پیش کسوتان استان استفاده کردیم و مشاوره گرفتیم و توانستیم با 14 بازیکن تا کنون قرارداد امضا کنیم که تعداید از آنها بومی و بقیه غیر بومی هستند.

وی بودجه امسال بسکتبال را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته قدری افزایش بودجه داشتیم و رفتن آقای کبیر هم منتفی است و ایشان به عنوان سرمربی مشغول کار هستند و قرارداد پولی هم با سرمربی نبسته ایم.

بیانی در ادامه در خصوص تماشاچیان و ساماندهی و فرهنگ سازی در این قشر از جامعه دوستدار بسکتبال گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری امسال یک سری برنامه هایی برای تماشاگران در نظر گرفته است که ما بتوانیم برنامه های رو به جلو در این زمینه داشته باشیم و امسال از گذشته بهتر شود.

قائم مقام شهرداری گرگان افزود: با لیدرهای تیم بسکتبال ، بازیکنان و با پیش کسوتان جلسات جداگانه ای برگزار کردیم تا بتوانیم قبل از برد تیم بر روی اخلاق تمرکز کنیم  چون این مساله برای تیم بسیار مهم است.

بیانی در خصوص قرارداد بازیکنان گفت: ما چیز پوشیده ای نداریم و بعد از دو سه بازی قرارداتد بازیکنان را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم چون به شفاف سازی اعتقاد داریم.

وی در ادامه با بیان این که گرگان مهد بسکتبال ایران است و تیم لیگ بسکتبال گرگان از قدیمی تریم تیم های لیگ است گفت: در سال های اخیر نتوانسته ایم قدرت سال های 60 تا 70 را در بسکتبال داشته باشیم و باید با همکاری تماشاچیان، رسانه ها و بازیکنان به جایگاه اصلی خود برسیم.

وی ادامه داد: ما با پیش کسوتان استان اختلافی نداریم و از آن ها برای کمک فنی به تیم استفاده کرده ایم و امسال حتما جایگاه بهتری را برای بسکتبال گرگان در لیگ پیش بینی می کنیم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:49 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که از هفته ی قبل اخبار غیر رسمی در مورد زمان آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال منتشر شده بود، سایت فدراسیون امروز اعلام کرد که ثبت نام از روز سه شنبه 20 آبان آغاز می شود. 

طبق دستور معاونت توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ثبت نام از کاندیدهای تصدی پست ریاست فدراسیون بسکتبال از روز سه شنبه 20 آبان آغاز می شود و تا روز سوم آذر معادل 10 روز کاری ادامه خواهد داشت. 

گفتنی است طبق قوانین و مقررات ثبت نام افراد دوشغله، بازنشسته و بازخرید ممنوع است.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:48 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/08/17
هفته چهارم دور گروهی نخست بسکتبال قهرمانی باشگاه های اروپا - یورولیگ دیشب پایان یافت.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است :
** گروه یک :
نیژنی نووگراد روسیه 66 - 76 آنادولو افس پیلسن ترکیه
ژالگیریس لیتوانی 77 - 71 یونیکس قازان روسیه
رئال مادرید 115 - 94 دینامو ساساری ایتالیا
- در گروه یک رئال مادرید با 8 امتیاز در صدر تثبیت شد و ژالگیریس با 7 امتیاز دوم است.
** گروه دو : 
مکابی رژیم صهیونیستی 73 - 83 سده ویتا کرواسی
زسکامسکو روسیه 95 - 85 اونیکاخا مالاگا اسپانیا
آلبا برلین آلمان 89 - 66 لیموژ فرانسه 
- در گروه دو زسکامسکو با 8 و اونیکاخا با 7 امتیاز اول و دوم هستند.
** گروه سه : 
توروف لهستان 89 - 78 بایرن مونیخ آلمان
پاناتینایکو یونان 90 - 63 میلان ایتالیا
فنرباغچه اولکر ترکیه 78 - 80 بارسلونا
- تیم های بارسلونا با 8 و پاناتینایکو یونان با 7 امتیاز در رده های اول و دوم جای دارند.
** گروه 4 : 
ستاره سرخ بلگراد صربستان 57 - 62 المپیاکو یونان
والنسیا اسپانیا 79 - 69 لابورال کوتشا اسپانیا
گالاتاسرای ترکیه 94 - 68 نپتوناس لیتوانی
- المپیاکو با 8 امتیاز در صدر است و گالاتاسرای با 6 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.


برچسب‌ها: اروپا,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:47 ] [ Masoud.F ]
 

سايت فرهيختگان بسکتبال – در این سال‌ها همیشه همین طور بوده است. تودار و منطقی. گاهی در دسترس نیست. گاهی پشت خط می‌آید و حرف می‌زند.

 

به قول خودش از تابلو بودن خوشش نمی‌آید. زمانی که در آمریکا بود زندگی کردن حرفه‌ای را درست آموخت و اینک در چین روی همه اتفاقات تمرکز دارد. با این حال برای ارسلان کاظمی در لیگ بسکتبال چین با همه جاذبه‌های تجاری‌اش یک مفهوم بیشتر وجود ندارد؛ بسکتبال.

 

شاید در بازی‌های روزهای کودکی ارسلان کاظمی، شنیدن صدایی که همیشه به چینی‌ها نسبت داده می‌شود در ذهن او نیز جاری بود؛ «چینگ ـ چانگ ـ چونگ»، اما اکنون هر روز صبح وقتی به سمت رستوران هتل هیلتون می‌رود صدای خدمه‌های چینی را می‌شنود که در راهروی هتل به او می‌گویند: «نیها». (سلام)

 

بسکتبالیست جوان ایران با لبخند از کنار آنها می‌گذرد و بعد از یادگیری واژه جدید چینی از سوی یکی از آنها، سر میز صبحانه می‌نشیند. قرار است هر روز ارسلان کاظمی بر دایره دانستن لغات چینی خود اضافه کند. او می‌گوید: یک تعداد لغات یاد گرفته‌ام که در فروشگاه‌ها، داخل هتل و سر تمرین از آنها استفاده می‌کنم اما در مجموع مشکلی برای ارتباط کلامی ندارم چون اینجا مردم انگلیسی خوب حرف می‌زنند.

 

برای ایرانی‌هایی که تاکنون به لیگ بسکتبال چین رفته اند پرسش «آنجا چی می‌خورید»؟ کاملا متداول است با این وجود ارسلان در واکنش به این پرسش می‌گوید: غذا! اینجا در هتل همه نوع غذایی دیده می‌شود. چینی و غیر چینی، بنابراین مشکلی برای جناب شکم ندارم!

 

حوصله ارسلان کاظمی در این شهر که رستوران‌های بزرگ دارد سر نمی‌رود. او بعضی روزها برای دوری جستن از خوردن غذاهای تکراری هتل هیلتون، سری به رستوران‌های اطراف می‌زند و ساندویچ می‌خورد.

 

ارسلان کاظمی در شهر چونگ چینگ در تیم بسکتبال این شهر بازی می‌کند. ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران حدود دو ماه است در چین بسر می‌برد و از چند روز دیگر باید یک فصل در لیگ چین به میدان برود.

 

تیم فلای دراگونز (پرواز اژدهایان) شهر چونگ چینگ که در ایالت سیشوان در بخش مرکزی و جنوبی چین واقع شده است، تیمی است که ارسلان کاظمی باید پیراهن آن را بر تن کند. او بازی در دانشگاه اورگن داکز یا همان مرغابی‌های اورگن را در دانشگاه‌های آمریکا(NCAA) تجربه کرده و اینک در چونگ چینگ در تور اژدها افتاده است!

 

چونگ چینگ به لحاظ لغوی چنین تعریفی دارد CHONG در زبان چینی به معنی دوباره و QING به معنای جشن گرفتن است بنابراین چونگ چینگ به معنی جشن مضاعف خواهد بود.

 

ارسلان کاظمی می‌گوید: اینجا یکی از چهار شهر مهم چین است که مردم مهربانی دارد. بیشتر مردم این منطقه با کشاورزی مانوس هستند اما چونگ چینگ یکی از بنادر مهم تجاری چین به شمار می‌آید. سال گذشته تیم بسکتبال این شهر در رقابت‌های CBA که بهترین سطح بسکتبال چین است حضور نداشت اما امسال به این رقابت‌ها صعود کرد بنابراین مردم چونگ چینگ علاقه زیادی به موفقیت تیم شهرشان در بازی‌های لیگ امسال دارند.

 

برای رضایت عمومی در چونگ چینگ، تیم بسکتبال فلای دراگونز این شهر تمرینات گسترده‌ای را تاکنون پشت سر گذاشته است. بازیکن ایرانی تیم چینی ادامه می‌دهد: بیست روز است تمرینات فشرده‌ای داریم و استراحت خوبی نکردیم. صبح از خواب بیدار می‌شوم، صبحانه می‌خورم، ساعت 9 ماشین دنبالم می‌آید و 9 و 30 دقیقه سر تمرین حاضرم تا ظهر. بعد برمی‌گردم هتل؛ نهار، استراحت و دوباره تمرین نوبت عصر. شب‌ها را با مطالعه یا تماس‌های متعدد با خانواده‌ام سپری می‌کنم تا صبح روز بعد…

 

ارسلان کاظمی در بازی‌های پیش فصل لیگ CBA برای فلای دراگونز به میدان رفت و از کارش در این بازی‌ها راضی است.او بازیکنان تیم را بسیار جوان و باانگیزه معرفی می‌کند و می‌گوید: بازی‌های پیش فصل فرصت خوبی بود تا هماهنگ تر شویم. تیم ما شرایط سنی پایینی دارد از این رو بازیکنان با هدف تثبیت موقعیت در لیگ اول چین به میدان می‌روند هر چند کارمان در رویارویی با قدرت‌های بسکتبال این کشور خیلی دشوار است.جوانان تیم ما مستعد یادگیری هستند و هر روز بر توانایی‌های خود می‌افزایند. بدن‌های آماده و ساخته شده‌ای دارند که من اصلا فکرش را نمی‌کردم، اما به لحاظ تجربه بازی در لیگ چین هنوز زیاد کار دارند.

 

همین کم‌تجربگی برابر تیم‌های قدرتمند سبب‌شده تیم ارسلان کاظمی مسابقه‌های پیش فصل را با موفقیت پشت سر نگذارد.آنها در تعدادی از بازی‌ها نتایج را واگذار کردند. سرمربی تیم از ارسلان کاظمی به اتفاق دو بازیکن خارجی دیگر که هر دو آمریکایی هستند، در برخی دیدارها استفاده نکرد تا به این ترتیب قوای تیمی‌اش را فقط با بازیکنان چینی آزمایش کند.

 

سرمربی کنونی تیم فلای دراگونز تا چند فصل پیش کمک‌مربی بود، اما اکنون با دانش بیشتر و تجربه بهتر به عنوان نفر اول تصمیم‌گیرنده تیم روی نیمکت مربیگری می‌نشیند. رابطه او با ارسلان خوب است زیرا اصولا ارسلان کاظمی بازیکن وظیفه‌شناسی است و به رعایت اصول تیم اعتقاد دارد.

 

ارسلان کاظمی با دو بازیکن آمریکایی تیم فلای دراگونز هم که در موقعیت‌های سه و چهار بازی می‌کنند، ارتباط خوبی دارد. در تمرینات گاهی وقت‌ها از کاظمی در موقعیت سه استفاده می‌شود، اما بنا بر نوع بازی حریفان و انعطافی که ارسلان در بازی فردی خود دارد، می‌تواند در موقعیت‌های دیگر به میدان برود که این نکته دست سرمربی تیم را برای استفاده بیشتر از ارسلان، بازمی‌گذارد.

 

او همچنین کار مهدی کامرانی و حامد حدادی را که در لیگ بسکتبال چین حضور دارند، رصد می‌کند. ارسلان درباره تلاش‌هایش برای رسیدن به شرایط خوب می‌گوید: برای رسیدن به این مرحله تلاش کردم و از مدت‌ها پیش سعی داشتم با آمادگی لازم در CBA بازی کنم. امسال رویارویی ما با بازیکنان ایرانی تیم‌ها هم جالب است همان‌گونه که این چند روز بعضی از دوستان جوانم در چونگ چینگ از من می‌پرسند رقابت با حامد حدادی چطور خواهد بود که من پاسخ می‌دهم مثل همه رقابت‌ها با این تفاوت که ما می‌توانیم در طول بازی فارسی صحبت کنیم!

 

ملی‌پوش ایرانی تیم فلای دراگونز از نگاه متفاوت چینی‌ها به لیگ باشگاه‌ها هم صحبت می‌کند مثلا می‌گوید اینجا تمامی عملکرد تیم در نتیجه‌ای که می‌گیرد خلاصه نمی‌شود بلکه باشگاه‌ها راه‌های متعدد درآمدزایی دارند و به‌طور متناوب در کوران بازی‌ها به فکر توسعه اقتصادی هستند.

 

او اضافه می‌کند: نتیجه، بخشی از کارهای تیم است. چینی‌ها در این سال‌ها توانستند لیگ بسکتبال خود را تا حد قابل‌توجهی ارتقا بدهند و شاخص‌های اقتصادی بسیار مطلوبی در لیگ خود داشته باشند. استخدام بازیکن خارجی تعریف دقیقی در این لیگ دارد حتی بازیکنان آسیایی با روش منطقی وارد لیگ بسکتبال چین می‌شوند. لیگ چین فقط دو ماه استراحت دارد و در بیشتر ماه‌ها بازی‌های مختلف در جریان است. درست مانند NBA که آمریکایی‌ها با این برنامه‌ریزی سطح بسکتبال خود را در بالاترین سطح بسکتبال دنیا قرار می‌دهند.

 

با وجود جدایی دوساله ارسلان با لیگ NBA و تیم فیلادلفیا مسئولان این تیم هنوز هوای بازیکن ایرانی خود را دارند چون مدام گزارش‌هایی از پیشرفت ارسلان تهیه می‌شود و به باشگاه آمریکایی می‌رود.

 

ارسلان می‌گوید: من و فیلادلفیا یکدیگر را رها نکرده‌ایم. من به‌ دلیل بازی‌های ملی از تمرینات و بازی‌های پیش فصل عقب ماندم و بعد از آن هم حضورم به یک‌ سال دیگر موکول شد. اکنون مسئولان فیلادلفیا خیلی خوشحالند در چین بازی می‌کنم زیرا می‌توانند اخبار مرا بیشتر از زمانی که در لیگ ایران بازی می‌کردم، دریافت کنند. حتی خبر حضورم را روی سایت باشگاه کار کردند و مربی‌ام گفت برای دیدن بازی‌هایت نمایندگان باشگاه را می‌فرستم.

[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:44 ] [ Masoud.F ]

رییس هیات بسکتبال اصفهان از حضور قطعی یک تیم جدید از این شهر در لیگ برتر بسکتبال خبر داد که هدایتش را خودش بر عهده دارد.

 

 

محسن صادق‌زاده‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره وضعیت بسکتبال اصفهان و تیم جدید این شهر در لیگ برتر، اظهار کرد: پیش از بازی‌های آسیایی با آقای مشحون صحبت داشتم و او را از تمام شرایط اصفهان مطلع کردم. وضعیت ماهان که مشخص بود و ذوب آهن نیز قرار بود با تلاش‌های آذری و هیات مدیره باشگاه در لیگ حاضر باشد. آقای مشحون نیز تاکید داشت که حمایت از تیم‌ها تمام و کمال باشد.

 

رییس هیات بسکتبال اصفهان افزود: پیگیر مسائل و منتظر ورود ذوب آهن به لیگ بودیم که فهمیدیم بر اساس تصمیم گیری مسئولان باشگاه، این تیم در بسکتبال حاضر نخواهد شد. این موضوع تمام شد و با توجه به تاکید فدراسیون بر حمایت از بسکتبال استان، یکی از دوستان کمک بزرگی کردند و اسپانسری حاضر شد تا وارد سرمایه‌گذاری شود. این اسپانسر چون قصد داشت در فوتبال سرمایه‌گذاری کند با ذوب آهن وارد مذاکره شدیم و آقای آذری قبول کرد که این اسپانسر از تیم فوتبال ذوب آهن حمایت کند و با همین حمایت تیم بسکتبال هم در لیگ حاضر شود که با مشکلات حق پخش در فوتبال این موضوع به سرانجام نرسید.

 

صادق‌زاده‌ ادامه داد: آقای سلیمانی با من تماس گرفت و اعلام کرد که اصفهان می‌تواند یک تیم در لیگ داشته باشد و فدراسیون هم از آن حمایت می‌کند. در این چند روز تلاش کردیم تا تمام نیروها را شناسایی کنیم و بالاخره همه چیز نهایی شد و به امید خدا شنبه جلسه‌ای با اسپانسر خواهیم داشت و به طور رسمی تیم را معرفی می‌کنیم. حضور تیمی از اصفهان در لیگ برتر بسکتبال قطعی است و نام تیم و اسپانسر شنبه معرفی می‌شوند.

arash khamooshi (2 of 14)-8.jpg

 

سرمربی تیم بسکتبال ماهان که از فصل آینده در لیگ برتر حضور ندارد، بیان کرد: تمام تلاش ما این بود که اصفهان با قدرت در لیگ برتر بماند و بازیکنان این شهر حفظ شوند، اما حالا خیلی از بازیکنان به تیم‌های دیگر رفته‌اند. با این حال تمام بازیکنان بومی و بازیکنانی که می‌توانند در تیم باشند را شناسایی ‌کرده‌ایم و شنبه همه چیز را مشخص خواهیم کرد. من به عنوان سرمربی تیم فعالیت می‌کنم و هدف نیز این است که به گونه‌ای گام برداریم که شرایط برای اسپانسر مهیا و برای سرمایه‌گذاری انگیزه داشته باشد. بودجه و هزینه‌های ما محدود است و با دقت نظر بسیار بالا کار خواهیم کرد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:42 ] [ Masoud.F ]

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: خودم بارها تقاضا کرده‌ام مجمع انتخاباتی فدراسیون زودتر برگزار شود.

خبرگزاری فارس: خواهان برگزاری هرچه زودتر مجمع هستم/ حضور مربی خارجی چراغ سبز وزارت ورزش را می‌خواهد

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: حضور 8 تیم در لیگ برتر بسکتبال قطعی شده است و به احتمال زیاد نماینده ای از اصفهان هم در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند. بخشی از کارهای حضور تیم اصفهانی در لیک را سلیمانی، رئیس سازمان لیگ و بخشی را خود ما انجام داده ایم که حداقل اصفهان در لیگ بدون تیم نباشد.

وی ادامه داد: وقتی مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان به فکر نیست و هیات هم توان تیمداری ندارد، مجبوریم خودمان دست به کار شویم و بحث فنی این تیم هم برعهده محسن صادق زاده خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از انصراف تیم بهشت هیرکان گرگان قرار بود یک تیم از بابل حضور پیدا کند که با وجود صحبت‌هایی که داشتند، اما حضور پیدا نکردند. در این زمینه حتی نماینده بابل در مجلس هم با من صحبت کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که می‌گویند سلیمانی، رئیس سازمان لیگ با علی سارنگ که قرار بود هدایت تیم بابل را برعهده داشته باشد، مشکل دارد، عنوان کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد. اگر خودشان دوست داشتند، می‌آمدند و مشکلی وجود نداشت.

*برای حضور مربی خارجی در تیم ملی باید وزارت ورزش چراغ سبز نشان دهد

مشحون در خصوص اینکه سرمربی تیم ملی چه زمانی انتخاب می‌شود، عنوان کرد: بچیروویچ به کشورش رفته و شاید هفته آینده به ایران بیاید. باید ببینیم وضعیت چگونه می‌شود. به هرحال حضور مربی خارجی در تیم ملی تنها دست فدراسیون نیست. ما فقط می‌توانیم در مورد بحث فنی آن نظر دهیم و در مورد مسائل مالی را باید وزارتخانه و کمیته ملی المپیک تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: آنها باید موضع خود را مشخص کنند و چراغ سبز وزارت ورزش مهم است.

* خواهان برگزاری هرچه زودتر مجمع هستم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه سرانجام آینده فدراسیون چه می‌شود و زمان برگزاری انتخابات چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: من خودم هم بارها تقاضا کرده ام که ثبت نام از کاندیداها انجام شده و  مجمع زودتر برگزار شود.

وی در مورد اینکه خودش در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر، گفت: هفته گذشته صحبتی انجام دادم و برداشت‌هایی شد که اصلا درست نبود و حرف من نبود. به هرحال حضور در انتخابات شرایطی دارد و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:42 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با مطلوب خواندن روند برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها در این دوره اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده شنبه هفته آینده انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی و روز دوشنبه هم انتخابات فدراسیون تنیس برگزار می‌شود. برنامه ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال هم هفته آینده اعلام می‌شود.

آرم وزارت ورزش و جوانان

برگزاری نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و جوانان یکی دیگر از برنامه های معاونت ورزش قهرمانی در هفته آینده است. سجادی در این مورد گفت: روز دوشنبه 19 آبان با حضور آقای دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان و آقای هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در جلسه‌ای با حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی حاضر در بازی های آسیایی نتیجه ارزیابی‌ها اعلام می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: ارزیابی 18 فدراسیون حاضر در بازی‌های آسیایی اینچئون تمام شده و 3 فدراسیون دیگر از جمله والیبال نیز امروز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نحوه ارزیابی از  فدراسیون‌ها مفصل و دقیق است و به زودی در مورد آنها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی درمورد جشن تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: قبلا هم اعلام شده بعد از ایام عزای حسینی در مراسمی با شکوه از قهرمانان شایسته ایران تجلیل خواهد شد.

سجادی درباره شایعه تغییر برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: چنین مسائلی الان مطرح نیست و ارزیابی معاونت قهرمانی به معنای آگاه کردن روسای فدراسیون‌ها از عملکرد آنهاست و از طرفی وزارت هم برابر وظایف قانونی خود محق است در مورد فدراسیون‌های تابعه نظارت دقیق داشته باشد و آنها نیز پاسخگوی نتایج‌شان برابر افکار عمومی هستند.

[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:41 ] [ Masoud.F ]

قزوین - مسوول مجموعه ورزشی شهید بابایی قزوین گفت: کف پوش سالن ورزشی شهید بابایی در دست تعمیر و ترمیم قرار گرفته است.

 

'ˈاصغر چراغی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدد و حجم بالای برگزاری مسابقات ورزشی باعث شده بود تا کف پوش این سالن دچار آسیب دیدگی شود.


وی اظهار کرد: پیش بینی می شود کار تعمیر و ترمیم کف پوش سالن ورزشی شهید بابایی قزوین تا آخر آبان ماه جاری ادامه داشته باشد.

چراغی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تا پایان ماه جاری امکان برگزاری مسابقات ورزشی در این سالن وجود ندارد و مسابقات خانگی تیم های ورزشی استان در لیگ های باشگاهی در سالن های جایگزین به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کف پوش فعلی سالن ورزشی شهید بابایی ویژه بسکتبال می باشد،افزود: با این وجود بدلیل اینکه این سالن تنها سالن ورزشی استاندارد و مناسب قزوین برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشور است، میزبان بسیاری از مسابقات و تمرینات ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف نیز می باشد.

سالن ورزشی شهید بابایی قزوین گنجایش دو هزار و 500 نفر تماشاگر را دارد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، اخبارشهرستانها ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:41 ] [ Masoud.F ]

محمد یوسف وند با اشاره به آمادگی تیم هفت الماس گفت: تمام تلاش ما برای حضور در لیگ ملی بسکتبال است.

1408683442585_8877.JPG

 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره وضعیت تیم هفت الماس قزوین در آستانه لیگ برتر بسکتبال ، اظهار کرد: هفت الماس خیلی زودتر از دیگر تیم‌ها تمرین‌هایش را آغاز کرد و تمام بازیکنان شرایط بسیار خوبی دارند. فصل بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و حالا آماده‌ایم تا لیگ آغاز شود. لیگ ملی هم خیلی به نفع ما است و حالا با انگیزه بیشتری برای شروع فصل تمرین می‌کنیم.

 

یوسف وند ادامه داد: هفت الماس ترکیب جوانی دارد و بازیکنانی که این فصل به ما اضافه شدند هم خوب هستند. بچه‌ها بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا یک گام رو به جلو برداشتند و هم از نظر فنی و هم فکری پیشرفت کرده‌اند. با این شرایط مدعی حضور در فینال لیگ ملی هستیم و مطمئنا کارهای بزرگی انجام خواهیم داد. با توجه به تمرین‌هایی که داشته و داریم می‌توانیم به فینال برسیم و روی سکو برویم.

 

ملی‌پوش تیم بسکتبال هفت الماس قزوین در پاسخ به این سوال که آیا جوان بودن تیم چقدر بر عملکرد تیم تاثیرگذار خواهد بود؟ تصریح کرد: ما تیم جوانی هستیم، اما بازیکنان چند سال تجربه حضور در لیگ برتر را دارند.

 

حضور در فینال قهرمانی آسیا نیز تجربه بزرگی بود که اکثر بچه‌های ما به آن رسیدند. از طرف دیگر آقای شاهوند هم کنار ما هستند که تجربه خودش را در اختیار تیم قرار دهد. او آمادگی بسیار خوبی دارد و مطمئنا می‌تواند همانند فصل گذشته کمک زیادی به ما کند. تمرین‌های ما در بهترین شرایط انجام شده و واقعا از نظر بدنی و حتی شرایط مطلوبی داریم و می‌خواهیم در لیگ ملی خودمان را نشان دهیم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا با برگزاری لیگ ملی موافق است؟ گفت: به این شرایط به نفع ماست. از یک طرف اسپانسرها که به دنبال نتیجه‌ هستند و لیگ ملی فرصتی است تا ما نتیجه‌ بگیریم و اسپانسر هم راضی شود. از طرف دیگر بازیکنان خارجی نیستند و میدان برای ایرانی‌ها باز است تا بتوانیم خودنمایی کنیم. بازیکنان جوان تیم ملی در لیگ برتر و دسته یک حضور دارند و حالا که لیگ برتر در یک مرحله به صورت ملی برگزار می‌شود. این بازیکنان می‌توانند در جریان رقابت‌ها توانایی‌هایشان را نشان دهند.

 

کاپیتان تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که برای جام جهانی یونان باید چه برنامه‌هایی عملی شود؟ گفت: در آسیایی به دنبال قهرمانی بودیم که نتوانستیم به آن برسیم و حالا فکر و ذکر ما و به شخصه خود من جام جهانی است. 80 تا 90 درصد نگاه کنونی من به جام جهانی است و به لیگ به عنوان میدان آماده سازی نگاه می‌کنم. امیدوارم برنامه‌ریزی مناسب باشد، اما تاکید می‌کنم به هر شکلی که عازم یونان شویم هدف حضور در بین هشت تیم نخست و در صورت قرعه مناسب رسیدن به نیمه نهایی رقابت‌ها است. با این حال فدراسیون و تیم‌ها درگیر لیگ هستند، اما خود بازیکنان برای جام جهانی تمرین می‌کنند . به فکر ما باشند که این تیم به دنبال انجام کارهای بزرگ در جام جهانی است.

 

یوسف وند در پاسخ به این سوال که آیا میلوش صرب برای هدایت تیم در جام جهانی مناسب است؟ گفت: خبر ندارم هست یا نه. خودش که می‌گفت هدف جام جهانی است، اما من چیز خاصی از این آقا ندیدم . هدف و تلاش خود فدراسیون قهرمانی تیم جوانان بود و واقعا تلاش کرد تیم هم برای قهرمانی کار می‌کرد اما میلوش نتوانست برنامه خاصی داشته باشد. اگر خودمان یا با یک مربی دیگر هم می‌رفتیم دوم می‌شدیم و میلوش در اصلی‌ترین میدان برنامه خاصی نداشت.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تیمهای ملی ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:40 ] [ Masoud.F ]

رقابت‌های امروز لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) بامداد امروز با برگزاری 8 بازی پیگیری شد که در این رقابت‌ها تیم‌های کلیولند و لیکرز مقابل حریفان خود شکست خوردند.

 به نقل از فارس، کلیولند که یک برد و یک شکست را پیش از این در کارنامه خود ثبت کرده بود امروز در دیدار با پورتلند شکست سنگین 101 بر 82 را تجربه کرد.


لبرون جیمز پادشاه در این بازی با کسب 11 امتیاز، 7 ریباند و 7 پاس منجر به گل نتوانست مانع شکست تیمش شود.

لس آنجلس لیکرز در ادامه شکست‌های خود در این فصل امروز نیز 112 بر 106 نتیجه را به فینیکس سانز واگذار کرد.

نتایج سایر بازی‌های امروز به شرح زیر است:

میلواکی 87 - ایندیانا 81

هیوستون 108 - میامی 91

واشنگتن 98 - نیویورک 83

اوکلاهاما 88 - تورنتو 100

اورلاندو 90 - شیکاگو 98

شارلوت 91 - نیواورلآن 100

 


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:40 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال لیکرز بدترین شروع تاریخ باشگاه را بعد از ابتدای فصل 1957-58 داشته است و اوضاع تیم نشان می دهد که رسیدن به ششمین قهرمانی برای کوبی برایانت بسیار دشوار است.

با این وجود کوبی در مصاحبه ای که با یاهو اسپورت داشت، تاکید کرد که به هیچ وجه فکر رفتن از لیکرز نیست.

لیکرز مجبور به کنار گذاشتن استیو نش به خاطر مصدومیت های متوالی شد و جولیوس رندل بازیکن سال اولی تیم هم با مصدومیت در بازی اول فصل، ادامه مسابقات امسال را از دست داد.

اما برایانت می گوید: ما نباید به خاطر این مسائل روحیه ی خود را از دست بدهیم. فصل طولانی است و باید خودمان را در مسیر نگه داریم، اوضاع را بهبود ببخشیم و در نهایت یک روز همه چیز به شرایط خوب برمی گردد.

کوبی در مورد رفتن از لیکرز برای رسیدن به قهرمانی تاکید کرد: من موفقیت های زیادی در لیکرز به دست آورده ام. نباید تنها در دوران خوب از حضور در یک تیم لذت برد و از اوضاع بد فرار کرد. من به جدایی فکر نمی کنم و یک لیکرزی هستم.


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]

سایت فرهیختگان بسکتبال-این روزها نامزدهای ریاست بسیاری از فدراسیون ها را می بینیم ؛ هندبال ،تنیس،تیراندازی و … افراد مرتبط و غرمرتبط با این ورزش ها در انتخابات نامنویسی کرده اند اما در شرایطی که نامنویسی بسکتبال اعلام نشده نام هایی می بینیم و می خوانیم که علاوه بر تخصص در ورزش ، با زوایای مختلف بسکتبال آشنا هستند با نگاه علمی – تخصصی   در بدنه مدیریتی بسکتبال می توانند منشا خدمات ارزنده در بسکتبالی که زیر و بم آن با نگاهی سنتی و واپس گرایانه حرف تازه ندارد ، باشند. از این رو این خود یک ویژگی برای بسکتبال است که مدیرانش از جنس بسکتبال و مرتبط با این ورزش هستند.

 
متاسفانه عده ای با نادیده گرفتن این ظرفیت های مدیریتی درون جامعه بسکتبال به عمد یا از روی ناآگاهی کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته اند نابخردانه می گویند مشحون برود چه کسی بیاید؟مگر کسی را داریم؟ برای برداشتن این نگاه بدبینانه که البته خود محصول نگاه فئودالی و خان بازی در بسکتبال با هدف نوچه پروری است باید نسل مدیران بیرون آمده از جامعه بسکتبال را بهتر دید و با آنها تا فتح قله مدیریت تخصصی همراه شد .
 
تاخیر در اعلام زمان ثبت نام فدراسیون بسکتبال در شرایطی است که در روزهایی که رییس غیرقانونی بسکتبال سومدیریت خود را با تصمیمات شخصی بر همگان ثابت کرده و آه و ناله هایش برای نداشتن سالن به دروغ آشکار است و طنز محافل خبری است ،فدراسیون والیبال با گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2015 گام محکمی به سوی المپیک 2016 برداشت.
 
فدراسیون والیبال ایران میزبانی نوجوانان جهان رو هم با اعلام آمادگی 20 تیم  برتر جهان گرفت آیا مدیریت منسوخ بسکتبال همچنان در پی احیای موقعیت خود چشم بر واقعیت های بسکتبال می بندد و با گفتن اینکه مملکت روی من هزینه کرده می خواهد خود را بلند تر از بسکتبال نشان بدهد؟
حالا بهتر معلوم می شود چرا فدراسیون والیبال به دنبال میزبانی رقابت های آسیا انتخابی المپیک یا نوجوانان جهان است و هر دو را می گیرد اما در بسکتبال فقط کارهایی با سود شخصی مورد توجه است.آیا با آگاهی از شرایط کنونی بسکتبال نباید دست یاری به سوی مدیریت های تازه نفس با رویکرد علمی – تخصصی ، دراز کرد؟

برچسب‌ها: تحلیلی,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، تیم بسکتبال هیوستون راکتس با درخشش جیمز هاردن، فیلادلفیا را از پیش رو برداشت. جیمز هاردن، گارد رأس ملی‌پوش راکتس در این بازی 35 امتیاز و 9 ریباند کسب کرد و دوایت هاوارد نیز با 11 امتیاز و 14 ریباند کمک کرد تا تیمش 104 بر 93 پیروز شود. این بهترین شروع هیوستون در لیگ NBA از سال 1996 بود.

هاردن

نتایج دیدارای صبح امروز (سه‌شنبه) به شرح زیر است:

یوتا 101 – کلیپرز 107
ساکرامنتو 110 – دنور 105
نیواورلینز 81 – ممفیس 93
بوستون 113 – دالاس 118
اوکلاهماسیتی 85 – بروکلین 116
هیوستون 104 – فیلادلفیا 93

 


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/08/13-هفته سوم دور گروهی نخست بسکتبال قهرمانی باشگاه های اروپا - یورولیگ برگزار شد.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج این دیدارها به شرح زیر است :
* گروه یک :
یونیکس قازان روسیه 85 - 62 دینامو ساساری ایتالیا
آنادولو افس پیلسن ترکیه 62 - 65 ژالگیریس لیتوانی
رئال مادرید 112 - 83 نیژنی نووگراد روسیه
- در گروه یک رئال مادرید با 6 امتیاز در صدر قرار دارد و ژالگیریس با 5 امتیاز دوم است.
* گروه دو :
سده ویتا کرواسی 72 - 76 زسکامسکو روسیه
اونیکاخا مالاگا اسپانیا 75 - 69 لیموژ فرانسه
آلبا برلین آلمان 69 - 84 مکابی رژیم صهیونیستی
- در گروه دو زسکامسکو و اونیکاخا با 6 امتیاز اول و دوم هستند.
* گروه سه :
پاناتینایکو یونان 91 - 73 فنرباغچه اولکر ترکیه
بایرن مونیخ آلمان 74 - 81 میلان ایتالیا
بارسلونا 86 - 67 توروف لهستان
- تیم بارسلونا با 6 و پاناتینایکو یونان با 5 امتیاز در رده های اول و دوم جای دارند.
* گروه 4 :
ستاره سرخ بلگراد صربستان 76 - 63 والنسیا اسپانیا
لابورال کوتشا اسپانیا 91 - 90 گالاتاسرای ترکیه
نپتوناس لیتوانی 81 - 85 المپیاکو یونان (وقت اضافه)
- المپیاکو با 6 امتیاز در صدر است و ستاره سرخ با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارد.


برچسب‌ها: اروپا,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کارملو آنتونی ستاره تیم بسکتبال نیکز در جریان پیروزی 96 بر 93 تیمش مقابل نیواورلئانز از مرز 20 هزار امتیاز در لیگ حرفه ای NBA عبور کرد.

آنتونی چهلمین بازیکن تاریخ لیگ است که از 20 هزار امتیاز فراتر می رود.

بازیکن 7 دوره مسابقات آل استار در حالی بازی را شروع کرد که 19997 امتیاز به دست آورده بود. 3 دقیقه و 16 ثانیه بعد از کوارتر اول در حالی که 2 امتیاز هم از آنتونی ثبت شده بود با یک پرتاب 3 امتیازی رکورد 20 هزار امتیاز برای وی ثبت شد.

کارملو در بازی با هورنتز 28 امتیاز تا پایان بازی به دست آورد.


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:37 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کشور اسپانیا به طور رسمی درخواست میزبانی جام جهانی بسکتبال زنان در سال 2018 را به فدراسیون جهانی (فیبا) ارائه داد.

اسپانیا که امسال با وجود میزبانی جام جهانی آقایان موفق به قهرمانی و حتی رسیدن به فینال مسابقات نشد با این درخواست شانس خود را برای قهرمانی در جام جهانی زنان با استفاده از امتیاز میزبانی امتحان می کند.

مسابقات جام جهانی بسکتبال زنان تا پیش از این با عنوان قهرمانی جهان برگزار می شد اما از سال 2018 به جام جهانی تغییر نام می دهد. رقابت های بخش مردان هم امسال با عنوان جام جهانی برگزار شد.

در حال حاضر بیش از 144 هزار بسکتبالیست زن در اسپانیا فعالیت می کنند.


برچسب‌ها: اروپا ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:36 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار وررزشی باشگاه خبرنگاران؛ کلی تامپسون بازیکن تیم بسکتبال گلدن استیت وریورز برای قرارداد چهار ساله ای به ارزش 70 میلیون دلار با این تیم به توافق رسید.

تامپسون در بازی روز شنبه تیمش مقابل لیکرز با 41 امتیاز، بیشترین امتیاز فصل جدید را ثبت کرد و در بازی بعدی مقابل پورتلند امتیاز پیروزی تیمش را به ثمر رساند در حالی که در مجموع بازی هم 29 امتیاز ثبت کرد.

تیم گلدن استیت یکی از چهار تیمی است که هنوز در فصل جدید لیگ NBA شکست نخورده اند.


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:36 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درک نوویستکی، ستاره آلمانی تیم بسکتبال دالاس مِوِریکس در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با تخفیف باور نکردنی و بزرگی که به دالاس داد، کمک کرد تا این تیم یک فوروارد قدرتی به ترکیب خود اضافه کند.

نوویتسکی مدتی قبل قراردادی 3 ساله به ارزش 25 میلیون دلار با این تیم امضا کرد. ارزش این قرارداد سالانه 12 میلیون دلار کمتر از قرارداد قبلی اوست. او پیش از این قرار بود برای 4 سال بازی با پیراهن شماره 41 دالاس 80 میلیون دلار دریافت کند.

حالا دالاس می‌تواند با تخفیف هنگفت و به نوعی فداکارانه غول آلمانی خود، چاندلر پارسونز را با قراردادی 3 ساله به ارزش 45 میلوین دلار به خدمت بگیرد.

فوروارد آلمانی دالاس در این مورد به شوخی گفت: من به پارسونز گفته‌ام تا وقتی در دالاس بازی می‌کند، هزینه شام من با اوست چون با پول من به این تیم آمده است.

پارسونز هم گفت: نوویتسکی یک هم‌تیمی واقعی است. من خیلی دوست داشتم به دالاس بیایم و در کنار او بازی کنم و حالا از این بابت خیلی خوشحالم. این تخفیف و فداکاری او نشان می‌دهد که چقدر دوست دارد تیمش برنده باشد. او حاضر شد میلیون‌ها دلار کمتر بگیرد تا بازیکنی مثل من به ترکیب دالاس اضافه شود و به او در راه کسب قهرمانی کمک کند.

به هر حال تازمانی که دالاس قهرمان شود، پارسونز باید هرینه شام نوویتسکی را حساب کند!


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]

در دیدار رده‌بندی تورنمنت بین‌المللی بسکتبال کویت، تیم پتروشیمی بندر امام که به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود مقابل التضامن لبنان نتیجه را واگذار کرد و در جایگاه چهارم ایستاد.

به نقل از فارس، شاگردان مهران حاتمی در این مسابقه 80 بر 66 شکست خوردند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، آسیا,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]

انجمن بسکتبال با ویلچیرایران-هفته سوم دور مقدماتی لیگ دسته یک بسکتبال با ویلچر باشگاههای کشور در روزهای 8 و 9 آبانماه در دو شهر شیراز و تبریز برگزار گردید و نتایج ذیل بدست آمد

 

در گروه الف به میزبانی هیات جانبازان فارس مسابقات به شرح ذیل برگزار شد

  پنجشنبه 8/8/93:

ساعت۹:هیات اصفهان 38_ جانبازان فارس 85

ساعت۱۹:آلومینیوم المهدی هرمزگان 66 _ هیات اصفهان 60

جمعه 9/8/93:

ساعت۹:جانبازان فارس 56_ آلومینیوم المهدی هرمزگان 43

که پس از این دور از مسابقات تیم جانبازان فارس و تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان و هیات اصفهان مقامهای اول تا سوم این گروه را کسب کردند

در گروه ب به میزبانی شهرداری تبریز مسابقات به شرح ذیل برگزار شد

پنجشنبه 8/8/93:

ساعت۹:فیروز قزوین 73_ شهرداری بوکان 59

ساعت۱۱:هیات گیلان 0_ شهرداری تبریز 20

ساعت۱۷:هیات گیلان 0_ فیروز قزوین 20

ساعت 19:شهرداری بوکان ۴1_ شهرداری تبریز 74

جمعه9/8/93:

ساعت۹:هیات گیلان 0_ شهرداری بوکان 20

ساعت۱۱:شهرداری تبریز 45_ فیروز قزوین 49

که پس از این دور از مسابقات تیم های فیروز قزوین و شهرداری تبریز و شهرداری بوکان و هیات گیلان مقامهای اول تا چهارم این سری از مسابقات را کسب کردند

مرحله بعدی مسابقات در تاریخ 22 و 23 آبانماه به میزبانی فیروز قزوین برگزار خواهد شد


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:34 ] [ Masoud.F ]

عروسک خرس تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز قبل از دیدار تیمش با مینه سوتا تیمبرولوز حرکت جالبی انجام داد که تصویر آن را مشاهده می کنید. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ عروسک نماد تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز پیش از بازی تیمش مقابل مینه سوتا یک کودک را که لباس توله خرس پوشیده بود از پدر و مادر وی گرفت و به میان زمین آورد. 

خرس گریزلیز به تقلید از کارتن شیرشاه (Lion King) این کودک را به سمت بالا گرفت و با تشویق تماشاگران حاضر در سالن مواجه شد. 


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال-مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان آخرین مرحله خود را در اصفهان سپری نمود و با قهرمانی تیم جوانان استان هرمزگان به پایان رسید.

http://www.iranbasketball.org/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvXy8xMzkyL2tlc2h2YXJpL2hvcl8zLlBORyZhbXA7dz0mYW1wO2g9JmFtcDtxPTEwMCZhbXA7emM9MCZhbXA7Zmx0cltdPXdtaXx3YXRlcm1hcmsvdy5wbmd8Qkx8NzU=

تیم های هرمزگان،زنجان،تهران و اصفهان با غلبه بر حریفان خود در مرحله مقدماتی به عنوان تیم های اول گروه خود درمناطق هشت گانه راهی دور نهایی شدند.مرحله نهایی مسابقات به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

در مرحله نیمه نهایی تیم های منتخب استان هرمزگان و زنجان مقابل هم به میدان رفتند که در نهایت نیز سهم پیروزی از آن جوانان خطه جنوب کشور شد.در دیگر بازی این مرحله نیز  تهران و اصفهان با هم روبه رو شدند، بازی نزدیک و پایاپای این دو تیم در نهایت با برتری تیم میزبان خاتمه پیدا کرد.

نتایج مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان:

هرمزگان   73    زنجان 52

تهران 70          اصفهان 73

با برتری تیم های هرمزگان و اصفهان در مرحله نیمه نهایی این دوتیم برگزار کننده بازی فینال بودند .دیدار نهایی با هیجان و حساسیت خاصی دنبال شد و هر دو تیم با حداکثر توان خود برای کسب مقام نخست این دوره از مسابقات مقابل هم صف آرایی کردند اما در نهایت این بازیکنان تیم هرمزگان بودند که موفق شدند با اختلاف 4 امتیاز روی سکوی اول مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان قرار گیرند و بازیکنان اصفهان نیز با وجود ارائه یک بازی زیبا و نزدیک به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

در بازی رده بندی تیم های تهران و زنجان حریف هم بودند  این بازی نیز با اختلاف بسیار کمی در جریان بود که در انتها با برتری 5 امتیازی تهرانی ها به پایان  رسید و با این نتیجه مقام سوم نیز به تیم تهران رسید و تیم زنجان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

نتیجه بازی فینال:

هرمزگان 67   اصفهان  63

 

نتیجه بازی رده بندی:

 تهران  63     زنجان  58

 

در پایان مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان تیم های هرمزگان،اصفهان،تهران و زنجان به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب نمودند.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:11 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 418
بازدید کل : 178455
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar