ایران 132 - کویت 43 / بسکتبالیست‌های ایران گام اول را محکم برداشتند
 

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا کویت را در هم کوبید.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کویت رفت و با نتیجه قاطع 132 بر 43 به پیروزی رسید و نخستین گامش را محکم برداشت. جوانان ایران فردا در دومین دیدار خود به مصاف قزاقستانی می‌رود که کویت را برده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب مهیار مهر، نوید رضایی‌فر، عبدالصمد سرودی، محمد رضایی و محمد یوسف وند وارد میدان شود و از همان ابتدا قدرتنمایی کرد. ایران در سه دقیقه نخست کوارتر اول 10 بر صفر پیش افتاد و به هیچ وجه اجازه کار به کویتی‌ها نمی‌داد. علیرضا قمری و درو درغوکاسیان نخستین بازیکنان تعویضی ایران بودند که وارد میدان شدند. 4 دقیقه از مسابقه گذشته بود که پرتاب سه امتیازی بازیکن کویت وارد سبد ایران شد و این تیم نخستین امتیازش را بدست آورد. قمری در این کوارتر با 9 امتیاز بهترین بود و در نهایت ایران 33 بر 10 برنده شد. نکته قابل توجه این بود که میلوش پیئیچ در این مسابقه از تمامی بازیکنانش استفاده می‌کرد و در کوارتر اول تنها به علی نصیری بازی نرسید که او نیز از کوارتر سوم وارد میدان شد.

 

در کوارتر دوم نیز ایران با اقتدار برابر حریف نه‌چندان نام آشنای خود پیش رفت و امتیازهایش را به عدد 50 رساند. کویتی‌ها هیچ راهی برای رسیدن به سبد ایران نداشتند و در طرف مقابل جوانان بسکتبالیست‌ خیلی ساده به امتیاز می‌رسیدند. اسلم دانک علی الله وردی آب سردی بر دستان حریف بود و ایران در حالی که سه دقیقه به پایان نیمه نخست باقی‌مانده بود 50 بر 16 از حریفش پیش افتاد. برتری ایران تا پایان نیمه نخست ادامه داشت و در نهایت کوارتر دوم 32 بر 9 به پایان رسید.

در نیمه اول جدا از درخشش بازیکنان امتیازآور چون یوسف‌وند، سرودی، قمری و رضایی‌فر باید به پاس‌های هدف‌دار مهیار مهر نیز اشاره کرد.

 

نیمه دوم در حالی آغاز شد که ایران 65 بر 19 از کویت پیش بود. این کوارتر نیز توپ و میدان برای جوانان ایران بود و آنها با درخشش در زیر سبد و شوت‌های پیرامونی فاصله امتیازی را بیشت و بیشتر می‌کردند. شوت‌های سه‌امتیازی سرودی و قمری در کنار اقدام‌های زیر سبد محمد یوسف‌وند کاپیتان تیم ملی جوانان باعث شد تا تیم ملی هشتادمین امتیازش را نیز بدست بیاورد. سه دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود و ایران 87 بر 23 از حریفش پیش بود. محمد رضایی‌ نیز با ریباند‌های خود نقش زیادی در ایجاد موقعیت برای همتیمی‌هایش داشت و خودش نیز توانست امتیاز‌های ایران را به 90 برساند. دقایق پایانی این کوارتر نیز با برتری جوانان ایران ادامه داشت و در نهایت 28 بر 10 به پایان رسید.

 

ایران 93 بر 29 از کویت پیش بود که کوارتر چهارم آغاز شد. توپ و میدان بازهم برای ایران بود و حریف عربی حرفی برای گفتن نداشت. با شوت سه امتیازی عبدالصمد سرودی امتیازهای ایران سه رقمی شد. جوانان ایران در این کوارتر ابتدا در دفاع تمرکز نداشتند و کویت توانست چند امتیاز کسب کند اما دوباره بازیکنان میلوش به خودشان آمدند و همه چیز همانند قبل شد؛ ایران 5 دقیقه مانده به پایان مسابقه 111 بر 41 از حریفش پیش بود. این برتری تا پایان مسابقه ادامه داشت و در نهایت ایران با پیروزی 39 بر 14 در کوارتر چهارم توانست در مجموع 132 بر 43 کویت را شکست دهد و نخستین گامش را محکم بردارد.

 

در این مسابقه علیرضا قمری با کسب 22 امتیاز و تاثیرگذاری 20 بهترین بازیکن میدان بود.

 

مهیار مهر با 8 پاس منجربه گل، صمد سرودی و آرمی نظریان با 9 توپ‌ربایی، علی الله‌وردی با 8 ریباند و صمد سرودی و آرمی نظریان با تاثیرگذاری 22 دیگر مهره‌های تاثیرگذار ایران بودند.

 

ایران با این پیروزی با توجه به اختلاف میانگین گل صدرنشین گروه سوم شد.

 

در دیگر دیدارهای امروز فیلیپین 85 بر 60 اردن را مغلوب کرد، هند 73 بر 64 مالزی را از پیش‌رو برداشت و هنگ کنگ برابر ژاپن با نتیجه 96 بر 71 بازی را واگذار کرد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا,
[ پنج شنبه 30 مرداد 1393 ] [ 7:57 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال که گویا منتظر اعزام بازیکنان تیم ملی الف به اسلوونی برای اعلام اسامی سهمیه ها بود لیست 22 بازیکن سهمیه تیم های ملی را امروز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فدراسیون بسکتبال اسامی بازیکنان سهمیه تیم های ملی را برای فصل جدید سوپرلیگ اعلام کرد. تیم های سوپرلیگی حق جذب 3 بازیکن از این لیست را دارند.

22 بازیکن سهمیه ملی به شرح زیر هستند:

 محمد صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، سعید داورپناه، فرید اصلانی، محمد حسن زاده، عرفان نساج پور، یونس للـه زاده، آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، حامد حسین زاده، میثم میرزایی، صالح فروتن، محمد اجاقی

گفتنی است روز گذشته بحث از قرار ندادن آرن داودی در سهمیه های ملی بود اما مصدومیت این بازیکن هم باعث نشد که از لیست سهمیه ها خارج شود.

بنی کوچویی برخلاف سال های گذشته در لیست سهمیه ها جای نگرفته است. عرفان نساج پور هم با توجه به عضویت در تیم ملی سهمیه شده است.

از بازیکنان فصل قبل مهرام هشت بازیکن با احتساب صمد نیکخواه و حامد حدادی در این لیست قرار دارند و به این ترتیب تیم مهرام باید دست به تغییرات زیادی برای فصل جدید بزند.

پنج بازیکن هم از ترکیب فصل قبل پتروشیمی در لیست سهمیه ها قرار دارند که به این ترتیب پتروشیمی هم باید حداقل دو بازیکن سهمیه خود را آزاد کند.  حامد سهراب نژاد با تصمیم به بیرون ماندن از تیم ملی امسال از سهمیه شدن فرار کرد.

چهار بازیکن دانشگاه آزاد در لیست فوق قرار دارند که 3 نفر آنها حتی عضو تیم ملی الف هم نیستند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ پنج شنبه 30 مرداد 1393 ] [ 7:56 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال جوانان در اولین روز از مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه 132 بر 43 کویت را بردند. 

جوانان ایران هر چهار کوارتر را با نتایج 33 بر 10، 32 بر 9، 28 بر 10 و 39 بر 14 به نفع خود تمام کردند.

مهیار مهر، محمدرضا رضایی، عبدالصمد سرودی، نوید رضایی فر و محمد یوسف وند ترکیب شروع کننده تیم بودند.

6 بازیکن ایران در این بازی آمار دو رقمی داشتند.

آمار بازیکنان:

مهیار مهر: 2 امتیاز، 3 ریباند و 8 پاس گل

عبدالصمد سرودی: 20 امتیاز و 9 توپربایی

نوید رضایی فر: 16 امتیاز و 5 پاس گل

محمد یوسف وند: 13 امتیاز، 4 ریباند و 3 توپربایی

محمدرضا رضایی: 6 امتیاز، 7 ریباند و 3 توپربایی

آرش بنی مهدی: 9 امتیاز و 4 ریباند

عی اله وردی: 18 امتیاز و 8 ریباند

آرمی نظریان: 11 امتیاز، 5 ریباند و 6 پاس گل

علیرضا قمری: 22 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل

علی نصیرینه: 8 امتیاز

مهدی جعفری: یک امتیاز و 5 ریباند

درو درغوکاسیان: 6 امتیاز و 2 ریباند


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا,
[ پنج شنبه 30 مرداد 1393 ] [ 7:54 ] [ Masoud.F ]

اعضای تیم ملی بسکتبال ایران و مسئولین این فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان ملاقات کردند. در این نشست که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال به طرح مشکلاتشان پرداختند.

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1393/05/28/IMG22051229.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام این خبر نوشت: بالاخره بعد از مدت ها این فرصت به دست آمد تا با برگزاری این نشست، شخص اول ورزش کشور از نزدیک صحبت های بسکتبالیست ها را بشنود و از مشکلاتشان آگاه شود ، هرچند که دکتر گودرزی پیش از این هم در جریان این مشکلات و کمبودها قرار داشت.

در ابتدای این نشست محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال به گزارش عملکرد این فدراسیون پرداخت. مشحون همچنین از وزیر ورزش و جوانان بابت مصاحبه های اخیر تعدادی از ملی پوشان که انتقادهای نابجایی را در رسانه ها مطرح کرده بودند، دلجویی کرد. بعد از صحبت های مشحون ، ملی پوشان خودشان را معرفی کردند.

اما در ادامه این نشست دکتر گودرزی با تشکر از اعضای تیم ملی بسکتبال بابت پیروزی های اخیر این تیم در میادین مختلف به بزرگترین مشکل جامعه بسکتبال در خصوص نداشتن سالن اختصاصی اشاره کرد و گفت: یک زمین بزرگ تنیس در تهران وجود دارد که در یکی دو سال گذشته فقط شاهد برگزاری چند کنسرت موسیقی بوده است. از همین رو تصمیم گرفتیم این زمین زیبا را مسقف کنیم تا سالن اختصاصی بسکتبالیست ها شود.

گودرزی در ادامه گفت: با تحقیقی که داشتیم متوجه شدیم رقمی در حدود 10 میلیارد تومان لازم است تا زمین روباز تنیس را به سالن بسکتبال تبدیل کنیم . 6 ماه است که برای این مهم تلاش می کنیم اما متاسفانه هنوز اعتبارات آن به ما داده نشده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بسکتبال یک رشته جامع و کامل ورزشی است و در آن فاکتورهای سرعت ، قدرت ، چابکی حرف اول را می زند از ملی پوشان خواست تا باز هم به تلاش خود ادامه دهند و مطمئن باشند وزارت ورزش و جوانان به تمامی رشته ها به یک چشم نگاه می کند.

گودرزی گفت: تا به حال چندین رقابت بسکتبال داخلی را از نزدیک دیده ام و واقعا از این رشته ورزشی لذت می برم. تمام سعی ما بر این است که پیش از اعزام کاروان به اینچئون از تمامی ورزشکارانی که در سال های گذشته بابت پاداش هایشان از وزارت ورزش و جوانان طلبکار هستند را مورد حمایت خود قرار دهیم و در مراسمی از آنها تجلیل کنیم.

در پایان این جلسه که در دل خود صحبت های فنی بسیاری نیز داشت وزیر ورزش و جوانان با ملی پوشان عکس یادگاری گرفت و پاداش های ملی پوشان نیز به آنان تقدیم شد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، اخبار فدراسیون,
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393 ] [ 9:56 ] [ Masoud.F ]

تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/05/28
تیم ملی بسکتبال کشورمان از پنجشنبه هفته جاری در تورنمنت اسلوونی به میدان می‌رود.
به گزارش واحد مرکزی خبر تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا برای برگزاری اردوی آماده سازی و حضور در تورنمنت چهارجانبه راهی اسلوونی می‌شود.
ملی پوشان کشورمان از روز پنجشنبه کار خود را در این تورنمنت آغاز می‌کنند و در نخستین بازی به مصاف اسلوونی میزبان خواهد رفت.
برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:
پنجشنبه 30 مرداد
اسلوونی - ایران (ساعت 20:05 به وقت محلی)
جمعه 31 مرداد
لیتوانی - ایران (ساعت 17:15 به وقت محلی)
شنبه اول شهریور
ایران - برزیل (ساعت 17:15 به وقت محلی)
تیم ملی کشورمان پس از این تورنمنت برای حضور در جام جهانی بسکتبال راهی اسپانیا می‌شود.
ایران در گروه A با اسپانیا، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر همگروه است.
جام جهانی از هشتم شهریور آغاز می‌شود و ملی پوشان کشورمان در دیدار افتتاحیه به مصاف میزبان می‌روند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ چهار شنبه 29 مرداد 1393 ] [ 9:55 ] [ Masoud.F ]

شرکت‌های بزرگ برای تبلیغ برند خود دست به هر کاری می‌زنند. شرکت نایکی به تازگی یک کارزار تبلیغاتی به نام Nike RISE ترتیب داده است.

به عنوان قسمتی از این کارزار، نایکی با همکاری بسکتبالیست مشهور آمریکایی -کوبی بریانت- در یکی از مجموعه‌های ورزشی شانگهای، یک LED بزرگ تعاملی در کف یک زمین بسکتبال نصب کرده است.

ورزشکاران جوان به همراه «کوبی» به این زمین می‌روند و این صفحه LED به آنها کمک می کند که حرکات و مانورهای او را بهتر درک کنند و یاد بگیرند.

این زمین ویژه می‌تواند آمار مربوط به هر بازیکن و نیز اشتباهات او را نمایش بدهد، ضمن اینکه مثل هر صفحه نمایش دیگر هر ویدئو و تصویری روی آن قابل نمایش است.

8-17-2014 6-41-36 PM

8-17-2014 6-40-46 PM

8-17-2014 6-39-53 PM

8-17-2014 6-39-36 PM

8-17-2014 6-39-20 PM

8-17-2014 6-38-47 PM

8-17-2014 6-38-31 PM

ویدئوی کوتاهی از این زمین ویژه را می‌توانید در اینجا ببینید:


برچسب‌ها: آسیا,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 12:0 ] [ Masoud.F ]
دعوت آبکاریان،قنبری و سالم جهت قضاوت در مسابقات جوانان آسیا
 

کنفدراسیون بسکتبال آسیا سه نماینده از جامعه داوری ایران را به عنوان ناظر و داور در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا دعوت نمود.


ref fiba 01

 

 

 

ورژ آبکاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال و ناظر بین المللی فیبا به عنوان ناظر و صادق قنبری و هادی سالم دو داور بین المللی کشورمان نیز از طرف کنفدراسیون بسکتبال آسیا جهت قضاوت در این مسابقات دعوت شدند.

رقابت های قهرمانی جوانان آسیا 28 مردادماه لغایت 6 شهریور در دوحه قطر برگزار می گردد.

تیم ملی جوانان ایران به همراه 14 تیم در این دوره از مسبقات حضور دارند.


برچسب‌ها: داوری,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:59 ] [ Masoud.F ]

محمد یوسف‌وند یک روز پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ما نسبت به دوره قبلی بازی‌های غرب آسیا تغییرات زیادی حتی در کادر فنی داشته و از نظر بازی تیمی و کار پایه بهتر شده‌ایم در این دوره هم تنها برای قهرمانی می‌رویم.

بازیکن 208 سانتی‌متری جوانان از وضعیت حریفان هم به خوبی خبر داد و ادامه می‌دهد: چین با تیمی به مسابقات می‌آید که نیمی از آن‌ها از دوره قبل هستند. در حالی که تنها من از دور قبلی در تیم جوانان حضور داشته‌ام با وجود تجربه بهتر تیم چین باز هم از قهرمانی خودمان اطمینان داریم.

یوسف‌وند در مورد آسان بودن گروه ایران با حضور تیم‌های بحرین، قزاقستان و کویت گفت: قرعه کشی مرحله اول مهم نیست ما در مرحله بعد با ژاپن، چین تایپه و هنگ کنگ در یک گروه قرار می‌گیریم که تیم‌های بهتری هستند.

*بعد از چین بلند قدترین هستیم

بازیکن تیم هفت الماس قزوین به قد بلند تیم ایران اشاره می کند: آمار قدی تیم‌ها را دیده‌ایم و اگر بازیکن 217 سانتی‌متری چین نباشد ما با میانگین 196 سانتی‌متر از همه بلندتر هستیم، البته قد همه ما چند سانتی‌متر کوتاه‌تر اعلام شده است.

کاپیتان تیم ملی جوانان از اردوی ترکیه چندان هم راضی نیست و می‌گوید: اردوی چندان خوبی نبود. البته ما به بازی دوستانه نیاز داشتیم و این اردو از هیچ بهتر بود. ضمن این که بازی خوبی با تونس داشتیم اما 2 تیم دیگر در حد ایران نبودند.

یوسف‌وند روبط بازیکنان با مربی جدید صربستانی را بهتر از ابتدای کار توصیف کرد و در مورد جنبه‌های نمایشی بازی خود گفت: من واقعا فکر بازی نمایشی نیستم کارهایی را انجام می‌دهم که در بازی به دردم می‌خورد. در بسیاری از موقعیتهای زیر حلقه نمی‌توان به صورت عادی توپ را وارد سبد کرد من هم در این شرایط با اسلم دانک توپ را گل می‌کنم. شاید در موقعیتهای ضد حمله که زیر حلقه خالی باشد به کار نمایشی هم فکر کنم.

*اولین سنتر کاپیتان تیم ملی

یوسف‌وند اولین بازیکن سنتر در بسکتبال ایران است که کاپیتانی تیم ملی را برعهده می‌گیرد. وی کاپیتانی را کار آسانی نمی‌داند و تاکید می‌کند: یک ماه که از اردوها گذشته بود می‌خواستم با آقای مشحون صحبت کنم که دیگر کاپیتان نباشم چون کار واقعا سختی است. از یک طرف انتظار می‌رود که من میان مسئولان تیم ملی و بچه‌ها رابطه برقرار کنم و از طرف دیگر بازیکنان انتظار دارند که به عنوان کاپیتان مشکلات و مسائل تیم را به بالاتر انتقال دهم که این کار سختی بود اما در صحبت با مهران آتشی و محمدرضا اسلامی از انصراف پشیمان شدم و حالا هم وضعیت بهتر شده و اعتماد به نفسی پیدا کرده‌ام

می‌خواهم mvp شوم

یوسف‌وند چند هدف از قهرمانی آسیا دارد و می‌گوید: ابتدا به دنبال قهرمانی هستم بعد هم به سهمیه جام جهانی فکر می‌کنم اما در کنار این اهداف تیمی یک هدف شخصی دارم.  از خودم انتظار رسیدن به عنوان mvp (با ارزش‌ترین بازیکن) در آسیا را دارم. بهترین رقیبم بازیکن 217 سانتیمتری چین است که فاکتورهای خاصی دارد اما من هم در غرب آسیا و کمپ تمرینی بدون مرز mvp شده بودم و بار دیگر دنبال همین عنوان هستم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، جوانان,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:57 ] [ Masoud.F ]

به گزارش عرش نیوز،شصت‌ونهمین دوره لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) از ششم آبان 1393 با دیدار 2 تیم سان آنتونیو اسپرز و دالاس آغاز می‌شود. در لیگ امسال نیز رویدادهای مهمی اتفاق خواهد افتاد که شاخص‌‌ترین آنها به شرح زیر است:

۱۰ 
مسابقه لیگ NBA که نباید از دست داد

بازگشت لیونل هالینز به ممفیس عصر حجر

جدایی جیسون کید، مربی تیم بروکلین نتس در سال 2013 از این تیم، فرصت خوبی برای لیونل هالینز، مربی پیشین تیم ممفیس گریزلیز بود تا دوباره به عرصه مربیگری باز گردد. هالینز همیشه تیم سابقش، ‌ممفیس را به عصر حجر مقایسه می‌‎کرد. او می‌گفت: افراد در اینجا آهسته حرکت می‌کنند و آهسته حرف می‌زنند. این حرف‌ها می‌تواند در زمان بازگشت او به ممفیس برایش دردسر درست کند.  

بازگشت لنس استیفنسن به ایندیانا

استیفنسن با امضای قراردادی 3 ساله به ارزش 27 میلیون دلار با شارلوت هورنتس، طرفدارانش را در ایندیانا شوکه کرد در حالی که تیم سابقش به او پیشنهادی 5 ساله به ارزش 44 میلیون دلار داده بود. با مصدومیت وحشتناک پل جرج و شکستگی پای او،‌ ایندیانا پیسرز در این فصل کار سختی پیش رو خواهد داشت.

بازگشت لبران جیمز به سان آنتونیو

آیا باز هم مسئولان سالن AT&T شهر سان آانتونیو، تهویه سالن را در بازگشت لبران جیمز خاموش خواهند کرد؟! سیستم تهویه مطبوع سالن اختصاصی تیم سان آنتونیو اسپرز در بازی نخست فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا خراب شد تا افزایش دمای سالن، لبران جیمز، فوق ستاره فصل گذشته میامی هیت را مجبور به خروج از زمین در لحظات حساس بازی کند. اسپرز در نهایت توانست در بازی ششم، میامی را شکست دهد و قهرمان لیگ شود. لبران جیمز این بار با تیم کلیولند به سالن AT&T می‌رود.

لبران جیمز مقابل کوبی برایانت

در سال‌های گذشته، کوبی برایانت بهترین حریف برای لبران جیمز بوده است اما برایانت می‌داند که در سال‌های پایانی دوران بازیگریش، فرصت زیادی برای رویارویی با جیمز نخواهد داشت.

اولین بازی خانگی لس آنجلس کلیپرز با مالکیت استیو بالمر

دوران مالکیت دانلد استرلینگ بر لس آنجلس کلیپرز با ورود 2 میلیارد دلاری استیو بالمر، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت به پایان رسید. استرلیگ به خاطر صحبت‌های نژادپرستانه‌اش به محرومیت از هر نوع فعالیت ورزشی و فروش تیمش محکوم شد. نخستین بازی کلیپرز مقابل اوکلاهماسیتی تاندر، ‌همان تیم است که آنها را از رسیدن به پلی آف محروم کرد. کلیپرز با مالک خلاق، مربی خوب و بازیکنان شاخصی که در اختیار دارد، آینده روشنی پیش رو خواهد داشت.

بازگشت کوین لاو به مینه سوتا

هواداران تیم مینه‌سوتا تیمبر وولوز با این صحنه در زمانی که کوین گارنت، این تیم را ترک کرد و با پیراهن بوستون سلتیکس به مینه‌سوتا برگشت، روبرو شده بودند. اما این بار شرایط کمی متفاوت است چون کوین لاو بر خلاف گارنت در جریان یک مبادله به کلیولند رفت. لاو همچنین در 6 فصل حضورش با گرگ‌ها، هیچگاه در مسابقات پیش فصل شرکت نکرده بود اما حالا برای بازی کنار لبران جیمز مجبور است عادت خود را عوض کند.

اولین بازی درک رز برای شیکاگو

اگرچه درک رز در بازی تدارکاتی تیم ملی آمریکا مقابل برزیل به میدان رفت اما بازگشت رسمی او به لیگ با پیراهن تیم شیکاگو بولز مقابل یاران لبران جیمز در تیم کلیولند کاوالیرز خواهد بود. برای درک رزی که تقریبا تمام فصل قبل را از دست داد، بازی با کلیولند به منزله یک ازمون جدی و سنگین خواهد بود. با مصدومیت پل جرج، بازیکن تیم ایندیانا پیسرز، کلیولند و شیکاگو مدعیان اصلی صدرنشینی کنفرانس شرق هستند.

بازگشت جسیون کید به بروکلین

«کید» پس از قبول هدایت تیم میلواکی باکس برای اولین بار به بروکلین باز می‌گردد. تماشاگران بروکلین یکی از پر سر و صداترین و زودرنج‌ترین هواداران حاضر در لیگ NBA هستند. جیسون کید که با لباس اینتیم بازنشسته شده به این موضوع کاملا آکاه است.

نخستین بازی کوبی برایانت

فوق ستاره 36 ساله تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در بازی با ممفیس گریزلیز در حلی که در حال راه رفتن بود، ناگهان دچار مصدومیت تاندون آشیل شد و حودو یک فصل بیرون ماند. حالا هدایت لیکرز بر عهده هم تیمی سابق او، بایرون اسکات است. اولین بازی برایانت برای لیکرز در حالی که پائو گسول را دیگر در کنار خود  ندارد مقابل هیوستون راکتس خواهد بود.

لبران جیمز به ساحل جنوبی باز می‌گردد

برخوردی که تماشاگران هیت در بازگشت لبران جیمز به میامی با پیراهن کلیولند خواهند داشت هرگز به واکنش هواداران کلیولند وقتی جیمز این تیم را به مقصد میامی ترک کرد نمی‌رسد. با این حال دیدن پت رایلی (مالک تیم میامی هیت)، دواین وید، کریس باش و تماشاگران میامی در برخورد با ستاره فصل گذشته تیمشان که 2 عنوان قهرمانی را برای تیمشان به ارمغان آورد در نوع خود جالب خواهد بود.


برچسب‌ها: NBA,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:57 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال جوانان ایران برای 6 سال بعد از قهرمانی 2008 از طلای مسابقات قهرمانی آسیا دوره بوده اما نسل جدید بازیکنان با اطمینان از قهرمانی دراین دوره از مسابقات حرف می زنند.

پی ایچ سرمربی صربستانی تیم ملی برخلاف شاگردانش از حالا حرفی از مدال نمی زند و می گوید:" 3 تیم به جام جهانی می روند و 5 تیم قدرتمند در مسابقات حضور دارند. ایران، چین، فیلیپین، کره و چین تایپه همه آماده هستند و بین رقابت برای قهرمانی یا پنجمی تنها یک بازی فاصله است. اگر بدشانس باشیم همه چیز با یک لغزش یا مشکلی مثل مصدومیت از دست می رود. "

چین مدافع 2 دوره قهرمانی

چین مدافع قهرمانی 2 دوره گذشته مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا، اصلی ترین مدعی این دوره محسوب می شود.

"فن بین" مربی این تیم تا به حال هیچ وقت در زمان هدایت چین در آسیا نباخته است و برای این مسابقات "ژو کی" بازیکن 217 سانتی متری را در اختیار دارد که برای تیم بزرگسالان هم بازی می کند.

محمد یوسف وند کاپیتان تیم ایران با اشاره به ترکیب قدبلند چین می گوید: "چین با تیمی به مسابقات می‌آید که نیمی از آن‌ها از دوره قبل هستند. در حالی که تنها من از دور قبلی در تیم جوانان حضور داشته‌ام. با وجود تجربه بهتر تیم چین باز هم از قهرمانی خودمان اطمینان داریم."

سایر حریفان
 
در این دوره فیلیپین هم که در چند سال اخیر به جمع مدعیان بسکتبال آسیا وارد شده با یک گاردرأس قدرتمند به نام "تردی راوانا" در مسابقات شرکت می کند.

تیم ژاپن یک بازیکن آمریکایی و یک کانادایی الاصل در ترکیب دارد. هر چند ژاپنی ها تیم بلندقدی ندارند و بلندقامت ترین بازیکن این تیم 198 سانتی متر دارد.

در مقابل تیم کره با ترکیبی بلندتر از ژاپن در نانجینگ برای قهرمانی آسیا آماده شده است. کره ای ها یک بازیکن 2 متری و یک بازیکن 205 سانتی متری دارند.

تیم چین تایپه نیز در فیلیپین برای این مسابقات آماده شده و بازی های دوستانه ای با تیم زیر 17 ساله های این کشور برگزار کرد که برای جام جهانی زیر 17 سال آماده می شد.

علی اله وردی یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی ایران از اعتماد به نفس بالای بازیکنان و قدرت حریفان می گوید:  "همیشه به هم تیمی های خود می گویم که حریفان آسیایی واقعا سرسخت هستند و نباید آنها را دست کم گرفت. اعتماد به نفس بازیکنان تا حدی خوب است اما نباید زیادی اعتماد به نفس داشته باشیم و بعد از دیدن حریفان شوکه شویم. "

با این وجود اله وردی هم تاکید می کند که "اگر اشتباه نکنیم به راحتی قهرمان آسیا می شویم."

14 تیم در دور بیست و سوم

بیست و سومین دوره مسابقات زیر 18 سال آسیا از فردا 28 مرداد با حضور 14 تیم آغاز می شود و ایران کار آسانی در مرحله اول مقابل تیم های قزاقستان و کویت دارد. تیم بحرین یکی دیگر از هم گروه های ایران در این مرحله طبق اعلام فدراسیون بسکتبال انصراف داده و به این ترتیب تیم کشورمان در روز اول مسابقه ای نخواهد داشت.

گروه بندی و برنامه مسابقات به این شرح است:

گروه A: قطر، چین، هند، مالزی

گروه B: کره جنوبی، فیلیپین، اردن

گروه C: قزاقستان، کویت، ایران

گروه D: ژاپن، چین تایپه، هنگ کنگ، عراق

سه‌شنبه 28 مردادماه 

ساعت 10:30   چین - مالزی

ساعت 12:30  کره جنوبی – اردن
 
ساعت 12:30  چین تایپه – هنگ کنگ

ساعت 14:30  ژاپن- عراق

ساعت 16:30  کویت –قزاقستان

ساعت 18:30  هند-عراق

چهارشنبه 29 مردادماه  

ساعت 10:30  اردن - فیلیپین

ساعت 12:30  مالزی - هند

ساعت 14:30  هنگ‌کنگ - ژاپن

ساعت 16:30  ایران - کویت

ساعت 18:30   قطر - چین
 
ساعت 20:30   عراق - چین‌تایپه

پنجشنبه 30 مردادماه 

ساعت 10:30  فیلیپین - کره‌جنوبی
 
ساعت 12:30   چین - هند

ساعت 12:30  عراق - هنگ‌کنگ

ساعت 14:30   ژاپن - چین‌تایپه

ساعت 18:30  مالزی - قطر

ساعت 20:30  ایران - قزاقستان
 
گفتنی است 3 تیم برتر مسابقات امسال جواز حضور در جام جهانی 2015 را دریافت می کنند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، جوانان,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:54 ] [ Masoud.F ]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در آستانه جام جهانی بسکتبال رقابت‌های دوستانه تیم‌های حاضر در این مسابقه همچنان در جریان است و شب گذشته نیز تیم بسکتبال اسپانیا که از هشتم شهریور میزبان جام جهانی است، مقابل سنگال به میدان رفت و موفق 88 بر 49 به برتری برسد.

 
اسپانیا باید در دیدار افتتاحیه به مصاف تیم ملی ایران برود.
 
فرانسه و صربستان، دیگر تیم های  همگروه ایران نیز شب گذشته به میدان رفتند. فرانسه در دیدار با استرالیا 76 بر 74 نتیجه را واگذار کرد و صربستان نیز 79 بر 64 ترکیه را از پیش رو برداشت.
 
آمریکا مدعی نخست عنوان قهرمانی و قهرمان دوره گذشته میزبان برزیل بود. یانکی‌ها در این بازی موفق شدند حریف خود را که همگروه ایران محسوب می‌شود با حساب 95 بر 78 از پیش رو بردارند.
 
در سایر دیدارها لیتوانی 85 بر 79 از سد نیوزیلند گذشت؛ پورتوریکو 97 بر 87 مقابل آرژانتین به پیروزی دست یافت و یونان نیز 79 بر 71 موفق به شکست اسلوونی شد.

برچسب‌ها: fiba,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:53 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم بسکتبال بانوان قزوین سال گذشته به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد، اما امسال این تیم قصد شرکت در سوپرلیگ بسکتبال را ندارد. به همین منظور، امتیاز این تیم واگذار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: قهرمان دوره قبل سوپرلیگ بسکتبال بانوان از حضور در 
مسابقات انصراف داد

در صورتی که تیمی بتواند امتیاز قزوین را بخرد در قرعه‌کشی لیگ شرکت داده می‌شود، در غیر این صورت طبق قرعه‌کشی صورت‌گرفته مسابقات برگزار خواهد شد.

در قرعه‌کشی سوپرلیگ A امروز 12 تیم اعلام آمادگی کردند.

تیم کشاورز قزوین سالها با هدایت افسانه حسن‌نایبی یکی از عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص داده و همیشه روی سکو بوده است.


برچسب‌ها: بانوان,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:51 ] [ Masoud.F ]

محمد مشهدی آقایی در گفت وگو با خبرنگار  تسنیم در قزوین اظهار کرد: از 3 تیم ورزشی لیگ برتری  والیبال، بسکتبال وفوتسال  که در نظر داشتیم برای قزوین جذب کنیم در برخی  زمینه ها موفق  و در زمینه های دیگر نیز در حال مذاکر هستیم.

بسکتبال ایران حدادی

وی افزود: طی جلسات مختلفی که با کارشناسان ورزشی استان داشتیم به توافق رسیدیم که در لیگ  بسکتبال با 2  تیم مهرام و هفت الماس در این دوره از رقابت ها شرکت کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: طبق توافقاتی که با تیم مهران داشتیم قرار شده است باشگاه مهران به قزوین منتقل شود و تمام تمرینات و مسابقاتش را درون استان برگزار کند البته یک سری امکانات را از ما در خواست کردند که ما حاضریم برای  پیشرفت ورزش استان این سرمایه گزاری را انجام بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: در قزوین با توجه به شرایطی که مردم در زمینه علاقه مندی به والیبال دارند انتظار می رود که در این عرصه نیز تیمی را در استان داشته باشیم و نباید انتظار داشت که هئیت والیبال بخواهد با زدن یک شعبه از یک تیم در قزوین  همه چیز را درست کند.

مشهدی آقایی تاکید کرد:  تیم والیبالی که قرار بود به قزوین آورده شود عقیده داشت که فقط  بازی هایش را در قزوین انجام بدهد ولی ما معتقدیم اگر تیمی می خواهد به قزوین بیاید بهتر از تمام آن به قزوین منتقل شود تا بتوانیم  از استعداد های قزوین نیز در آن استفاده کنیم.

وی گفت: احتمال داشتن تیم فوتسال لیگ برتری به قزوین بسیار ضعیف شده  است چون تیمی که ما در نظر داشتیم از استان البرز بود ولی مدیر کل ورزش استان البرز با انتقال آن موافقت نکرد است ولی همچنان در حال مذاکره هستیم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:50 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جلسه هیئت رئیسه فدراسون بسکتبال یک روز پیش از اعزام تیم ملی بزرگسالان به تورنمنت دوستانه اسلوونی برگزار می شود.

در دستور این جلسه انتقاد از خود، ارائه پیشنهادات و انتقادات در مورد آئین نامه نقل و انتقالات لیگ، گزارش از فعالیت های بانوان، کمیته مربیان و چند هیئت استانی دیده می شود.

اسامی سهمیه بازیکنان گروه الف نیز از سوی رئیس سازمان لیگ اعلام می شود و پس از آن اعضاء هیئت رئیسه در مورد این اسامی و همچنین تعداد سهمیه ها برای لیگ جدید به بحث و تبادل نظر می پردازند.

همچنین رئیس سازمان تیم های ملی گزارشی از اعزام های برون مرزی تیم های ملی و برنامه های تیم ملی بزرگسالان در مسیر مسابقات جام جهانی و بازی های اینچئون به علاوه برنامه های تیم ملی جوانان در مسیر اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ارائه می کند.

میزان پاداش پرداختی به قهرمانان ملی سنین مختلف بعد از پیروزی در مسابقات نیز در این جلسه تصویب می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:50 ] [ Masoud.F ]

به گزارش Sb nation، ماریون که در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می شود، طی چند روز آینده به کلیولند کاوالیرز ملحق خواهد شد. انتظار می رود این فوروارد سی و شش ساله به عنوان یک دفاع چند کاره در کنار لبرون جیمز، به میدان برود. مارک استین، کارشناس برجسته شبکه ESPN، این خبر را در توئیتر خود تایید کرده است.

ماریون با تجربه 15 سال بازی در لیگ NBA، پنج فصل اخیر را در تیم دالاس ماوریکس زد. وی که فصل گذشته با رکورد 10.4 امتیاز در هر بازی، بدترین فصل دوران بسکتبال خود را سپری کرد، دومین بازیکن جدید کلیولند بعد از جیمز، محسوب می شود. ماریون یکی از چهار بازیکن تاریخ NBA است که رکورد 17000 امتیاز، 9000 ریباند، 1500 توپ ربایی و 1000 بلاک را در کارنامه خود می بیند.


برچسب‌ها: NBA,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:49 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال که خود را برای جام جهانی 2014 اسپانیا آماده می‌کند عصر امروز آخرین تمرین خود را در ایران برای حضور در این رقابت‌ها انجام داد.


به نقل از فارس، تیم ملی ایران قرار است روز چهارشنبه راهی اسلوونی شده و پس از برگزاری یک تورنمنت راهی اسپانیا محل برگزاری جام جهانی شود.
در تمرین امروز ملی‌پوشان به مرور کارهای تاکتیکی پرداختند و محمود مشحون به همراه محمدرضا مشحون رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی در نیم‌ ساعت پایانی تمرین در سالن حضور پیدا کردند.
تیم ملی کشورمان در گروه A جام جهانی با اسپانیا، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر هم‌گروه است.
این رقابت‌ها از 8 شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در دیدار افتتاحیه به مصاف اسپانیای میزبان می‌رود.
13 بازیکن به تورنمنت اسلونی اعزام می‌شوند و قرار است 12 بازیکن نهایی پس از این تورنمنت برای جام جهانی مشخص شوند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:48 ] [ Masoud.F ]

آرازبسکت-به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عرفان نساج پور بازیکن دو ملیتی که در اردوی های تیم ملی حضور دارد و به احتمال زیاد یکی از بازیکنان اعزامی به جام جام جهانی خواهد بود، مدتی با مشکل تایید صلاحیت از سوی فیبا برای بزای در تیم ملی ایران روبرو بود که فدراسیون بسکتبال با نامه نگاری‌هایی که با فدراسیون جهانی انجام داد، مجوز بازی‌اش در تیم ملی ایران صادر شد.

خبرگزاری فارس: فیبا مجوز بازی نساج پور برای ایران را صادر کرد

مشحون با اعلام این خبر به فارس گفت: کارهای مربوط به نساج پور انجام شده است و او می‌تواند برای ایران بازی کند.

این بازیکن پیش از این برای تیم ملی جوانان کانادا بازی کرده است.

جام جهانی بسکتبال از هشتم شهریور ماه در اسپانیا آغاز می‌شود و ایران با میزبان، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر همگروه است.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 28 مرداد 1393 ] [ 11:47 ] [ Masoud.F ]

یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 بسکتبال ویژه آقایان در شهرستان ری برگزار می گردد.

Coach Class

بنا به درخواست هیئت بسکتبال استان تهران و موافقت فدراسیون بسکتبال ، یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 بسکتبال در شهرستان ری برگزار خواهد شد.

 

این کلاس از اول شهریور ماه آغاز و تا تاریخ 5 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و 30 نفر از شرکت کنندگان در این کلاس ، 60 ساعت در کلاس تئوری و 40 ساعت در کلاس عملی مورد آموزش قرار خواهند گرفت.


برچسب‌ها: اطلاعیه,
[ دو شنبه 27 مرداد 1393 ] [ 14:48 ] [ Masoud.F ]

به گزارش سایت هیات بسکتبال استان اصفهان ؛ المپیاد بسکتبال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ هفدهم لغایت بیست و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور یازده تیم برگزار گردید.
تیم بسکتبال اصفهان که پس از 9 سال توانسته بود به جمع یازده تیم برتر راه یابد توانست در جایگاه سوم جدول رده بندی این رقابت ها جای گیرد و پس از 9 سال مقام سوم این المپیاد را از آن خود نماید.
تیم بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان که با نام تیم منطقه چهار اصفهان در این رقابت ها حضور داشت را امیر مسعود لوافان به عنوان سرمربی ، مجید بارانی به عنوان مربی و عباس سلطانی به عنوان سرپرست همراهی می نمودند.
شایان ذکر است تیم های اراک و قزوین به ترتیب مقام های اول و دوم این دوره از المپیاد دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را در رشته بسکتبال به خود اختصاص دادند.


برچسب‌ها: اخبار هیئت ها,
[ یک شنبه 26 مرداد 1393 ] [ 23:52 ] [ Masoud.F ]

جهت مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید.....


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
ادامه مطلب
[ شنبه 25 مرداد 1393 ] [ 17:49 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسلاوکو ورانش، سنتر فصل گذشته تیم ذوب آهن اصفهان در لیست بلندقامت‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا قرار دارد. 

بازیکن 230 سانتی‌متری اهل مونته‌نگرو در رقابت‌های درفت لیگ NBA توسط نیویورک نیکس انتخاب شد. او فصل قبل یکی از ارکان قدرت تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر بود. در این لیست همچنین یائو مینگ، ستاره سابق تیم ملی چین و تیم هیسوتون راکتس نیز وجود دارد. مینگ در سن 30 سالگی به خاطر شکستگی استخوان‌های پا مجبور به بازنشستگی شد. ستاره چینی در آخرین سال بازی خود 52 میلیون دلار درآمد کسب کرد.


برچسب‌ها: NBA,
[ شنبه 25 مرداد 1393 ] [ 17:45 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دمارکوس کازینزدر بازی دوستانه پایان هفته تیم ملی بسکتبال آمریکا مصدوم شد اما مصدومیت وی به حدی نیست که نام وی از لیست بازیکنان اعزامی به جام جهانی حذف شود.

کازینز در برخورد با آنتونی دیویس دچار مصدومیت زانوی راست شد و با وجود این که آسیب دیدگی او براساس آزمایشات چندان جدی نیست اما در دیدار دوستانه فردا مقابل برزیل بازی نمی کند.

دو هفته قبل، پل جورج بازیکن تیم ایندیانا در یک دیدار دوستانه به شدت آسیب دید و فصل آینده لیگ را هم از دست داد.

مصدومیت های بازیکنان در اردوهای آماده سازی جام جهانی با واکنش بسیار منفی تیم های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA) مواجه شده است.


برچسب‌ها: fiba,
[ شنبه 25 مرداد 1393 ] [ 17:42 ] [ Masoud.F ]

آرازبسکت-تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/05/25
دورهای یک چهارم نهایی و نیمه نهایی سومین دوره رقابت های بسکتبال پسران کمتر از 17 سال قهرمانی جهان 2014 در دبی امارات برگزار می شود.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج این رقابت ها به شرح زیر است :
* دور یک چهارم نهایی :
آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی) 113 - 71 چین
کانادا 64 - 71 صربستان
استرالیا 76 - 52 پورتوریکو
فرانسه 67 - 71 اسپانیا
* برای رده های 5 تا 8 :
کانادا 92 - 81 چین
پورتوریکو 70 - 63 فرانسه
* نیمه نهایی :
آمریکا 89 - 68 صربستان
استرالیا 80 - 74 اسپانیا (وقت اضافه)
--------
* برای رده های 9 تا 16 :
ژاپن 56 - 83 ایتالیا
آنگولا 89 - 47 امارات
فیلیپین 71 - 84 آرژانتین
یونان 67 - 50 مصر
* برای رده های 13 تا 16 :
ژاپن 91 - 49 امارات
مصر 92 - 67 فیلیپین
* برای رده های 9 تا 12 :
ایتالیا 77 - 71 آنگولا
آرژانتین 65 - 54 یونان
در رقابت های بسکتبال قهرمانی کمتر از 17 سال جهان تیم آمریکا با دو قهرمانی رکورد دار است.


برچسب‌ها: fiba,
[ شنبه 25 مرداد 1393 ] [ 17:42 ] [ Masoud.F ]

به گزارش سایت هیات بسکتبال استان اصفهان ؛ در ادامه فعالیت های فرهنگی و تدوین شده این هیات به جهت ترغیب و تشویق گروه های سنی پایه بسکتبال ، اوشین ساهاکیان ملی پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال ایران با دعوت هیات بسکتبال استان اصفهان روز سه شنبه بیست و یکم مرداد ماه سال نود و سه با حضور در تمرینات مدارس بسکتبال اصفهان در محل خانه بسکتبال اصفهان با دانش آموزان این مدارس دیدار و گفتگو نمود.
ساهاکیان در این دیدار در ابتدا از مشتاقان رشته بسکتبال درخواست نمود که درس خود را در اولویت قرار داده و سپس به علاقه خود ورزش بسکتبال بپردازند چرا که ورزشکاران تحصیل کرده در جامعه امروزه موفق تر بوده و با پیشرفتی سریعتر روبرو خواهند شد.
شایان ذکر است با حضور اوشین ساهاکیان شور و شوق وصف ناپذیری در بین حاضرین در تمرین برپا بود و سوالات خود را نیز از این ملی پوش موفق می پرسیدند.
گفتنی است اوشین ساهاکیان جزء پنج نفر برتر آسیا در آخرین رده بندی کنفدراسیون بسکتبال آسیا شناخته شده است.
در پایان این دیدار اوشین ساهاکیان عکسی به یادگار با حاضرین انداخت و توپ تعدادی از بسکتبالیستان نوپا را امضاء نمود و سپس در دفتر هیات بسکتبال استان اصفهان حاضر و با محسن صادق زاده ریاست محترم این هیات به گفتگو پرداخت.




برچسب‌ها: اخبار هیئت ها,
[ چهار شنبه 22 مرداد 1393 ] [ 19:42 ] [ Masoud.F ]

فدراسيون بسکتبال براي حضور در بازي‌هاي آسيايي اينچئون اسامي 13 بازيکن را براي حضور در اين رقابت‌ها اعلام کرد.

به گزارش فارس، بر اين اساس مهدي کامراني، حامد آفاق، صمد نيکخواه بهرامي، اوشين ساهاکيان، حامد حدادي، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمي، عرفان نساج پور، بهنام يخچالي، ارسلان کاظمي، آرمان زنگنه، روزبه ارغوان و محمد جمشيدي 13 بازيکني هستند که اسامي شان از سوي فدراسيون بسکتبال به کميته ملي المپيک داده شده است و از اين بين يک نفر خط خواهد خورد.

تيم ملي بسکتبال ايران يکي از شانس هاي کسب مدال طلا براي کاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي محسوب مي‌شود و قرار است در روزهاي آينده در جام جهاني بسکتبال هم شرکت کند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 18:33 ] [ Masoud.F ]

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید


برچسب‌ها: fiba,
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 18:31 ] [ Masoud.F ]


برچسب‌ها: مسابقات,
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 11:21 ] [ Masoud.F ]


برچسب‌ها: مسابقات,
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 11:18 ] [ Masoud.F ]

36 دوره مسابقات جام ویلیام جونز در سه مرحله  برگزار می گردد.

 

2014 Jones Cup logo

 

 

تیم ملی ب ایران به همراه 7 تیم امریکا،ژاپن،اردن،مصر،کره جنوبی،چپین تایه A و Bدر رقابت های ویلیام جونز حضور دارند.در این دوره از مسابقات بعد از پایان مرحله مقدماتی در دور دوم مسابقات تیم های اول تا چهارم به مصاف هم خواهند رفت و تیم های پنجم تا هشتم نیز با هم دیدار می کنند.

برنامه مرحله مقدماتی36 دوره رقابت های ویلیام جونز:

تاریخ برگزاری

ساعت

تیم الف

تیم ب

شنبه

93.5.18

9:30

تیم ملی ب ایران

منتخب امریکا

11:30

کره جنوبی

مصر

13:30

اردن

چین تایپه B

15:30

چین تایپه A

ژاپن

یکشنبه

93.5.19

9:30

مصر

اردن

11:30

چین تایپه B

کره جنوبی

13:30

ژاپن

تیم ملی ب ایران

15:30

امریکا

چین تایپه B

دوشنبه

93.5.20

9:30

تیم ملی ب ایران

مصر

11:30

اردن

ژاپن

13:30

کره جنوبی

امریکا

15:30

چین تایپه A

چین تایپه B

سه شنبه

93.5.21

9:30

چین تایپه B

تیم ملی ب ایران

11:30

امریکا

اردن

13:30

ژاپن

کره جنوبی

15:30

مصر

چین تایپه A

چهارشنبه

93.5.22

9:30

چین تایپه B

ژاپن

11:30

مصر

امریکا

13:30

کره جنوبی

تیم ملی ب ایران

15:30

چین تایپه A

اردن

پنجشنبه

93.5.23

9:30

ژاپن

مصر

11:30

امریکا

چین تایپه B

13:30

اردن

کره جنوبی

15:30

تیم ملی ب ایران

چین تایپه A

جمعه

93.5.24

9:30

مصر

چین تایپه B

11:30

اردن

تیم ملی ب ایران

13:30

امریکا

ژاپن

15:30

چین تایپه A

کره جنوبی

 

بعد از پایان مرحله مقدماتی تیم های که در مرحله اول در جایگاه 5 تا هشتم قرار گرفتند برای تعیین جایگاه پنجم تا هشتم با هم دیدار می کنند و تیم های اول تا چهارم مرحله اول نیز در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت و در نهایت برنده این دو بازی دیدار فینال و بازنده های نیز بازی رده بندی را طبق برنامه زیر برگزار خواهند کرد.

 

تاریخ برگزاری

ساعت

تیم الف

تیم ب

یکشنبه

93.5.26

9:30

تیم پنجم مرحله مقدماتی

تیم هشتم مرحله مقدماتی

11:30

تیم هفتم مرحله مقدماتی

تیم ششم مرحله مقدماتی

13:30

تیم چهارم مرحله مقدماتی

تیم اول مرحله مقدماتی

15:30

تیم دوم مرحله مقدماتی

تیم سوم مرحله مقدماتی

تاریخ برگزاری

مرحله نهایی

ساعت

تیم الف

تیم ب

دوشنبه

93.5.27

جایگاه هفتم و هشتم

9:30

بازنده دیدار تیم های پنج و هشتم

بازنده دیدار تیم های ششم و هفتم

جایگاه پنجم و ششم

11:30

برنده دیدار تیم های پنج و هشتم

برنده دیدار تیم های ششم و هفتم

دیدار رده بندی

13:30

بازنده دیدار تیم های اول و چهارم

بازنده دیدار تیم های دوم و سوم

فینال

15:30

برنده دیدار تیم های اول و چهارم

برنده دیدار تیم های دوم و سوم

 


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 11:17 ] [ Masoud.F ]

برنامه بازي‌هاي ايران در جام جهاني بسکتبال

ديدار افتتاحيه جام جهاني بسکتبال 2014 را ايران و اسپانيا در شهر گرانادا برگزار مي‌کنند.

مسابقات جام جهاني بسکتبال از بامداد يک‌شنبه 9 شهريور به وقت تهران آغاز مي‌شود که در بازي افتتاحيه، اسپانياي ميزبان بايد به مصاف تيم ملي ايران برود.

گروه‌بندي مسابقات جام جهاني بسکتبال 2014 به شرح زير است:

گروه A، شهر گرانادا: برزيل، مصر، فرانسه، ايران، صربستان، اسپانيا

گروه B، شهر سويا: آرژانتين، کروواسي، يونان، فيليپين، پورتوريکو، سنگال

گروه C، شهر بيلبائو: جمهوري دومينيکن، فنلاند، نيوزيلند، ترکيه، اوکراين، آمريکا

گروه D، جزاير قناري: آنگولا، استراليا، کره، ليتواني، مکزيک، اسلووني

برنامه بازي‌هاي ايران در مرحله گروهي جام جهاني به شرح زير است:

يک‌شنبه 9 شهريور 1393: اسپانيا – ايران، ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران

يک‌شنبه 9 شهريور 1393: برزيل – ايران، ساعت 20:30 به وقت تهران

دوشنبه 10 شهريور 1393: ايران – صربستان، ساعت 17:30 به وقت تهران

سه‌شنبه 11 شهريور 1393: استراحت

چهارشنبه 12 شهريور 1393: مصر – ايران، ساعت 18 به وقت تهران

پنج‌شنبه 13 شهريور 1393: ايران – فرانسه، ساعت 20:30 به وقت تهران

تيم‌هاي اول تا چهارم هر گروه به مرحله دوم مسابقات صعود مي‌کنند. در اين مرحله، 4 تيم برتر گروه‌هاي A و B به صورت ضربدري و 4 برتر گروه‌هاي C و D نيز به همين شکل با هم روبرو مي‌شوند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 11:10 ] [ Masoud.F ]

نتیجه بازی بین دو تیم صنایع سنگ مهدیه گلپایگان و جوانان نوین اصفهان با نتیجه 77 - 69 به نفع تیم جوانان نوین به پایان رسید.


برچسب‌ها: مسابقات,
[ جمعه 17 مرداد 1393 ] [ 17:20 ] [ Masoud.F ]

 

ردیف تیم الف تیم ب تاریخ ساعت محل
1 رعد پدافند اصفهان شهرضا 17/5/93 10 صبح خانه بسکتبال
2 جوانان نوین سنگ مهدیه گلپایگان 17/5/93 30/11 خانه بسکتبال
3 هلال احمر آبی پوشان کاشان 17/5/93 13 خانه بسکتبال
4 سمیرم رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر 17/5/93 30/14 خانه بسکتبال
5 رستوران زاگرس مبارکه 17/5/93 16 خانه بسکتبال

برچسب‌ها: مسابقات,
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393 ] [ 13:22 ] [ Masoud.F ]

 

ساعت تاریخ رده سنی مسابقات هفته میزبان
9 16/5/93 مینی هیات کاشان آریا فرهنگ کاشان اول هیات کاشان
10:15 16/5/93 مینی گلپایگان ب آبی پوشان کاشان
11:30 16/5/93 مینی گلپایگان الف فریدونشهر
12:45 16/5/93 نونهالان هیات کاشان خوانسار
14:15 16/5/93 نونهالان گلپایگان ب آبی پوشان کاشان
15:45 16/5/93 نونهالان آریا فرهنگ کاشان گلپایگان الف
17:15 16/5/93 نونهالان فریدونشهر آذین

برچسب‌ها: مسابقات,
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393 ] [ 13:20 ] [ Masoud.F ]

به گزارش فیبا، مایک کریزوفسکی، سرمربی بلندقامتان آمریکایی، با این بازیکنان پای به رقابت های جام جهانی خواهد گذاشت:

کوین دورانت، آنتونی دیویس، جیمز هاردن، استفن کوری، دریک روز، میسن پلامی، دیمارکوس کازینز، دیمار دیروزان، آندره دروموند، کنت فرید، گوردون هیووارد، کویره ایروینگ، کایل کورور، دامیان لیلارد، چندلر پارسونز و کلی تامپسون.

گفتنی است یانکی ها در این دوره رقابت ها، در گروه سوم بازی ها با فنلاند، جمهوری دومنیکن، نیوزلند، ترکیه و اوکراین، هم گروه شده اند.


برچسب‌ها: fiba,
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393 ] [ 13:18 ] [ Masoud.F ]

هیأت بسکتبال استان مرکزی در نظر دارد یک دوره کلاس داوری درجه 3 زیر نظر فدراسیون بسکتبال ویژه آقایان برگزار نماید لذا از کلیه علاقه مندان دعوت میشود تا جهت ثبت نام به دفتر هیأت بسکتبال استان واقع در سالن 22 بهمن اراک مراجعه نمایند و یا با شماره 32212156 تماس حاصل فرمایند.

 

                   روابط عمومی هیأت بسکتبال استان مرکزی


برچسب‌ها: داوری,
[ چهار شنبه 15 مرداد 1393 ] [ 10:57 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 178457
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar