جابر روزبهانی با عقد قرادادی به تیم بسکتبال نفت آبادان پیوست.به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جابر روزبهانی که فصل گذشته در تیم بسکتبال فولاد ماهان به میدان می‌رفت، در این فصل با عقد قراردادی به تیم بسکتبال نفت آبادان پیوست.

خبرگزاری فارس: بلندقدترین بسکتبالیست ایران نفتی شد

روزبهانی با 2 متر و 23 سانتی متر قد، بلند قدترین بسکتبالیست ایران محسوب می‌شود.

شنیده می‌شود این باشگاه با اصغر کاردوست، بازیکن تیم ملی هم به توافق رسیده است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

آبادان - ایرنا - سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: 'اصغر کاردوست' ملی پوش بسکتبال ایران با قراردادی یک ساله به عضویت تیم پالایش نفت آبادان درآمد.

 

'محسن داوری' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاردوست از بازیکنان بزرگ و با تجربه بسکتبال ایران است که در رقابت های جام جهانی و بازی های آسیایی اینچوان برای تیم ملی به میدان رفت.

وی با اشاره به اینکه کاردوست فصل گذشته در لیگ کویت بازی می کرد، اظهار کرد: با توجه به نیاز کادر فنی به یک بازیکن با تجربه در خط دفاعی، این بازیکن لژیونر جذب تیم شد.

سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزود: به طور حتم حضور کاردوست باعث بالا رفتن کیفیت فنی تیم ما می شود اما همچنان به بازیکنان باتجربه بیشتری نیاز داریم.

وی از جذب دو بازیکن دیگر در هفته آینده خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی با دو بازیکن لیگ برتری فصل گذشته داشتیم و هفته آینده با آنها قرارداد می بندیم.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان پنجم آبان در هفته نخست رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران میزبان تیم بهشت هیرگان است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین نحوه برگزاری لیگ برتر را مناسب توصیف کرد.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم هفت الماس قزوین در آستانه لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: هدف ما همانند قبل پرورش بازیکنان جوان و فرصت دادن به مهره‌هایی است که سال آینده جام جهانی زیر 19 سال را پیش رو دارند. در آخرین مرحله نیز چند بازیکن دیگر چون صمد سرودی را جذب کردیم. با این تفکر سعی کردیم تا مهره‌ها را در کنار هم داشته باشیم که رشد کنند.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین افزود: تیم ما روند همیشگی خودش را طی می‌کند و تقریبا 90 درصد ترکیب فصل قبل حفظ شده است. بازیکنان بدنسازی هم انجام داده‌اند و شرایط خوبی داریم. ما قبل از اکثر تیم‌ها کارمان را آغاز کرده‌ایم و مطمئنا شرایط بسیار بهتری نسبت به برخی تیم‌ها داریم که کارشان را دیر شروع کرده‌اند و امیدوارم بازیکنان فصل را به خوبی آغاز کنند و با قدرت وارد رقابت‌ها شوند.

او با اشاره به وضعیت بازیکنانش به ایسنا گفت: با اینکه به بازیکنان من مبلغ‌های بسیار بالایی پیشنهاد شده بود آن‌ها در قزوین ماندند و ما نیز سعی کردیم با افزایش بودجه قراردادهای بالاتری نسبت به سال گذشته ثبت کنیم. اهداف و آنچه ما می‌خواهیم مشخص است و بدون بازیکن خارجی وارد لیگ می‌شویم. اگر تیم بتواند همانند فصل قبل خوب کار کند در لیگ حرفه‌ای نیز با بازیکنان ایرانی به کارمان ادامه می‌دهیم چرا که به دنبال پرورش این بازیکنان هستیم تا برای آینده آماده شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که نحوه برگزاری لیگ را چطور ارزیابی می‌کند گفت: در شرایط کنونی مناسب‌ترین تصمیم گرفته شد. 3 تیم از فصل قبل کاهش داشته و باید بازیکنان آن‌ها در لیگ جذب می‌شدند که لیگ ملی این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اگر بازیکنان خارجی از ابتدا می‌آمدند بسیاری از ایرانی‌ها خارج می‌ماندند. از طرف دیگر چنین شمایلی از لیگ در اکثر کشورهای جهان وجود دارد حالا نام‌های دیگری دارند. این لیگ فرصتی برای بازیکنان ایرانی است که رشد کنند و برای آینده آماده شوند.

او افزود: دقت کنیم که شرایط کنونی ایده‌آل نیست. ما همیشه در پست‌های استراتژیک بازیکن خارجی آورده‌ایم و به همین دلیل برای ساخت بازیکن در این پستها تلاش نکردیم. به همین دلیل ستاره‌های ما بازیکن پشتیبان خوب ندارند. چون جای خالی در این پست‌ها با بازیکن خارجی پر شده و بازیکن ایرانی همیشه نقش فرد جایگزین داشته است. حالا این مشکل از لیگ می‌تواند به مهره‌های ایرانی نقش کلیدی بدهد.

سرمربی هفت الماس درباره انتقاد برخی نسبت به نبودن بازیکن خارجی خوب در زمان لیگ حرفه‌ای ایران تصریح کرد: نباید فقط به لیگ چین و برخی افراد اکتفا کنیم. بازیکن خارجی خوب زیاد است. اسپنسر چه زمانی به چین رفت و گیبسون چه زمانی به ایران آمد؟ بازیکنان خارجی زیادی هستند که در آن زمان می‌توانند وارد لیگ ایران شوند و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

مربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم ملی جوانان برای جام جهانی یونان از سال آینده آغاز می‌شود؟ بیان کرد: در این مدت درگیری‌های آقای مشحون زیاد بود و مطمئنا در سریع‌ترین فرصت برای جوانان برنامه‌ریزی می‌شود. خدا را شکر اکثر بازیکنان درگیر لیگ هستند و این خوب است. در کل جوانان باید بدانند از امسال باید در لیگ‌ها بازی کنند در غیر این صورت افت خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که مربی صرب دیگر به ایران نمی‌آید؟ گفت: بعید می‌دانم فدراسیون بخواهد با او کار کند. او در قطر نشان داد در حد و اندازه بسکتبال ایران نبود. بسکتبال ایران باعث پرواز او شد و رزومه‌ای خوب برایش ساخت. به نظر من اگر قرار است مربی خارجی بیاید باید فردی باسابقه و بادانش باشد نه کسی که فقط فحش بلد باشد و ادا دربیاورد. باید یک مربی بزرگ بیاید که به رده پایه ما کمک کند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

احسان امیری از حضور تیم بسکتبال افرا در فصل آینده لیگ برتر خبر داد.

سرپرست تیم بسکتبال افرا خلیج‌فارس تهران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آمادگی‌مان را برای حضور در لیگ برتر به فدراسیون اعلام کرده‌ایم. با توجه به اینکه فصل قبل نخستین حضورمان را در لیگ پشت سر گذاشتیم کمی بی‌تجربگی در کار ما دیده شد اما با حمایت شرکت برای فصل آینده نیز آماده‌ایم. با تمامی بازیکنان فصل قبل تسویه‌ کرده‌ایم. حتی آقای نگهداری سرمربی تیم نفرات مورد نظرش برای فصل آینده را نیز انتخاب کرده‌است.

امیری در پاسخ به این سوال که افرا به طور قطعی در نظر دارد در لیگ شرکت کند؟ تصریح کرد: بله. شرایط برای حضور مناسب در لیگ برتر فراهم است. با فدراسیون هم رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم و در لیگ حضور داریم. تلاش ما نمایش خوب در اندازه بسکتبال ایران است و امیدوارم بتوانیم با تلاش مضاعف حضوری شایسته در لیگ داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که کدام بازیکنان با تیم قرارداد دارند؟ بیان کرد: همه بازیکنان ما با تیم قرارداد دو ساله دارند و ما با آنها تسویه نیز کرده‌ایم. همه آنها در فصل آینده نیز با ما خواهند بود و بازیکنی نمی‌تواند بدون رضایت‌نامه به تیم دیگری برود. تا کنون نیز به هیچ کدام از بازیکنان رضایت‌نامه نداده‌ایم و همه آنها فصل آینده در تیم ما خواهند بود.

سرپرست تیم بسکتبال افرا خلیج فارس افزود: زمانی که با بازیکنان تسویه کردیم به همه آنها گفته بودیم که تیم در فصل آینده در لیگ حضور دارد و نمی‌توانند با تیم دیگری مذاکره کنند. باشگاه افرا با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تلاش است تا بتواند به بهترین شکل در فصل آینده در لیگ حاضر شود. تمام توجه ما نیز حمایت همه جانبه از بازیکنان جوان است. حتی آقای نگهداری گفت ابتدا با بازیکنان تسویه شود سپس او قرارداد خودش را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال 5 آبان آغاز می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

شاپور یاوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مورد جذب صمد نیکخواه بهرامی توضیح داد: ایده ما این است که با هر بازیکن خوبی حاضر به کار هستیم. صمد نیکخواه هم بازیکن بزرگی است و هیچ تیم و باشگاهی دست رد به جذب چنین بازیکنی نمی‌زند. ما هم به این نتیجه رسیدیم که صمد در این فصل برای ما مثمر ثمرخواهد بود.

**بین تماشاگران ماهشهر و صمد دشمنی نبود

وی در مورد ارتباط بد تماشاگران ماهشهری با صمد در سال‌های گذشته گفت: قطعاً هر بازیکنی نسبت به باشگاه خود تعصب دارد. تماشاگران هم گاهی سر به‌ سر بازیکن تیم حریف می‌گذارند و برخی بازیکنان بیشتر نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. صمد هم در یک یا 2 مورد واکنش نشان داده اما دشمنی در کار نبوده است.

مدیر عامل باشگاه پتروشیمی بندر امام اعتقاد دارد با آمدن صمد نیکخواه به ماهشهر توازن لیگ به هم نمی‌خورد و می‌گوید: قبول نداریم که کفه ترازو به نفع ما شده است. مهرام اگر از ما قوی‌تر نباشد، ضعیف‌تر نیست و سایر ملی‌پوشان را در اختیار دارند.

** زاپاتا سرمربی تیم دسته دوم پتروشیمی شد

یاوری در مورد جذب زاپاتا مربی اسپانیایی فصل قبل افرای خلیج فارس هم توضیح داد: زاپاتا در زمان جام جهانی برای مدتی به زادگاه خود گرانادای اسپانیا برگشته بود که میزبان گروه تیم ملی ایران در جام جهانی هم بود. وی ضمن نظارت بر کارتیمهای پایۀ پتروشیمی، امسال به عنوان سرمربی تیم دسته دوم باشگاه فعالیت می‌کند.

** 45 درصد پتانسیل باشگاهداری را از دست دادیم

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل استقبال نکردن اسپانسر‌ها از لیگ بسکتبال گفت: این زنگ خطر برای همه وجود دارد که باید به فکر بسکتبال باشیم، اینکه 12 تیم به 8 تیم تبدیل شود یعنی 45 درصد پتانسیل باشگاهداری را از دست داده‌ایم و این برای تیم ملی هم خطر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که لیگ بسکتبال هر سال رونق بیشتری پیدا کند و از مسئولان ذیربط هم تقاضا داریم که توجه بیشتری به جذب اسپانسرها و استفاده از پتانسیل‌ها داشته باشند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:6 ] [ Masoud.F ]

ملی پوش بسکتبال ایران در آستانه پیوستن به تیم دانشگاه آزاد است.

 
به گزارش فارس، آرن داودی که فصل گذشته در همیاری زنجان فصل با کنار کشیدن این تیم در میانه لیگ، ناموفقی را پشت سرگذاشت، برای فصل جدید از دانشگاه آزاد پیشنهاد دارد و به احتمال زیاد با این تیم قرارداد امضا خواهد کرد.
 
وی در تابستان سال جاری و پیش از آغاز مسابقات کاپ آسیا دچار مصدومیت شد و سه مسابقه مهم یعنی کاپ آسیا، جام جهانی و بازی‌های آسیایی را از دست داد.
 
داودی با تاید این خبر گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها یک تیم هم با من تماس گرفت و پیشنهاد داد. صحبت‌هایی انجام شده، اما هنوز قراردادی منعقد نشده است. فعلا فیزیوتراپی انجام‌ می‌دهم و هنوز کار با توپ را آغاز نکرده‌ام.

برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:6 ] [ Masoud.F ]

ملی پوش فصل گذشتھ پتروشیمی گفت: مسئولان باشگاه پتروشیمی صحبتی با من نکردهاند و خبری از وضعیت اینباشگاه ندارم.

خبرگزاری فارس: آفاق: نمی‌دانم پتروشیمی مرا می‌خواهد یا نه/ دو روز دیگر منتظر می‌مانم

حامد آفاق در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیتش برای فصل جدید اظھار داشت:
ھنوز وضعیت مشخص ندارم و با ھیچ تیمی قراردادی منعقد نکردهام. فصل گذشته در پتروشیمی بودم و
نمیدانم که آنھا برای فصل جدید ھم مرا میخواھند یا نه.
وی ادامه داد: مسئولان این باشگاه صحبتی با من نداشتهاند و فکر نمی کنم این رسمش باشد. من 2 روز دیگر
منتظر این باشگاه میمانم و در غیر اینصورت برای رفتن به تیم دیگری تصمیم خواھم گرفت.
ملی پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که به نظر میرسد با این وضعیت از پتروشیمی جدا شوید،
گفت: با تیم دیگری ھم ھنوز مذاکره نکردهام و منتظرم ببینم وضعیت پتروشیمی چه میشود. شنیدهام صمد
نیکخواه بھرامی را ھم جذب کردهاند، اما جالب است که با بازیکن فصل گذشته ھیچ صحبتی برای ماندن یا رفتن
نداشتهاند.
آفاق در دو فصل گذشته با پتروشیمی عنوان قھرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد.
لیگ برتر بسکتبال از پنجم آبان آغاز میشود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:5 ] [ Masoud.F ]

مدیر تیم های ملی بسکتبال گفت: بسکتبال در مورد خدمت سربازی پاک است و بهتر است بهروان علیه رشته‌های دیگر تبلیغات منفی نکند.

خبرگزاری فارس: بهروان علیه رشته‌های دیگر تبلیغات منفی نکند/ بسکتبال در مورد خدمت سربازی پاک است

محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با خبنرگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صحبت‌های بهروان، مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال مبنی بر وجود بازیکنانی با کارت معافیت جعلی در بسکتبال و والیبال اظهار داشت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و هیچ بازیکنی کارت معافیت جعلی نگرفته است و می‌توانند بررسی کنند.

وی تاکید کرد: فصل گذشته هم در مورد بازیکنان سرباز تصمیماتی گرفته شد و برخی از آنها به تیم های نظامی رفتند و بازی کردند. امسال هم امید زیادی داشتیم با قهرمانی در بازی‌های آسیایی چند تن از بازیکنان معاف شوند که این اتفاق نیفتاد و باید در آینده به خدمت بروند.

مدیر تیم‌های ملی و عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: در فوتبال این داستان‌ها به وجود آمده است و آقای بهروان هم باید به مشکلات رشته خودش رسیدگی کرده و تبلیغات منفی علیه رشته‌های دیگر که موفقیت‌شان هم بسیار بیشتر از فوتبال است، نکند. بسکتبال در مورد خدمت سربازی کاملا پاک است.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:5 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجله فوربس تخمین زد که لبران جیمز، فوق ستاره تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز بالاتر از تایگر وودز، گلف‌باز مشهور آمریکایی به باارزش‌ترین برند در بین ورزشکاران جهان تبدیل شده است. این عنوان از سال 2007 در اختیار تایگر وودز بود.

لبران جیمز

این مجله معتبر اعلام کرد که ارزش برند لبران جیمز، رقمی حدود 37 میلیون دلار است که البته درآمد غیر بسکتبالی او از میانگین 10 ورزشکار پردرآمد لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا نیز بیشتر است.   

به گزارش فوربس، نایکی با ارزش برند 19 میلیارد دلار و ارزش اسمی 52 تا 71 میلیارد دلار، باارزش‌ترین شرکت ورزشی جهان است.


برچسب‌ها: NBA,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

خنده های “آدام سیلور” رئیس جدید لیگ NBA در کنار مدیران تیم ها و نماینده بازیکنان سوژه خوبی برای عکاسان حاضر در مراسم قرارداد تلویزیونی لیگ NBA بود، خنده هایی که احتمالا تا چند سال آینده خیلی خود را نشان ندهند.
علاقمندان به NBA هنوز خاطره تعطیلی لیگ به دلیل توافق نکردن مدیران تیم ها و اتحادیه بازیکنان در سال 2011 را به یاد دارند که مدیران لیگ NBA با تقسیم درآمد های لیگ به صورت 57 به 43 به سود بازیکنان مخالف بودند و خواهان تقسیم 50 – 50 درآمد های لیگ شدند.
بعد از ماه ها جلسه و رایزنی سرانجام شکل جدید تقسیم درآمد های لیگ به صورت 50 – 50 وضع شد تا دوباره دوستداران NBA تا چندین سال خیالشان از لیگ آسوده باشد اما چند روز قبل مسئولان لیگ و مدیران تیم های حاضر در مسابقات قرارداد جدید تلویزیونی را به امضا رساندند که طی آن مبلغ پرداختی به لیگ از 930 میلیون دلار در سال به 2.4 میلیارد دلار افزایش یافت تا این افزایش رکوردی جدید در تاریخ لیگ محسوب شود.
این قرار داد 9 ساله است و تا فصل 2024- 2025 اعتبار دارد . این در حالی است که قرارداد تقسیم درآمد ها بین اتحادیه بازیکنان و صاحبان تیم ها تا فصل 2016 – 2017 معتبر است، تمام این اتفاقات و این افزایش چشمگیر حق پخش بازی های NBA زمزمه ی تعطیلی دوباره لیگ به دلیل تقسیم بندی مجدد درآمدها را افزایش می دهد.
این صحبت ها در حالی شنیده  می شود که “لبرون جیمز″ ستاره بزرگ لیگ NBA در آخرین اظهار نظر خود خواستار مبلغ بیشتری از این قرارداد حق پخش جدید به سود بازیکنان شده است.
در هر حال این روز ها مسابقات NBA تبدیل به یک تجارت سود آور برای باشگاه ها و بازیکنان شده است که روز به روز نیز بر درآمد های آن افزوده می شود و همین موضوع باعث شده مدیران تیم ها و اتحادیه بازیکنان سعی داشته باشند سهم بیشتری از این درآمدها را به نفع خود ثبت کنند.


برچسب‌ها: NBA ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:31 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کاروان بسکتبال با ویلچر ایران در دو پرواز 20و21مهر به بازی‌های پاراآسیایی 2014 اعزام می‌شود.مسابقات مردان از روز 24 مهر آغاز می‌شود و تیم ایران هم طبق قرعه کشی در گروه 5 تیمی با مالزی، کویت، هنگ کنگ و تایلند هم گروه است.

با توجه به محرومیت بسکتبال با ویلچر ایران در دور قبلی بازی‌های پاراآسیایی، بازی‌های اینچئون اولین دوره حضور این تیم محسوب می‌شود.
تیم ایران چند ماه قبل در جام جهانی بسکتبال با ویلچر هم شرکت کرد و بعد از باخت به کره هشتم شد.

3 تیم ایران، ژاپن و کره جنوبی در بازی‌های پاراآسیایی هم در کورس قهرمانی قرار دارند و چین و تایلند هم تیم‌های خوبی را به بازی‌ها اعزام می‌کنند.

بسکتبال با ویلچر در صورت رسیدن به فینال با تیم کره جنوبی، فرصت جبران شکست در جام جهانی و همچنین جبران شکست تیم ملی بسکتبال در فینال بازی‌های آسیایی را پیدا می‌کند.

برنامه بازی‌های بسکتبال پاراآسیایی:  
25مهر-ایران-مالزی
26مهر-ایران-کویت
27مهر-ایران-تایلند
28مهر-ایران-هنگ کنگ

نحوه برگزاری مسابقات هم به این شکل است که تیم‌های اول و دوم مرحله مقدماتی به صورت ضربدری در مرحله بعدی برای رسیدن به فینال مسابقه می‌دهند.تیم‌های سوم 2 گروه به صورت مستقیم برای رده پنجمی و تیم‌های چهارم به صورت مستقیم برای رده هفتمی مسابقه می‌دهند.


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:31 ] [ Masoud.F ]

انجمن بسکتبال باویلچیر-هفته دوم دور مقدماتی لیگ دسته یک بسکتبال با ویلچر باشگاههای کشور در دو گروه طی روزهای ۱۷ و ۱۸مهرماه آغاز میشود

در گروه الف به میزبانی هیات جانبازان اصفهان مسابقات به شرح ذیل برگزار خواهد شد

تیمهای شرکت کننده در این گروه:جانبازان فارس _ هیات جانبازان اصفهان _ آلومینیوم المهدی هرمزگان

پنجشنبه ۱۷/۷/۹۳:

ساعت۹:هیات اصفهان  _ آلومینیوم المهدی هرمزگان

ساعت۱۹:آلومینیوم المهدی هرمزگان _ جانبازان فارس

جمعه ۱۸/۷/۹۳:

ساعت۹:جانبازان فارس _ هیات اصفهان

در گروه ب هیات گیلان میزبان تیمهای این گروه خواهد بود

تیمهای شرکت کننده در این گروه:فیروز قزوین _ هیات گیلان _ شهرداری تبریز _ شهرداری بوکان

پنجشنبه ۱۷/۷/۹۳:

ساعت۹:فیروز قزوین _ شهرداری تبریز

ساعت۱۱:هیات گیلان _ شهرداری بوکان

ساعت۱۷:شهرداری بوکان _ فیروز قزوین 

ساعت 19:هیات گیلان  _ شهرداری تبریز

جمعه۱۸/۷/۹۳:

ساعت۹:شهرداری تبریز _ شهرداری بوکان

ساعت۱۱:هیات گیلان_ فیروز قزوین

مرحله دوم مسابقات در تاریخ ۸ و ۹ آبانماه به میزبانی هیات جانبازان فارس و شهرداری تبریز برگزار خواهد شد


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:30 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌هایی آسیایی 2014 اینچئون برای اعضای این تیم یک ناکامی بزرگ بود. قهرمانی در قاره آسیا برای تیمی که در 4 دوره گذشته رقابت‌های مردان آسیا 3 بار به مدال طلا رسیده نباید کار سختی باشد اما این اتفاق نیفتاد.

اوشین ساهاکیان

اوشین ساهاکیان، بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در این  باره با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی انجام داده است.

* تسنیم: قهرمان و نایب قهرمانی در بسکتبال چقدر با هم فرق دارد؟
در بسکتبال فقط قهرمانی ارزش زیادی دارد و عناوین نایب قهرمانی و سوم یا چهارمی چندان ارزشی ندارند. نایب قهرمانی یعنی پایان یک تورنمنت با شکست و این نه برای روحیه تیم خوب است و نه بازخورد خوبی در اجتماع دارد. متأسفانه به خاطر اشتباهاتی که در زمین داشتیم موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی نشدیم.

* تسنیم: هنگام رفتن روی سکوی دوم آسیا نیز خیلی ناراحت بودی.
ما برای همان یک بازی فینال 4 ماه تمرین کرده بودیم  و شرایط بازی هم طوری رقم خورد که بازنده شدیم. همه واقعا متأثر و متأسفیم.

* تسنیم: از دو بازی آخر مقابل قزاقستان و کره جنوبی بگو. در دیدار با قزاقستان هم چیزی نمانده بود که بازی از دست برود.
این تیم‌ها واقعا پیشرفت کرده‌اند. قزاقستان چند بازیکن جوان را به تیمش تزریق کرده و انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل ایران داشت. آنها تیم ما را به خوبی آنالیز و از نقاط ضعف ما در دفاع به خوبی استفاده کردند.

حامد حدادی در بازی با قزاقستان به توصیه سرمربی از منطقه زیر سبد زیاد دور نشد و بازیکنان شوت زن قزاقستان از این فرصت بهره بردند و شوت‌های خوبی به سبد ما پرتاب کردند. در نهایت در 4 دقیقه آخر اجازه ندادیم که حریف امتیاز بیشتری بگیرد و در حالی که 8 امتیاز عقب بودیم با 2 امتیاز اختلاف برنده شدیم.

بازی با کره را اما خیلی بد شروع کردیم و یکی از دلایلش این بود که از پیش برنده وارد زمین شدیم. چند اشتباه در دفاع که با شوت‌های موثر بازیکنان کره همراه بود و جو سالن باعث شد تیم ما خیلی اذیت شود. بعضی‌ها می‌گفتند اگر آن توپ آخر گل می‌شد ما نمی‌باختیم اما در 39 دقیقه گذشته از بازی اشتباه‌هات دیگری هم داشتیم. خیلی تمرین کرده بودیم و حالا فقط می‌توانم بگویم متأسفم.

* تسنیم: برخی از کارشناسان نتایج تیم ملی در سال‌های اخیر را وابسته به نبوغ تعداد خاصی از بازیکنان می‌دانند. این نظر را تا چه حد درست می‌دانی؟
بسکتبال یک بازی گروهی است و نتایج یک بازی متعلق به همه گروه است. شما دیدید که در همین مسابقات نیز چند بازیکن جوان برای تیم زحمت کشیدند. هر بازیکن به اندازه خودش برای تیم انرژی می‌گذارد و تلاش می‌کند. در مجموع تیم ما به چند نفر متکی نیست چون بسکتبال، یک کار گروهی است. هر کدام از 12 بازیکن تیم ملی وظیفه خود را در زمین می‌دانند.

* تسنیم: حضور در جام جهانی چه تأثیری در نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی داشت؟
جام جهانی، تجربه بسیار بزرگ و خوبی برای ما بود به ویژه اینکه تعدادی از بهترین تیم‌های جهان در گروه ما قرار داشتند. چیزی که ما در جام جهانی به خوبی آموختیم این بود که چه از حریف پیش باشیم و چه عقب بیفتیم تا لحظه آخر باید بجنگیم. سعی کردیم به دنیا نشان دهیم بسکتبال ایران پتانسیل رویارویی با قدرت‌های جهان مثل صربستان، اسپانیا و فرانسه را دارد. من نمی‌گویم می‌توانیم این تیم‌ها را ببریم ولی حداقل یاد گرفتیم چطور با آنها بازی کنیم و کار زیادی پیش رو داریم.

* تسنیم: پس در اینچئون چه اتفاقی افتاد؟ 
در کره‌ جنوبی خوب بازی می‌کردیم. قصد توجیه ندارم اما من ندیده بودم در تورنمنتی که 7 مسابقه دارد 4 روز به ما استراحت بخورد. تیم ما تا سر و شکل مسابقه به خود می‌گرفت با استراحت روبرو می‌شد و همه از جو بازی خارج می‌شدیم.

* تسنیم: عملکرد سرمربی تیم را چطور تحلیل می‌کنی؟
مثل تورنمنت‌های قبلی که با بچیروویچ قهرمان می‌شدیم. پیروزی و شکست برای همه اعضای تیم است. من به خودم اجازه نمی‌دهم که عملکرد سرمربی تیم ملی را تحلیل کنم و یا نظری بدهم.

* تسنیم: فصل بعد در کدام تیم بازی می‌کنی؟
نمی‌دانم. واقعا خنده‌دار است. تا حالا 2 بار فصل نقل و انتقالات تمدید شده ولی حتی یک نفر پای میز مذاکره نرفته است. من متوجه نمی‌شوم که این چه وضعی است که در لیگ به وجود آمده است. نگرانم چون من و خیلی از بازیکنان دیگر هیچ تماس و مذاکره‌ای با باشگاه‌ها نداشته‌اند. اوضاع حاکم بر لیگ بسکتبال خنده‌دار است.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:30 ] [ Masoud.F ]

عباس آقا کوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: تیم بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک پکن به دلیل حضور نیافتن در مقابل رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده چهار سال از حضور در مسابقات محروم شد و در مسابقات اخیر که سه ماه پیش در اینچئون کره جنوبی برگزار شد توانستیم مقام هشتم جهان را به دست آوریم.

بسکتبال با ویلچر

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران افزود: کارمان در آسیا بسیار سخت است به این علت که در آسیا حریف‌ها و رقیب‌های بسیار قوی وجود دارد که به عنوان مثال کره به مقام 6 دنیا رسید و ژاپن هم یکی از تیم‌های برتر دنیا است و فکر می‌کنم در جمع سه تیم برتر قرار داریم و قهرمانی بین ما سه تیم رقم می‌خورد و تلاش ما این است که مدال طلا را به دست آوریم.

آقا کوچکی بیان کرد: در مسابقات اینچئون کره جنوبی می‌دانیم کارمان بسیار سخت است به این علت است که در مسابقات جهانی با این دو تیم بازی کردیم و در آن مسابقات به کره باختیم و ژاپن را هم با سه امتیاز اضافه تر توانستیم شکست بدهیم و با وجود اینکه چین هم در این مسابقات وجود دارد اما رقیب اصلی ما در مسابقات کره جنوبی و ژاپن است.

وی تصریح کرد: بسکتبال با ویلچر ایران در سطح آسیا یکی از تیم‌های قدرتمند است و چهار سال محرومیت هم سپری شد و ایران در مسابقات بین المللی حضور پیدا می‌کند و نکته مهم این است که ما باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم به این علت که پس از بازگشت از این مسابقات مسابقات ریو برزیل را داریم.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران بیان کرد: تنها یک تیم انتخاب می‌شود چرا که استرالیا قهرمان جهان است و به صورت اتوماتیک سهمیه کسب کرده است و  تیم کره هم به خاطر اینکه در جمع هفت تیم برتر جهان قرار گرفته است این تیم هم به صورت اتوماتیک اعزام می‌شود و بین ایران و ژاپن و چین و چین تایپه تنها یک تیم جواز حضور در مسابقات را کسب می‌کند.

آقا کوچکی به برنامه‌های بسکتبال با ویلچر پرداخت و گفت: پس از بازگشت از این مسابقات باید اردو‌‌ها و برنامه‌های منسجم داشته باشیم و مسابقات تدارکاتی ویژه‌ای برگزار کنیم و باید در ویلچر که یکی از بحث‌های تخصصی و یکی از ابزار‌های اصلی این رشته ورزشی است باید سعی کنیم به روز بشویم تا بتوانیم سهمیه پارالمپیک را بگیریم و این نگاه کوتاه مدت ما است.

وی تصریح کرد: نگاه بلند ما این است که برای قشر جوان و نوجوان برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم آینده تیم ملی را در این بخش ورزشی تامین کنیم و ایران چند سال محروم بود و با توجه به کمبودهای مالی که فدراسیون داشت این تیم بسیار حمایت کرد و ما در رده امید توانستیم قهرمان آسیا شویم و پنجمی جهان را به دست آوریم.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران بیان کرد: فدراسیون پارالمپیک و هم انجمن معلولان حمایت ویژه‌ای انجام دادند تا ایران بتواند پس از چهار سال محرومیت و با امکاناتی که داشت مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور را برگزار کند و در مسابقات بین المللی که ما انجام دادیم و همچنین انتخابی مسابقات جام جهانی حمایت کردند.

آقا کوچکی تصریح کرد: بچه‌های بسکتبالیست باید از امکانات روز که مهمترین آن ویلچر است برخوردار باشند زیرا در حال حاضر از این مسئله رنج می‌بریم و سعی می‌کنیم در مسائل فنی هم به روز باشیم و بتوانیم با بسکتبال ویلچر دنیا رقابت کنیم.

وی به هزینه‌های پرداختی سرسام آور در فوتبال اشاره کرد و گفت: افتخار آفرینی که رشته‌های غیر فوتبال همچون بسکتبال با هزینه‌هایی که می‌کنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برند بسیار بیشتر است و اکنون می‌بینید والیبال ایران در دنیا چه کرده است و اکنون افتخار آفرینی‌های فوتبال ما حذف شده است و مسئولان باید به این مسئله نگاه ویژه کنند.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران بیان کرد: اگر یکسال بودجه فوتبال خرج زیرساخت‌های ورزشی شود شاید بتوانیم از بودجه ای که دارد بیهوده می‌شود جلوگیری کرد.

آقا کوچکی تصریح کرد: می‎‌شود با یک مدیریت صحیح پول میلیاردی که در فوتبال هزینه می‌شود به بحث ساخت و ساز بیاید و به تبع آن همه رشته‌ها ورزشی بتوانند از آن استفاده کنند و زمینه کار پایه در ورزش کشور صورت گیرد.


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:29 ] [ Masoud.F ]

عبدالصمد صغیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط تیم بسکتبال استقلال قشم برای حضور در لیگ برتر اظهار داشت: هنوز چیزی مشخص نیست. روز شنبه جلسه‌ای را با اسپانسر تیم خواهیم داشت و پس از آن باید در خصوص ادامه حضور یا کناره گیری صحبت کنیم

خبرگزاری فارس: امیدوار به حضور دوباره استقلال در لیگ برتر نیستم/ فردا تکلیف‌مان مشخص می‌شود

. وی ادامه داد: باید اول مهرماه این جلسه برگزار می‌شد و تاکنون هم زمان زیادی را از دست داده‌ایم. متاسفانه مسئولان استانی هرمزگان هم هیچ حمایتی نمی‌کنند و در سالهای گذشته نیز تنها بودیم.

مدیرعامل تیم بسکتبال استقلال قشم در پاسخ به این سوال که چه قدر امیدوارید، دوباره در لیگ برتر حضور داشته باشید، گفت: امیدوار به حضور دوباره نیستم. چون با روندی که وجود دارد، احساس می‌کنم اگر حضور پیدا کنیم باید تمام هزینه‌ها را به تنهایی به دوش بکشیم که این کار هم امکانپذیر نیست.

صغیری با اشاره به اینکه هیچ بدهی از سال‌های گذشته نداریم، عنوان کرد: ما در پایان هر فصل با بازیکنان و کادرفنی تسویه حساب می‌کنیم و از این لحاظ یکی از باشگاه‌های خوش حساب هستیم. وی در پایان عنوان کرد: به هرحال پیش از جلسه لیگ که روز یکشنبه برگزار می‌شود، باید تکلیف خود را مشخص کنیم. من به شخصه علاقه زیادی به بسکتبال دارم و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که علاقمندان به بسکتبال در جزیره قشم باز هم نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشند. جلسه قرعه کشی لیگ برتر روز یکشنبه 20 مهرماه برگزار می‌شود. تاکنون 8 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:29 ] [ Masoud.F ]

مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: پیش بینی می‌شود و سعی‌مان بر این است که با مدال‌ها رنگارنگ به کشور برگردیم و خدا را شکر از لحاظ فیزیکی و روحی بچه‌ها در سطح بالایی قرار دارند و در این چندین ماه تمرینات بسیار خوبی را داشته‌ایم و نسبت به کشور‌های دیگر سطحمان بالا است و امیدواریم با بهترین نتایج به کشور بازگردیم.

بسکتبال با ویلچر

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران افزود: کره و چین و ژاپن از رقبای اصلی ما هستند که ما باید از همین لحظه برای مسابقات 2016 برزیل برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در عرصه جهانی ظرفیت‌های خود را به جهانیان نشان دهیم و در مقابل حریفان خود حرفی برای گفتن داشته باشیم.

طاهری بیان کرد: با وجود اینکه هزینه هنگفتی برای فوتبال می‌شود  اما اگر همین هزینه برای ورزشکاران جانباز و معلول که با دست خالی در مسابقات شرکت می‌کنند و با تمرینات مداومی که دارند و اینکه نیت این ورزشکاران جانباز و معلول صاف است و مدال‌های رنگارنگی کسب می‌کنند می‌توانند در جهان شگفتی ساز شوند اما هزینه‌هایی که برای این ورزشکاران می‌شود هزینه‌ها رفت و آمدشان را هم نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران چهار سال محروم بود اما اکنون  با تمام قدرت به عرصه بازی‌های بین المللی بازگشته است اکنون رتبه هشتم جهان را دارد و با توجه به اینکه نه ویلچری هست و نه امکاناتی وجود دارد و امکانات رفاهی خودشان را پرداخت می‌کنند و فدراسیون و انجمن هزینه‎‌ها را پرداخت نمی‌کند اما با تمام وجود تلاش می‌کنند باید حداقل تشکر از این بچه‌ها صورت گیرد.

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بیان کرد: متاسفانه فدراسیون هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند و با توجه به اینکه مهم ترین مسئله ما ویلچر است و باید ویلچر تامین شود تا بتوانیم در جهان خودمان را نشان دهیم و این در حالی است که کشور‌های دیگر بر روی ویلچر‌های خود سرمایه گذاری می‌کنند و برای بچه‌های ما هم ابتدا ویلچر مهم است و  اگر این ویلچر‌های مجهز روز دنیا تامین شود بسکتبالیست‌ها ما حرفی برای گفتن دارند.

طاهری تصریح کرد: برای تمرین‌ها، ما سالن داریم که متعلق به خود فدراسیون است اما چندان استاندارد نیست ولی سالن‌های دیگری وجود دارد که استاندارد در آن‌ها وجود دارد اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها ما از ابتدای سال فقط دو تا سه بار توانسته‌ایم در این سالن‌های استاندارد تمرین کنیم که این خود سبب پایین آمدن توانایی بچه‌ها می‌شود.


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:28 ] [ Masoud.F ]

بندرعباس/ واحد مرکزی خبرمرحله نهایی رقابتهای بسکتبال نونهالان کشور در بندرعباس امروز با قهرمانی استان تهران پایان یافت.
در دیدار پایانی این مسابقات، 2 تیم تهران و هرمزگان به مصاف هم رفتند که سفید پوشان تهرانی موفق شدند با نتیجه 81 بر 63 تیم میزبان را شکست دهند.
در دیدار رده بندی نیز تیم مازندران با نتیجه 64 بر 51 تیم کردستان را مغلوب کرد و بعنوان تیم سوم انتخاب شد.
مرحله نهایی این رقابتها به مدت 2 روز در خانه بسکتبال بندرعباس برگزار شد.


برچسب‌ها: نونهالان ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:28 ] [ Masoud.F ]

شایسته متشرعی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آغاز سوپرلیگ بسکتبال و تمریناتآرارات برای این رقابتھا گفت: ما از مردادماه تمریناتمان را آغاز کردهایم. دو بازیکن جوان ھم گرفته ایم که

تمرینات را با ما شروع کردهاند. بازیکنان باانگیزهای ھستند و در این مدت نشان دادند میتوانند با نظم کنار سایر
ورزشکاران کار کنند. آرارات در یک تورنمنت ارامنه ھم حضور داشته و حالا با تمام قوا لیگ را شروع میکنیم.
وی در پاسخ به این سوال که تیم قزوین بعد از سالھا قھرمانی امسال در لیگ حضور ندارد، چه نظری در این
باره دارید، اظھار داشت: حیف است چنین تیمی که قھرمان بوده دیگر نباشد. جایشان خالی است.
سرمربی تیم بسکتبال بانوان آرارات در پاسخ به این سوال که فکر میکنید در غیاب قزوین بتوانید قھرمانی را به
دست آورید، اظھار داشت: ما سال گذشته ھم در دیدار با قزوین بازی را بردیم و فقط به دلیل تفاضل گل
نایبقھرمان شدیم. فاصله زیادی با قھرمانی نداشتیم. تمام برنامهریزی ما برای قھرمانی است و امیدواریم
بھترین بازدھی را داشته باشیم


برچسب‌ها: بانوان ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:27 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری شینهوا؛ تونی پارکر بازیکن فرانسوی تیم بسکتبال سن آنتونیو اسپورز به عنوان برترین بازیکن بسکتبال اروپا در سال 2013 انتخاب شد و از کمیل نواک دبیرکل بسکتبال اروپا جایزه گرفت. 

پارکر که در جام جهانی 2014 حضور نداشت به همراه تیم فرانسه در سال 2013 قهرمان جام ملت های اروپا شده بود.

مراسم انتخاب برترین بازیکن سال اروپا پیش از شروع بازی پیش فصل تیم سن آنتونیو برگزار شد.

فصل جدید لیگ NBA از روز 28 اکتبر آغاز می شود و تونی پارکر نیز به همراه تیم سن آنتونیو مدافع قهرمانی لیگ در فصل جدید حضور پیدا می کند.


برچسب‌ها: NBA ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:27 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال-مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی کشور نوجوانان در روزهای 24 و 25 مهر ماه در مشهد مقدس برگزار می گردد.

80744940-4571635 thumb

تیمهای تهران ، اصفهان ، همدان و خراسان رضوی به مرحله نهایی این رقابتها راه یافته اند که در روزهای 24 و 25 مهر ماه در مشهد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


برچسب‌ها: نوجوانان ,
[ شنبه 19 مهر 1393 ] [ 13:25 ] [ Masoud.F ]

عنایت آتشی با نگاه به تلاش های بازیکنان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد که توقع از تیم ملی کمی بالا بود و به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در پیش بینی بازی های آسیایی از قبل اعلام شد که تیم ملی مدال طلای بازی ها را به دست می آورد. این موضوع به استناد قهرمانی های 2007، 2009 و 2013 صورت گرفت که فکر می کردیم با توجه به شرایط سال قبل در این دوره از بازی های آسیایی هم به قهرمانی می رسیم اما به نظر می رسد که توقعات از تیم کمی بالا بود. 

وی به چند نکته تاریخی در مورد بسکتبال کره جنوبی اشاره می کند: تیم کره جنوبی سالیان طولانی موفق به شکست ایران نشده بود و در حال حاضر هم رنکینگ 27 دنیا را دارد. کره ای ها که از سال 1947 به عضویت فیبا درآمده اند، هفت بار به جام جهانی و 6 بار به المپیک رفته اند. تیم ما 14 بار در جام ملت های آسیا شرکت کرده و کره جنوبی 25 بار در این مسابقات حضور داشته است. در بازی های آسیایی هم 15 بار در مقابل 9 بار حضور ایران سابقه بازی دارند. در این میان کره ای ها 3 طلا به دست آوردند و ما هیچ سهمی در طلای بازی های آسیایی نداشتیم. 

بسکتبال کره جنوبی مدون است

آتشی بعد از ذکر نکات آماری به شرایط حاضر کره جنوبی پرداخت و گفت: بسکتبال کره جنوبی مدون و منطبق با شرایط مدرن بسکتبال است. کره جنوبی در پست 5 ضعف زیادی دارد و تصور ما این بود که با پست 5 قوی و مطابقت بازیکنان پیرامونی با نفرات روبرو به پیروزی می رسیم. یعنی به دنبال برد براساس قدرت پست 5 خود بودیم. 

کارشناس بسکتبال به این نتیجه می رسد که تصورات مبتنی بر پست 5 ایران در بازی با کره جنوبی نتیجه نداد و تیم ملی به نقره بازی ها رسید. 

وی نگاه مثبتی به این مدال داشته و توضیح می دهد: به دست آوردن این مدال اتفاق مبارکی برای بسکتبال ما است. درست نیست که از کسب این مدال با توجه به انتظار به دست آوردن طلا عبور کنیم. بازیکنان تمام تلاش خود را در بازی ها انجام دادند و اگر اختلاف کوارتر اول در فینال نبود بازی را هم می بردیم. چند بار هم اختلاف را جبران کردیم اما از یک لحظه غفلت ما استفاده کردند و موقعیت های خود را به امتیاز تبدیل کردند در حالی که ما موقعیت های خود را خراب می کردیم.  

کاش توقع را بالا نمی بردیم

آتشی تاکید می کند: نباید فکر کرد که بازیکنان تلاش خود را انجام ندادند و زحمتی نکشیدند. البته شرایط بازی فینال در دیدارهای مقابل فیلیپین و قزاقستان هم تا حدودی پیش آمد. ای کاش از همان ابتدا پیش بینی قاطعانه قهرمانی نمی شد تا توقع جامعه بسکتبال را بالا نمی بردیم.  

عملکرد بچیروویچ از دید کارشناسان چطور بود؟ آتشی پاسخ می دهد: بررسی عملکرد بچیروویچ هم به صبر و زمان نیاز دارد. باید صحبت های درون تیمی و کادرفنی را شنید. حالا اگر صحبتی کنیم یک طرفه به قاضی رفتن است. ما قطعا ضعف هایی داشتیم در غیر این صورت که همه چیز مرتب بود و قهرمانی به دست می آوردیم.  

مسائل روحی و روانی مهم است

پیشکسوت بسکتبال اضافه کرد: از همه چیز مهمتر مسائل روحی و روانی تیم است که حتی عملکرد فنی و تاکتیکی بازیکن را هم تحت تاثیر قرار می دهد. همه این مسائل را هم باید در فرصت مناسب بررسی کرد. اما در حال حاضر باید از تلاش تمام بازیکنانی که زحمت کشیدند و بعد از 63 سال اولین مدال نقره بازی های آسیایی را به دست آوردند، تشکر کرد. ما این فرصت طلایی را از دست دادیم اما امیدواریم در آینده با توجه به جایگاهی که بسکتبال ما می تواند داشته باشد مدالی بهتر از نقره گرفت.


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ دو شنبه 14 مهر 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

'اسداله کبیر' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قانون ممنوعیت دریافت حقوق اعضای شورای شهر از شهرداری تحت هر عنوان، تصریح کرد: امسال هم سرمربی شهرداری خواهم بود اما هیچ گونه قرارداد مالی با تیم نخواهم داشت.

وی افزود: این نوع همکاری من در سال جاری به خیلی ها نشان خواهد داد که کبیر برای دفاع از بسکتبال وارد شورا شده و به رای آن هایی که برای ورزش به من رای دادند، احترام می گذارم.

وی در مورد قرارداد سال گذشته خود گفت: در فروردین 92 زمانی که با تیم شهرداری قرارداد بستم هنوز به عنوان عضو شورا رای نیاورده بودم از سوی دیگر در خرداد نیز که انتخابات برگزار شده بود به مدت سه ماه هنوز کار خود را در شورا شروع نکرده بودیم.

کبیر افزود: عضویت ما در شورا از 12 شهریور آغاز شد و این تاریخ زمانی بود که شش ماه از قرارداد من با شهرداری به عنوان سرمربی تیم گذشته شده بود و هیچ ایراد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

رییس کمیته ورزش شورای شهر گرگان در ادامه گفت: اعضای شورا به نحوه مدیریت تیم اعتراض داشتند بر همین اساس می خواستند نظارت بیشتری بر عملکرد تیم داشته باشند که باعث شد هیات امناء و هیات مدیره تشکیل شود.

کبیر با بیان این که اعضای هیات امناء در هیات مدیره حضور ندارند افزود: بر اساس استعلام انجام شده، اعضای هیات امناء نمی توانند همزمان در هیات مدیره هم باشند و تنها هیات امناء تشکیل شده است.

وی یادآور شد: من به عنوان رییس کمیته ورزش و نماینده شورا و شهردار به عنوان مدیرعامل تیم، مانند گذشته کار را پیش می بریم و هر ماه گزارش کاملی از عملکرد تیم به هیات امناء ارائه می دهیم.

به گفته کبیر، حضور حامیان مالی در قالب هیات امناء با تصمیم اعضای شورای شهر، میسر شده که بر این اساس مقرر شد افرادی که به عنوان حامی مالی به تیم کمک کنند جزء هیات امناء قرار بگیرند تا بتوانند از نزدیک در جریان مشکلات تیم قرار داشته باشند.

وی از ارائه پیشنهاد جدید به همکاران خود سخن گفت و افزود: می خواهم به اعضای شورا پیشنهاد کنم که در هر مسابقه خارج از گرگان، یکی از اعضا همراه تیم باشد که این مسئله موجب کمک بهتر همکاران به تیم خواهد شد.

کبیر ضمن تقدیر از پیگیری های شهردار گرگان در جذب حامیان اظهار کرد: در روزهای نخست که شهردار انتخاب شده بود برخی می گفتند که او نسبت به ورزش نظر مساعدی ندارد اما اکنون می بینیم که به ورزش اول شهر چگونه توجه دارد و همراه اعضای شورا به دنبال آن هستند که تیمی در خور شهر گرگان داشته باشیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مورد جذب بازیکن خارجی گفت: از ابتدای فصل، کار خود را با حضور یک بازیکن خارجی آغاز خواهیم کرد و در صدد جذب بازیکن داخلی در پست های چهار و پنج از میان بازیکنان ملی پوش هستیم.

کبیر در باره کادر فنی نیمکت خود اظهار کرد: عطاءاله عیدمحمدی که دو فصل در کنار من بود، امسال به علت شرایط خاص در گنبدکاووس نمی تواند در کنارم باشد، اما از صالح مخدومی و ساعد کریمی استفاده خواهم کرد و اگر نیاز باشد یک مربی بومی دیگر را نیز جذب می کنم.

گفته می شود که اسداله کبیر سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، سال گذشته با عقد قراردادی کلان حقوق چند میلیونی از این تیم دریافت کرده است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، اخبارشهرستانها,
[ دو شنبه 14 مهر 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کاروان تیم ملی بسکتبال که در بازی های آسیایی 2014 به مدال نقره رسید، صبح امروز 13 مهر به ایران بازگشت.

تیم ملی بسکتبال که با هدف کسب مدال طلای بازی های آسیایی به اینچئون رفته بود در دیدار فینال بازی ها مقابل کره جنوبی شکست خورد و مدال نقره گرفت.

بسکتبال ایران تا به حال موفق به کسب طلای بازی های آسیایی نشده است و مدال نقره ی تیم هم برای اولین بار در تاریخ بازی ها به دست آمد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 14 مهر 1393 ] [ 13:31 ] [ Masoud.F ]

بهزاد افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، درباره عملکرد تیمش در مسیر آماده‌سازی برای شروع مسابقات اظهار کرد:  ما از 25 مردادماه تمرینات را برای فصل جدید شروع کردیم و با شرایط و امکاناتی که داشتیم کارمان را دنبال کردیم و حدود 35 نفر از شهرهای مختلف برای تست دادن آمدند و ما با جمع‌بندی نفرات موردنظرمان را انتخاب کردیم.

بسکتبال مشایخی

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز افزود: از این هفته تمرینات را به‌طور منظم و جدی انجام آغاز کردیم و تمرین تاکتیک‌های دفاع و حمله را انجام دادیم و خدا را شکر مسابقات که قرار بود از 4 مهرماه شروع شود یک هفته عقب افتاد و از 11 مهر شروع شد و این زمان خوبی بود تا به هماهنگی نسبی برسیم و در دو رده جای خالی نگهداشتیم که بتوانیم در طول نیم‌فصل بازیکنان موردنظرمان را جذب کنیم.

وی مورد ظرفیت بازیکنان برگزیده تست‌گیری اظهار کرد: شرایط دسته یک با سوپر لیگ خیلی فرق می‌کند و بازیکنان حاضر در سوپر لیگ به این تفکر حرفه‌ای رسیده‌اند که بعد از اتمام فصل، استراحت کوتاهی می‌کنند و دوباره تمریناتشان را به‌صورت انفرادی انجام می‌دهند اما در دسته یک چنین چیزی وجود ندارد و بازیکنانی که برای تست گیری آمده بودند متأسفانه از آمادگی مطلوبی برخوردار نبودن و این کمی کار ما را سخت کرد ولی حالا نسبتاً آماده هستیم.

افرادی در خصوص میزان تغییرات در تیم تصریح کرد: ما امسال 50 درصد تیم را عوض کردیم و علتش این است که سال قبل ما فرصت کافی برای انتخاب بازیکنان موردنیاز و خوب را نداشتیم ولی امسال نسبتاً وقت زیادی داشتیم تا برنامه‌ریزی‌های خود را اجرا کنیم و خوشبختانه توانستیم تغییرات مثبت را ایجاد کنیم.

سرمربی شهرداری درباره صعود به لیگ یک خاطرنشان کرد: نمی‌شود گفت صعود راحت است و تیم‌های دیگر بیکار ننشستند مثلاً تیم شهرداری اراک سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. مشکل دیگری که وجود دارد فدراسیون دو تیم آرارات و نیروی زمینی را از محدودیت‌های سنی معاف کرده ‌ و آن‌ها می‌توانند بازیکنان آزاد بگیرند و قطعاً این دو تیم برای ما دردسرساز خواهند بود ولی ما تلاشمان را خواهیم کرد تا از پارسال بهتر باشیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از تیم شهرداری تصریح کرد: باشگاه در حد بضاعت خودش به تیم کمک می‌کند و تشکر می‌کنم از آقایان سهرابی و بناکار که تا این جای کار نهایت تلاش و محبت را داشته‌اند ولی مسلماً این میزان کافی نیست و این برمی‌گردد به قدرت و بضاعت باشگاه و تا همین‌جا که حمایت کردند از ورزش بسکتبال در تبریز جای خوشحالی دارد.

وی در مورد نقش هیئت بسکتبال در حمایت از این تیم عنوان کرد: هیئت بسکتبال نقش پل ارتباطی ما با باشگاه بوده است و تشکیل تیم نتیجه زحمات هیئت بسکتبال بوده است. به نظر من بسکتبال در تبریزظرفیت بالایی دارد که با حمایت همه‌جانبه مسئولان، مردم و رسانه‌ها می‌توان این رشته را به‌جاهای بزرگی رساند.


برچسب‌ها: دسته اول کشور ,
[ دو شنبه 14 مهر 1393 ] [ 13:31 ] [ Masoud.F ]

مربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از کسب عنوان نایب قهرمانی بازیهای آسیایی گفت: داور به نفع تیم میزبان قضاوت کرد و خطاهای روی بازیکنان ما را نگرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، تیم ملی بسکتبال ایران دیدار فینال هفدهمین دوره بازیهای آسیایی را برابر تیم ملی کره جنوبی برگزار کرد و در پایان با قبول شکست 79 بر 78 برابر میزبان به مدال نقره این دوره از بازیها دست پیدا کرد.

مهران شاهین طبع پس از این شکست گفت: با وجود تماشاگران پرتعدادی که در سالن حضور داشتند و جوی که وجود داشت، بازیکنان ما خوب کار کردند اما داور قضاوت خوبی نداشت و خطاهایی که بازیکنان کره روی بازیکنان ما انجام می دادند را نمی گرفت.

وی افزود: داور هوای تیم میزبان را داشت و خطاهایی که روی حدادی می شد را نمی گرفت. بازیکنان حریف حدادی را خیلی زدند اما داور خطاها را نمی گرفت. حیف شد که قهرمان نشدیم چرا که شایستگی کسب این عنوان را داشتیم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:50 ] [ Masoud.F ]

فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در دیدار فینال بازی های آسیایی توضیح داد: هنوز برای خود من جای تعجب دارد که تیم ملی موفق به گرفتن طلا نشد. بازیکنان تیم ملی زحمت خود را کشیدند اما با توجه به اختلافی که تیم ایران با تیم های حاضر در تورنمنت داشت، پیش بینی همه این بود که به مدال طلا برسیم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن به ضعف در بازی های قبل اشاره کرد و گفت: باید دلایل این باخت بررسی شود. به نظرم بازی از نظر فنی بسیار نزدیک بود. اشتباه هم همیشه پیش می آید اما نباید فراموش کرد که ما در بازی با فیلیپین و قزاقستان هم خوب نبودیم و مقابل کره جنوبی نتیجه به جای برد به باخت تبدیل شد.

همین نفرات تیم را به این نقطه رسانده اند

کوهیان در مورد مقصر شمردن حدادی در بازی فینال تاکید کرد: این نوع صحبت کردن بی انصافی است. تمام بازیکنان همان نفراتی هستند که تیم را به این نقطه رسانده اند و با همین بازیکنان بارها قهرمان شده ایم. حالا هم نباید بازیکنان را مقصر بشماریم چون تمام تلاش خود را کردند. ضمن اینکه اگر ضعف به همین مسابقه برمی گشت این حرف را قبول می کردیم اما از آنجایی که مشکل به چند مسابقه برمی گردد باید بررسی عمیقتری صورت بگیرد.


کارشناس بسکتبال در مورد بازی با کره جنوبی اضافه کرد: ما بازی را بسیار بد شروع کردیم و در طول بازی هم چند بار اختلاف زیاد شد. موضوع اینجا بود که کره ای ها تیم خوبی داشتند و تیم ما نوسان بالایی داشت. همین ریتم منطقی را تیم کره از ابتدا تا انتهای بازی حفظ کرد و موفق به قهرمانی شد. اتفاق عجیبی هم در این میان رخ نداد که موضوع را به آن ربط دهیم. تنها بحث ریتم نامنظم تیم ایران و ریتم منطقی کره ای ها از شروع تا پایان بود. 

چرا بعد از ارسلان، نساج پور به تیم بازنگشت؟

بحث ارسلان کاظمی قبل از بازی های آسیایی داغ شد و برای دو هفته صحبتی از او به میان نیامد. حضور ارسلان چقدر به تیم کمک می کرد؟ کوهیان پاسخ می دهد: من کنار تیم نبودم که بدانم چرا باید بازیکنی با این قابلیت از تیم حذف شود؟ اما بعد از حذف ارسلان باید عرفان نساج پور به تیم ملحق می شد. البته فرید اصلانی هم بازیکن بسیار خوب و توانایی است. بحث سر به حق نبودن حضور اصلانی نیست بلکه عرفان نساج پور از جهت همراهی قبلی تیم جلوتر بود در حالی که اصلانی با وجود توانایی زیاد شرایط سختی برای هماهنگ کردن خود با تیم در یک هفته داشت.

مربی اصفهانی بسکتبال اعتقاد دارد برای فهمیدن دلیل شکست ایران باید سراغ تمام مسائل کوچک و جزئی رفت که به راحتی از آن عبور می کنیم. برای مثال داستان عرفان نساج پور در زمان جام جهانی و مسائلی از این دست که چندان در مورد آن شفاف سازی نشد. 

وی می گوید: اگر بررسی کنیم قطعا حاشیه های دیگری هم وجود داشته که به تیم آسیب می رساند. روند تیم ما مناسب نبوده و در این میان آسیب دیده ایم. اگر می خواهیم بسکتبال آسیب بیشتری نبیند، این مسائل را باید شفاف و راحت توضیح داد.

داوری در شکست ما تاثیرگذار نبود

بحث داوری بازی با کره جنوبی از سوی مسئولان فدراسیون پررنگ شد. کوهیان در پاسخ به اینکه آیا داوری مشکل خاصی داشت؟ توضیح داد: داوری مشکل خاصی نداشت. قطعا کارشناسان داوری بهتر می توانند قیاس کنند که آیا مشکل خاصی در زمین بود یا نه؟ اما به طور کلی بحث داوری نمی تواند در شکست تیم ما تاثیرگذار باشد. به خصوص که ما در بازی با فیلیپین و قزاقستان هم همین مشکلات را داشتیم و در آن زمان بحث داوری به نفع کره جنوبی هم مطرح نبود. 

وی اضافه کرد: هیچ کس حتی یک درصد هم پیش بینی این را نمی کرد که مدال طلای بازی های آسیایی را نگیریم و این نکته بسیار مهمی است. حتی در مورد جام جهانی هم مطرح شد که به دنبال اول شدن در بازی های آسیایی هستیم. البته این موضوع هم جای سوال داشت چون اصولا رقابت های بین المللی را به صورت پله پله می رویم و اینکه جام جهانی را به عنوان مرحله ای برای آماده سازی بازی های آسیایی قرار دهند قبلا ندیده بودیم. ما روی کاغذ و داخل زمین باید قهرمان می شدیم. حالا هم باید به مسائل واقعی برگردیم که جلوی قهرمانی را گرفت. 

کوهیان گفت: بحث بدنی بازیکنان مهم است چون هیچ کس در زمین کوتاه نیامد و همگی در زمین از جان خود مایه گذاشتند اما دچار مشکل شدند. به جای مقصر شمردن یک نفر و قربانی کردن او باید کاری کنیم که برای آینده بسکتبال خوب باشد و این اتفاقات رخ ندهد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:49 ] [ Masoud.F ]

-رقابت های مینی بسکتبال کشور با قهرمانی تیم گیلان در رشت پایان یافت.
در فینال این مسابقات تیم مینی بسکتبال گیلان 72بر66 برابر تهران به برتری رسید و اول شد .
در بازی رده بندی نیز هرمزگان 91 بر50 کردستان را شکست داد و به مقام سوم رسید .
مرحله پایانی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور با حضور 4 تیم به مدت 2 روز در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد .


برچسب‌ها: مینی بسکتبال ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:49 ] [ Masoud.F ]

با دعوت فدراسیون جهانی و کمیته پارالمپیک آسیا (APC)، سیزده داور و کلاس بند ایرانی و همچنین رئیس کمیته زنان و عضو کمیته ورزشکاران کمیته پارالمپیک آسیا عازم اینچئون می‌شوند.

به گزارش ایسنا، از سوی فدراسیون جهانی و کمیته پارالمپیک آسیا سیزده داور و کلاس بند ایرانی به همراه رئیس کمیته زنان و عضو کمیته ورزشکاران کمیته پارالمپیک آسیا راهی کره‌ جنوبی خواهند شد.

اسامی داوران اعزامی به این بازیها را مهدی آقاجانی رشته بسکتبال با ویلچر، سیدمحمد مهدی موسوی و مرتضی اکرمی در رشته والیبال نشسته، ابراهیم فیروزی به عنوان ناظر داور در رشته والیبال نشسته، علی محمد عزیزی در رشته جودو، کاظم یارمحمدی در رشته فوتبال پنج نفره، رضا دهقان و هوشنگ شریعتی در رشته گلبال، زهرا بیگم میربابایی در رشته تنیس روی میز و دکتر جلیل کوهپایه زاده به عنوان داور کلاس بند رشته تیراندازی و در بخش کلاس بندی؛ دکتر یحیی سخنگویی در رشته فوتبال هفت نفره، امید میرزا حسینی در رشته بسکتبال با ویلچر و دکتر مرتضی نجفی به عنوان پزشک کلاس بند تشکیل می‌دهند.

فاطمه رخشانی، رئیس کمیته زنان APC و نیز محمد میرزایی به عنوان عضو کمیته ورزشکاران APC نیز به دعوت کمیته پارالمپیک آسیا و به عنوان میهمان در این بازی ها حضور خواهند داشت.


برچسب‌ها: داوری ، جانبازان ومعلولین ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:48 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازی معروف با اردن از سال 2011 تا به حال به عنوان یکی از تلخترین خاطرات بسکتبال در یاد هواداران این رشته و بازیکنان مانده است اما در حالی که تمام شرایط برای قهرمانی در بازی های آسیایی 2014 فراهم بود و هیچ کس انتظار شکست مقابل تیمی مثل کره جنوبی را نمی داد، این اتفاق در بازی فینال افتاد تا خاطره شکست ووهان با اینچئون عوض شود.

درست یک سال قبل از ماجرای اردن هم تیم ملی در بازی های آسیایی 2010 با شکست مرحله نیمه نهایی مقابل چین از بازی های آسیایی حذف شد. باختی که در دقایق آخر پیش آمد، آن هم در شرایطی که تیم ملی ایران در آن مسابقه هم از چین پیش بود و یک باخت دقایق آخر دیگر باعث راه پیدا نکردن تیم به فینال شد.

در هر دو شکست چهار سال گذشته تیم ملی بهانه های زیادی از خیانت ماتیچ تا اتفاقی بودن بازی مطرح شد اما باخت روز گذشته به کره جنوبی به شکلی بود که هیچ بهانه ی قابل قبولی برای آن به ذهن نمی رسد.

تاثیر شرایط میزبانی


مطرح کردن شرایط میزبانی برای تیمی که هسته اصلی آن را بازیکنانی را تشکیل می دهند که برای یک دهه بزرگترین میدان های بین المللی بسکتبال را دیده اند، چندان قابل قبول نیست. ملی پوشان ایران پیش از این در خاک چین تیم ملی این کشور را در دوران اوج شکست داده بودند، 2 بار به جام جهانی و بازی های آسیایی رفته بودند و یک بار هم میدان المپیک را تجربه کرده بودند. ده ها بار رویارویی با همین حریفان آسیایی در مسابقات مختلف این قاره را هم به تمام این موارد باید اضافه کرد.

با این تجربه بحث تاثیر جو سالن روی بازیکنان از لیست بهانه های تیم باید حذف شود. 

ضعف داوری


داوری هیچ مسابقه بسکتبالی تا به حال بدون نقص و کامل نبوده است، دیدار فینال بازی های آسیایی هم از این موضوع مستثنا نیست. یکی از داوران بین المللی ایران که در دیدار نیمه تمام دو فصل قبل سیبل انتقادات شده بود تاکید داشت که هر داور بیش از 200 تصمیم در یک بازی بسکتبال می گیرد که تمام این تصمیمات هم در لحظات اتفاق می افتند. با این شرایط امکان چند اشتباه در بازی وجود دارد که نمی توان همیشه آن را به مغرض بودن داوران نسبت داد.

 اما مشکلات داوری تا چه اندازه در رقم زدن باخت ایران تاثیرگذار بوده است؟

فرزاد کوهیان سرمربی فصل قبل ذوب آهن در پاسخ به این موضوع می گوید: "داوری مشکل خاصی نداشت. قطعا کارشناسان داوری بهتر می توانند قیاس کنند که آیا مشکل خاصی در زمین بود یا نه؟ اما به طور کلی بحث داوری نمی تواند در شکست تیم ما تاثیرگذار باشد. به خصوص که ما در بازی با فیلیپین و قزاقستان هم همین مشکلات را داشتیم و در آن زمان بحث داوری به نفع کره جنوبی هم مطرح نبود. "
 
تقصیر حدادی بود
!

حامد حدادی که سال قبل به عنوان با ارزشترین بازیکن آسیا نقش پررنگی در قهرمانی جام ملت های آسیا داشت و امسال هم در مسابقات کاپ آسیا و بعد از آن جام جهانی یکی از بهترین نفرات تیم بود در دیدار فینال بهترین بازی خود را انجام نداد اما شاید خود او هم انتظار چنین حمله ای را بعد از بازی نداشت.

صمد نیکخواه کاپیتان تیم ملی در نشست خبری بعد از بازی گفت:" همه ما اشتباهاتی داشتیم، اما این بدترین بازی حدادی در 10 سال اخیر بود که از او دیده بودم. شاید همه بازیکنان بد بازی کنند، اما بد بازی کردن او به این دلیل مهم است که او نقش کلیدی در تیم ما دارد و عملکردش روی تیم تاثیر خیلی زیادی می‌گذارد."

در حالی که کاپیتان تیم ملی نقطه مرکزی برای نگه داشتن یک تیم کنار هم است، مقصر شمردن هم تیمی در مصاحبه بعد از بازی از سوی کاپیتان تیم ایران عجیب به نظر می رسد.

به نظر می رسد دلیل صحبت های صمد در مورد حدادی هم به این برمی گردد که نگران مقصر شمرده شدن خود به خاطر پرتاب 3 امتیازی آخر باشد.

در حالی که جامعه بسکتبال و تماشاگران آن درک بهتری از این بازی و لحظه ای بودن تصمیمات آن دارند و کسی قصد مقصر کردن صمد به طور کلی را ندارد، بنابراین بهتر بود کاپیتان هم نفرات دیگر را مقصر نکند و متوجه این اصل باشد که بازیکنان یک تیم با هم برنده و بازنده می شوند.

ضمن اینکه اگر تیم ایران به عملکرد حدادی در زمین وابسته است و با یک بازی ضعیف او از هم می پاشد باید همین موضوع را زیر ذره بین برد که قهرمان 3 دوره از 4 دوره قبلی جام ملت های آسیا چرا وابسته به عملکرد فردی یک بازیکن است؟

آیا فینال هم اتفاقی بود؟


بهانه آخرین ناکامی بسکتبال ایران در سال 2011 این بود که شکست به اردن یک اتفاق بود و هیچ وقت هم تکرار نمی شود. تیم ملی بعد از آن جریان بارها اردن را برد تا ثابت شود که باخت به این تیم می توانست یک اتفاق شمرده شود.



آیا شکست به کره جنوبی هم یک اتفاق بود؟ تجربه بازی های قبلی بازی های آسیایی نشان می داد که شکست فینال چندان هم اتفاقی نبوده است. بعد از نمایش نه چندان خوب مقابل تیم قزاقستان این نگرانی پیش آمد که آیا در فینال هم امکان لغزش وجود دارد؟ بازیکنان تیم بعد از این بازی هم مانند مسابقات قبل تاکید کردند که حریف را دست کم گرفته بودند اما بازی فینال نشان داد بحث در دست کم گرفتن حریفان نیست.

فرق ایران با کره جنوبی را می توان در انسجام و تیمی کار کردن میزبان دانست که در تیم ایران به چشم نمی خورد. انسجام تیمی را هم نمی توان در بازیکنان جستجو کرد یا حتی عملکرد فنی کادر مربیان را به آن ربط داد.

بحث نزدیک نبودن تیم یا انسجام نداشتن آن به مدیریت کلی و حواشی بازمی گردد که از زمان جام جهانی هم مشکلات در این زمینه به چشم می خورد. توضیح این حواشی و مشکلات بیرونی را هم باید از مسئولان بالاتر خواست.

ضعف بدنی بازیکنان


تیم ملی بسکتبال دوران آماده سازی چند ماهه ای را قبل از جام جهانی گذراند و در چند تورنمنت هم شرکت کرد اما موضوع آمادگی بدنی بازیکنان برای برخی کارشناسان جای نگرانی داشت.

اگر حامد حدادی در بازی فینال در بهترین فرم خود نبوده و بازیکنان دیگر هم در مقاطعی کم می آورند باید علت را در پروسه آماده سازی تیم جستجو کرد.

داستان ارسلان و عرفان


بعد از جام جهانی در گزارش "خوب، بد، زشت" عملکرد تیم ملی در جام جهانی به حواشی مربوط به ارسلان کاظمی و عرفان نساج پور به عنوان قسمت زشت حضور تیم ملی در جام جهانی اشاره کردیم.

در شرایطی که در تمام تیم های بزرگ دنیا ترکیب بازیکنان تیم ملی به راحتی و بدون سوال و جواب شکل می گیرد، سردرگمی و حواشی انتخاب بازیکنان برای جام جهانی و بازی های آسیایی بیشتر از حد معمول بود.

تیم بزرگی مانند ایران که در آسیا تمام حریفان را به ترس می اندازد با چه توجیهی در انتخاب 12 بازیکن برای دو رویداد بزرگ با چنین مشکلاتی روبرو می شود؟

حواشی این انتخاب ها و خط زدن لحظه آخر بازیکنان چه تاثیری در تیم می گذارد؟ مدال نقره تیم ملی در پایان بازی های آسیایی پاسخ این سوال را می دهد.

داستان دسته بندی در تیم ملی


شنیده می شود که در تیم ملی تاثیرات یک یا دو بازیکن خاص بسیار زیاد است. به حدی که موضوع خط خوردن بازیکنان و حتی حضور بازیکن خاصی که تجربه چندانی هم نداشت را به تصمیم این بازیکن مربوط می دانند. ثابت کردن این ماجرا کار آسانی نیست و امیدواریم که این تقسیم بندی ها صحت نداشته باشد اما در صورت وجود این دسته بندی در تیم، ریشه برخی مشکلات را می توان به همین مسائل برگرداند.

نتیجه لیگ ضعیف

فصل قبل سوپرلیگ بسکتبال یکی از ضعیفترین دوره های این مسابقات در تاریخ چند ساله سوپرلیگ بود. مقایسه این موضوع برای کسانی که دوره های بهتر لیگ ایران را با حضور چندین باشگاه قوی از جمله صباباتری دیده بودند، کار سختی نبود. 

به نظر می رسد، نتیجه این لیگ ضعیف در نهایت به تیم ملی هم کشیده شد. 

عوامل موفقیت یک تیم ملی را باید در تمام ارکان بسکتبال به خصوص لیگ جستجو کرد و مسئولان فدراسیون هم باید به این نتیجه برسند که داشتن استعدادها و بهره برداری از آنها همیشه هم در تیم ملی پاسخگو نیست و تمام بخش های مربوط به یک ورزش مانند زنجیره به هم متصل هستند که نقص در هر کدام از آنها می تواند به ضعف در نقاط دیگر هم منجر شود.

در هر حال صحبت های بعد از بازگشت تیم به تهران در مورد تمام این موارد شنیدنی خواهد بود.


برچسب‌ها: تحلیلی,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:47 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال ایران در عین ناباوری همگان در بازی‌های آسیایی با شکست مقابل کره‌جنوبی مدال طلای بازی‌های آسیایی را از دست داد و نقره‌ای که برای علاقمندان بسکتبال به هیچ وجه مدال دلچسبی نبود.

خبرگزاری فارس: جام جهانی را فدا کردیم و در آسیا هم نتیجه نگرفتیم/ آقای رئیس این بار مقصر کیست؟!

بازی نه چندان خوب در مرحله نیمه نهایی مقابل قزاقستان همه را به واهمه انداخت که نکند این تیم قهرمان نشود و رویای بسکتبال ایران برای کسب مدال طلا از دست برود، اما این اتفاق تلخ افتاد و در بهترین دوره‌ای که بسکتبال ایران باید روی سکوی نخست بازی‌های آسیایی قرار می‌گرفت، در جایگاه دوم ایستاد.

فدراسیون بسکتبال از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود، هدف بسکتبال ایران در سال جاری بازی‌های آسیایی است و جام جهانی  پیش درآمد خوبی برای تیم ملی برای این رقابت‌ها باشد، اما این هدف گذاری غلط به اینجا ختم شد که هم جهانی را از دست دایم و هم بازی‌های آسیایی را.

توقع قهرمانی از تیمی که چندین دوره قهرمان آسیا شده و قدرت بلامنازع قاره کهن است، انتظار کمی نیست و اینکه چه اتفاقاتی افتاد که بسکتبال ایران به راحتی مدال طلا را از دست رود، باید مسئولانی پاسخ دهند که در تمام انتقادهایی که به آنها می‌شود، مدال‌های کسب شده را به رخ می‌کشند.

والیبال پس از درخششی که در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان داشت، بدون درد سر قهرمان بازی‌های آسیایی شد. درست است که والیبال هم برای نخستین قهرمانی‌اش می‌جنگید، اما آنها رقابت‌های مهم جهانی را فدای آسیا نکردند و شاید این موضوع تفاوت مدیران دو فدراسیون را به خوبی مشخص کند.

به خوبی به یاد داریم سال 2011 که بسکتبال ایران نتوانست راهی المپیک 2012 لندن شود، مسئولان فدراسیون بسکتبال تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر ماتیچ، سرمربی وقت تیم ملی شکستند. حال سوال ما از مسئولان فدراسیون اینجاست که آیا در بازی‌های آسیایی هم تنها عامل باخت و نتایج ضعیف مربی تیم ملی است یا علت دیگری را مقصر می‌دانید؟

قطعاً مربی یکی از عوامل باخت در هر تیمی است و بچیروویچ هم نشان داد که تیم ملی جایی که عقب بیفتد، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اما بحث‌های مدیریتی را هم بسیار مهم است. آقای مشحون! اینکه از چند ماه قبل در گوش بازیکنان خواندید که هدف ما بازی‌های آسیایی است و مربی تیم ملی را هم مجبور کردید که تیم را برای آن رقابت‌ها آماده‌ کند، آیا بار روانی ایجاد نکردید؟

سوال پایانی ما از شما به عنوان کسی که تمام منتقدان خود اعم از کارشناس و مربی را دوست ندارِ بسکتبال خواندید، این است که آقای مشحون! پر کردن ویترین افتخارات آسیایی‌تان به چه قیمتی بود؟


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:44 ] [ Masoud.F ]

به نقل ازسایت فرهیختگان بسکتبال - شبکه سه سیما با پخش مستقیم بازی های جهانی در اسپانیا و همین طور بازی های آسیایی زحمات زیادی برای پوشش تلویزیونی بازی ها کشید تا اخبار و رویدادهای بسکتبال به سهولت در اختیار مردم قرار بگیرد و یا بازی ها به آسانی مشاهده شود با این وجود با رخنه کردن دارودسته مشحون به این شبکه و احتمالا فریب برخی از چهره های رسانه ای این شبکه محترم توسط محمود مشحون ، رییس فدراسیون بیشتر به اهدافش رسید تا اینکه بسکتبال از این همه پوشش رسانه ای منتفع شود.

برخی گزارش ها عامدانه در راستای ماله کشی سیستم متناقض و دستگاه دروغ پراکنی مشحون بود که در این میان نظرهای کارشناسی برخی  کارشناسان  اجباری ، همان اهداف مشحون را تامین می کرد تا پاسخگوی دغدغه های اهالی بسکتبال باشد.

حیف بسکتبال با داشتن پایگاه رسانه ای قدرتمندی مانند شبکه سه در سیاستگذاری های خود درست و اصولی عمل نکرد یا روی اعتماد به برخی ها ریش و قیچی را دست کسانی داد که فقط منفعت خودشان را دنبال می کنند.

تا جایی که بسیاری از مخاطبان سایت فرهیختگان در همین مدت کوتاه نارضایتی  خود را از گزارشگران و نظرهای کارشناسان اعلام کردند. امروز در فینال حساس ایران – کره جنوبی بار دیگر گزارشگر بازی اصرار داشت کره ای ها را افرادی از کرات دیگر نشان بدهد.او بارها بازیکن کره ای – آمریکایی را آمریکایی خطاب کرد و گفت کره ای ها با منع بازی آمریکایی های تیم های دیگر مجوز بازی این آمریکایی را برای تیم ملی خود صادر کردند.خطاب به این گزارشگر محترم باید گفت مون تای جونگ مادری کره ای و پدری آمریکایی دارد . او در اول دسامبر 1975 در سئول کره جنوبی متولد شد اما بیشتر دوران زندگی خود را در آمریکا گذراند. او از سال 2011 و به خاطر حضور در بازی های جام ملت های آسیا در ووهان چین شهروند کره ای شد و به همراه این تیم مدال برنز رقابت های 2011 را به دست آورد. این بازیکن در سال های 2010 تا 2013 در تیم باشگاهی همین شهر اینچئون به نام “اینچئون الکترو لند الفنتس″ بازی کرد. بنابراین با تالار برگزاری بازی امروز ایران – کره هم کاملا آشنا بود. بر اساس مقررات، بازیکنی که 3 سال از زمان تابعیت آن گذشته باشد می تواند تیم ملی همان کشور را همراهی کند.

بازی نکردن آمریکایی های تیم های دیگر هم ربطی به کره ای ها ندارد چون شورای المپیک آسیا این تصمیمات را گرفته است والا کره ای ها می خواستند یک آمریکایی دیگر را هم تبعه کنند اما طبق مقررات شورای المپیک آسیا از این تصمیم صرف نظر کردند.در این بازی ها علاوه بر این اطلاعات غلط در گزارشی دیگر از بازی ایران – فیلیپین شنیدیم حامد حدادی در فینال جام ملت های آسیا مارکوس دوثیت را بیچاره کرده بود در صورتی که دوثیت به دلیل مصدومیت اصلا در فینال پارسال بازی نکرده بود!


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، تحلیلی ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:43 ] [ Masoud.F ]

به نقل ازسایت فرهیختگان بسکتبال- بعد از شکست ایران در مسابقه امروز بحث داوری از سوی برادران مشحون به راه افتاد. تشخیص اینکه چه اندازه داوری در مسابقه امروز مشکل داشت کار چندان مشکلی نیست، کافی است یک بار مسابقه را دیده باشید. بحث داوری در بازی های آسیایی بسیار داغ بوده است اما واقعاٌ امروز داور علت شکست تیم ایران بود؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ مثبت دهیم فقط شکست را توجیه کرده ایم هر چند از این دست مصاحبه ها در بسکتبال ایران زیاد شنیده ایم، بعد از باخت به اردن در جام ملت های آسیا در ووهان چین عنوان شد ماتیچ با چینی ها لابی کرده است و یا تیم دچار غرور شده است جمله ای که دقیقا بعد از مسابقه با قزاقستان در همین بازی های آسیایی آن را شنیدیم.
در جام جهانی بسکتبال هم پس از باخت های پیاپی عنوان شد ارسلان کاظمی با تیم هماهنگ نبوده و فکر او با تیم نیست، البته این جمله ای تازه از سوی مسئولان تیم ملی در قبال ارسلان نبود و در پایان مسابقات جام ملت های آسیا در ووهان هم صحبت از عدم هماهنگی ارسلان با تیم ملی شنیده شد.
امروز هم بعد از باخت به کره به زعم آقایان داوری مشکل داشت تا هیچ وقت واقعیت از زبان این مسئولین شنیده نشود.
ای کاش حداقل بعد از شکست های تیم ملی شجاعت این ر ا داشتیم  بگوییم ضعف داشتیم ، بد انتخاب کردیم ، تصمیم درست نگرفتیم یا لااقل تیم مقابل از ما بهتر بود.


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:42 ] [ Masoud.F ]
جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳
شهرداری دزفول  62  -  48  نفت امیدیه
كاله مازندران  76  -  62  مانیزان کرمانشاه
شهرداری تبریز  71  -  56  آدمیس میناب
آرارات تهران  57  -  63  شهرداری اراک
شیمی در سلف  70  -  58  مس کرمان

برچسب‌ها: دسته اول کشور ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:41 ] [ Masoud.F ]

قرارداد مهمد بچیروویچ با فدراسیون بسکتبال ایران تمام می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اینچئون، قرارداد مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال هفته آینده با فدراسیون ایران به پایان می رسد و باید دید آیا قراداد او تمدید می شود یا نه.

او در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده که قراردادش تمام می شود و دوست دارد در ایران بماند اما قدم اول را او برنمی دارد بلکه فدراسیون باید پیشنهاد بدهد.

به نظر می رسد که بازی های آسیایی آخرین رقابتی بود که مرد اسلوونیایی روی نیمکت تیم ملی بسکتبال ایران نشست و قرارداد او با فدراسیون تمدید نخواهد شد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:41 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازیکنان با تجربه تیم ملی بسکتبال با خاطراتی مثل شکست در بازی های آسیایی 2010 و جام ملت های 2011 طعم تلخ ناکامی را قبلا هم چشیده بودند اما بازیکنان جوانی که در چند سال اخیر وارد چرخه تیم ملی شده اند بعد از شکست در فینال بازی های آسیایی 2014 طاقت نیاورده و با چشمانی گریان تا روی سکو برای دریافت مدال نقره خود رفتند. هر چند که تجربه بازیکنان بزرگتر هم کمک چندانی به هضم این شکست نکرد.

تصاویر بعد از بازی را که سایت کمیته ملی المپیک انتشار داده است در زیر مشاهده می کنید:












 






 

برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:40 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 414
بازدید کل : 178451
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar