به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی بسکتبال ایران با تمام قوا دست به کار شده تا در مدت زمان محدود باقی‌مانده تا جام جهانی بسکتبال اسپانیا برای حضور در گروه سخت خود آماده شود. 

بچیروویچ

فدراسیون جهانی بسکتبال با اشاره به این موضوع در ادامه مطلبی که روی سایت خود منتشر کرده نوشته است؛ ارسلان کاظمی در تابستان گذشته وقتی تیم ملی به سومین عنوان قهرمانی آسیا رسید در تیم حضور نداشت ولی او به طور حتم در اسپانیا خواهد بود. او نسبت به عملکرد ایران در جام جهانی خوشبین است. وی در این باره اظهار داشت: در درجه اول باید بگویم که ما مربی بزرگی داریم و فکر می‌کنم جام جهانی، تجربه باارزشی برای‌مان قبل از بازی‌های آسیایی است. اگر تیم ملی بتواند در تمام بازی‌های خود با تمام پتانسیل به میدان برود و مصدومی نداشته باشد، می‌تواند برخی تیم‌ها را غافلگیر کند. 

تیم ملی ایران در گروه A جام جهانی 2014 اسپانیا با فرانسه، صربستان، اسپانیا، برزیل و مصر رقابت خواهد کرد. در تیم ملی اسپانیا ستاره‌هایی مثل برادران گسول، خوان کارلوس ناوارو، خوسه کالدرون، ریکی روبیو، سرخیو رودریگس(بارزش‌ترین بازیکن اروپا)، رودی فرناندس، فیلیپه ریس و سرخیو یول حضور دارند. فرانسه، صربستان و برزیل هم تیم‌های پرستاره‌ای هستند و نام‌های بزرگی برای این تیم‌ها بازی خواهند کرد. 

ممی بچیروویچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است کاظمی که تابستان گذشته را درگیر رقابت‌های درفت NBA برای راهیابی به لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا بود در جام جهانی امسال نشان خواهد داد که مقابل حریفان قدرتمند تیم ملی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. 

بچیروویچ در این باره عنوان کرد: ارسلان امسال با ماست. او می‌خواهد با ما در بالاترین سطح ممکن بازی کند و این کار را انجام خواهد داد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ,
[ یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 12:11 ] [ Masoud.F ]

خراسان رضوی-بهروز | فدراسيون بسکتبال جعلي نبودن نامه ارسالي به ما درباره صعود ۳ تيم ليگ دسته اول به ليگ برتر را تاييد کرد. مديرکل ورزش و جوانان استان در حاشيه مسابقات دوچرخه سواري جام «چشمه سبز» در پاسخ به سوال «خراسان» درباره چگونگي پي گيري وضعيت مبهم تيم طرح مسکن ثامن براي صعود به ليگ برتر گفت: مسئولان فدراسيون بالاخره قبول کردند که نامه اي که در پاسخ استعلام از سوي فدراسيون به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده، جعلي نيست. «کوروش صبوريان» افزود: متاسفانه اکنون رئيس فدراسيون اعلام کرده که پس از صورت جلسه ارسالي به ما، ۲ ماه بعد صورت جلسه ديگري هم امضا شده که در آن صعود تنها ۲ تيم به ليگ برتر تصويب شده است. وي افزود: گويا مسئولان فدراسيون به جاي ارسال نامه دوم، نامه اول را به اداره کل ارسال کرده اند که همين امر باعث شده است تا ابهاماتي به وجود آيد. «صبوريان» افزود: درهر حال اشتباه از فدراسيون بسکتبال بوده که نامه اي قديمي را به جاي نامه جديد به ما ارسال کرده است و مطمئن باشيد تا آخرين لحظه پي گير وضعيت نماينده بسکتبال استان خواهيم بود. وي در پايان افزود: قرار شده نامه صورتجلسه دوم براي بررسي از فدراسيون به اداره کل ارسال شود اما مطمئن باشيد در راه احقاق حق نماينده بسکتبال همچنان پيگير حل مشکل خواهيم بود.


برچسب‌ها: دسته اول کشور ,
[ یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 12:10 ] [ Masoud.F ]

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا معتقد است مهرام به دلیل بدشانسی در فینال لیگ شکست خورده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا که با مهرام کاپ قهرمانی غرب آسیا را بالای سر برد نتوانست در لیگ این کار را تکرار کند. حامد حدادی با پیراهن مهرام برابر تیم استان خودش شکست خورد، شکستی که به گفته خودش تنها بدشانسی عامل آن بود. بهترین پست 5 آسیا در گفت‌وگویی مفصل با ایسنا از وضعیت لیگ، قهرمانی پتروشیمی و برنامه‌های آینده‌اش صحبت کرد.

 

* این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را چطور ارزیابی کردید؟

 

به نظر من لیگ ایران نسبت به آن سال‌هایی که من در آن بازی می‌کردم ضعیف‌تر شده است. در این فصل پتروشیمی، مهرام، ذوب آهن و دانشگاه آزاد تیم‌های مدعی بودند و هفت الماس قزوین هم خوب کار کرد اما دیگر تیم‌ها فاصله زیادی با بالای جدول داشتند. به نظر من یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق نیامدن بازیکن خارجی خوب به ایران است. بالا رفتن قیمت دلار تاثیر زیادی بر این امر داشته است. از طرف دیگر استفاده از یک بازیکن خارجی هم در این افت کیفیت موثر بوده اما خب قانون فدراسیون است و ما به آن احترام می‌گذاریم. شما می‌بینید زمانی که یک بازیکن خارجی خوب چون گیسبون وارد تیمی می‌شود چقدر تاثیرگذار است. فکر کنم همین بازیکن یک تنه پتروشیمی را قهرمان لیگ کرد. در هر حال حضور بازیکنان خارجی خوب به نفع بسکتبال است. خود من و بسیاری از بازیکنان دیگر تیم ملی در کنار بسکتبالیست‌های خوب خارجی رشد کردیم. هم‌اکنون جوانان خوبی داریم که با حضور خارجی‌های باکیفیت می‌توانند رشد چشمگیری داشته باشند.

* در این فصل حضور و عملکرد جوانان در لیگ را چطور دیدید؟

 

قانون فدراسیون برای بها دادن به جوانان خوب است هم در لیگ برتر و هم در دسته یک جوانان وارد میدان می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند. باید به جوانان بها بدهیم و به آن‌ها اعتماد کنیم. باید آن‌ها در بازی‌های مهم باشند. خودشان را در میدان بزرگ ببینند و بتوانند تجربه‌های خوب کسب کنند. به نظر من برای رشد یک بازیکن او باید ضربه بخورد، ببازد و ببرد تا در هر شرایطی قرار بگیرد. باید تجربه اتفاق‌های بزرگ داشته باشد. در این فصل از لیگ برتر به جوان‌ها بیشتر بها داده شد اما آن‌ها به تورنمنت‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارند.

 

* عملکرد کدام بازیکن جوان به چشم خودت آمد؟

 

اسم نبرم بهتر است. هر بازیکن به اندازه تلاشی که دارد رشد می‌کند. نکته مهم این است که این جوانان باید حرمت پیشکسوتان و بزرگترها را حفظ کنند. در زمان ما واقعا احترام به بزرگتر حفظ می‌شد اما اکنون کمتر شده است.

 

* به فینال لیگ برسیم. رقابت با پتروشیمی را چطور دیدی؟

 

به نظر من تنها دلیل باخت ما در فینال بدشانسی بود. در تمام بازی‌هایی که باختیم جز مسابقه نخست از حریف 10 امتیاز پیش بودیم اما متاسفانه در نهایت شکست می‌خوریم. گاردهای حریف باتجربه بودند و به بازیکنان جوان ما که فشار می‌آوردند توپ لو می‌دادیم. بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند و از ابتدای فصل عملکرد خوبی داشتند اما از نظر تجربه کمتر بودند. با این حال این بازیکنان در طول فصل کار بزرگی کردند و باید بگویم تنها دلیل باخت ما بدشانسی خودمان بود. یک بازیکن یعنی گیسبون همه کاره حریف بود و تمام توپ‌ها به او ختم می‌شد. او نیز تمام توپ‌ها را شوت می‌زد که از شانس بد ما همه شوت‌هاا وارد سبد می‌شد.

 

* رقابت با سینانووویچ 222 سانتی‌متری را چطور دیدی؟

 

من به همه پست پنج‌ها احترام می‌گذارم و برایم فرقی ندارد چه کسی برابرم باشد. در بازی نخست هنوز از او شناختی نداشتم اما از بازی دوم توانسته بهتر برابرش کار کنم. در کل معتقدم جز بازی چهارم که خیلی بد بودم که دلیلش خستگی زیاد بود در دیگر دیدارهای فینال عملکرد خوبی داشتم.

* خیلی‌ها اعتقاد داشتند برابر سینانوویچ کار آسان‌تری داشتی و زمانی که مهدی اسماعیلی وارد میدان می‌شد به مشکل می‌خورد. این موضوع درست است؟

 

خب سینانوویچ بسکتبال بازی می‌کرد اما اسماعیلی نه. او لباس می‌کشید، ضربه می‌زد. اصلا بسکتبال بازی نمی‌کرد. ما بسکتبال بازی می‌کردیم نه اینکه لباس هم را بکشیم. بازیکنان حریف در حاشیه بودند و به نظر من هر کاری کردند تا قهرمان شوند. آنها نتیجه گرفتند، بردند و من به پتروشیمی تبریک می‌گویم اما هر کاری توانستند انجام دادند. قهرمانی به هر قیمتی درست نیست. درست نیست با برگزاری جشنی در کیش و دعوت از فدراسیونی‌ها به این مقام‌ها رسید. پتروشیمی در کیش جشن قهرمانی گرفته بود و مسئولان فدراسیون نیز بودند بالاخره این‌ها به گوش ما نیز می‌رسد اما درست نیست. به نظر من اگر فینال بسکتبال واقعی بود ما کار راحت‌تری داشتیم و شایسته قهرمانی بودیم.

* با آمدنت به مهرام تماشاگران ماهشهری این تصمیمت را به عنوان بازیکن حرفه‌ای قبول نکردند و در فینال هم علیه تو شعارهایی دادند. به عنوان یکی از ورزشکاران نامدار خوزستان این رفتار نسبت به خودت را چه طور دیدی؟

 

به عنوان یک ورزشکار تصمیم گرفتم. من زمانی که در چین بودم هفته‌ای یک بار با آقای حاتمی تلفنی صحبت می‌کردم. قول دادم که برای مذاکره به ماهشهر بروم و رفتم اما جلوی راهم سنگ‌اندازی شد و رفتنم به پتروشیمی کنسل شد. حتی آن زمان گفتم اگر با مهرام به توافق نرسیدم به پتروشیمی می‌روم. خوشحال هم می‌شدم تا برای تیم استانم بازی کنم. من با مهرام مذاکره کردم و به توافق رسیدم. احترامی که آن‌ها به من گذاشتند خیلی بیشتر از هم‌استانی‌هایم بود. هدف ما کسب قهرمانی در غرب آسیا، لیگ و باشگاه‌های آسیا بود که اولی را گرفتیم اما دومی نشد. ای کاش داوران خارجی بودند تا راحت‌تر کار می‌کردیم. به قول صمد ا گر خارجی بودند همزبانی بر سوت‌هایشان تاثیر نمی‌گذاشت. به نظر من تماشاگرانی که شعار علیه من می‌دادند از آمدنم به تهران دلگیر بودند. آن‌ها در تهران به برادرم توهین کردند به خودم فحش دادند. شاید داوران شعارهای عربی را نفهمند اما من که می‌فهمم و می دانم آن‌ها چه می‌گفتند. با این حال به همه آن‌ها تبریک می‌گویم و می‌دانم که تمام این‌ها دستور از بالا و کار چند تماشاگرنما بود چرا که مردم اصیل خوزستان صادق، فهمیده، بافرهنگ و باشخصیت هستند و چنین کارهایی نمی‌کنند.

 

حامد حدادی در مهرام

* پس از پایان لیگ و از دست رفتن قهرمانی قرارداد مصطفی هاشمی با مهرام تمدید نشد. شما و بازیکنان در این باره با باشگاه صحبتی نکردید؟

 

من با باشگاه مهرام قرارداد بستم نه با مربی خاصی و به تصمیم مدیران باشگاه احترام می‌"ذارم. هر کس دیگری هم بیاید با قدرت برای تیم بازی می‌کنم.

 

* باشگاه‌های آسیا هم که به تعویق افتاد.

 

حیف شد. خود من هر وقت شکست می‌خورم دوست دارم خیلی سریع وارد رقابت دیگری شوم و با قهرمانی شکست قبلی را جبران کنم. باشگاه‌های آسیا فرصتی بود تا بتوانم از دست رفتن قهرمانی لیگ را جبران کنم تا خیالم کمی آسوده شود تا زمانی که یک قهرمانی به دست نیاورم ناراحت هستم.

 

* هم‌اکنون برنامه‌ات چیست؟ وارد اردو می‌شوی یا برای معالجه به آمریکا می‌روی؟

 

برنامه خودم این است تا برای مداوای پا و کمرم به آمریکا بروم. یک سری کارهای شخصی نیز دارم که باید انجام دهم.

 

* فصل بعدی چه کار می‌کنی؟ آمریکا، اروپا یا آسیا؟

 

اولویت من آمریکا است و می‌خواهم چند سال دیگر در آنجا باشم. می‌خواهم پس از 30 سالگی از لیگ آمریکا خارج شوم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 12:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پیش از شروع مسابقات نهایی بسکتبال یورولیگ در شهر میلان مراسم معرفی برترینهای مسابقات برگزار شد و سجیو رودریگوئز از رئال مادرید به عنوان MVP مسابقات جایزه خود را دریافت کرد.

رودی فرناندز هم تیمی رودریگوئز به همراه کیت لانگفورد، سونی ویمز و آنته تومیچ بازیکنان دیگری بودند که تیم برتر سال را تشکیل می دادند.

کیت لانگفورد جایزه برترین گلزن مسابقات و برایانت دانستون جایزه برترین مدافع را به دست آوردند.

قهرمان مسابقات نیز بعد از رویارویی چهار تیم برتر در پایان این هفته مشخص می شود.


برچسب‌ها: اروپا,
[ یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 12:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برترین های سوپر لیگ بسکتبال ایران به طور رسمی در روزهای  آخر اردیبهشت طی مراسمی از سوی فدراسیون بسکتبال معرفی می شود اما لیست برترین‌های  فصل به انتخاب سایت آسیا  بسکت نیز به این شکل است:
 
MVP "با ارزش‌ترین بازیکن" فینال: جاناتان گیسبون

بهترین بازیکن سال: حامد حدادی

بهترین گارد سال: مهدی کامرانی

بهترین  فوروارد سال: صمد نیکخواه

بهترین سنتر سال: حامد حدادی

بهترین پیشرفت سال: بهنام یخچالی

بهترین بازیکن داخلی سال: حامد حدادی

بهترین بازیکن  خارجی سال: لاشا پارگالاوا

بهترین مربی سال: مهران حاتمی

البته این لیست اولیه برترینها در سایت مزبور بود و در تغییراتی که امروز در این فهرست اعمال شد فرزاد کوهیان را به عنوان بهترین مربی سال و فرید اصلانی را به عنوان بهترین گارد سال معرفی کرد و بهنام یخچالی و اسلاوکو ورانز جای بهترین بازیکنان داخلی و خارجی سال را گرفتند.

 تیم اول فصل شامل مهدی کامرانی، لاشا، صمد نیکخواه، ارسلان کاظمی و حامد حدادی می شود و تیم برتر دوم به انتخاب سایت مزبور
شامل آرن داودی، سعید داور پناه، محمد جمشیدی، محمد کنه و اسلاوکو‌ است.
 
 همچنین از فرید اصلانی، جابر روزبهانی، وحید اسلامی ، ابراهیم توماس، اوشین ساهاکیان، محمد حسن زاده، رضا لطفی، جواد داوری،  بهنام یخچالی و یونس لاله زاده تقدیر شده است.
 
 به نظر می‌رسد این لیست بر اساس میانگین امتیازات، نتایج پایان فصل و همچنین با توجه به نام های ملی تهیه شده است و با توجه به اختلاف نظر نویسندگان سایت دو لیست متفاوت طی دو روز روی خروجی سایت آسیا بسکت قرار گرفت که در این خبر لیست فهرست اولیه منتشر شده است.

برترینهای این فصل از سوپرلیگ تا پایان ماه جاری به صورت رسمی در مراسمی از سوی فدراسیون مورد تقدیر قرار می گیرند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:22 ] [ Masoud.F ]

Asia-Basket.com All-Iranian Superleague 1st Team 2014

Farid Aslani
Aslani
Javad Davari
Davari
Behnam Yakhchali
Yakhchali
Ibrahima Thomas
Thomas
Hamed Haddadi
Haddadi

فریداصلانی-جوادداوری-بهنام یخچالی-توماس- حامدحدادی

تیم دوم وهمینطور برترین ها:

2nd Team
G: Nemanja Kovacevic (194-G-85) of Gorgan
G: Iman Zandi (188-F/G-81) of Zob Ahan
F: Mohammad Samad Nikkhah Bahrami (199-F-83) of Mahram
F: Arsalan Kazemi (200-F-90) of Petrochimi
C: Slavko Vranes (230-C-83) of Zob Ahan

Honorable Mention
Mohammad Reza Lotfi (198-F-83) of Zob Ahan
Mohammad Hassanzadeh (203-PF-90) of Azad
Hamed Afagh (193-SG-83) of Petrochimi
Jaber Rouzbahani (223-C-86) of Foolad Mahan
Hamed Afagh (193-SG-83) of Petrochimi
Vartan Bidroosian (194-F-83) of Zanjan
Amir Sedighi (203-F-93) of Niroo Zamini
Luka Petkovic (190-PG-88) of Tajfun

All-Domestic Players Team
G: Farid Aslani (183-PG-88) of Mahram
G: Javad Davari (185-G-83) of Foolad Mahan
F: Behnam Yakhchali (191-G-95) of Petrochimi
F: Arsalan Kazemi (200-F-90) of Petrochimi
C: Hamed Haddadi (218-C-85) of Mahram

All-Imports Team
G: Nemanja Kovacevic (194-G-85) of Gorgan
G: Luka Petkovic (190-PG-88) of Tajfun
F: Anthony Grundy (189-PG-79) of Azad
F: Ibrahima Thomas (210-F-87) of Azad
C: Slavko Vranes (230-C-83) of Zob Ahan
  

 


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:22 ] [ Masoud.F ]


برچسب‌ها: NBA,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:20 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله پلی‌آف رقابتهای بسکتبال حرفه‌ای NBA بامداد امروز پنجشنبه با برگزاری دو بازی ادامه پیدا کرد که در یکی از این بازی‌ها تیم میامی هیت، مدافع عنوان قهرمانی، در حضور 19 هزار و 615 هوادار خود در سالن "امریکن ایرلاینز" مقابل بروکلین نتس به برتری 96 بر 94 دست یافت تا در مجموع برابر این تیم 4 بر یک برنده شده و راهی فینال کنفرانس شرق شود. امتیازآورترین بازیکن میدان "جو جانسون" فوروارد تیم بروکلین بود که به تنهایی 34 امتیاز کسب کرد.

در دیگر بازی برگزار شده تیم سن‌آنتونیو اسپرز میزبان پورتلند بلیزرز بود که این تیم را با شکست 104 بر 82 بدرقه کرد. کوارتر اول این بازی با تساوی دو تیم در عدد 19 پیش رفت ولی تیم اسپرز در سه کوارتر بعدی به ترتیب 32 بر 25، 26 بر 19 و 27 بر 19 برنده شد.

بدین ترتیب در مجموع دیدارهای مستقیم دو تیم، سن‌آنتونیو 4 بر یک پیش افتاد و راهی فینال کنفرانس غرب شد.


برچسب‌ها: NBA,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:15 ] [ Masoud.F ]

مهران حاتمی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل فشردگی بسیار زیاد بازی ها، فصل پرفشاری را پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار کرد: عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال با زحمت و تلاش بازیکنان بدست آمد و کسب این عنوان موجب خوشحالی هواداران و مجموعه پتروشیمی بندر امام شد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام، از دست دادن قهرمانی در مسابقات باشگاه های غرب آسیا را تنها نکته منفی این تیم خواند و افزود: ما امسال برای رسیدن به باشگاه های آسیا و قهرمانی مسابقات غرب آسیا برنامه ریزی کرده بودیم اما مصدومیت بازیکنان در دیدار فینال مقابل مهرام تهران، ما را از هدفمان باز داشت.

وی گفت: قطعا در صورتی که بازیکنانم در دیدار فینال دچار مصدومیت نشده بودند مانند فینال لیگ برتر، تیم مهرام تهران را شکست می دادیم.

حاتمی اضافه کرد: در این فصل تیم پتروشیمی قطعا آماده ترین تیم لیگ برتر بود و حتی در مسابقات قهرمانی غرب آسیا بهتر از مهرام بود.

وی در خصوص تمدید قراردادش با این تیم گفت: هنوز هیچ مذاکره ای در این خصوص صورت نگرفته و در حال استراحت هستم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام افزود: البته اولویت نخست من برای فصل آینده، تیم پتروشیمی بندر امام است زیرا این مجموعه به صورت حرفه ای و هدف دار هدایت می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو فصل خوب با تیم پتروشیمی داشتم و برای رسیدن به اهداف دیگر، تصمیم گیری خواهم کرد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:14 ] [ Masoud.F ]

کنفدراسيون بسکتبال آسيا به دليل نزديک بودن رقابت‌هاي جام جهاني، فصل جديد جام باشگاه‌هاي آسيا را به تعويق انداخت. طبق برنامه فيبا-آسيا قرار بود رقابت‌هاي باشگاه ‌هاي آسيا در نيمه دوم خردادماه برگزار شود اما اين رقابت‌ها به ماه اکتبر(اواخر مهرماه) يعني بعد از مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي موکول شد. دليل اين تصميم نيز اين بوده تا بازيکناني که قرار است با تيم‌هاي ملي خود در جام جهاني حاضر باشند تمرکز خود را بر روي اين رقابت بگذارند.

به نقل از ايسنا، در جلسه کميته برگزاري بيست و پنجمين دوره رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا هاکوپ خاجيريان دبيرکل کنفدراسيون بسکتبال آسيا گفت: در اين مدت نامه‌هاي زيادي از فدراسيون‌هايي که تيم‌هايشان در جام باشگاه‌هاي آسيا حضور دارند به ما رسيده است. اين نامه ها بر اين مبنا بود که آنها بازيکنان ستاره خود را نياز دارند تا آنها را براي حضور در جام جهاني 2014 و بازي‌هاي آسيايي اينچئون آماده کنند. بر همين اساس تصميم گيري شد تا اين دوره از رقابت‌هاي باشگاه ‌هاي آسيا در هفته سوم و چهارم اکتبر برگزار شود؛ يعني دقيقا بعد از رقابت‌هاي قهرماني دختران آسيا در اردن.

کويت همچنان ميزبان است اما در شرايطي که خودش خواهان برگزاري مسابقات باشد. در غير اين صورت ميزبان جديد در جلسه کنفدراسيون انتخاب خواهد شد.


تيم‌هاي مهرام ايران،‌ASU اردن، الکهرباي عراق،‌السد قطر، الاهلي امارات،‌مالزيا بي سي مالزي، عشق‌آباد ترکمنستان و دو نماينده از جنوب شرق آسيا تيم‌هاي شرکت کننده در اين دوره بودند که حالا درباره تيم‌هايي که علاقه دارند در تاريخ جديد وارد رقابت‌ها شوند تصميم گيري خواهد شد


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:14 ] [ Masoud.F ]

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مسئول کمیته آموزش هیئت بسکتبال استان، با اشاره به برگزاری کلاس مربیگری درجه سه بسکتبال خاطرنشان کرد: این دوره با ظرفیت 30 نفر و به مدت 60 ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و در دوبخش آقایان و بانوان برگزار می شود.

سالم خجسته افزود: این دوره بعد از پایان یافتن امتحانات دانشجویان برگزار خواهد شد.

مدرس بین المللی بسکتبال کشور با اشاره به اینکه خود به عنوان مدرس این دوره به فدراسیون پیشنهاد شده است، عنوان کرد: انتخاب مدرس این دوره توسط فدراسیون انجام می شود.


برچسب‌ها: مربیان,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:13 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/02/24مرحله نهایی فصل 14 - 2013 بسکتبال قهرمانی باشگاه های اروپا - یورولیگ جمعه شب آغاز می شود.
به گزارش گلز ، مرحله نهایی یا فاینال فور در فصل 14 - 2013 جمعه 26 تا یکشنبه 28 اردیبهشت در سالن مدیولانوم شهر میلان برگزار خواهد شد.برنامه این رقابت ها به شرح زیر است :
* نیمه نهایی - جمعه 26 اردیبهشت :
بارسلونا - رئال مادرید
زسکامسکو - مکابی
دیدارهای رده بندی و فینال یکشنبه 28 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
- تیم های رئال و المپیاکو فصل قبل برگزار کننده دیدار فینال بودند.
در بسکتبال یورولیگ تیم رئال مادرید با 8 قهرمانی و 7 نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم های زسکامسکو با 6 قهرمانی و نایب قهرمانی دوم و پاناتینایکو یونان با 6 قهرمانی و یک نایب قهرمانی دوم و سوم هستند.


برچسب‌ها: اروپا,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:12 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد معتقد است مسئولان این باشگاه با نگاه ویژه به ورزش حرفه‌ای گام بزرگی در ورزش کشور برداشتند.

 

مهران شاهین طبع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ، اظهار کرد: ما در این فصل از رقابت‌ها با شرایطی خاص وارد میدان شدیم. تیم ما امسال واقعا شرایط بسیار بهتری داشت. ما از مرحله پلی‌آف به ثبات بیشتری رسیدیم و کارمان را با قدرت پیش بردیم. حتی در مرحله نیمه نهایی نیز می‌توانستیم بهتر کار کنیم و بالا بیاییم، اما این گونه نشد. یکسری اشتباه‌ها اجازه نداد بتوانیم در نیمه نهایی موفق کار کنیم.

 

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با اشاره به سه مسابقه برابر مهرام، ادامه داد: در دیدار برابر مهرام می‌توانستیم بهتر کار کنیم و نتیجه‌ بگیریم. بالاخره این تیم نیز همان طور که در فینال دیدیم شکننده بود. ما واقعا عالی بودیم، اما برخی اشتباه‌هایی که در مسابقه پیش آمد اجازه نداد برنده شویم. به نظر من در مسابقه سوم می‌توانستیم حریف را شکست دهیم، اما نشد. در بسیاری از موارد تمرکز کافی نداشتیم. از روند بازی خارج شدیم و از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و برخی تصمیم‌های داوری نیز از عواملی بود که دست به دست هم داد تا موفق نشویم. با این حال عملکرد تیمی ما خوب بود.

 

او در پاسخ به این سوال که مسابقه فینال را چطور ارزیابی کرد؟ گفت: فینال مسابقه دشواری بود و هر دو تیم کار سختی داشتند. به نظرم پتروشیمی بهتر بازی کرد که در نهایت نتیجه‌ گرفت. به نظر من خیلی عوامل وجود داشت که باعث شد این نتیجه‌ رقم بخورد. به طور مثال گیسبون تمام پیش‌بینی‌های مهرام را خراب کرد و اجازه تمرکز به آنها نداد.

 

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که آیا با دانشگاه ادامه همکاری خواهد داشت یا نه؟ تصریح کرد: ما کارمان را انجام می‌دهیم. هر جا باشم کارم را می‌کنم ، اما واقعا دانشگاه آزاد از نظر ساختاری حرکت‌های بزرگی انجام داده است. آقای دادکان حمایت ویژه‌ای کرد. با تمام مشکلات و دست تنگی‌هایی که وجود داشت واقعا زحمت کشیدند و به نظر من گام هایی بزرگ برداشتند. نگاه به ورزش حرفه‌ای در دانشگاه آزاد رشد کرد و همین مساله به ورزش کشور کمک خواهد کرد.

arash khamooshi (3 of 14)-8.jpg

 

مربی تیم ملی بسکتبال در ادامه به زمان آغاز اردوهای ملی اشاره کرد و گفت: اردوی تیم ملی از سوم خرداد ماه آغاز می‌شود. بازیکنان مهرام و برخی بازیکنانی که نظر سرمربی تیم باشد با کمی استراحت و بعد از باشگاه‌های آسیا به ما اضافه می‌شوند. این مرحله با تیم دوم شروع می‌شود. هدف ما نیز ابتدا سازماندهی برنامه‌ها است و پس از آن نیز برنامه‌ها به طور جدی انجام می‌شود. آقای بچیروویچ نیز قصد دارد برای نهایی کردن برنامه‌های اروپایی سفری داشته باشد تا همه چیز هماهنگ شود.

 

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که آیا اردوهای تدارکاتی مناسب هستند؟ بیان کرد: بله. برنامه‌های خوبی داریم. همان تورنمنت اسلوونی تیم‌های خوبی دارد. رقابت با برزیل برای ما بسیار مفید خواهد بود. در کل با تیم‌های خوب رقابت می‌کنیم که به رشد بسکتبال ما کمک کنند. برنامه‌های خوبی پیش از جام جهانی داریم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:12 ] [ Masoud.F ]
سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه این تیم برای آماده‌سازی حضور در مسابقات قهرمانی جهان به اندازه کافی و کامل وقت دارد، گفت که برای شرکت در این رقابت‌ها از چهره‌های جدیدی دعوت خواهد شد تا در کنار دیگر ملی‌پوشان و در جریان اردوها مورد ارزیابی قرار بگیرند.

مهمد بچیروویچ در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده اردوی تیم ملی بسکتبال از اول خردادماه آغاز خواهد شد، اظهارداشت: البته این آغاز بدون حضور کامل بازیکنان موردنظرمان است چون تعدادی از آنها همزمان همراه با تیم مهرام در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنند. این دسته از بازیکنان پس از پایان این مسابقات و چند روز استراحت به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند و در واقع از آن زمان با ترکیب کامل اردونشینان تمرینات‌مان را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای آغاز به کار اردوی آماده‌سازی تیم ملی از 35 بازیکن دعوت می‌شود که اسامی آنها هفته آینده اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید ترکیب بازیکنان دعوت شده نسبت به همیشه تا حدی متفاوت باشد. در این ترکیب علاوه بر خیلی از بازیکنانی که در دوره‌های پیش هم همراه تیم ملی بودند، هستند بازیکنانی که چهره جدید به حساب می‌آیند. در واقع از چند بازیکن جدید هم برای این مرحله از اردوها دعوت کرده‌ایم تا وضعیت آنها را در جریان تمرین با دیگر ملی‌پوشان ارزیابی کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت بازیکنان این تیم در جریان مسابقات لیگ برتر به خصوص دیدارهایی که از نزدیک شاهد آنها بود، یادآور شد: به هر حال یکی دو سال است که با این بسکتبال ایران کار می‌کنم و همه بازیکنان را می‌شناسم. بازیکنان ملی‌پوش در جریان دیدارهای باشگاهی گاهی خیلی خوب کار کردند و گاهی هم اصلا؛ بعضی از آنها در جریان این بازی‌ها ثبات نداشتند هر چند که برای ارزیابی دقیق بهتر است منتظر آغاز اردوها بمانیم.

بچیروویچ فاصله زمانی باقی مانده تا مسابقات قهرمانی جهان و بعد از آن بازی‌های آسیایی را مناسب و کافی دانست و گفت: لیگ ایران تازه تمام شده و با برنامه‌ای که داریم طی چند روز آینده هم تمرینات‌مان را آغاز می‌کنیم. تا مسابقات قهرمانی جهان که تقریبا سه ماه تا آغاز آن باقی مانده چند اردوی برون مرزی و داخل همراه با دیدارهای تدارکاتی داریم. در کل برای آماده شدن جهت حضور در این رویدادها کاملا و به اندازه کافی وقت داریم.

به گزارش مهر، هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان 8 تا 26 شهریورماه در اسپانیا و به میزبانی مشترک پنج شهر این کشور برگزار خواهد شد. بر اساس قرعه‌کشی این دوره از مسابقات که 14 بهمن‌ماه سال گذشته در بارسلونا انجام شد، تیم ملی ایران در گروه A با تیم‌های اسپانیا، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر همگروه است.

همچنین هفدهمین دوره بازی های آسیایی نیز 28 شهریورماه تا 12 مهرماه در اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

براي ارسلان کاظمي به عنوان اولين بازيکن ايراني که در رقابت درفت NBA موفق بوده،‌ ليگ برتر بسکتبال ايران بسيار خوب و با قهرماني به پايان رسيد. او سال قبل قيد حضور در فيلادلفيا سوني سيگسرز را زد و براي بازي به پتروشيمي بندر امام آمد و يکي از عوامل دومين قهرماني متوالي اين تيم در ليگ برتر ايران بود. کاظمي يکي از بازيکنان اصلي ايران در جام جهاني بسکتبال اسپانيا خواهد بود. وي در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون بسکتبال آسيا به نکات مختلفي اشاره کرد که در ادامه مي‌خوانيد:

* اولين فصل و تجربه حضورت در ليگ برتر ايران چطور بود؟

تجربه بزرگي براي من بود ولي اگر تيم‌ها مي‌توانستند حاميان مالي قدرتمندتري پيدا کنند، ليگ هم خيلي بهتر مي‌شد. در مجموع تجربه خوبي از حضور در ايران به دست آوردم.

* به نظر خودت،‌ چشم پوشي از قراردادي که با فيلادلفيا داشتي و آمدن به ايران، تصميم درستي بود؟

وقتي کسي تصميمي مي‌گيرد هميشه نکات مثبت و منفي در مورد آن وجود دارد که بايد به دقت سنجيده شوند اما در کل از نتيجه تصميمي که گرفتم، راضي و خوشحالم.

* چه چيزي باعث شد تصميم بگيري در ايران بازي کني؟

من پيشنهاداتي از اروپا و چين داشتم اما حدود 6 سال بود که از ايران دور بودم به همين خاطر فکر کردم کمي به خودم مهلت بدهم و جايي بازي کنم که نزديک خانواده‌ام باشم. علاوه بر اين،‌ پتروشيمي يک تيم بسيار بزرگ با کادر فني بسيار خوب است. خوشحالم که جزئي از اين مجموعه بودم. به نظرم آنها بيشتر از بقيه به جذب من علاقمند بودند.

* ايران در جام جهاني 2014 اسپانيا چقدر شانس دارد؟

ما مربي بزرگي داريم و فکر مي‌کنم شرکت در جام جهاني اسپانيا، تجربه خوبي براي ما پيش از بازي‌هاي آسيايي است. به نظر من اگر در هر بازي با تمام قدرت به ميدان برويم و مصدوم هم نداشته باشيم، مي‌توانيم برخي تيم‌ها را غافلگير کنيم.

* تيم ملي ايران براي اينکه به هدفش برسد بايد چه کاري انجام دهد؟

بديهي است که تمرين کردن، کليد اصلي موفقيت ما خواهد بود.

* نقطه قوت تيم ملي ايران در جام جهاني چه خواهد بود؟


ما تيمي نيستيم که ستاره داشته باشيم، پس بايد سخت‌ترين حريف براي ساير تيم‌ها باشيم.

* چالش‌هاي پيش روي شما چه خواهد بود و چگونه با آن کنار مي‌آييد؟

ما با تيم‌هاي بزرگي از اروپا، آفريقا و آمريکاي جنوبي روبرو مي‌شويم. ما بايد با اعتماد به نفس کامل وارد زمين شويم و از نام بزرگ ساير تيم‌ها نترسيم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی،آسیا,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال پایان فصل شانزدهم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که با قهرمانی پتروشیمی و نایب قهرمانی مهرام همراه بود، قرارداد همکاری مصطفی هاشمی به عنوان سرمربی تیم مهرام هم با این تیم تهرانی به پایان رسید.

در همین زمینه امروز سه شنبه مسئولان باشگاه مهرام طی بیانیه‌ای ضمن تشکر از زحمات مصطفی هاشمی و آرزوی موفقیت برای وی اعلام کردند که به زودی در مورد هدایت تیم بسکتبال این باشگاه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهند کرد و این یعنی پایان کار مصطفی هاشمی در تیم بسکتبال مهرام و عدم قرارداد وی.

در همین زمینه خبرنگار مهر با مصطفی هاشمی تماس گرفت تا جویای نظر وی در این زمینه شود. این مربی اما پاسخ کاملی نداد و تنها با تائید پایان قرارداد همکاری‌اش در مهرام گفت: همین الان از موضوع بیانیه با خبر شدم. هیچ نظری هم در این رابطه ندارم.

هاشمی حتی در واکنش به تکرار پرسش‌های خبرنگار مهر گفت: تلاش نکنید چون من هیچ صحبتی در این مورد نمی‌کنم.

به گزارش مهر، پس از اینکه مهرام نتوانست با مهمد بچیروویچ در لیگ برتر ایران از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند، سال پیش دوباره مصطفی هاشمی را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. این مربی طی یک سال گذشته با مهرام در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا قهرمان شد و سهمیه آسیایی گرفت اما در مسابقات لیگ برتر که دوشنبه گذشته به پایان رسید به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کرد.

مسئولان مهرام در حالی اقدام به انتخاب سرمربی جدید برای تیم خود کرده‌اند که این تیم باید تا چندی دیگر در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت کند. این رقابت‌ها 15 تا 23 خردادماه در کویت برگزار می‌شود. مهرام باید تا پنجشنبه ترکیب دوازده نفره خود را برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

امیرمحمد گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نائب قهرمانی مهرام در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: در این فصل چند چیز برای ما مهم بود ابتدا اینکه با تیمی جوان و کم‌تجربه که سابقه چندانی در لیگ برتر نداشتند بازی‌ها را آغاز کردیم و مربیان ما به آنها اعتماد کرد و با همین بازیکنان توانستیم به مرحله پلی‌آف برسیم.

وی ادامه داد: ما در پلی‌آف می‌خواستیم تغییر رویه بدهیم و بدون بازیکن خارجی مسابقات را ادامه دهیم. به همین دلیل با یاران تمام ایرانی پا به مسابقات گذاشتیم. وقتی بازیکنان پتروشیمی به عنوان رقیب اصلی ما تغییر ‌کردند، ما هم مجبور شدیم حامد حدادی را جذب کنیم. به نظر من رسیدن به نایب قهرمانی با تیم کاملا ایرانی کار بزرگی بود که صورت گرفت.

مدیرعامل باشگاه مهرام عنوان کرد: 20 درصد مشکلات ما در مرحله فینال به خودمان مربوط است اما 80 درصد مسائل بیرونی در نتیجه نگرفتن ما تاثیر گذاشت. از بازی اول تا سوم، سوم و پنجم مسابقات طبق آئین‌نامه فدراسیون باید به سود مهرام تمام می‌شد. در دو مسابقه تهران باید بازی بدون تماشاگران پتروشیمی برگزار می‌شد. در دیدار نخست در ماهشهر هیچ اتفاقی نیفتاد، اما در مسابقه دوم پشت نیمکت مهرام هم به تماشاگران پتروشیمی اختصاص یافته بود و یک صندلی هم در سالن برای مهرام وجود نداشت. متاسفانه مسئولان فدراسیون هم به دنبال این هستند که فقط بازی برگزار شود و اتفاقی نیفتد. با رایی هم که صادر کردند همه چیز مشخص شد.

گنجی با اشاره به بازی آخر که در ماهشهر برگزار شد، گفت: در  ‌این بازی هر چند گفته بودند بدون تماشاگر است اما حدود 150 نفر در سالن حضور داشتند، به نظر شما آیا مدیر شرکت نفت، ‌پتروشیمی و یا مهمانان آنها آیا بوق و سوت می‌زنند؟ من هم اعتقاد دارم که بازیکن و کادر فنی آنقدر باید حرفه‌ای باشد که این مسائل روی آنها تاثیر نگذارد اما نباید این طور فکر کنیم که ما پیگیر این مسائل نباشیم. در آن بازی هم که در تهران تماشاگران پتروشیمی حاشیه ایجاد کردند چون مقابل رسانه‌ها بود مورد توجه قرار گرفت. اگر در شهرستان بود چندان اهمیتی به آن داده نمی‌شد.

وی در پاسخ به این سؤال که می‌گویند مهرام از نظر فنی در فینال مشکل داشت، گفت: بازیکنان ما تمام تلاش خود را انجام دادند اما در جاهایی که می‌بایست باهوش‌تر عمل می‌کردیم نتوانستند آن جور که باید تیم را جمع کنند. غیر از بازی اول ما 4 مسابقه بعدی که پیش بودیم را باختیم.

خبرگزاری فارس: گنجی: مصطفی هاشمی بهترین مربی ایران است، اما تغییر او تصمیم درستی بود

مدیرعامل باشگاه مهرام در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر مصطفی هاشمی به این دلیل بود یا خیر،‌ گفت: ما به دنبال نتیجه هستیم نه به هر قیمتی. در مورد تغییر مصطفی هاشمی سرمربی تیم هم هیأت مدیره پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسید. ضمن اینکه قرارداد این مربی با مهرام به اتمام رسیده بود. ما می‌خواهیم در باشگاه‌های آسیا بهترین نتیجه را بگیریم و اگر منطقی نگاه کنیم تغییر سرمربی، تصمیم درستی بوده است.

وی تاکید کرد: باخت در فینال چیزی نبود که باشگاه مهرام و مصطفی هاشمی آن را به راحتی فراموش و هضم کنند. با وجود این تغییر باز هم اعتقاد دارم هاشمی بهترین مربی ایران است و مربی جدید هم که انتخاب شود تنها برای جام باشگاه‌های آسیا است و برای فصل آینده هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

ˈ جاناتان گیبسون ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیدارهای فینال مقابل تیم مهرام به سختی پیروز شدیم زیرا این تیم دوست نداشت قهرمانی را از دست دهد.

وی اظهار داشت: در تیم مهرام حامد حدادی، ساهاکیان، نیکخواه بهرامی و چند بازیکن بزرگ ایران حضور داشتند که در آسیا نیز مطرح هستند.

بازیکن آمریکایی تیم پتروشیمی بندر امام افزود: بازیکنان بزرگی نیز در تیم ما حضور داشت که در طول فصل برای این تیم زحمات زیادی کشیدند.

وی گفت: زمانی که در بازی سوم مقابل مهران شکست خوردیم تا حدوی از قهرمانی فاصله گرفتیم اما در دو بازی دیگر با پیروزی مقابل آنها قهرمان شدیم.

گیبسون افزود: لیگ بسکتبال ایران با حضور بازیکنان بزرگ آسیا دارای جذابیت های خاصی بود و امیدوارم باز هم در این لیگ بازی کنم.

وی اظهار کرد: هواداران ماهشهری احترام خاصی برای من قائل بودند و همیشه از حضور در تیم پتروشیمی ابراز خرسندی می کنم.

وی افزود: امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که باز هم برای این تماشاگران بازی کنم تا اسباب شادی آنها را فراهم کنم.

بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در خصوص تمدید قراردادش با این تیم گفت: سه پیشنهاد خوب از لیگ حرفه ای آمریکا دارم که در صورت عدم توافق با آنها با تیم پتروشیمی مذاکره خواهم کرد.

وی اضافه کرد: دیدگاه مدیران پتروشیمی به بسکتبال بسیار دیگاه بزرگی است و کار کردن با این تیم افتخار بزرگی برایم بود.

گیبسون گفت: قهرمانی لیگ برتر را به تماشاگران ماهشهری و همه کسانی که از تیم پتروشیمی بخوبی حمایت کردند تقدیم می کنم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:50 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سری هفت مسابقه ای فینال سوپرلیگ بسکتبال در 5 مسابقه با قهرمانی تیم پتروشیمی به پایان رسید. اعضای تیم مهرام اعتقاد دارند این نتیجه بدون چند اشتباه می توانست به نفع این تیم باشد. اما نظر کارشناسان در مورد پایان کار لیگ چیست؟ برای این منظور ابتدا به سراغ محمد کسایی پور سرمربی اسبق پتروشیمی بندرامام و مربی اسبق مهرام رفتیم.

مهرام در مجموع بهتر بود
کسایی پور اعتقاد دارد: در فینال امسال قدرت تیمها به گونه ای بود که هیچ کدام از طرفین باجی به دیگری نمی داد اما وضعیت تیم مهرام را در مجموع با توجه به آمادگی بازیکنان ایرانی این تیم بهتر دیدم به خصوص صمد و حدادی که به واسطه شرکت در لیگ چین آمادگی بهتری نسبت به بقیه داشتند. البته وقتی صحبتی از سایرین نمی شود به این منظور نیست که بازیکنان دیگر خوب نیستند بلکه بحث ما در مورد بازیکنان کلیدی هر تیم است که در جام جهانی هم تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه می دهد: در طرف مقابل با وجود تمام تاثیرگذاری مثبتی که بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی، حامد آفاق و مهدی کامرانی داشتند در مجموع ذهنیت بهتری از لحاظ بازی و شرایط جسمانی آنها داشتیم اما به نظر می رسید که  این بازیکنان در دوران افت به سر می برند و بازیکنان کلیدی مهرام و حتی سعید داورپناه از نظر آمادگی بدنی بهتر بود. البته در این میان اوشین ساهاکیان هم در لیست بازیکنانی قرار می گیرد که شرایط آماده ای نداشت و در مجموع این فصل نسبت به سالهای قبل در دوران خوبی به سر نمی برد. این وضعیت در بین بازیکنان اصلی تیم ملی می تواند برای جام جهانی نگران کننده باشد. بسیار مهم است که مربیان تیمها نظر بدهند که چرا عملکرد این بازیکنان نسبت به سال قبل افت داشته است. البته بحث تاثیرگذاری آنها مطرح نیست چرا که برای مثال حامد آفاق با توپدزدیهای خود تاثیرگذار بود بلکه بحث کلی مطرح است.

سری هفت مسابقه ای مناسب لیگ ما نیست

آیا قدرت پتروشیمی در مجموع بر مهرام غلبه کرد یا نتایج فینال بازی به بازی پیش رفت؟ کسایی پور می گوید: مهرامی ها در شروع بازیها غافلگیر شدند چون دو بازیکن خارجی جدید به پتروشیمی اضافه شده بود اما صرفنظر از بازی اول، در سایر دیدارها وقتی کار به آخر مسابقه کشیده می شود نتیجه به عملکرد لحظات آخر هر تیمی برمی گردد که برنده بازی شد. اما در مجموع قدرت هیچ کدام از تیمها باجی به حریف نمی داد.

پیشکسوت بسکتبال در مورد تجربه سری هفت مسابقه ای فینال اشاره می کند: اگر در NBA مسابقات نهایی به صورت 4 برد از 7 بازی برگزار می شود یکی از دلایل عمده آن بحث تبلیغات است اما وقتی تعداد بازیها را از نظر کمی بالا می بریم به طور طبیعی از نظر کیفی دچار افت می شویم. به نظرم بهترین فرمت برای مراحل حساس لیگ ایران همان سری 3 برد از 5 بازی است و به دلایل مختلف فرمت جدید برای لیگ ما خوب نیست.

یخچالی و مشایخی پدیده های امسال
بهترینهای لیگ ایران و پدیده مسابقات کدام بازیکنان بودند؟ کسایی پور نظر می دهد: جوانترها در لیگ امسال بازیهای بسیار خوبی انجام دادند. سجاد مشایخی در این فصل بازیهای بزرگی انجام داد و بهنام یخچالی هم همین وضعیت را داشت. ضمن اینکه فرید اصلانی در یک نسل بزرگتر از این بازیکنان نشان داد که قابلیتهای بالایی دارد.

وی اضافه کرد: حامد حدادی در مجموع عملکرد بسیار خوبی در میان تمام بازیکنان داشت و صمد نیکخواه که همیشه بازیکن بزرگی بوده نیز با وجود اینکه در فشار زیاد برخی لحظات فینال کنترل خود را از دست داد اما به طور کلی نشان داد که بی جهت نام بزرگی ندارد. خارج از فضای تیمهای فینالیست نیز اعتقاد دارم محمد جمشیدی در مجموع خوب بود هر چند که تیم دانشگاه آزاد دو چهره متفاوت در لیگ داشت که یکی به سال 92 و دیگری به ابتدای 93 برمی گردد. جمشیدی که در سالهای قبل یک بار به عنوان پدیده معرفی شده بود در بخش دوم این فصل هم شاخص بود.

در فینال خبری از تغییرات دفاعی نبود
کسایی پور یک بحث فنی را هم در مورد فینالهای امسال مطرح می کند: امسال جالب بود که از جهت بحث فنی دفاعی، تغییرات عمده ای را در تیمهای فینالیست ندیدیم. در این چند فینال خبری از تغییر منطقه ای یا ترکیبی در دفاع نبود و هر دو مربی با این شرایط نشان دادند که بسیار محتاطانه عمل می کنند. تغییرات مورد نظر هم در بحث دفاع ترکیبی زون، پرس تمام زمین و ... است. 

دانشگاه آزاد کار بزرگی انجام داد
آیا تمام تیمهای امسال در جایگاه قابل انتظار خود قرار گرفتند؟ کسایی پور می گوید: تقریبا تمام تیمها در جایگاهی که باید قرار گرفتند. در این میان دانشگاه آزاد با توجه به بضاعت مالی جایگاه خوبی را با رفتن به رده سوم به دست آورد و کار بزرگی انجام داد. تیمهای اول و دوم را هم نمی توان به طور صد در صد گفت که باید در این رده ها قرار می گرفتند اما با شرایطی که پیش آمد تیم پتروشیمی چهره بهتر و با ثبات تری را نشان داد و مقام اول حق این تیم بود. ضمن اینکه تیم مهرام با توجه به بحث سهمیه ها از دو بازیکن ایرانی به عنوان سهمیه خارجی استفاده کرد و از جهت تمام ایرانی بودن بازیهای بسیار قابل احترامی را در فینال انجام داد و شاید با اضافه شدن بازیکنی مثل سم داگلاس نتایج هم عوض می شد. 

سینانویچ تعیین کننده بود

وی در مورد بازیکنان خارجی هم نظر متفاوتی دارد و تاکید می کند: آنچه که پتروشیمی را متمایز می کرد گیبسون نبود بلکه بازیکن بلندقدتر آنها تفاوت ایجاد کرد. گیبسون بازیکنی بود که ثبات را برای پتروشیمی به وجود آورد و باعث شد که این تیم با مهرام مساوی شود اما اتفاقی که در فینال افتاد، عملکرد خوب سینانویچ بود که کفه ترازو را عوض کرد. بدون سینانویچ و با گیبسون به تنهایی کار برای پتروشیمی سخت می شد.

وی توضیح می دهد: تعداد امتیازاتی که سینانویچ از حدادی گرفت را باید با امتیازاتی که خودش به دست آورد جمع زد تا متوجه شد که این بازیکن پتروشیمی را در فینال نگه داشت. در مهرام هم صمد و حامد حدادی کسانی بودند که تیم را نگه می داشتند و در این میان عملکرد بقیه بازیکنان مهم بود که کفه ترازو را بالا بیاورند اما این اتفاق نیفتاد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:49 ] [ Masoud.F ]

شاپور یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال بسیار دشوار بود زیرا لیگ خیلی فشرده برگزار شد.

وی اظهار داشت: تیم ما و مهرام تهران از همان ابتدا خود را از مدعیان جدی قهرمانی نشان دادند و ما با اقتدار این عنوان را بدست آوردیم.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندر امام افزود: بازیکنان در این فصل انگیزه زیادی برای تکرار عنوان قهرمانی داشتند و کادر فنی با جذب بهترین بازیکنان، ما را به هدفمان رساند.

وی گفت: در دیدار فینال به رغم اینکه تیم ما تحت فشار قرار گرفت اما از سد تیم قدرتمند مهرام تهران گذشت و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

یاوری با اشاره به ارسال نامه ای اعتراض آمیز به فدراسیون بسکتبال پس از محرومیت از انجام بازی بدون تماشاگر افزود: این نامه در 10 بند به فدراسیون بسکتبال ارسال شد ولی هیچ جوابی دریافت نشد.

وی اظهار کرد: بازیکنان تیم پتروشیمی بندر امام با وجود این محرومیت، خیلی خوب بازی کردند و توانستند به حق خود برای قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال برسند.

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندر امام افزود: رییس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در دیدار فینال به عنوان ناظر این فدراسیون به بندر امام آمده بود و به غیر از وی هیچ یک از مسوولان فدراسیون بسکتبال حضور نداشتند.

وی گفت: بد نبود حداقل یکی از آنها به سالن می آمد تا حداقل به عنوان نماینده ای از طرف فدراسیون بسکتبال، این قهرمانی را تبریک بگوید و در جشن داخلی ما شرکت کند.

یاوری اضافه کرد: واقعا از فدراسیون بسکتبال، ناراحت و گله مند هستیم زیرا حتی یک درصد هم اطمینان نداشتند ما قهرمان خواهیم شد.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام، عصر روز جمعه گذشته در دیدار پنجم فینال مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران تیم مهرام تهران را برای چهارمین بار شکست داد و برای دومین بار متوالی قهرمان این مسابقات شد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:49 ] [ Masoud.F ]

تيم‌هاي لس آنجلس کليپرز و اينديانا پيسرز با اختلاف کمي حريفان خود را در نيمه نهايي ليگ بسکتبال حرفه‌اي آمريکا شکست دادند.

به نقل از تسنيم، در سالن وريزون سنتر شهر واشنگتن، تيم اينديانا پيسرز با درخشش پل جرج توانست 95 بر 92 ميزبان خود واشنگتن ويزاردز را شکست دهد. پل جرج با کسب 39 امتياز و 12 ريباند، بهترين عملکرد خود در پلي آف NBA را ثبت کرد. براي ويزاردز هم بردلي بيل 20 امتياز، 5 ريباند و 5 پاس گل داشت. اينديانا در حال حاضر سه بر يک از واشنگتن پيش است و براي رسيدن به فينال کنفرانس شرق به يک پيروزي ديگر نياز دارد.


در سالن استيپلز سنتر شهر لس آنجلس، تيم اوکلاهماسيتي تاندر در حالي که تا کوارتر چهارم، 16 امتياز از ميزبان خود پيش بود اما در پايان با نتيجه 101 بر 99 از لس آنجلس کليپرز شکست خورد. کوين دورانت 40 امتياز، 7 ريباند و 3 پاس گل براي تاندر و کريس پل 23 امتياز، 5 ريباند و 10 پاس گل ثبت کرد. 2 تيم در حال حاضر 2 بر 2 مساوي هستند.


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:48 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم سان آنتونیو اسپرز با پیروزی صبح امروز (یک‌شنبه) مقابل پورتلند تریل بلیزرز، فقط یک پیرزوی دیگر تا رسیدن به فینال کنفرانس غرب لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا فاصله دارد.

میامی لبران جیمز

سان آنتونیو، صبح امروز در سالن «مودا سنتر» شهر پورتلند با نتیجه 118 بر 103 میزبان خود را شکست داد و به سومین پیرزوی متوالی خود رسید. تونی پارکر، گارد رأس فرانسوی اسپرز برای تیمش 29 امتیاز، 2 ریباند و 6 پاس گل کسب کرد. نیکولا باتوم، بازیکن فرانسوی تیم پورتلند هم 20 امتیاز، 9 ریباند و 7 پاس به سود تیمش کسب کرد. 

تیم میامی هیت در سالن بارکلی سنتر بروکلین، با نتیجه 90 بر 104 مغلوب بروکلین نتس شد. لبران جیمز در این بازی 28 امتیاز، 8 ریباند و 5 پاس گل کسب کرد. جو جانسون نیز 19 امتیاز، 3 ریباند و 6 پاس گل برای نتس کسب کرد تا تیمش 2 بر یک در پایان بازی سوم نیمه نهایی کنفرانس شرق از میامی عقب باشد.


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:48 ] [ Masoud.F ]

صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست مهرام برابر پتروشیمی و در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد در این فینال مغلوب شوند؟ اظهار کرد: واقعا فکر نمی کردم در بازی آخر و البته مسابقه‌های قبلی شکست بخوریم. در چند بازی که شکست خوردیم با قدرت پیش رفتیم و جلو افتادیم، اما مغلوب شدیم. بازی آخر من توپ را لو دادم، بازی قبلی حامد خسته بود و بازی قبلش سعید آسیب دید و بازی نخست هم که گیسبون به ما شوک داد. به هر حال هر باخت یکسری مسائل در خود دارد.

 

کاپیتان تیم بسکتبال ایران با اشاره به جاناتان گیسبون، افزود: او بازیکن خوبی است. خوب شوت می‌زند، برش خوبی دارد و سرعتش بسیار بالا است. می‌شود او را کنترل کرد، اما کار بسیار دشواری است. کنترل او به یک دفاع تیمی نیاز دارد. البته ما او را خوب کنترل کردیم، اما باید به اقدام‌های زیادش نیز دقت کنید. هیچ بازیکنی چنین درصدی در اقدام‌هایش ندارد. البته حضور بازیکنان شوت زن در کنار او نیز باعث می‌شد تا دفاع برای ما سخت‌تر شود. او در کنارش هم تیمی‌هایی داشت که می‌توانستند از پاس‌های او امتیاز کسب کنند.

 

او در پاسخ به این سوال که چه شد که در ثانیه‌های پایانی توپ را لو داد و به گونه‌ای عامل باخت مهرام شد؟ بیان کرد: پتروشیمی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای من و حامد داشت. خب حامد در زیر سبد بود و من باید نفوذ می‌کردم و برش می‌زدم. با این شرایط فشار روی من بیشتر بود. در آن صحنه نیز واقعا خسته بودم. اگر خسته نبودم آن اتفاق نمی‌افتاد. حالا هم تیمی که 20 امتیاز پیش بوده به دلیل اشتباه من شکست خورده است.

 

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا این همه حضور در بازی هم آسیب دیدگی‌اش را تشدید نمی‌کند و هم تمرکزش را کاهش نمی‌دهد؟ تصریح کرد: دقیقا همین طور است. باید مدیریت کنیم. باید بیشتر روی خودم کار کنم. وقتی وارد میدان می شوم دوست دارم بیشتر وارد میدان شوم تا به تیمم کمک کنم. زمانی که صمد نیکخواه دو توپ به آن صورت از دست می‌دهد حتما مشکلی وجود دارد. تمرکزم پایین است، خسته هستم یا مشکلی وجود دارد. اگر بازیکنی رها بودم شرایط فرق داشت، اما من که همیشه تحت فشار هستم شرایطم فرق می‌کند. با این فشارها راندمان کاری هم پایین می‌آید و اشتباه‌هایی اتفاق می‌افتد.

 

کاپیتان تیم مهرام در پاسخ به این سوال که چه شد که در نیمه دوم مهرام نتوانست همانند دو کوارتر نخست باشد؟ بیان کرد: مهرام در فینال لیگ شکست خورد و نه می‌توان مربیان را مقصر دانست نه بازیکنان را. پتروشیمی با پرس تمام زمین برگشت. در بازی دوم و چهارم هم پتروشیمی با پرس به بازی برگشت. آنها پرس زدند و ما برنامه‌ای برابر نداشتیم. از طرف دیگر بازیکنان ما نیز جوان بودند و برابر تجربه مهره‌هایی همچون کامرانی به مشکل خوردند. شاید مهدی در یک مسابقه دو امتیاز آورد، اما به خوبی پاس می‌داد و تاثیر می‌گذاشت. خب بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند اما کم تجربه هم بودند.

DSC_5920.jpg

 

نیکخواه بهرامی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا باشگاه‌های آسیا کیفتی چون سال‌های نه چندان دور داشته باشند و گفت: زمانی باشگاه‌های آسیا تغییر کرده بود و کیفیت پایین آمده بود، اما حالا زمان را دوباره همانند گذشته کرده‌اند و گفته‌اند کیفیت بالا خواهد بود. فکر می‌کنم چون زمان برگزاری مناسب است تیم‌ها با قدرت به کویت می‌آیند.

 

او در پایان به سوال ایسنا مبنی بر این که خیلی‌ها نگران آسیب دیدگی‌اش در آستانه جام جهانی هستند. وضعیتش چطور است؟ گفت: معلوم نیست. ان‌شاءالله سالم از باشگاه‌های آسیا باز می‌گردم. آسیب دیدگی‌های مختلفی دارم که خیلی اذیت می‌کند. فعلا که کمی استراحت دارم تا ببینم چه می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:47 ] [ Masoud.F ]

محمود مشحون در مورد انتقادهاي مسئولان و بازيکنان پتروشيمي در خصوص نبود جام در سالن پس از قهرماني اين تيم گفت: مگر مي‌شود اين کار را کرد وقتي هنوز قهرماني مشخص نبود؟ يک‌بار همين اتفاق افتاد و برخي تيم‌ها انتقاد کردند که چرا هنوز قهرمان مشخص نشده چرا جام را رونمايي کرديد.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: اگر از قبل مشخص بود که قهرماني حتما در اين بازي مشخص مي‌شود جام را به ماهشهر مي‌برديم، در غير اينصورت نمي‌توانستيم اين کار را انجام دهيم. ضمن اينکه گفته بوديم جشن قهرماني تيم‌ها در دسته اول و ليگ برتر طي مراسم خاصي برگزار و جام‌ها اهدا خواهد شد.

رئيس فدراسيون بسکتبال در خصوص بازي عنوان کرد: بازي بسيار خوبي بود و دو تيم تا آخرين لحظه جنگيدند. روز خوبي براي بسکتبال ايران بود و همه چيز به صورت منظم برگزار شد.

وي با اشاره به اينکه اين مسابقه بدون تماشاگر بود اما براي دقايقي چندين تماشاگر وارد سالن شدند، گفت: اين کار درست نبود. مسئولان پتروشيمي که هميشه از نظم دم مي‌زنند، اين کار خود را هم ببينند. البته ناظران ما سريعا آنها را از سالن بيرون کردند.

مشحون در بخش ديگري از مصاحبه خود با فارس، با اشاره به اينکه ليگ خوبي را پشت سر گذاشتيم، گفت: از اين پس بايد برنامه هاي تيم ملي را براي جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي آغاز کنيم. روزهاي سختي را در پيش داريم و اميدواريم بسکتبال ايران باز هم موفق باشد.


وي در مورد انتخاب سرمربي تيم بسکتبال جوانان گفت: پس از بررسي‌هاي زياد نهايتا با «ميلوش پييچ»، مربي صربستاني به توافق رسيديم. تمرينات اين تيم از روز يکشنبه آغاز مي‌شود و قرارداد وي هم 5 ماهه خواهد بود.


برچسب‌ها: اخبار فدراسیون,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خشونت نباید جزئی از ورزش باشد اما همیشه بازیکنانی هستند که از این عامل در زمین و علیه بازیکنان حریف استفاده می‌کنند. شاید خشونت در بسکتبال به خاطر دانشگاهی بودن این رشته و حساس بودن داوران در مورد حرکات تک تک بازیکنان، زیاد دیده نشده باشد اما دیدن تصاویر زیر، نظر شما را تا حدودی عوض می‌کند.

تصاویر زیر، صحنه‌هایی از بازی 2 تیم لس آنجلس کلیپرز و اوکلاهماسیتی تاندر در نیمه نهایی کنفرانس غرب لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکاست که به مصدومیت و خونریزی بینی بلیک گریفین، بازیکن کلیپرز انجامید: 


 

 


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

ˈ ارسلان کاظمی ˈ شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر چندین ماه تلاش کردیم و بازی های فشرده ای در این لیگ انجام دادیم.

وی اظهار داشت: با همدلی که در طول فصل بازیکنان تیم با یکدیگر داشتند نتایج خوبی کسب کردیم و با اقتدار به فینال راه یافتیم.

بازیکن ملی پوش تیم پتروشیمی بندر امام افزود: بازی فینال مقابل تیم مهرام شرایط خاص خود را داشت زیرا این تیم برای کسب عنوان قهرمانی حامد حدادی و صمد نیک خواه بهرامی را جذب کرده بود.

وی گفت: هدف ما در لیگ برتر کسب عنوان قهرمانی بود که خوشبختانه با حمایت تماشاگران به این هدف رسیدیم.

کاظمی افزود: ما در بازی پایانی 24 امتیاز از تیم قدرتمند و پر مهره مهرام عقب افتادیم اما همت کردیم و ضمن جبران این اختلاف به پیروزی رسیدیم.

وی ضمن تشکر از مدیریت باشگاه پتروشیمی بندرامام گفت: مدیران مجموعه پتروشیمی در طول فصل یک لحظه هم ما را تنها نگذاشتند.

بازیکن تیم پتروشیمی بندرامام اضافه کرد: پتروشیمی بندرامام بدون شک شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بود و ما این پیروزی را به هواداران ماهشهری تقدیم می کنیم.

وی گفت: برخی ها دوست نداشتند تیم پتروشیمی عنوان قهرمانی را کسب کند و بیشتر هدفشان قهرمان شدن تیم مهرام بود.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام روز گذشته با پیروزی مقابل مهرام تهران در دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران موفق شد برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را بدست آورد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

‘ خادمعلی تهذیبی ’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون بسکتبال با علم به اینکه تیم پتروشیمی در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار داشت تدارک لازم برای اهدای جام را ندید.

وی اظهار داشت: این وظیفه فدراسیون بسکتبال بود که تمام تدارک لازم برای برگزاری جشن قهرمانی را فراهم کند اما در کمال تعجب این اتفاق صورت نگرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان ماهشهر با اشاره به ارسال نکردن جام به ماهشهر افزود: چطور ممکن است در دیداری که تکلیف قهرمانی لیگ برتر مشخص می شود جامی در نظر گرفته نشود.

وی گفت: فدراسیون فوتبال در هفته پایانی لیگ برتر چهار جام قهرمانی را به چهار شهر مختلف کشور برای اهدا به تیم قهرمان ارسال کرد ولی فدراسیون بسکتبال از آوردن جام قهرمانی به ماهشهر امتناع ورزید.

تهذیبی افزود: فدراسیون بسکتبال باید پاسخگوی این اتفاقات باشد، آیا اگر تیم مهرام نیز در آستانه قهرمانی بود جام را به ماهشهر نمی آوردند؟

وی اظهار کرد: فدراسیون بسکتبال وعده داد در صورت برقراری امنیت، این دیدار با حضور تماشاگران برگزار شود و حتی فرماندار ماهشهر قول تامین امنیت این دیدار را داده بود ولی در این خصوص نیز شاهد کارشکنی ها از سوی تهران بودیم.

رییس اداره ورزش و جوانان ماهشهر افزود: امنیت دو بازی تیم ما مقابل مهرام در تهران بخوبی تامین نشد ولی فدراسیون بی دلیل تماشاگران ماهشهری را محروم کرد.

وی گفت: امیدواریم دیدگاه ها در فدراسیون تغییر کند زیرا فدراسیون نباید فرقی بین تیم ها قائل باشد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

اوشین ساهاکیان ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی خوبی بین دو تیم در ماهشهر برگزار شد و ما تنها روی بدشانسی و غافلگیری بازی را باختیم.

وی اظهار داشت: با 24 اختلاف از تیم پتروشیمی پیش بودیم اما روی چند اشتباه از حریف عقب افتادیم و بازی را واگذار کردیم.

ملی پوش تیم بسکتبال مهرام تهران افزود: تیم پتروشیمی در چند دقیقه پایانی خیلی انگیزه داشت و از اشتباهات بازیکنان ما بخوبی استفاده کرد.

وی گفت: پتروشیمی بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داشت که در طول فصل با یکدیگر هماهنگ شده بودند.

ساهاکیان سطح مسابقات لیگ برتر را نسبت به فصل های گذشته بالا توصیف کرد و افزود: امسال تیم ها شرایط نزدیکی به یکدیگر داشتند و پیش بینی بازی ها سخت بود.

وی اظهارکرد: دو تیم مهرام و پتروشیمی بدلیل در اختیار داشتن بازیکنان بزرگتر نسبت به دیگر تیم ها مدعی اصلی قهرمانی بودند.

ملی پوش تیم بسکتبال مهرام تهران این قهرمانی را به مردم خوزستان تبریک گفت و افزود: این قهرمانی شایسته مردم خونگرم خوزستانی است.

تیم بسکتبال مهرام تهران روز گذشته(جمعه) با شکست در دیدار پنجم فینال لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران مقابل پتروشیمی بندرامام از رسیدن به مقام قهرمانی باز ماند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال ایران یک سرمربی صرب را برای هدایت تیم ملی جوانان جذب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که تیم ملی بسکتبال جوانان ایران خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جام جهانی آماده می‌کند فدراسیون بسکتبال با یک مربی صرب به توافق رسیده و این مربی از این پس هدایت جوانان را برعهده دارد. "میلوچ پییچ" مربی صربستانی است که هدایت جوانان را تا رقابت‌های قهرمانی آسیا در دوحه قطر برعهده دارد.

 

محمدرضا اسلامی سرمربی سابق این تیم به همراه مهران آتشی از این پس به عنوان دستیار کنار این مربی صرب فعالیت خواهند کرد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی،جوانان,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

ملی‌پوش پتروشیمی قهرمانی در لیگ بسکتبال را شایسته این تیم توصیف کرد.

 

حامد سهراب نژاد پس از قهرمانی پتروشیمی در لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستیم از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کنیم. رقابت‌های دشواری را پشت سر گذاشتیم که بازیکنان با قدرت از پس آنها برآمدند. در این مسابقه نیز مهرام انگیزه بسیار زیادی داشت و برای برد به ماهشهر آمده بود، اما خدا را شکر بازیکنان بیش از توان خود انرژی گذاشتند و در نهایت برنده شدند. به نظر من این پیروزی شایسته تیم ما بود و من این قهرمانی را به مردم خونگرم ماهشهر تبریک می‌گویم.

 

او ادامه داد: ما در سال گذشته در تهران جشن قهرمانی گرفتیم، اما امسال هوادارانمان با این که محروم بودند در کنارمان ماندند و دیدید که چه جشن باشکوهی برگزار شد. ما در کنار آنها به خوشحالی پرداختیم و نتیجه‌ چند ماهه خود را به دست آوردیم. این تماشاگران از ابتدای فصل به خوبی ما را حمایت کردند و واقعا جا دارد از آنها تقدیر کنیم.

erfan khoshkhoo-32-8.jpg

 

ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی درباره غیبت خود از مرحله پلی‌آف، اظهار کرد: با توجه به جذب بازیکنانی که داشتیم تصمیم بر این شد تا من در کنار تیم بچه‌ها را همراهی کنم و بازی نکنم. سعی کردم به هر طریقی که می‌توانم هم تیمی‌هایم را حمایت کنم تا آنها به نتیجه‌ برسند. خدا را شکر که این اتفاق افتاد و ما برای دومین بار قهرمان لیگ شدیم.

 

او در پاسخ به این سوال که روند بازی در نیمه دوم چطور تغییر کرد؟ بیان کرد: ما در نیمه دوم از موقعیت‌های مان بهتر استفاده کردیم. دفاع خوبی داشتیم و همین دفاع فرصت‌های گلزنی را در اختیار ما قرار می‌داد. بازیکنان جایگزین هم که وارد میدان می‌شدند خوب کار کردند و در نهایت نتیجه‌ لازم را گرفتیم.


برچسب‌ها: سوپرلیگ کشور,
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 7:44 ] [ Masoud.F ]

موفقيت پرتاب سه امتيازي به عوامل زيادي مانند مهارت، تمرين و دقت بستگي دارد، اما رعايت اصول علمي مي‌تواند توپ را به شكل معجزه‌آسايي وارد حلقه كند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با پرتاب يك شوت سه امتيازي مي‌توانيد به تيمتان كمك كنيد تا از حريف پيش بيفتد. همچنين پرتاب سه امتيازي باعث مي‌شود به جاي آنكه در تمام طول مسابقه روي نيمكت بنشينيد، زمان بيشتري را در زمين باشيد. اگرچه ممكن است تصور كنيد كه براي موفقيت در پرتاب‌هاي سه امتيازي نيازمند كار و تلاش زيادي هستيد، اما هيچ وقت نااميد نشويد چون هر بسكتباليستي از عهده اين كار برمي‌آيد.

 

در ادامه به تكنيك‌هايي اشاره مي‌كنيم كه باعث افزايش مهارت‌هايتان در پرتاب‌هاي سه امتيازي خواهد شد.

 

1- با اصول اوليه آشنا شويد. از جمله اينكه بايد بدانيد يك شوت خوب چه ويژگي‌هايي دارد و تكنيك‌هاي صحيح پرتاب آن چگونه است.

 

2- مشخص كنيد كه بهترين روش پرتاب براي شما چگونه است. از جمله اينكه بايد بررسي كنيد آيا شوت خود را به طور صحيحي پرتاب مي‌كنيد و فشار مناسبي به قفسه سينه خود وارد مي‌كنيد يا نه.

 

 

يك پرتاب سه امتيازي در شرايط نامتعادل

 

3- ابتدا پاي قوي‌تر خود را روي زمين قرار دهيد. وقتي در آستانه پرتاب هستيد، بايد انگشتان پاي راستتان در راستاي آرنج راستتان قرار داشته باشند.

 

4- دست ضعيف‌ترتان را در كنار توپ بگيريد تا تعادل توپ را روي دستتان حفظ كنيد.

 

5- توپ را طوري با انگشتانتان نگه داريد كه يك پيشخدمت سيني را با انگشتان خود نگه مي‌دارند. اگر بعد از بازي متوجه شديد كه كف دست‌تان كثيف شده است، نشانه اين است كه توپ را به طور صحيح نگه نمي‌داريد.

 

6ـ پس از پرتاب، دست پرتاب كننده خود را به طور كامل دراز كنيد. دست ضعيف‌ترتان كه توپ را نگه داشته بايد همان وضعيت به صورت آرام و بي‌حركت باقي بماند. همچنين مي‌توانيد مچ دست‌تان را رو به عقب خم كنيد.

 

7ـ در هنگام پرتاب، از پاهايتان استفاده كنيد. يك روش مناسب براي تقويت عضلات پا استفاده از تمرين‌هاي «بشين و پاشو» است. اگر ماهيچه‌هاي سه سر خود را تقويت كنيد، مشكل‌تان تا حد زيادي حل خواهد شد. براي نمونه به چانسي بيلاپس يا كوئنتين ريچاردسون توجه كنيد. همچنين سعي كنيد از اسكات براي تقويت پا استفاده كنيد.

 

8ـ شوت سه امتيازي را تمرين كنيد

 

* بامداد يا ماژيك خطوطي با فاصله يك فوت (30 سانتي‌متر) رسم كنيد (به صورت افقي رو به سبد). اين خطوط از سبد شروع شده و در تمام طول زمين ادامه پيدا مي‌كند و نشان دهنده موقعيت ايستادن براي پرتاب است.

 

* در نزديك‌ترين خط به سبد ايستاده و حداقل پنج پرتاب انجام دهيد.

 

* به خط عقبي رفته و مجددا تلاش كنيد. پس از آن مجددا يك خط به عقب برويد. اين تمرين باعث تقويت پرتاب‌هايتان مي‌شود.

 

9ـ نكات زير را هميشه به ياد داشته باشيد:

 

* تعادل: هر بسكتباليستي در هنگام پرتاب عادت‌هاي خاص خود را دارد. ممكن است توپ را دوبار به زمين بزند يا اصلا نزند. با اين حال، تعادل لازمه هر پرتاب مناسبي است.

 

* آرنج: بايد آرنجتان را صاف نگه داريد. وقتي تعادل‌تان را حفظ كرديد، آرنج دست پرتاب كننده خود را طوري نگه داريد كه به صورت L دربيايد.

 

* چشمان: با چشمانتان روي سبد تمركز كنيد. توجه خود را روي نقطه‌اي كه مي‌خواهيد توپ را به آنجا برخورد كند نگه داريد.

 

 

 

* پس از اينكه توپ را رها كرديد، دستان‌تان را در هوا نگه داريد.

 

10ـ چشمان‌تان را روي هدف (كادر مشخص شده روي تخته) بدوزيد.

 

11ـ هميشه پس از پرتاب بپريد. اين كار باعث مي‌شود كه قدرت بيشتري به شوت خود وارد كنيد و بتوانيد توپ را از بالاي سر حريفان به سمت سبد پرتاب كنيد.

 

12ـ سعي كنيد حداقل يك بار از تكنيك برش استفاده كنيد. به اين ترتيب قادر خواهيد بود حريف را فريب داده و زمان بيشتري براي شوت كردن در اختيار داشته باشيد. تا زماني كه مجبور نشده‌ايد، براي پرتاب عجله نكنيد.

 

13ـ به سرعت تصميم‌گيري كنيد و حتي اگر حريف قوي هيكلي به سمت‌تان يورش آورديد، دچار وحشت نشويد.

 

** تكنيك‌هايي براي پرتاب سه امتيازي در شرايط تحت فشار

 

1) ارزيابي دقيق از ميزان قوت دست اصلي پرتاب كننده

 

* بايد به خوبي بدانيد دست اصلي شما كه به توپ سرعت مي‌دهد چقدر نيرو دارد. در شرايط تمرين فرصت كافي داريد تا ارزيابي دقيقي از فاصله‌ي خود تا حلقه داشته باشيد مي‌توانيد جاي خود را فيكس كنيد و بعد پرتاب كنيد. اما اين شرايط ممكن است در مسابقه وجود نداشته باشد.

 

* در شرايط عادي هنگامي كه پرتاب كننده در آخرين فاز پرتاب به هوا بلند مي‌شود، تقريبا تمام قسمت‌هاي بدن او از جمله دست در يك راستا قرار دارد، اما در مسابقه ممكن است دست مدافعي مقابل شما قرار داشته باشد،‌در اين صورت مجبور خواهيد براي عبور توپ از بالاي دست مدافع، كمي دست خود را عقب بدهيد. در اين صورت فاصله‌ي واقعي پرتاب شما افزايش پيدا خواهد كرد. يعني با وجود اين كه پاهاي شما مثلا در فاصله 7 متري حلقه قرار گرفته، اما فاصله پرتاب حقيقي شما چيزي در حدود 7 متر و 20 سانتي متر يا كمي بيشتر خواهد بود. در اين شرايط شما بايد به اندازه فاصله حقيقي نيرو مصرف كنيد. و اين افزايش نيرو را در فاصله‌ي زماني بسيار اندك انجام دهيد. كاري كه بسيار دشوار است. بسياري از پرتاب‌هاي ايربال (پرتاب‌هايي كه به حلقه اصلا برخورد نمي‌كنند) در اين شرايط رقم مي‌خورد يعني پرتاب كننده تحت فشار فاصله‌اش را افزايش داده اما به همان اندازه قبلي نيرو وارد كرده است و به اين ترتيب توپ به حلقه نمي‌رسد و از كنار آن رد مي‌شود.

 

2) عادت به حفظ زاويه پرتاب

 

* برخي بازيكنان عادت دارند، پرتاب‌هاي بلند انجام دهند، اما عده‌اي ديگر توپ را به شكل تيز روانه سبد مي‌كنند. استفاده از اين دو تكنيك به شكل همزمان كاري دشوار است. پرتاب‌هاي تيز در زمان كمتري به حلقه مي‌رسند. اما دو ريسك بزرگ موفقيت آنها را تهديد مي‌كنند. تهديد اول دست مدافع حريف است. با توجه به اين كه توپ چندان اوج نمي‌گيرد اين امكان وجود دارد كه در همان ابتداي مسير دفاع شود. تهديد دوم از دست رفتن توپ در صورت برخورد به حلقه است. توپ‌هايي كه با ارتفاع بالا پرتاب مي‌شوند در صورتي كه به امتياز تبديل نشوند، پس از برخورد به حلقه معمولا به سمت بالا رفته و شرايط را براي ريباند فراهم مي‌كنند، اما پرتاب‌هاي تيز پس از برخورد به حلقه به دليل چرخش زياد توپ و سرعت افقي زياد به طرفين مي‌روند و به اين ترتيب كار بازيكن ريباند كننده براي پيش بيني مسير دشوار مي‌شود. با وجود اين مسائل باز هم بهتر است بازيكني كه عادت به پرتاب‌هاي تيز دارد، استيل خود را عوض نكند. در سوي مقابل پرتاب سه امتيازي به شكل تيز اين مزيت را دارد كه بازيكن انرژي بسيار كمتري را نسبت به پرتاب بلند مصرف مي‌كند و مي‌تواند در يك بازي پرتاب‌هاي بيشتري انجام دهد.

 

به گزارش ايسنا، يكي از نكات مهم در پرتاب‌هاي سه امتيازي تلاش براي حفظ تعادل در وضعيت تحت فشار است. بازيكنان بسيار زيادي وجود دارند كه مي‌توانند در تمرين و در شرايطي كه فشار مدافع و استرس بازي وجود ندارد، پرتاب‌هاي 3 امتيازي خود را وارد حلقه كنند، اما شمار بازيكناني كه مي‌توانند در لحظات حساس بازي و در حالي كه تحت پرس شديد مدافع قرار گرفته‌اند، پرتاب موفقي داشته باشند، بسيار اندك است.


برچسب‌ها: آموزش بسکتبال,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 22:29 ] [ Masoud.F ]
 
مایکل جردن در کتاب بیوگرافی اش بنام «مایکل جردن: زندگی» به قلم رونالد لازنبی اعتراف می کند که نژادپرست بوده و در اوج فرمانروایی کوکلوس کلان ها در دهه 1970 بر کارولینای شمالی عقایدش به انحراف کشیده شده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ای.اس.پی.ان، مایکل در کتاب بیوگرافی خود می گوید با دیدن سریال تلویزیونی «ریشه ها» که در مورد درد و رنج اجداد افریقایی خود بوده، این دیدگاه نژاد پرستانه در وی تقویت شده است.


قهرمان افسانه ای بسکتبال می گوید وقتی در سال 1977 دختری در مدرسه به وی توهین نژادی کرد، عقایدش علیه سفیدپوستان زیاد شد و به طرف وی شیشه نوشابه پرت کرد.

در بخشی از این کتاب که سه شنبه در امریکا منتشر شد و بخشی از آن در نیویورک پست آمده مایکل جردن می گوید من یک شورشی کامل بودم و در برابر سفیدپوستان یک نژادپرست شدم.بعد از مداخله مدرسه در آن ماجرا مادر مایکل به وی هشدار داد که نباید چنین عقایدی داشت.

مایکل در کتابش شرح می دهد که یکی از دو سیاهپوست تیم بسکتبال مدرسه بوده و یادش هست چگونه سفیدپوستان از او کوتاهتر بوده و بازی می کردند.

مایکل جردن افسانه ای با تیم شیکاگو بولز 6 عنوان قهرمانی ان.بی.ای را از آن خود کرد.

جری کراس مربی سابق شیکاگو می گوید مایکل جردن علیه همه وقایع تلخی که در زندگی افتاده بود مبارزه کرد و مبارزاتش را در میدان مسابقه و در بسکتبال نشان داد.

گفتنی است سخنان نژاد پرستانه دونالد استرلینگ مالک تیم لس آنجلس کلیپرز علیه سیاهپوستان، باعث واکنش مایکل جردن که اکنون مالک شارلوت بابکتس است، شد و آنچه وی در کتابش گفته و لازنبی آنرا به رشته تحریر در آورده، پاسخی غیر مستقیم به امثال دونالد استرلینگ است که مادام العمر از حضور در سالن بسکتبال منع شد.

کتاب Michael Jordan: The Life نوشته رولاند لازنبی در 720 صفحه، بیوگرافی مایکل جردن توسط انتشارات لیتل براون چاپ شده و به قیمت 27 دلار به صورت چاپی و 35 دلار به صورت فایل صوتی عرضه شده است.

برچسب‌ها: NBA,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 22:19 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال روز گذشته در تالار بسکتبال آزادی تهران و به میزبانی مهرام برگزار شد تا پتروشیمی سومین برد خود را با حساب 78 بر 77 کسب کند و برای قهرمانی تنها یک برد دیگر احتیاج داشته باشد. 

در پایان این بازی جاناتان گیبسون، یار آمریکایی پتروشیمی که برای این تیم فوق العاده بازی می‌کند، موفق شد با کسب 31 امتیاز به عنوان پر امتیاترین بازیکن میدان شناخته شود.

پس از او صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم مهرام با 28 امتیاز، سینانوویچ از پتروشیمی با 24 امتیاز و حامد حدادی از مهرام با 17 امتیاز قرار داشتند.

در بخش ریباند هم سینانوویچ بازیکن صربستانی پتروشیمی با 13 ریباند، بهترین ریباندر میدان بود و صمد نیکخواه بهرامی و اوشین ساهاکیان نیز با کسب 7 ریباند در رده دوم قرار گرفتند. حدادی که در مسابقه قبلی بهترین ریباندر میدان بود در این بازی تنها 6 ریباند را کسب کرد.

در بخش پاس منجر به گل صمدنیکخواه بهرامی از مهرام و مهدی کامرانی از پتروشیمی هرکدام با 4 پاس در صدر قرار گرفتند.

خبرگزاری فارس: گیبسون امتیازآورترین و سینانوویچ بهترین ریباندر شد/ روز کم فروغ حدادی

در قسمت توپ ربایی مهدی کامرانی و جاناتان گیبسون با 4 مورد بهترین بودند و صمد نیکخواه بهرامی نیز 3 توپ ربایی برای مهرام داشت.

سینانوویچ که بازی خوبی را روز گذشته انجام داد با تاثیرگذاری 36، تاثیرگذارترین بازیکن میدان بود و دبلnt> دبل هم کرد.

به گزارش فارس، دیدار پنجم دو تیم روز جمعه در ماهشهر برگزار می‌شود. پتروشیمی در مجموع 4 بازی 3 بر یک از مهرام پیش است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 22:15 ] [ Masoud.F ]


برچسب‌ها: NBA,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 22:14 ] [ Masoud.F ]

 

 


برچسب‌ها: NBA,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 22:3 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 408
بازدید کل : 178445
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar