به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال صربستان که در مرحله اول جام جهانی از برزیل شکست خورده بود در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 84 بر 56 این تیم را شکست داد و به نیمه نهایی جام جهانی رسید. برزیل که امسال مدعی کسب مدال به حساب می آمد هر چهار کوارتر مسابقه را واگذار کرد. 

میلوس تئودوسیچ بهترین بازیکن صربستان با 23 امتیاز بود. 

صربستان در سال های 1998 و 2002 در قالب یوگسلاوی جام جهانی را برده بود. برزیل در طرف مقابل برای هفتمین بار پیاپی از صعود به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی بازماند.

اندرسون وارجائو و ویه را تنها بازیکنان برزیل با آمار دو رقمی بودند که هر کدام 12 امتیاز به دست آوردند.

 


اما اتفاق بزرگتر در مادرید افتاد، جایی که فرانسه بزرگترین اتفاق جام را با حذف تیم میزبان رقم زد. فرانسوی ها که در مرحله مقدماتی از اسپانیا باخته بودند و در دیدار مقابل ایران هم با 5 امتیاز اختلاف برنده شدند در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 65 بر 52 اسپانیا را شکست دادند.

فرانسه و صربستان با این نتایج یک تیم فینالیست امسال را مشخص می کنند.

بوریس دیائو با 15 امتیاز بهترین امتیازآور فرانسه در این بازی بودند. 

در حالی که بازیکنان زیر حلقه اسپانیا نقطه قوت این تیم به شمار می روند، فرانسه با 50 ریباند مقابل 28 ریباند اسپانیا برتری داشت.


اسپانیا در حمله نیز ضعف زیادی نشان داد و تنها 20 اقدام از 62 پرتاب منطقه ای (32 درصد) را گل کرد. 3 پرتاب موفق سه امتیازی از 22 اقدام بازیکنان تیم میزبان درصد پایین پرتاب های 3 امتیازی این تیم را هم رقم زد.

فرانسه در حالی به مرحله نیمه نهایی رسید که تونی پارکر و چند بازیکن دیگر خود را نیز در جام جهانی همراه نداشت.

به این ترتیب مرحله نیمه نهایی با دیدار تیم های فرانسه با صربستان و تیم های آمریکا و لیتوانی پی گیری می شود.

 


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:23 ] [ Masoud.F ]

کارشناس بسکتبال ایران گفت: همه باید از تیم ملی بسکتبال برای گرفتن طلای بازی‌های آسیایی اینچئون حمایت کنند.مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه صحبت‌هایش پس از پایان جام جهانی با حاشیه همراه شده بود، اظهار داشت: من تنها چیزی که در قلبم باشد را به زبان می‌آورم و هیچ قصد و غرضی هم ندارم. تنها آروزی من در حال حاضر موفقیت تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون است.

خبرگزاری فارس: همه باید از تیم ملی بسکتبال برای گرفتن طلای اینچئون حمایت کنند

وی ادامه داد: برای من مهم نیست که چه کسی الان مسئول تیم ملی است و فقط باید به این فکر باشیم که تیم ملی را حمایت کنیم تا بدون هیچ حاشیه ای در مسابقات حاضر شده و قهرمان شود.

بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: بازیکنان ایران شایسته بهترین‌ها هستند و فکر می‌کنم طلای اینچئون کمترین حق‌شان باشد.

به گزارش فارس، تیم ملی بسکتبال در جام جهانی با 4 شکست و یک برد از صعود به دور بعد بازماند و جمعه هفته آینده عازم بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود.


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:21 ] [ Masoud.F ]
یکی از هواداران تیم ملی بسکتبال آمریکا در جریان بازی با اسلوونی در جام جهانی درخواست جالبی از بازیکن این تیم داشت.

تیم ملی بسکتبال آمریکا بامداد امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال مقابل اسلوونی ۱۱۹ بر ۷۶ به برتری رسید.
 
در جریانی این بازی یکی از هواداران خردسال این تیم درخواست جالبی از هاردن، بازیکن تیم ملی بسکتبال آمریکا  داشت.
 
او در نوشته ای که در دست داشت عنوان کرد: «هاردن، پیراهنت را به من بده، من ریشم را می‌دهم!»


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:21 ] [ Masoud.F ]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،جرارد پیکه بازیکن تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به همراه همسرش شکیرا، خواننده معروف با حضور در سالن بازی، جدال تیم‌های ملی آمریکا و اسلوونی در جام جهانی 2014 اسپانیا را از نزدیک نظاره کردند.

آمریکا در این بازی 119 بر 76 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. 

 

 


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:20 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود:'محسن محمدی' و 'قباد دری' بازیکنان جذب شده به تیم هفت الماس هستند.

'محمدرضا اسلامی' یادآور شد: محمدی در پست 3و 4 و دری نیز در پست 5 بازی می کند.

وی در ادامه از برپایی دور سوم تمرینات آماده سازی تیمش در قزوین خبر داد و گفت: در حال حاضر به مدت سه روز است که مرحله سوم تمرینات خود را آغاز کرده ایم.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین همچنین از تلاش برای برپایی اردوی تدارکاتی تیمش در یکی از استان های کشور طی روزهای باقی مانده از شهریور ماه خبر داد و افزود: برای آماده سازی هرچه بیشتر بازیکنان و قرار گرفتن آنها در شرایط مسابقه در پی برگزاری چند دیدار دوستانه با تیم های لیگ برتری نیز هستیم.

تیم بسکتبال هفت الماس قزوین فصل پیش نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه کرد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:19 ] [ Masoud.F ]

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیل استار از مخالفت کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی با حضور آندری بلچ بازیکن آمریکایی فیلیپین‌ در ترکیب بازی‌های آسیایی خبر داد بنابر گزارش این سایت قوانین آسیا روشن هستند هر بازیکن تبعه خارجی باید حداقل سه سال سابقه سکونت در کشور مورد نظر را داشته باشد. 
 
 با این شرایط کوینسی دیویس‌ یار آمریکایی چین تایپه  هم حق بازی در اینچئون را ندارد. 

بلچ در دور مقدماتی جام جهانی موثرترین بازیکن جام شد و در هر بازی بهترین بازیکن فیلیپین بود اما با مخالفت آسیا برای بازی در اینچئون مواجه شد. بعد از این جریان کمیته ملی المپیک فیلیپین هم درخواست تجدید نظر خود را به فیفا ارائه کرد. 
 
 در این میان دوتیت یار آمریکایی قدیمی تیم هم از حالا آمادگی خود را برای بازی های اینچئون اعلام کرده است. در جریان کاپ آسیا که هنوز بلچ تیم نرسیده بود هم فیلیپین از دوتیت استفاده می‌کرد. 
 
**حمایت فیبا از بلچ 

 فدراسیون جهانی بسکتبال که اجازه بازی بازیکن آمریکایی فیلیپین را برای بازی‌های  تحت نظر این فدراسیون صادر کرده است در مقابله با شورای المپیک آسیا هم از بلچ حمایت می‌کند. 
 
فیبا از کمیته برگزاری بازی‌های اینچئون خواسته است که اجازه بازی بلچ را صادر کند و بر قانونی بودن حضور این بازیکن در ترکیب فیلیپین تاکید کرده است. 

مسئولان فیبا می‌گویند که سیستم خود را برای تمام رقابت‌های بسکتبال در جهان دارند و طبق نظر فدراسیون جهانی، آندری بلچ به طور کاملا قانونی فلیپینی شد است. 

** 4 بازیکن با هدف المپیک 2020 در ترکیب ژاپن 

تیم ملی بسکتبال ژاپن چهار بازیکن را با هدف المپیک 2020 به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام می‌کند. 

نائوتو سوجی، ماکوتو هیرجیما، دایکی تاناکا و تنکیو هاریموتو بازیکان بسیار جوان ژاپن هستند که در ترکیب بازی‌های آسیایی جای می‌گیرند. 

برادران دوقلوی تاکچی و تعدادی از برترین شوتزن‌های ژاپن برای بالا بردن قدرت امتیاز آوری این تیم به ترکیب اعزامی به اینچئون اعزام می‌‌شوند.
 
کانامورا و سوجی نفرات اول و دوم در بین برترین شوتزن‌های لیگ ژاپن بودند که به تیم ملی این کشور دعوت شدند. برادران تاکچی و آتسویا اوتا نیز زیر حلقه این کشور را قوی می‍‌کنند.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:18 ] [ Masoud.F ]

در ادامه نشست خبری کمیته المپیک برای رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی امروز نشست خبری فدراسیون بسکتبال در حالی برگزار شد که با حاشیه همراه بود.

در ابتدای نشست و پیش از حضور مشحون رئیس فدراسیون با توجه به اینکه اعلام شده بود دو نفر از خبرنگاران اجازه حضور در نشست را ندارند سایر خبرنگاران به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند اما پس از صحبت‌های عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک به نشست بازگشتند و تصمیم گرفته شد تا خبرنگاران به دلیل همان برخورد با دو خبرنگار از پرسیدن سوال خودداری کرده و تنها صحبت‌های رئیس فدراسیون در آغاز نشست پوشش داده شود.

 محمود مشحون در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته وقتی قهرمان جام ملت‌ها شدیم بلافاصله اولین جلسه با کادرفنی برای برنامه‌ریزی بازی‌های آسیایی در سال جاری انجام شد. هدفمان برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات بود و با افرادی که در بسکتبال کشور تاثیرگذار بودند هماهنگ کردیم.

وی ادامه داد: پس از بررسی و اعلام هزینه‌ها از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و براساس داشته‌ها تیم را آماده کردیم. از فروردین مسابقات لیگ، جوانان، غرب آسیا و بزرگسالان را آغاز کردیم و تا الان هم درگیر برنامه‌های تیم‌ملی برای اینچئون هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه چند مسابقه تدارکاتی خوب برگزار شد گفت: تاکنون هیچ وقفه‌ای در برنامه‌های تیم‌ملی ایجاد نشده و بدون استثنا در تمام مسابقات شرکت کرده‌ایم. برای جام جهانی هم کارها به خوبی انجام شد که در بحث تغذیه، پزشک، بدنساز و امکانات همه‌چیز به خوبی انجام شد.

مشحون عنوان کرد: در تورنمنت اسلوونی اتفاق بدی برای مشایخی افتاد و او دچار آسیب از ناحیه چشم شد بلافاصله او را به بیمارستان اعزام و روی چشم او عمل جراحی انجام شد و بهترین پزشک اسلوونی را انتخاب کردیم و بعد از 48 ساعت با مجوز پزشک او را به اسپانیا آوردیم و آنجا هم زیر نظر پزشکان بارسلونا قرار داشت به همین دلیل تا آخر مسابقات از او استفاده نکردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: قبل از شروع مسابقات 32 نفر را در رده سنی مختلف دعوت کردیم در همان زمان به 5 بازیکن تیم‌ملی که خسته بودند مرخصی دادیم و با هماهنگی کادرفنی برای چند مسابقه از بازیکنان جوان استفاده کردیم.

مشحون در مورد انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: در روزهای آخر تقاضای تغییر چند بازیکن را داشتیم، ارسلان کاظمی آمادگی خوبی نداشت و قالبا خودش را جدا از تیم می‌دید و در داخل زمین عملکردش به چشم نیامد برای حضورش در تیم‌ملی تلاش زیادی کردیم که با مربی و رئیس دانشگاهش در آمریکا صحبت کردیم و در تمام مسابقات که باید از او استفاده می‌کردیم این کار صورت گرفت اما با کمال تاسف که خودش هم مقصر بود در چند پست کارایی آنچنانی نداشت و فکرش این بود که به آمریکا بازگردد.

وی ادامه داد: کاظمی به خود من گفت اگر بخواهد در پست 5 بازی کند به کادرفنی بگوییم که از او استفاده نکند ما هم موافقت کردیم. کاظمی از نونهالان در اختیار فدراسیون بود و شخصیت خوبی هم دارد پله به پله بالا آمد و انتظار داشتیم که نیازهای بسکتبال کشور را برطرف کند اما این اتفاق نیفتاد. انتخاب تمام بازیکنان با سند و مدرک بوده و همه بازیکنان براساس توانایی‌ای که داشتند انتخاب شدند.

رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: همه بازیکنان برای اینچئون آماده هستند و پس از چند روز استراحت از شنبه تمرینات خود را آغاز می‌کنند با توجه به اینکه در مرحله گروهی قرار نداریم و 4 روز زودتر از آغاز بازیمان به کره جنوبی می‌رسیم تمام تلاش ما این است که بهترین مدال را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

پس از صحبت‌های مشحون هیچ سوالی از سوی خبرنگاران با توجه به مشکل پیش آمده پرسیده نشد.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ چهار شنبه 19 شهريور 1393 ] [ 14:39 ] [ Masoud.F ]
به گزارش سایت هیات بسکتبال استان اصفهان ؛ جدول رده بندی تیم های حاضر در مسابقات بسکتبال لیگ باشگاه های استان اصفهان پاسداشت استاد اسدا... شب انگیز به شرح ذیل می باشد:

 


برچسب‌ها: مسابقات,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 23:28 ] [ Masoud.F ]

ملی‌پوش بسکتبال ایران که برای حضور در بازی های آسیای به تیم ملی دعوت شده گفت: آماده ام تا بتوانم بازیکنی موثر در ترکیب تیم ملی باشم .فرید اصلانی در گفت و گو با ایسنا درباره بازگشتش به تیم ملی بسکتبال برای حضور در بازی های آسیایی اظهار کرد: به عنوان یک ورزشکار افتخار می کنم که پیراهن تیم ملی کشورم را بپوشم و همیشه آماده ام تا هر زمانی که توانستم به تیم کمک کنم. به هر حال من همیشه با تمام توان کار کرده ام تا بتوانم به بازیکنی موثر تبدیل شوم. هم اکنون نیز که تیم ملی به من اعتماد کرده و قرار است به بازی های آسیایی بروم با تمام توان کار خواهم کرد تا به امید خدا بتوانم در آنجا هرچه دارم برای کشورم بگذارم.

 

 

گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی بدنی اش را همچنان بعد از لیگ حفظ کرده است؟ گفت: بعد از به پایان رسیدن لیگ برتر وارد اردوی تیم ملی شدیم و تمرین داشتیم. در جریان این تمرین ها نیز به سختی کار کردیم که یک آسیب دیدگی باعث شد من وارد تیم ب شوم و با این تیم به ویلیام جونز بروم. بعد از آن هم تمرین هایم را ادامه دادم و این روزها نیز که ملی پوشان استراحت می کنند من همچنان کار خودم را می کنم. از نظر بدنی خوب هستم و آماده ام تا هرجا که لازم شد به تیم کمک کنم.

 

او در پاسخ به این سوال که دست تنها بودن مهدی کامرانی در جام جهانی باعث شد تا خیلی ها از جای خالی اش صحبت کنند. خودش درباره جام جهانی چه نظری دارد؟ گفت: همه بازیکنان تلاش کردند تا تیم ملی بهترین نتیجه را کسب کند. سطح بازی ها بالا بود و به نظرم همه بازیکنان سربلند شدند. به هر حال ما حتی توانایی برد برابر صربستان و فرانسه را نیز داشتیم اما خب این تیم ها با تجربه بودند. خیلی دوست داشتم در جام جهانی باشم که نشد. با این حال با انگیزه کامل برای بازی های آسیای آماده می شوم.

 

اصلانی در پاسخ به این سوال که این دوره از بازی ها را چطور می بیند؟ گفت: چین تیم خوبی به مسابقات اعزام خواهد کرد. کره هم به عنوان میزبان در جام جهانی بوده و عملکرد مناسبی هم داشت. فیلیپین اما شرایط متفاوتی دارد و در جام جهانی خودش را نشان داد. با این حال ایران شرایط بهتری دارد. قهرمان آسیا هستیم اما غافل نمی شویم و با تمام قدرت برای کسب عنوان قهرمانی راهی کره جنوبی می شویم. مطمئنا همه بازیکنان تیم انگیزه بسیار زیادی دارند تا نخستین طلای بازی های آسیایی نیز برای بسکتبال کسب شود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روز پایانی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی بسکتبال، تیم‌های ترکیه و برزیل به جمع 8 تیم برتر جام جهانی اضافه شدند. در بازی‌های شب گذشته، تیم ملی برزیل با نتیجه 85 بر 65 تیم ملی آرژانتین را شکست داد. در دیگر بازی این مرحله تیم ملی ترکیه در حالی که تا 48 ثانیه به پایان بازی با نتیجه 64 بر 62 از استرالیا عقب بود با پرتاب 3 امتیازی «امیر پِرِلدزیچ» توانست 64 بر 65 از سد استرالیا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. 

 

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال به شرح زیر است:

سه‌شنبه 18 شهریور: 
لیتوانی - ترکیه، ساعت 19:30
اسلوونی - آمریکا، ساعت 23:30

چهارشنبه 19 شهریور:
صربستان - برزیل، ساعت 20:30
فرانسه - اسپانیا، ساعت 30 دقیقه بامداد پنج‌شنبه


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:8 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گاتز تادلوسپرت، فدراسیون جهانی بسکتبال fiba سرانجام تصمیم خود را گرفته و اعلام کرد که رقابت‌های اروپایی 2015 بسکتبال مردان در چهار کشور مختلف اروپایی برگزار  شود طبق تصمیم‌گیری فیبا کشورهای فرانسه، کرواسی، آلمان و لیتوانی برگزار شده و شهرهای برلین، زاگرب، ریگا، مونت پولیه میزبان حضور بسکتبالیست‌ها خواهد بود.

 

گفتنی است، مرحله نخست این رقابت‌ها از تاریخ 4 تا 20 سپتامبر برگزار می شود.

 


برچسب‌ها: اروپا ,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:7 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گاتز تادلوسپرت، فدراسیون جهانی بسکتبال fiba سرانجام تصمیم خود را گرفته و اعلام کرد که رقابت‌های اروپایی 2015 بسکتبال مردان در چهار کشور مختلف اروپایی برگزار  شود طبق تصمیم‌گیری فیبا کشورهای فرانسه، کرواسی، آلمان و لیتوانی برگزار شده و شهرهای برلین، زاگرب، ریگا، مونت پولیه میزبان حضور بسکتبالیست‌ها خواهد بود.

 

گفتنی است، مرحله نخست این رقابت‌ها از تاریخ 4 تا 20 سپتامبر برگزار می شود.

 


برچسب‌ها: اروپا ,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:7 ] [ Masoud.F ]

به گزارش مشرق، صمد نیکخواه بهرامی در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی و اینکه خیلی‌ها امیدوار بودند بتوانیم به دور دوم صعود کنیم، اظهار داشت: 5 بازی سنگین را در حالی پشت سر گذاشتیم که در پست گارد راس مشکل داشتیم و کامرانی تنها بود. من هم زمانی به عنوان گارد بازی می‌کردم، سایر وظایف خود را نمی‌توانستم به خوبی انجام دهم. خود من برای جام جهانی تنها دو هفته تمرین کرده بودم و در بهترین حالت با 70 درصد آمادگی بازی می‌کردم.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ما باید به دور دوم صعود می‌کردیم، نمی‌دانم با چه منطقی است. آیا ما می‌توانستیم اسپانیا، برزیل و صربستان را ببریم؟ ما هم از ابتدا نرفته بودیم که حذف شویم و خود من بارها در مصاحبه‌هایم گفتم بد بازی کنیم، اما ببریم. باید وقعیت‌ها را ببینیم. در حال حاضر چند بازیکن ما در سطح جهانی هستند؟ رقابت با تیمی که 12 بازیکنش در لیگ اروپا و NBA بازی می‌کنند، آیا آسان است؟

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مورد نفرات اعزامی به اینچئون و خط خوردن ارسلان کاظمی اظهار داشت: کاظمی بازیکن جوانی است و می‌تواند در آینده موفق باشد. به شخصه اگر من مربی تیم ملی بودم، به جای کاظمی بازیکن دیگری را خط می‌زدم.

وی در مورد اینکه باشگاه فوشان ابتدا دنبال او بود و حالا فادی الخطیب لبنانی را جذب کرده است، گفت: شرایط این باشگاه اصلا مناسب نبود و به همین دلیل پیشنهاد آنها را رد کردیم. فادی الخطیب هم شرایط سختی را قبول کرده است.

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود پیشنهاد اروپایی هم دارد و شاید به فرانسه باز گردد، عنوان کرد: از چند باشگاه پیشنهاد دارم که در میان آنها تیم‌های اروپایی هم هستند، اما فرانسه نیست. در روزهای آینده تصمیم نهایی را می‌گیرم.

وی در مورد مورد سهمیه های ملی اعلام شده تاکید کرد: این نوع سهمیه بندی مشکل دارد، چون سجاد مشایخی، آرمان زنگنه، بهنام یخچالی و صالح فروتن هنوز به تجربه آنچنانی نرسیده‌اند که بار یک تیم را به دوش بکشند و سهمیه ملی شوند. به همین دلیل باید برای آنها تصمیم خوبی گرفته شود تا آینده‌شان خراب نشود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:7 ] [ Masoud.F ]

به گزارش مشرق، صمد نیکخواه بهرامی در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی و اینکه خیلی‌ها امیدوار بودند بتوانیم به دور دوم صعود کنیم، اظهار داشت: 5 بازی سنگین را در حالی پشت سر گذاشتیم که در پست گارد راس مشکل داشتیم و کامرانی تنها بود. من هم زمانی به عنوان گارد بازی می‌کردم، سایر وظایف خود را نمی‌توانستم به خوبی انجام دهم. خود من برای جام جهانی تنها دو هفته تمرین کرده بودم و در بهترین حالت با 70 درصد آمادگی بازی می‌کردم.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ما باید به دور دوم صعود می‌کردیم، نمی‌دانم با چه منطقی است. آیا ما می‌توانستیم اسپانیا، برزیل و صربستان را ببریم؟ ما هم از ابتدا نرفته بودیم که حذف شویم و خود من بارها در مصاحبه‌هایم گفتم بد بازی کنیم، اما ببریم. باید وقعیت‌ها را ببینیم. در حال حاضر چند بازیکن ما در سطح جهانی هستند؟ رقابت با تیمی که 12 بازیکنش در لیگ اروپا و NBA بازی می‌کنند، آیا آسان است؟

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مورد نفرات اعزامی به اینچئون و خط خوردن ارسلان کاظمی اظهار داشت: کاظمی بازیکن جوانی است و می‌تواند در آینده موفق باشد. به شخصه اگر من مربی تیم ملی بودم، به جای کاظمی بازیکن دیگری را خط می‌زدم.

وی در مورد اینکه باشگاه فوشان ابتدا دنبال او بود و حالا فادی الخطیب لبنانی را جذب کرده است، گفت: شرایط این باشگاه اصلا مناسب نبود و به همین دلیل پیشنهاد آنها را رد کردیم. فادی الخطیب هم شرایط سختی را قبول کرده است.

نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود پیشنهاد اروپایی هم دارد و شاید به فرانسه باز گردد، عنوان کرد: از چند باشگاه پیشنهاد دارم که در میان آنها تیم‌های اروپایی هم هستند، اما فرانسه نیست. در روزهای آینده تصمیم نهایی را می‌گیرم.

وی در مورد مورد سهمیه های ملی اعلام شده تاکید کرد: این نوع سهمیه بندی مشکل دارد، چون سجاد مشایخی، آرمان زنگنه، بهنام یخچالی و صالح فروتن هنوز به تجربه آنچنانی نرسیده‌اند که بار یک تیم را به دوش بکشند و سهمیه ملی شوند. به همین دلیل باید برای آنها تصمیم خوبی گرفته شود تا آینده‌شان خراب نشود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:7 ] [ Masoud.F ]

کادر فنی تیم ملی بسکتبال پس از بازگشت از اسپانیا ، اسامی 12 قهرمان ملی پوش را جهت حضور در مسابقات آسیایی اینچوان کره جنوبی اعلام نمود.

 

ed0532104822469a170067dfb51bac54e1b52ef1f1ecae2c35bf6214c7f1d4b7

 

 

قهرمانان تیم ملی بسکتبال بامداد روز شنبه 15 شهریور ماه به ایران بازگشتند. طبق نظر کادرفنی ، بازیکنان تیم ملی پس از یک هفته استراحت ، ساعت 17:00 روز شنبه مورخ 22/6/93 دراردوی آماده سازی این تیم حضور خواهند یافت.

 

اسامی بازیکنان اعزامی به بازیهای آسیایی اینچوآن کره جنوبی بشرح زیر می باشد :

1-     محمدصمد نیکخواه بهرامی

2-     حامد حدادی

3-     مهدی کامرانی

4-     حامد آفاق

5-     اوشین ساهاکیان

6-     اصغر کاردوست

7-     روزبه ارغوان

8-     فرید اصلانی

9-     محمد جمشیدی

10-  آرمان زنگنه

11-  بهنام یخچالی

12-  سجاد مشایخی


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 18 شهريور 1393 ] [ 15:6 ] [ Masoud.F ]

رئیس فدراسیون‌بسکتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جهانی 2014 اسپانیا گفت: عملکرد خوب تیم ایران باعث شد نگاه بسکتبال جهان به ایران تغییر کند.

http://ilna.ir/news/mi_news/Original/1393/06/Small/202015-71.jpg

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مسابقات‌جهانی اسپانیا تجربه و انگیزه بازیکنان تیم ملی را برای رقابت‌های اینچئون افزایش داد، ضمن اینکه عملکرد خوب تیم کشورمان باعث شد تا نگاه بسکتبال دنیا به ایران تغییر کند.

مشحون افزود: مقایسه فیزیکی و تجربه بازیکنان تیم‌های رقیب با ایران قابل مقایسه نبود و ما با تیم‌هایی رو به رو بودیم که هر کدام 5 بازیکن NBA را در ترکیب خود داشتند. با این وجود بازیکنان ما با تمام توان مقابل حریفان خود ایستادگی کردند و نشان دادند می‌توانیم به سطح بالاتری از بسکتبال دنیا برسیم.

وی افزود: به اعتقاد من مقابل اسپانیا در حد انتظار ظاهر شدیم، ولی می‌توانستیم مقابل صربستان و فرانسه بهتر از این عمل کنیم و به ویژه در دیدار با فرانسه از ناحیه داوری لطمه‌های زیادی خوردیم و همه دیدند داوران چگونه علیه تیم ما قضاوت کردند و اگر این قضاوت ناعادلانه نبود می‌توانستیم این مسابقه را نیز برنده شویم.

مشحون یادآور شد: در دیدار با برزیل عملکرد تیم ما ضعیف و قابل قبول نبود و این برای خود من هم جای سوال داشت که چرا در این مسابقه نتوانستیم در حد انتظار بازی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: در این مسابقات ترکیب تیم‌ ملی برای بازی‌های اینچئون مشخص شد و بازیکنان جوان ما تجربه بسیار ارزشمندی از این رقابت‌ها به دست آوردند و در ترکیب تیمی جا افتادند. در این مسابقات هیچ بازیکنی کم‌فروشی نکرد و تمام ملی‌پوشان تمام توان‌شان را برای نتیجه‌گیری تیم ملی به کار گرفتند هر چند شاید می‌توانستیم بهتر از این نیز نتیجه بگیریم.

مشحون اضافه کرد: چنین میادینی قطعا در روند رو به رشد بسکتبال ایران تاثیرگذار خواهد بود و امیدوارم با تداوم برنامه‌ها این روند را ادامه دهیم و بسکتبال نیز جزو رشته‌های تیمی قرار بگیرد که در سطح جهان مطرح است.

وی هدف‌گذاری فدراسیون را در بازی‌های آسیایی کسب مدال طلای مسابقات عنوان کرد و افزود: ما در بازی‌های گوانگجو مدال برنز گرفتیم، اما با شرایطی که امروز تیم ملی از آن برخوردار است تنها برای کسب مدال‌طلا و خوشرنگ‌ترین مدال این مسابقات به کره جنوبی می‌رویم.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: البته حریفان هم بی‌کار ننشستند و برای بازی‌های آسیایی تدارک خوبی دیدند، اما زندگی با امید و حرکت ادامه دارد و امیدوارم بسکتبال بتواند با یک طلای خوشرنگ از اینچئون بازگردد.

وی در مورد پیشنهاد برخی باشگاه‌های اروپایی به بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: شخصا علاقه‌ای ندارم در این‌گونه مسائل ورود کنم، اما تا آنجا که شنیده‌ام هر 5 بازیکن ما شامل صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، کامرانی، اوشین ساهاکیان و حامد آفاق مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته‌اند که حضور 3 نفر آنها در اروپا بسیار جدی است.

مشحون با بیان اینکه باید بر روی سازندگی و پشتوانه‌سازی تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم و به سرمایه‌های داخل کشور رویکرد تازه‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: هر چند حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خارجی می‌تواند کیفیت تیم ملی را بالا ببرد، اما باید نگاه ما به برنامه‌ریزی داخلی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی باشد و از استعدادهای جوان برای قدرتمند شدن تیم ملی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و احتمال تغییرات در ریاست این فدراسیون اظهار داشت: دوره 4 ساله من 21 تیر ماه به پایان رسیده، ولی با نظر وزارت‌ورزش همچنان در خدمت این ورزش هستم و هر زمان که وزارت ورزش صلاح بداند مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار خوهد شد.

وی در مورد احتمال ماندنش در راس فدراسیون بسکتبال گفت: این مساله به نظر وزارت ورزش بستگی دارد بنده علاقه‌مندم تا تجربه و توانم را برای خدمت به ورزش بسکتبال به کار بگیرم و اگر وزارت ورزش صلاح بدانند همچنان در این مسئولیت باشم.

مشحون در پاسخ به این سوال که آیا بازنشستگی شما مانعی برای ادامه حضورتان در رأس فدراسیون نخواهد بود، گفت: قوانین قابل‌تغییر است و اگر مسئولان وزارت‌ورزش مصلحت بدانند می‌توانند قوانین را به گونه‌ای تغییر بدهند که مجمع مسیر قانونی خود را طی کند و بنده بتوانم در انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: از 13 سال گذشته در فدراسیون‌بسکتبال انجام وظیفه کردم و از هیچ تلاشی برای ادای دین به بسکتبال کشور کوتاهی نکردم و در صورتی که مسئولان وزارت‌ورزش بخواهند که باشم در خدمت این رشته و جوانان بسکتبال ایران خواهم بود.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون ,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:15 ] [ Masoud.F ]

محمد کسایی پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی به تفاوت نیروی بالقوه و بالفعل تیم اشاره کرد: بسکتبال ما پتانسیل رقابت در سطح جهانی و بازی هایی مثل المپیک را دارد. این توانایی به صورت بالقوه در تیم ما وجود دارد اما اینکه چرا در جام جهانی با اختلاف به تیم هایی مثل برزیل و اسپانیا باختیم به اینجا برمی گردد که توانایی بالفعل در تیم نیست.

 



وی ادامه داد: هنوز ما تا به فعل در آمدن پتانسیل بازیکنان خود فاصله داریم. با یک برنامه ریزی در یک سال آینده می توان به چنین نتایجی هم رسید. در همین دوره هم اگر شرایط به شکل دیگری بود این امکان وجود داشت اما دلیل بالفعل نشدن پتانسیل های ما نداشتن رقابت های مختلف با تیم های قدرتمند در طول سال است. 

کسایی پور گفت: ما باید هر سال با کشورهایی در سطح برزیل، صربستان، فرانسه و اسپانیا رقابت کنیم. این طبیعی است که تمام این کشورها با فضای رقابت مرتب در یورولیگ، جام ملت های اروپا و رقابت های سطح اول بسکتبال شرایط فعلی را داشته باشند و ما با آنها فاصله داشته باشیم.  

رقابت ما به آسیا محدود است

سرمربی تیم ملی ب اضافه کرد: تیم ما در طول چهار سال در چند تورنمنت سطح بالای جهان شرکت می کند؟ نهایت رقابت ما در کاپ آسیا، ویلیام جونز و جام ملت های آسیا است که 90 درصد چرخه رقابت ما را به قاره آسیا محدود می کند. کمتر پیش آمده که در تورنمنتی مثل دایموند بال چین که در آن صربستان را زمان ماتیچ بردیم یا ویلیام جونز اروپا شرکت کنیم.  

کسایی پور نتیجه گرفت: زمانی می توانیم با انتظار بالا از صعود تیم در جام جهانی صحبت کنیم که این پروسه رقابت با تیم های سطح اول را طی کرده باشیم. در آن شرایط قضاوت واقع بینانه در مورد سطح بسکتبالمان شکل می گیرد. در این دوره هم حتی زمان باخت مقابل حریفان مرحله اول برای دقایقی نشان دادیم که می توانیم مقابل این تیم ها خوب عمل کنیم.  

والیبال هم از ابتدا مقابل حریفان جهانی توفیق نداشت

کارشناس بسکتبال گفت: اگر بازی با مصر را هم در نظر نگیریم، در بازی مقابل فرانسه نشان دادیم که مانند والیبال می توانیم با تیم های بزرگ رو در رو شویم. والیبال هم ابتدا مقابل حریفان لیگ جهانی توفیقی نداشت اما بعد از رقابت های زیاد با این تیم ها خود را پیدا کرد. بسکتبال هم تنها نیاز به همین تعداد بازی با تیم های بزرگ دارد. اگر هر سال 20 تا 30 بازی خوب انجام دهیم، آن زمان است که پتانسیل بسکتبال ما هم به فعل تبدیل می شود.  

ارسلان در لیگ هم پتانسیل خود را نشان نداد

کسایی پور در مورد استفاده کم از ارسلان کاظمی در جام جهانی تاکید کرد: زمان بازی ارسلان در جام جهانی کم بود اما بحث مربوط به ارسلان را باید از زمان ورود او به ایران پی گیری کرد. ارسلان قبل از آمدن به ایران بازی های بزرگی در آمریکا انجام داده بود اما تاثیرگذاری او در پتروشیمی آن چیزی نبود که قبلا در آمریکا از او شنیده بودیم. شرایط کاظمی در پتروشیمی کمی متفاوت شد و همین تفاوت به تیم ملی کشیده شد. البته بهترین فرد برای صحبت در این موارد خود ارسلان است که بگوید چه اتفاقی در این مدت افتاد؟ اما در جام جهانی هم آن پتانسیل را از خود نشان نداد. 

وی گفت: بعضی از کارشناسان هم اعتقاد داشتند که ما پست 4 گلزن نداریم از این جهت هم فکر می کنم که باید موضوع را به شکل دیگری نگاه کنیم. تیمی که به یک رقابت بزرگ می رود نیاز به 2 گلزن، 2 ریباند و یک بازیکن متوسط دارد. حضور 2 یا 3 امتیازآور در تیم کافی است و ارسلان و اوشین در پست چهار باید ریباند کرده و به یاران دیگر خود اسکرین (پیک) بدهند. 

فورواردهای قدرتی ما کوتاهند

کسایی پور ادامه داد: باید روزی به این نتیجه برسیم که برای صعود به جام جهانی به فیزیک بازیکنان خود هم توجه کنیم. بازیکنان پست چهار ما باید به استاندارد قد جهانی برسند. ارسلان و اوشین هر کدام حدود 2 متر قد دارند در حالی که پست چهار ما باید به حدود 207 سانتی متر برسد. روزبه ارغوان این شرایط فیزیکی را دارد که او هم باید اعتماد به نفس پیدا کند. این اعتماد به نفس هم در یک تورنمنت به دست نمی آید و باید همان 15 تا 20 بازی بین المللی در سال را ببیند تا به آن برسد. 

کسایی پور به تغییرات مرتب چین بعد از عملکرد بسیار ضعیف در المپیک لندن اشاره کرد که همراه با تورنمنت های مختلف اروپایی و رشد بسکتبال این کشور است.  

وی گفت: چین قطعا در سال 2016 با چهره متفاوتی وارد المپیک می شود مقام هشتم المپیک حداقل مقامی است که به آن فکر می کنم. 

همه چیز بررسی علمی شود

کارشناس بسکتبال ایران که به مشکل کم بودن بازی های بین المللی ایران اشاره کرده بود، اعتقاد دارد برای بررسی شرایط تیم ملی یک یا دو مصاحبه کافی نیست و باید تعدادی کارشناس به صورت علمی و اصولی روند کار تیم ملی را بررسی کنند و در نهایت نتیجه را به گوش مسئولان برسانند. این گروه باید به صورت علمی آسیب شناسی لازم را انجام دهند تا در دوره 4 ساله بعدی با استفاده از نتایج کار آنها به موفقیت برسیم. در این میان وزارت ورزش هم باید شرایط را برای رویارویی با قدرت هایی مثل برزیل و اسپانیا فراهم کند. 

وی اضافه کرد: اگر ما در دومین رویارویی خود تیم قدرتمندی مثل اسپانیا را هم می بردیم یک جرقه و رخداد بود. در مورد بردن صربستان هم هنوز شک دارم چون تیم ما آن آمادگی روحی، روانی و شرایطی که برای مسابقات تمرکز ایجاد می کند را نداشت. قبل از مسابقات برای انتخاب 4 یا 5 بازیکن در تیم تردید وجود داشت که در همین موضوع حرف هست. زمانی که در دایموندبال صربستان را بردیم هم در ثانیه های آخر با یک امتیاز بود و آن تیم صربستان هم با حالا متفاوت بود. آن برد را نباید خارج از شرایط آن زمان و تیم حریف مورد نظر قرار داد. 

گارد رأس و سنتر نداشتیم

سرمربی تیم ملی ب تاکید کرد که روی این تیم کار بدنی و تاکتیکی زیادی شه بود اما در 2 تا 3 بازی اول به هر دلیلی شرایط روحی و روانی خوبی بر تیم حاکم نبود که این را هم باید مربیان تیم در جلسات مختلف با کارشناسان مورد بررسی قرار دهند که کجا و با چه شرایطی تیم انسجام خود را از دست داد.  

وی در مورد بحث صمد نیکخواه گفت: صمد در روز اول با بازی فرانسه و صربستان فرق زیادی داشت. دلیل این موضوع هم همان بحث گارد رأس بود. تیم ما با 3 بازیکن در این پست به اردوی اسلوونی رفته بود اما با یک بازیکن به جام جهانی رفت. این اتفاق بزرگی است که تیم با تنها یک گارد به جام جهانی برود و صمد به همراه جمشیدی به این پست منتقل شوند که از نظر فنی روی کار خودشان هم تاثیر زیادی گذاشت و امتیازآوری صمد از او گرفته شد. ضمن اینکه جایگزین خوبی هم برای حامد حدادی نداشتیم و به این ترتیب با یک گارد و یک سنتر کار می کردیم. 

وی گفت: با تمام این شرایط و خدشه دار شدن اعتماد به نفس تیم در بازی با اسپانیا طبیعی است که به چنین باخت هایی می رسیم و در رقابت با تیم های بزرگ هم موفق به کم کردن اختلاف نمی شویم. 


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:15 ] [ Masoud.F ]

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نظر کارشناسان مبنی  بر لزوم بردن صربستان و فرانسه در جام جهانی بسکتبال توضیح داد: بالاخره نتیجه بازی با فرانسه هم نشان می دهد که در شرایطی خاص امکان بردن این تیم بود. در مجموع ایران تیم بازنده ای در جام جهانی نبود، امکان بردن صربستان و فرانسه برایمان وجود داشت و در بازی با برزیل هم می توانستیم بهتر بازی کنیم اما تیم های مقابل به نوعی بازی را اداره کردند که موفق به برد در هیچ کدام از بازی ها نشدیم. 

تیم از پیش بازنده ای نبودیم 

وی با اشاره به برخی صحبت ها تاکید می کند: جنگندگی و کار بازیکنان ما و اعتقاد آنها بر مبنای بردن صربستان بود اما در زمین شرایط دیگری پیش می آید وگرنه ما مقابل هیچ کدام از حریفان خود به آن صورت از پیش بازنده وارد مسابقه نشدیم. باور ما این بود که برای انجام یک بازی منطقی وارد زمین می شویم. 

مربی تیم ملی ادامه داد: ما دنبال بازی های منطقی و سازماندهی شده بودیم، بازی هایی که احساسی و دیمی نباشد. در بازی با فرانسه، صربستان و اسپانیا هم تلاش کردیم در حملات خود سازماندهی شده عمل کنیم و کاری که از دستمان برمی آمد را انجام دادیم. معنی برخی حرف ها را در مورد روحیه تیم نمی فهمم، این که تیم با این احساس وارد زمین شود که حتما حریف را شکست می دهیم. اگر تیم به این شکل وارد بازی می شد که با اختلاف فاحشی شکست می خوردیم. 

برخی حرف ها دور از واقعیت است 

شاهین طبع گفت: اگر بدون منطق بازیکنان را به زمین می فرستادیم که هر کسی کار خود را انجام می داد در حالی که ما سعی کردیم از نظر فنی قوی باشیم. یکی از مشکلاتمان هم این بود که بازیکنان با توانایی از عهده برآمدن چنین بازی هایی در تیم ما تعداد کمی دارند. تیم ما کمتر به چنین حریفانی برخورد کرده است. وقتی از نزدیک این تیم ها را می بینید شرایط با قضاوت از دور فرق دارد. 

 


مربی تیم ملی اضافه کرد: نمی توان تنها به خاطر اینکه توقعات از تیم بالاتر است بگوییم همه را شکست می دهیم. این حرف که دور از واقعیت است. حریفان ما اسپانیا و فرانسه بودند که به دور یک چهارم رسیدند. اسپانیا که به راحتی و با استفاده از برخی بازیکنان روی نیمکت سنگال را شکست داد. بحث ما در مورد اینچئون هم این بود که اگر ما در آن بازی ها مدال می آوریم و برای بهترین بازی وارد جام جهانی می شویم.  

کدام عاقلی یک تورنمنت را نادیده می گیرد؟ 

وی با اشاره به دیر رسیدن برخی بازیکنان به تیم افزود: اوضاع به این شکل نبوده که برنامه ریزی برای جام جهانی نباشد. کدام آدم عاقلی چنین کاری می کند؟ ما در مجموع تنها برابر برزیل باید با کیفیت بیشتری بازی می کردیم وگرنه مصر که یکی از قوی ترین تیم های آفریقایی بود و مقابل این تیم خوب بازی کردیم. در بازی با فرانسه یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادیم اما با چهار سوت داور و شرایط دیگر به آن نتیجه رسیدیم.  

شاهین طبع در نهایت مستقیما به برخی منتقدان رسید و اشاره کرد: کارهای فنی همیشه دست یک عده نیست. به خواست خدا شرایطی پیش می آید که روزی تمام دوستان وارد تیم ملی شوند، مسائل روحی و روانی تیم را تقویت کنند و برزیل را هم شکست دهند. به هر حال تیم ملی که میراث کسی نیست، این روز را هم می بینیم که چطور کنار زمین تیم را تقویت می کنند تا اسپانیا را شکست دهند.  

عرفان توقعات را برطرف نکرد 

شاهین طبع بحث آماده بودن فرید اصلانی قبل از جام جهانی را رد کرد و گفت: فرید تا ویلیام جونز هم کاملا آماده نشده بود و قابلیت بالا بردن کتف آسیب دیده خود را نداشت. ما حتی به آمدن وی اصرار داشتیم اما به هر حال با آسیب دیدگی مواجه شد و آرن داودی نیز از طرف دیگرآسیب دید. 

وی پرداخت کردن پول نساج پور را تایید کرد و گفت: این موضوع در اسلوونی پیش آمد. فدراسیون از ما پرسید اگر به طور 100 درصد به نساج پور نیاز دارید که پول را واریز کنیم؟ ما هم تا قبل از اسلوونی با نساج پور مدارا کردیم که در ترکیب قرار بگیرد اما در چند بازی از نظر فنی خوب کار نکرد. نظر بچیروویچ هم این بود که اگر عرفان قوی کار نکرده، آرمان زنگنه را در ترکیب بگذاریم تا 5 بازی سپری شود. متاسفانه در این میان سجاد مشایخی روزآخر اردوی اسلوونی آسیب دید. 

وی اضافه کرد: پول مورد نظر فیبا هم پرداخت شده بود و حتی فدراسیون به دنبال این بود که آیا امکان برگشت پول وجود دارد؟ وگرنه کدام فرد عاقلی تصمیم به حذف بازیکن می گیرد و بعد پول را پرداخت می کند؟  

عرفان قد کوتاهی هم داشت 

مربی تیم ملی در پاسخ به این موضوع که بودن نساج پور با هر شرایط فنی کمک بیشتری نسبت به بازیکنان برخی پست های دیگر نبود؟ با این موضوع موافقت می کند اما ادامه می دهد: عرفان و مهدی کامرانی از نظر شرایط قدی هم مقابل حریفان مشکل داشتند اما کامرانی با شرایط ویژه بازی خود با این موضوع کنار می آمد درحالی که عرفان با مشکل مواجه می شد در آن سطح بازیکنان پست های دیگر که آمدند هم بالاخره تیم را اداره کردند. 

تحت تاثیر فشار اذهان عمومی کار نمی کنیم 


بحث ارسلان کاظمی هم بعد از جام جهانی به یک داستان دیگر تبدیل شد که شاهین طبع در واکنش گفت: تیم ملی به این شکل نیست که عده ای از یک بازیکن خاص پشتیبانی کنند. کادرفنی تیم ملی هم وظیفه دارد که میان تیم همبستگی ایجاد کند و زیر بار فشار اذهان عمومی یک بازیکن را بزرگ نمی کند. ما در تیم ملی شرایط یکسانی برای همه ایجاد می کنیم که بازیکنان هم باید در قالب و چارچوب آن قرار بگیرند.  

وی اضافه کرد: قرار نیست بازیکنانی را که سالیان سال زحمت کشیده اند را از بین ببریم. باید همه از سرمربی گرفته تا کاپیتان و بازیکن در یک گروه بگنجند. من هم سال ها سرمربی بوده ام و بعد از 10 سال با این شرایط برای کمک به تیم آمده ام. با این وجود در برخی موارد وظیفه را به کاپیتان می سپارم که تیم را جمع کند و گاهی هم موضوعات را به سرمربی تیم واذار می کنم. غیر از این باشد هم سنگ روی سنگ بند نمی شود.  
 
ارسلان چارچوب را نپذیرفت 

شاهین طبع این قضایا را پیش پا افتاده می داند و در مورد ارسلان می گوید: توقعاتی که ارسلان دارد باید با کادرفنی تطبیق داشته باشد. نه می خواهم سیاسی صحبت کنم و نه کسی را برنجانم اما چارچوب را باید همه رعایت کنند. ارسلان این چارچوب را نپذیرفت. در صحبت هایی که خودش با بچیروویچ داشت برخی مسائل برایش قابل قبول نبود و به توافق نرسیدند.
  
بحث ارسلان کاظمی و بچیروویچ بر سر پست این بازیکن بوده است؟ شاهین طبع پاسخ می دهد: بچیروویچ در مورد ارسلان به نتیجه رسید که به پستی برود که زمان بازی بیشتر و کارایی در تیم داشته باشد اما برای ارسلان این موضوع قابل قبول نبود. ارسلان می تواند در 2 یا 3 پست بازی کند. وقتی در یک پست اوشین هم بود در پست دیگری می توانستیم از او استفاده کنیم. ضمن اینکه تصمیم به کنار گذاشتن یک بازیکن هم یک طرفه نیست و مربی و بازیکن ابتدا با هم صحبت می کنند. جایی که عقاید مشترک نیست، تصمیم به حذف گرفته می شود. ارسلان و بچیروویچ هم در یک جلسه خصوصی حرفهای خود را زدند و به این نتیجه رسیدند.  

آخرین بحث در مورد تیم ملی هم عملکرد ضعیف برخی بازیکنان از جمله جانشینان حامد حدادی بود که شاهین طبع توضیح داد: این چند بازیکن با توجه به فیزیکی و سرعتی بودن بازیکنان روبرویی در کنار برتری آنها از نظر مهارت های بسکتبال شرایط خوبی در بازی ها نداشتند. آنها در آسیا شرایط بهتری داشتند اما زمان جام جهانی در جایی که باید بچیروویچ از آنها استفاده می کرد، جوابگو نبودند و باید در سرعت و تمام کنندگی بهتر عمل کنند. تمام این ها هم نیاز به پشتوانه تیم را با شرکت در مسابقات هم پایه جام جهانی نشان می دهد تا در آینده با برنامه ریزی و پشتوانه سازی بهتر با این کشورها روبرو شویم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:14 ] [ Masoud.F ]

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: تیم ملی می توانست به مرحله دوم جام جهانی صعود کند.

 

1409591249722_665.jpg

اوشین ساهاکیان در گفت و گو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی اظهار کرد: ما در گروهی به میدان رفتیم که حریفان بسیار قدرتمندی داشتیم. اسپانیا، برزیل و فرانسه بسیار قدرتمند بودند شاید صربستان از آنها کمی ضعیف تر بود. واقعا گردن کلفت بودند و بازیکنانی قدرتمند در اختیار داشتند. با این شرایط ما با تمام انرژی وارد میدان شدیم و جز در دو مسابقه نخست که کمی تمرکز کافی را نداشتیم عملکرد خوبی نشان دادیم.

بهترین پست چهار آسیا ادامه داد: حریفان ما از تمام ستاره های خود استفاده می کردند و واقعا رقابت با آنها سنگین بود اما واقعا همه بازیکنان در تیم برای برد تلاش می کردند و هیچ وقت از پیش بازنده نبودیم. با این حال این رویداد بزرگ فرصتی بود تا تیم ملی بتواند نقاط ضعفش را برابر حریفان بزرگ بشناسد و از این به بعد بر روی آنها کار کند تا رو به جلو حرکت کند.

ملی پوش بسکتبال ایران با بیان این مطلب که ایران در جام جهانی نمایش خوبی داشت گفت: حریفان ما صاحب سبک در بسکتبال هستند و ما برابرشان خوب کار کردیم. به نظر من می توانستیم به مرحله دوم صعود کنیم اما حیف شد. ما برابر فرانسه با قدرت وارد میدان شدیم و دیدید که در کوارترچهارم بچه ها غوغا کردند اما نشد و خودمان هم خیلی ناراحت هستیم.

او در پاسخ به این سوال که واقعا چه زمانی باید فاصله بسکتبال ایران با جهان کم شود؟ گفت: به حال آنها از ما جلو تر هستند اما ما هم می توانیم به آنها نزدیک شویم واندک اندک خیلی ها را پشت سر بگذاریم. برابر این تیم ها فاصله ایجاد شود دیگر نمی توان جبران کرد و باید برای اینکه برابرشان موفق شویم از هر نظر رشد کنیم. به نظر من باید بازی های تدارکاتی سنگین داشته باشیم و برابر حریفان قدرتمند به میدان برویم تا تقویت شویم. هرچه بازی کنیم بهتر می توانیم نقاط ضعفمان را از بین ببریم. به نظر من از نظر بازیکنی چیزی کم نداریم و باید در دفاع تقویت شویم.

ساهاکیان در پاسخ به این سوال که شکست در دو مسابقه نخست تاثیری بر کار بازیکنان نداشت؟ ادامه داد: مطمئنا آن دو شکست ناخودآگاه بر عملکرد تیم تاثیر می گذارد و باعث تضعیف روحیه می شود. با این حال با عملکرد خوبی که برابر صربستان داشتیم انگیزه تیم بیشتر شد که اوجش در بازی با فرانسه بود. به هر حال حریفان ما مبتدی نبودند و از هر اشتباه ما امتیاز کسب کردند.

او افزود: بسکتبال ایران اگر می خواهد رشد کند دیگر نباید به آسیا فکر کند.باید برای حضور در عرصه جهانی وارد رقابت با این تیم ها شویم. آسیا دیگر برای ما خوب نیست و بهتر است یک گام رو به جلو برداریم. معتقدم هرچه وارد تورنمنت های اروپایی و آمریکایی شویم می توانیم در رویدادهای جهانی بهتر کار کنیم. این مسابقه ها اعتماد به نفس هم به ما می دهند.

بازیکن پست چهار ایران در پاسخ به این سوال که عملکرد بازیکنان جوان را چطور دیدی؟ بیان کرد:خب نخستین بار بود که این بازیکنان در جام جهانی حاضر می شدند و نمی توانستیم توقع بیشتری داشته باشیم اما با این حال خوب کار کردند. همین خبر خوبی است برای بسکتبال که در آینده می تواند بازیکنانی آماده داشته باشد.

ساهاکیان در پاسخ به این سوال که دست تنها بودن مهدی کامرانی چقدر در کار تیم تاثیرگذاشت؟ گفت: مصدومیت سجاد باعث شد تا مهدی دست تنها باشد. در این شرایط صمد توپ می آورد اما همین موضوع نیز باعث می شد صمد در وظایف خودش به مشکل بخورد. بالاخره پست یک موتور تیم است و دست تنها بودن مهدی فشار زیادی به تیم آورد.

ملی پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که بازی های آسیایی را چطور می بیند؟ گفت: فیلیپین، چین، کره و چین تایپه تیم های خوبی هستند اما جام جهانی باعث شد که تیم ملی شرایط مطلوبی بدست بیارود. با این حال از الان نمی توانیم بگوییم که قهرمان هستیم. تیم برای قهرمانی به اینچئون می رود اما در بسکتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. کار دشواری داریم و می دانیم باید در زمین مسابقه همه چیز را تعیین کنیم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:14 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبر آنلاین تیم ملی بسکتبال ایران در دومین حضور جهانی اش با یک برد و چهار باخت و رده 21 به کار خود پایان داد.آنها بامداد دیروز بازگشتند تا بعد از یک هفته برای بازیهای آسیایی اینچه اون خودشان را آماده کنند.اما صمد نیکخواه بهرامی،کاپیتان تیم ملی که هیچ وقت شکست را دوست ندارد و  حضور در میدان را تنها برای پیروزی می خواهد،درباره این بازیها می گوید:«ای کاش در زمان حضور در جام جهانی همه نگاه حرفه ای داشتند و با درک بالا از این رشته انتقاد می کردند.به قول معروف برای جهانی شدن باید همه چیز جهانی باشد.»

 

 از بازی مقابل اسپانیا شروع کنید.

این تیم قهرمان جهان بوده و پیکار مقابل آنها بسیار سخت بود ولی ما سعی کردیم   بازی خوبی انجام بدهیم.اسپانیایی ها میزبان بودند و زیر حلقه خیلی خوب کار کردند،طوری که سنترهایشان تنها 70 امتیاز آوردند.بازی پیرامونی شان هم خوب بود.به هر حال قدرت بالایی داشتند.به نظر من ایران مقابل آنها بد کار نکرد.

 برزیلی ها چطور؟

ما در تورنمنت اسلوونی با این تیم بازی کرده بودیم و می دانستیم تیم قدرتمندی هستند.آنها در تمام زمین به ما فشار می آوردند و خیلی سخت توپ را به یکدیگر می رساندیم .ما می خواستیم مقابل آنها کم گل بخوریم ولی در دفاع پیک اندرولها براحتی به ما گل زدند.

 اگر در این دوبازی در پست یک بازی نمی کردی به نظرت راحتتر نبودی؟

مسلما".چون من بازیکن آزاد هستم و وقتی در پست یک بازی کردم کارایی ام کم شد.اما وقتی گاردراس دوم نداشتیم از من خواسته شد که به تیم کمک کنم و من هم این کار را انجام دادم ولی ضربه هم خوردیم.بعد از آن بود که از سرمربی خواستم من را به پست خودم برگرداند.چون هم داشت آبرویم می رفت و هم بهتر می توانستم به تیم کمک کنم.

 با آن بازی خوب مقابل صربستان همه گمان کردند بازی را می برید ولی در کوارتر سوم یک دفعه اختلاف امتیاز بالا رفت چرا؟

سطح بسکتبال اروپا و آسیا خیلی با هم فرق می کند.در آسیا وقتی یک تیم دچار نوسان می شود در طول 40 دقیقه بازی دوباره می توانید نتیجه را جبران کنید چون سطح فنی تیمها بالا نیست.اما مقابل اروپایی ها آنقدر اختلاف سطح بالاست که با کوچکترین اشتباه جبران بسیار سخت می شود.ضمن اینکه داوران سوتهای زیادی به ضرر ما زدند چون اعتقادی به بسکتبال این قاره  ندارند.ما می توانستیم آنها را ببریم به شرطی که خیلی بهتر بازی می کردیم.

یعنی برد را پیش بینی می کردید!

برد در یک مسابقه به دو عامل بستگی دارد فنی و شرایط روحی .ابتدا از لحاظ فنی باید صربستان را بررسی کرد که آنها چند دوره است در جام جهانی حضور دارند،بازیکنانشان در چه لیگی بازی می کنند و جایگاهشان کجاست؟از لحاظ روحی هم اگر من شرایط خوبی نداشته باشم ولی تیم خوب باشد  و روحی تقویت شده باشد برد هم امکان پذیر است.تنها نگاه می کنند چه کسی گل می زند،چرا خوب دفاع نکردیم و یار کدام بازیکن چقدر گل زده،در کل درک از بسکتبال کم است که این مسئله به ما ضربه می زند.

 مقابل فرانسه هم 18 دقیقه آنها را از جام جهانی خارج کردید.

بله ،مقابل آنها خیلی خوب بازی کردیم و تمام توان را برای پیروزی مقابل شان گذاشتیم.اما تجربه ها در ثانیه ها به کمک آنها آمد و برنده شدند.به نظر من توانایی این را داشتیم ولی باید دید آنها با چه امکاناتی در طول سال تمرین می کنند،بازیهای تدارکاتی شان چیست و بازیکنانشان در چه سطحی هستند؟

 یعنی اگر تدارکات بهتری داشتیم امکان داشت به مرحله بعد صعود کنیم؟

اردوهای خوبی داشتیم.تورنمنتهای  خوبی هم رفتیم.اما ببینید تیمهای دیگر با چه قدرتهایی بازی دوستانه برگزار می کنند و ما چه بازی هایی؟به نظر من در تدارکاتی ها هم رقیب داریم.یعنی ترجیح می دهند با تیمهای دیگر قاره ها بازی کنند تا با ما.

پس برای جام جهانی بعد از حالا باید به فکر باشیم.

ما باید جهانی فکر کنیم و جهانی عمل کنیم.از خبرنگاران،منتقدان،امکانات نرم افزاری،مربیان ،باشگاهها  و ...همه حرفه ای و جهانی شوند.از احساسی بودن دور شویم چرا که در دنیا همه چیز علمی شده و تحلیلها هم جنبه علمی دارد.پس باید جهانی شد تا برد جهانی هم بدست آورد.اگرنه بازیکنان ما از لحاظ فردی می توانند حریفان را مغلوب کنند .

 از عملکرد خودت راضی هستی؟

بله،تمام سعی ام را کردم .

به عنوان کاپیتان از تیم چطور؟

از تیم راضی نیستم.چرا که بعضی ها هدفهای فردی داشتند نه تیمی .دو نفر دونفر شدند .در واقع هیزم در آتش بودند.البته این وظیفه من نیست ولی امیدوارم مشکل حل شود و همه برای هدف تیم بجنگند.

 از اینچه اون  و رقیبانتان بگویید؟

فیلیپین و کره جنوبی در جام جهانی تدارکات خوبی دیدند.به غیراز آنها هم چین با تمام قدرتش می آید.پس ما در بازیهای آسیایی کار سختی داریم ولی هدفمان طلای اینچه اون است.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 17 شهريور 1393 ] [ 21:13 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین بازی خود در جام جهانی بسکتبال امشب از ساعت 20 و 30 دقیقه به مصاف فرانسه رفت و در نهایت با حساب 81 بر 76 شکست خورد و با این نتیجه و قبول چهارمین شکست خود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به نقل از فارس، در پایان این مسابقه حامد حدادی با کسب 22 امتیاز، 15 ریباند، یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 20 بهترین بازیکن میدان بود.
صمد نیکخواه بهرامی هم با 23 امتیاز به عنوان پرامتیازترین بازیکن کشورمان بود


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ جمعه 14 شهريور 1393 ] [ 20:25 ] [ Masoud.F ]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجمین و آخرین بازی خود در جام جهانی 2014 پنجشنبه شب با نتیجه 76 بر 81 مغلوب تیم ملی فرانسه، قهرمان اروپا شد. شاگردان ممی بچیروویچ در آخرین دیدار خود در حالی که فقط روی کاغذ برای صعود به مرحله دوم، شانس داشتند، با عملکردی عالی بازی مقابل فرانسه را شروع کردند.

 

بازی شجاعانه بازیکنان ایران در کوارتر اول نتیجه عجیب و تحسین برانگیز 23 بر 13 به سود ایران را روی اسکوربورد ثبت کرد. بازیکنان فرانسه در کوارترهای دوم و سوم جبران کردند و 24 بر 10  و 26 بر 16 موفق به شکست ایران شدند.

حمایت تماشاگران اسپانیایی حاضر در سالن شهر گرانادا باعث شد تا بازیکنان ایران در کوارتر چهارم روحیه مضاعفی بگیرند و بتوانند این کوارتر را 27 بر 18 به سود خود تمام کنند. این بازی مهیج در نهایت با نتیجه 81 بر 76 به سود فرانسه به پایان رسید. ایران با این شکست از دور مسابقات جام جهانی حذف شد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ جمعه 14 شهريور 1393 ] [ 20:25 ] [ Masoud.F ]

سنتر تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: پیروزی مقابل صربستان در مشت‌مان بود، اما بدشانسی آوردیم و هنوز هم حسرت آن شکست را می‌خورم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال کشورمان در چهارمین بازی خود و پس از سه شکست در جام جهانی موفق شد عصر روز گذشته موفق شد مصر را 88 بر 73 از پیش رو بردارد.

در چهار بازی گذشته حامد حدادی یکی از موثرترین بازیکنان ایران بوده و در دو مسابقه مقابل صربستان و مصر بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

سنتر تیم ملی بسکتبال و ارزشمندترین بازیکن آسیا که این روزها مورد توجه تیم‌های اروپایی به خصوص رئال مادرید اسپانیا قرار گرفته است. وی در خصوص این رقابت‌ها با خبرگزاری فارس به گفت‌وگو نشست.

مشروح مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

* 4 بازی سخت را در جام جهانی پشت سر گذاشتید، چطور بود؟

به هرحال وقتی در جام جهانی وارد می‌شوید هیچ مسابقه راحتی نخواهید داشت. همه دیدند که اسپانیا و برزیل از قدرت‌های بسکتبال جهان هستند و هر نوع دفاعی می‌کردیم آنها روزنه‌ای برای امتیازآوری پیدا می‌کردند. واقعا زورمان به این دو تیم نمی‌رسید، اما مقابل صربستان و مصر بازی بهتری را به نمایش گذاشتیم.

* چند سال با مارک گسول در ممفیس آمریکا هم بازی بودید، قبل و بعد از بازی با اسپانیا با وی در ارتباط بودی؟

من همیشه با او در ارتباط هستم و با هم در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کنیم.

*وقتی برادران گسول همزمان در زمین بودند کارت مشکل‌تر می‌شد؟

آنها چندین سال است که در NBA بازی می‌کنند و هم تکنیک و هم تجربه‌شان بهتر و بیشتر از من است. دو بازیکن هم پست من وقتی در زمین باشند مسلما یکی از آنها آزادتر کار می‌کند. البته اوشین ساهاکیان هم تلاش زیادی برای کنترل آنها کرد.

*بازی با صربستان شانس پیروزی داشتیم، اما نیمه دوم شرایط تغییر کرد، دلیلش چه بود؟

خودم به شخصه تنها برای برد مقابل این تیم وارد میدان شدم و یک مقدار هم هیجان‌زده شده بودم. می‌توانستیم پیروز هم شویم، اما بدشانسی آوردیم. به نظرم داوری هم یک مقدار مشکل داشت. وقتی چهارمین خطا را از من گرفتند با احتیاط بازی کردم و دستم بسته شد؛ چون تنها یک شانس خطای دیگر داشتم و سعی کردم تا پایان بازی در زمین بمانم. تا آخر مسابقه جنگیدیم و فکر می‌کنم کم تجربگی هم در این شکست دخیل بود. واقعا برای این شکست حسرت خوردم، چون پیروزی در دست‌مان بود.

*بازی با مصر نخستین برد ایران را رقم زد، این مسابقه چطور بود؟

این بازی نسبت به سه مسابقه قبلی راحت‌تر بود. مصر هم از تیم‌های خوب قاره آفریقاست، اما ما بهتر از آنها بودیم و برنده هم شدیم. فکر می‌کنم این برد برای دیدار با فرانسه کمک زیادی به ما کند.

* فکر می‌کنید شانس صعود داشته باشیم، با توجه به اینکه آخرین بازی‌مان مقابل فرانسه است؟

کار بسیار سختی مقابل فرانسه داریم. آنها قهرمان اروپا شده‌اند و تیم خوبی دارند. برای صعود باید با بیش از 15 امتیاز اختلاف به برتری برسیم.

* رسانه‌های خبری از عملکرد خوبت تجلیل کردند و رئال مادرید هم برای جذب زیر نظرت دارد، نظرت چیست؟

من همیشه سعی کرده‌ام بهترین بازی‌ها را برای تیم ملی کشورم به نمایش بگذارم و کم کاری نکنم. در مورد خبر زیر نظر داشتنم توسط مسئولان رئال مادرید هم چیزهایی شنیده‌ام.

* اگر پیشنهادی از سوی رئالی‌ها شود، چه تصمیمی می‌گیری؟

فعلا تمرکزم روی جام جهانی است. بعد از این رقابت‌ها بهترین تصمیم را می‌گیرم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ پنج شنبه 13 شهريور 1393 ] [ 11:22 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدارش از جام جهانی برابر مصر به برتری رسید و نخستین برد آسیایی‌ها در اسپانیا را به نام خود ثبت کرد.به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدارش از جام جهانی 2014 به مصاف مصر نایب قهرمان آفریقا رفت تا نخستین بردش را با نتیجه 88 بر 73 جشن بگیرد.

 

ملی پوشان بسکتبال ایران در این مسابقه کوارتر نخست را 27 بر 15 به سود خود تمام کرد اما در کوارتر دوم 26 بر 21 تن به شکست داد. ملی‌پوشان ایران از نیمه دوم تیم برتر بودند و کوارترهای سوم و چهارم را با نتایج 16 بر 15 و 24 بر 17 به سود خود تمام کردند و در نهایت 88 بر 73 حریف خود را مغلوب کردند.

بچیروویچ در این دیدار مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به عنوان ترکیب اصلی وارد میدان کرد.

تیم ملی ایران در دیدار آخر خود در این مرحله فردا به مصاف فرانسه تیم هشتم رنکینگ جهانی می رود و تنها در صورت پیروزی مقابل این تیم راهی مرحله دوم خواهد شد. فرانسه در بازیهای قبلی به برزیل باخته اما مقابل مصر و صربستان به برتری رسیده است.

کوارتر نخست: 27 بر 15 ایران

بسکتبالیست های ایران بازی را با قدرت آغاز کردند و همان ابتدا فاصله امتیازی خوبی ایجاد کردند و در چهار دقیقه نخست بازی 10 بر صفر از حریف خود پیش افتادند. مصری ها در دفاع نمی توانستند برابر شوت های سه امتیازی صمد و آفاق و ریباندهای حامد حدادی کاری انجام دهند و در حمله نیز هیچ برنامه ای نداشتند تا اینکه بالاخره توانستند با یک نفوذ به زیر سبد نخستین امتیاز خود را کسب کنند.

با این حال ملی پوشان ایران حریف خود را تسلیم کرده بودند و امتیاز می گرفتند؛ آفاق شوت سه امتیازی می زد و حدادی نیز در زیر سبد تمام توپ ها را از آن خود می کرد. پاس های مهدی کامرانی نیز به خوبی برای بازیکنان موقعیت می ساخت و اوشین نیز در ریباند به خوبی هم تیمی هایش را حمایت می کرد.

ایران فاصله امتیازی را به 15 هم رساند و این اختلاف امتیازی باعث شد تا بچیروویچ بازیکنان کلیدی اش را از زمین خارج کند و به جوان تر ها فرصت بدهد که آرمان زنگنه در همان ابتدا امتیازی برای ایران کسب کرد و کار را 21 بر 9 کرد.

برتری ایران در کوارتر نخست تا انتها ادامه داشت و در نهایت تیم ملی این کوارتر را با نتیجه 27 بر 15 به سود خود تمام کرد.

کوارتر دوم: 26 بر 21 مصر

مصری‌ها با روی آوردن به پرتاب‌های پیرامونی این کوارتر را بهتر آغاز کردند و توانستند فاصله را کاهش دهند. ملی‌پوشان کمی تمرکز خود را در دفاع از دست داده بودند و همین فرصتی بود که مصر به امتیاز برسد. در ترکیب ایران نیز کار با حامد حدادی کمتر شده بود و ایران کم امتیاز پیش می‌رفت.

4 دقیقه به پایان کوارتر دوم باقی مانده بود که ایران 32 بر 26 از حریفش پیش بود. ایران در دفاع تمرکز نداشت و مصری‌ها به سادگی امتیاز کسب می کردند اما به یکباره ملی‌پوشان برابر حمله های مصر خوب کار کردند و با چند توپ ربایی و ضد حمله فاصله امتیازی را افزایش دادند؛ ایران اختلاف را به 10 رساند و 38 بر 28 پیش افتاد. مهدی کامرانی با توپ‌ربایی و سرعت بالایش سی و هشتمین امتیاز را برای ایران کسب کرد.

 

دفاع ایران هنوز برابر شوت‌های سه امتیازی مصر مشکل داشت و نمی‌توانست آنها را متوقف کند اما در حمله نیز به سادگی دفاع مصر را پشت سر می گذاشت و به امتیاز می رسید. در کوارتر دوم مصر 16 بر 11 از ایران پیش بود که شوت سه امتیازی صمد این اختلاف را به دو رساند.

در دو دقیقه نیمه نخست ایران پراشتباه کار کرد و فرصت‌های زیادی به حریف آفریقایی‌اش داد و بازیکنان آنها نیز با استفاده از این موقعیت‌ها اختلاف امتیازی را کاهش دادند. برتری در این کوارتر برای مصر بود و در نهایت آنها توانستند در کوارتر دوم 26 بر 21 به پیروزی برسند اما برنده نیمه اول ایران بود که توانست 48 بر 41 حریفش را مغلوب کند.

کوارتر سوم: 16 بر 15 ایران

 

نیمه دوم مسابقه با امتیاز اوشین ساهاکیان برای ایران آغاز شد که مصر خیلی سریع پاسخ این امتیاز را داد اما برتری در آغاز کوارتر سوم برای ایران بود که حامد حدادی با حرکت اسلم دانک پنجاه و دومین امتیاز را برای ایران کسب کرد. در شرایطی که بازیکنان ایران بازی زیر سبد را در دستور کار داشتند مصری‌ها سعی کردند با شوت‌های پیرامونی خود به امتیاز برسند که موفق بودند.

 

شوت های سه امتیازی مصر وارد سبد ایران می‌شد و ملی‌پوشان نیز از زیر سبد به امتیاز می‌رسیدند؛ چهار دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که ایران 56 بر 46 پیش افتاد. ایران سعی کرد در این دقایق فشار را بر بازیکنان مصر بیشتر کند و با دفاع یارگیری اجازه کار به مصری‌ها ندهد که همین سیستم باعث شد نماینده آفریقا نتواند در حمله‌هایش موفق باشد، شوت سه امتیازی صمد نیکخواه‌بهرامی هم امتیازهای ایران را به 59 رساند تا دوباره فاصله بیشتر از 10 امتیاز شود.

 

ایران در این مسابقه هم توپ‌های از دست رفته زیادی داشت و همین اشتباه‌ها فرصت ضد حمله به حریف می‌داد. همین اشتباه‌ها دوباره فاصله امتیازی را به عدد 7 کاهش داد. یک دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که شوت سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی دوباره وارد سبد مصر شد و فاصله را افزایش داد. 62 بر 52 ایران از حریفش پیش بود و این برتری در کوارتر سوم حفظ شد که در نهایت ایران توانست در پایان کوارتر سوم 16 بر 15 حریفش را مغلوب کند.

 

کوارتر چهارم: 24 بر 17 ایران

کوارتر پایانی در شرایطی آغاز شد که ایران 64 بر 56 از حریفش پیش بود و دو تیم رقابتی پایاپایی را به نمایش می‌گذاشتند. در یک طرف میدان مصر به امتیاز می رسید و در طرف دیگر ملی‌پوشان ایران بودند که توپ‌هایشان را وارد سبد می‌کردند.

در ادامه ایران در دفاع بهتر کار کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت. بازیکنان با هماهنگی بهتری برابر حریف خود کار می کردند. اقدام حامد حدادی در زیر سبد مصر مجموع امتیاز های تیم ملی را به 74 رساند و دوباره خود او توانست بازی را 76 بر 60 کند. چهار دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که شوت‌های سه امتیازی ایران یکی پس از دیگری وارد سبد مصر می‌شد. حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی به خوبی از موقعیت‌هایشان استفاده می کردند و با پرتاب‌های بی نقص فاصله امتیازی را افزایش می‌دادند.

ایران 82 بر 66 از حریفش پیش بود و این برتری در دقایق پایانی کوارتر چهارم نیز ادامه دار شد. در نهایت ایران توانست با برتری 24 بر 17 در کوارتر چهارم نایب قهرمان آفریقا را 88 بر 73 مغلوب کند و نخستین بردش در جام جهانی را جشن بگیرد. ایران نخستین تیم آُسیایی در جام جهانی نام گرفت که به پیروزی رسید.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ پنج شنبه 13 شهريور 1393 ] [ 11:22 ] [ Masoud.F ]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در ادامه رقابت های بسکتبال جام جهانی در اسپانیا ، تیم رئال مادرید خواهان دو بازیکن است اول اسکولا  که  در حال حاضر در عضویت تیم "ایندیانا پیسرز" است و یک سال از مدت زمان قراردادش با این تیم باقی مانده است. به نظر می‎رسد مبلغ پیشنهادی رئالی‎ها برای این ملی پوش آرژانتینی 4/8 میلیون دلار خواهد بود.

 


اگر اسکولا راهی رئال نشود  این باشگاه به دنبال بازیکن ایرانی پیشبن ممفیس گریزلیز خواهد آمد. حامد حدادی در سه بازی گذشته ایران در رقابت های جام جهانی به طور میانگین 16/3 امتیاز کسب کرده و 9 ریباند داشته است.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ پنج شنبه 13 شهريور 1393 ] [ 11:21 ] [ Masoud.F ]

-گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران امروز جراحی می کند.به گزارش ایسنا، آرن داوودی ملی پوش بسکتبال ایران که به دلیل مصدومیت جام جهانی اسپانیا را از دست داد امروز زانوی خود را جراحی می کند. آرن که پس از به پایان رسیدن لیگ برتر در اردوهای ملی حاضر شد به دلیل درد زانو نتوانست در رقابت های بین المللی و اردوهای تدارکاتی حاضر شود و پزشک او نیز تشخیص داد که باید زانوی او عمل شود.

 

 Erfan Khoshkhoo (31 of 35).jpg

با این شرایط گارد راس تیم ملی ایران صبح امروز زانوی خود را به تیغ جراحان می سپارد و پس از سه هفته تمرین های سبکش را آغاز می کند. او با این شرایط هم اکنون با پیشنهاد رسمی تیم دانشگاه آزاد تهران نیز مواجه است و پس از بهبودی کامل تیمش در فصل آینده را انتخاب خواهد کرد.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ پنج شنبه 13 شهريور 1393 ] [ 11:19 ] [ Masoud.F ]

ایسنا: تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدارش از جام جهانی برابر صربستان با نتیجه ۸۳ – ۷۰ تن به شکست داد که در این مسابقه حامد حدادی با کسب ۲۹ امتیاز و تاثیرگذاری ۳۰ بهترین بازیکن میدان بود.

نمانژا جلیکا با کسب ۱۸ امتیاز و تاثیرگذازی ۲۱ بهترین بازیکن صربستان بود.

آمار بازیکنان ایران در این مسابقه به شرح زیر است:

روزبه ارغوان: یک دقیقه و ۱۶ ثانیه

بهنام یخچالی: ۱۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه، ۳ امتیاز، ۲ ریباند، یک پاس منجر به گل، یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری ۲

مهدی کامرانی: ۳۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه، ۲ امتیاز، ۲ ریباند، یک توپ‌ربایی

ارسلان کاظمی: ۲۰ دقیقه و ۵۳ ثانیه، ۶ امتیاز، ۴ ریباند، یک پاس منجر به گل، یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری ۹

حامد آفاق: ۲۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه، ۶ امتیاز، ۲ ریباند، یک پاس منجر به گل و تاثیرگذاری ۳

اوشین ساهاکیان: ۲۶ دقیقه و ۱۳ ثانیه، ۲ امتیاز، ۲ ریباند، یک پاس منجر به گل، ۲ توپ‌ربایی و تاثیرگذاری ۵

اصغر کاردوست: ۱۶ ثانیه

محمد جمشیدی: ۱۱ دقیقه و ۲۳ ثانیه، ۲ امتیاز، یک ریباند، یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری یک

صمد نیکخواه بهرامی: ۳۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه، ۲۰ امتیاز، ۷ پاس منجر به گل، یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری ۱۷

حامد حدادی: ۲۹ دقیقه و ۴۲ ثانیه، ۲۹ امتیاز، ۵ ریباند، ۴ توپ‌ربایی، یک بلاک‌شات و تاثیرگذاری ۳۰


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 11 شهريور 1393 ] [ 13:59 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال به مصاف تیم ملی صربستان رفت و با نتیجه 83 بر 70 شکست خورد.

پیش از شروع جام جهانی بسکتبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران برای صعود به مرحله دوم مسابقات، 2 پیروزی مقابل مصر و صربستان را برای خود متصور بودند اما با شروع جام جهانی جریان متفاوتی برای شاگردان بچیروویچ رقم خورد. بازیکنان ایران جام هفدهم را با 2 شکست قابل پیش‌بینی مقابل اسپانیا و برزیل شروع کردند. سرمربی اسلوونیایی تیم ملی ایران برای شروع بازی سوم حدادی، ساهاکیان، نیکخواه،‌ آفاق و کامرانی را به زمین فرستاد تا مقابل شاگردان ساشا جورجویچ قرار بگیرند.

بازیکنان ایران در این بازی خیلی بهتر و البته امیدوارتر از 2 بازی قبلی به میدان رفتند. آنها کوارتر اول را 21 بر 18 به حریف صاحب سبک خود واگذار کردند و در کوارتر دوم نیز با نتیجه نزدیک 21 بر 20 مغلوب شدند تا با حساب 42 بر 38 در نیمه اول نزد مربیان خود بروند. در شروع کوارتر سوم، تیم ایران در 7 دقیقه ابتدایی نتوانست حتی یک امتیاز کسب کند و صرب‌ها یک رالی یک طرفه 16 بر صفر را تجربه کردند.

این کواتر با نتیجه 25 بر 13 به سود حریف اروپایی به پایان رسید. کوارتر چهارم را بازیکنان ایران، شجاعانه‌تر شروع کردند و با وجودی که ترس از 5 خطایی شدن در آنها وجود داشت بازی به مراتب بهتری انجام دادند. این کوارتر با نتیجه 19 بر 16 به سود ایران تمام شد تا در مجموع صرب‌ها  83 بر 70 برنده شده باشند.

تیم ملی ایران فردا سه‌شنبه استراحت می‌کند و از ساعت 18 روز چهارشنبه به مصاف فرانسه، قهرنان سال 2013 اروپا می‌رود.

 

 


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 11 شهريور 1393 ] [ 13:58 ] [ Masoud.F ]

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران که برای برگزاری جام جهانی بسکتبال در کشور اسپانیا به سر می برد امشب در سومین دیدار خود برابر صربستان به میدان می‌روند که روزنامه‌ "AS" اسپانیا روز گذشته نوشت: بازیکنان ایران در اقدامی عجیب با یک برچسب سیاه خالکوبی‌های خود را در جام جهانی پوشانده‌اند تا دوربین های تلویزیونی نتوانند آنها را نشان دهند. البته خیلی ها فکر می‌کردند این برچسب‌ها به خاطر مصدومیت روی دست‌های بازیکنان زده شده است.

اوشین ساهاکیان و حامد حدادی دو بازیکنی هستند که با انجام این کار مورد توجه دوربینها و رسانه های اسپانیا قرار گرفتند.

 

 


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ سه شنبه 11 شهريور 1393 ] [ 13:58 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال نیز شکست را پذیرا شد.به گزارش ایلنا، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال از ساعت 20:30 به مصاف برزیل رفت که شاگردان بچیروویچ در این دیدار 79 بر 50 بازی را واگذار کردند تا در دومین دیدار نیز شکست حاصل کار ملی پوشان ما باشد.

ملی پوشان بسکتبال کشورمان اگرچه در کوارتر نخست 18 بر 17 به پیروزی رسیدند ولی این برتری دوام چندانی نداشت چراکه در کوارتر دوم برزیلی ها موفق شدند 23 بر 6 برتری را به اردوگاه خود بیاورند.

در کوارتر باز هم برتری از آن برزیلی ها بود چراکه موفق شدند 21 بر 12 این کوارتر را نیز به سود خود رقم بزنند و در نهایت در کوارتر چهارم باز هم برتری از آن برزیلی ها بود و بازی در این کوارتر نیز 18 بر 14 به سود زردپوشان به پایان رسید تا در نهایت بازی با نتیجه 79 بر 50 به سود برزیل به پایان رسید.

ملی پوشان کشورمان فردا از ساعت 18 در سومین دیدار خود در جام جهانی به مصاف صربستان خواهد رفت.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در نخستین دیدار خود نیز با نتیجه 90بر60 مقابل اسپانیا میزبان رقابت ها تن به شکست داد.

برنامه ادامه رقابت های ملی پوشان کشورمان در جام جهانی به این شرح است:

چهارشنبه93.6.12 ایران مصر ساعت18:00

پنجشنبه 93.6.13 ایران فرانسه ساعت 20:30


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 10 شهريور 1393 ] [ 14:16 ] [ Masoud.F ]

محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان ایران برابر برزیل بودند.

 

1409435070500_120215.jpg

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از جام جهانی بسکتبال برابر برزیل با نتیجه 79 بر 50 تن به شکست داد. در این مسابقه محمد جمشیدی با 13 امتیاز و ارسلان کاظمی با تاثیرگذاری 9 امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان ایران بودند.

در ترکیب برزیل نیز الکس گارسیا با کسب 12 امتیاز و تاثیرگذاری 16 بهترین بازیکن میدان بود.

 

آمار کامل بازیکنان ایران به شرح زیر است:

روزبه ارغوان: 5 دقیقه و 21 ثانیه، 4 امتیاز، 1 پاس منجربه گل، 1 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 4

بهنام یخچالی: 23 دقیقه و 17 ثانیه، 6 امتیاز، 3 ریباند، 1 پاس منجربه گل، 1 توپ ربایی و تاثیرگذاری 8

مهدی کامرانی: 25 دقیقه، 11 امتیاز، 1 ریباند، 3 توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 5

ارسلان کاظمی: 21 دقیقه، 2 امتیاز، 3 ریباند، 1 پاس منجربه گل، 4 توپ‌ربایی، 1 بلاک شات و تاثیرگذاری 9

آرمان زنگنه: 1 دقیقه و 53 ثانیه

حامد آفاق: 16 دقیقه و 22 ثانیه، 4 امتیاز، 3 ریباند، 2 پاس منجربه گل و تاثیرگذاری 5

اوشین ساهاکیان: 24 دقیقه و 28 ثانیه، 2 امتیاز، 3 ریباند، تاثیرگذاری 4

اصغر کاردوست 7 دقیقه و 57 ثانیه، یک ریباند

محمد جمشیدی: 30 دقیقه و 49 ثانیه،‌13 امتیاز، 2 ریباند، 2 پاس منجربه گل و تاثیرگذاری 4

صمد نیکخواه بهرامی: 22 دقیقه و 38 ثانیه،‌ 4 امتیاز، 1 پاس منجربه گل و 2 توپ‌ربایی

حامد حدادی: 21 دقیقه و 10 ثانیه، 4 امتیاز، 7 ریباند، 1 پاس منجربه گل، یک بلاک شات و تاثیرگذاری 2

 


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ دو شنبه 10 شهريور 1393 ] [ 14:15 ] [ Masoud.F ]
[ شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 13:43 ] [ Masoud.F ]
  • Headshot of Rouzbeh ARGHAVAN
    #4
    Rouzbeh
    ARGHAVAN
    Center
  • Headshot of Sajjad MASHAYEKHI
    #5
    Sajjad
    MASHAYEKHI
    Point Guard
  • Headshot of Behnam YAKHCHALI
    #6
    Behnam
    YAKHCHALI
    Shooting Guard
  • Headshot of Mahdi KAMRANI
    #7
    Mahdi
    KAMRANI
    Point Guard
  • Headshot of Arsalan KAZEMI
    #8
    Arsalan
    KAZEMI
    Forward
  • Headshot of Arman ZANGENEH
    #9
    Arman
    ZANGENEH
    Forward
  • Headshot of Hamed AFAGH
    #10
    Hamed
    AFAGH
    Shooting Guard
  • Headshot of Oshin SAHAKIAN
    #11
    Oshin
    SAHAKIAN
    Power Forward
  • Headshot of Asghar KARDOUST
    #12
    Asghar
    KARDOUST
    Center
  • Headshot of Mohammad JAMSHIDI
    #13
    Mohammad
    JAMSHIDI
    Small Forward
  • Headshot of Samad  NIKKHAH BAHRAMI
    #14
    Samad
    NIKKHAH BAHRAMI
    Small Forward
  • Headshot of Hamed HADDADI
    #15
    Hamed
    HADDADI
    Center
Coaches & Staff
  • Profile photo of Mehmed Becirovic
    Mehmed
    Becirovic
    Coach
  • Profile photo of Safa Ali Kamalian
    Safa Ali
    Kamalian
    Assistant
  • Profile photo of Mehran Shahintab
    Mehran
    Shahintab
    Assistant
    Adaptive image alt
     

برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 13:42 ] [ Masoud.F ]

محسن صادق‌زاده در آستانه شروع جام جهانی بسکتبال 2014 اسپانیا به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: خوشبختانه تمام جامعه بسکتبال تعریف واحدی از تیم ملی بسکتبال دارند. موقعیت تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر فراتر از آسیاست و تلاش کادر فنی و بازیکنان در جام جهانی باید برای صعود از گروه باشد. البته هدف نهایی فدراسیون، قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون است ولی در عین حال باید تلاش کنیم از گروه خود بالا برویم. بازیکنان هم نشان داده‌اند که به دنبال اثبات توانایی‌های خود هستند.

محسن صادق زاده

صادق‌زاده ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی نیز در این بین تعریف خاص خودش را دارد که هماهنگی و پی بردن به نقاط ضعف و قوت تیم از اهداف آن است.

سرمربی فصل گذشته تیم فولاد ماهان سپاهان گفت: سطح انتظارات از تیم ملی بسکتبال باید تعریف شود. هدف تیم ملی در اسپانیا ارائه بازی‌های خوب است. ضمن اینکه پیروزی مقابل مصر و صربستان دور از دسترس نیست. بنابرین می‌توانیم نسبت به صعود به مرحله بعدی امیدوار باشیم.

صادق‌زاده در پایان گفت: متاسفانه اولین بازی ما مقابل اسپانیا است که علاوه بر میزبانی،‌ امید اول قهرمانی نیز به حساب می‌آید. من آرزو می‌کنم که بازیکنان ایران مقابل این تیم قدرتمند بازی قابل تحسینی انجام دهند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 13:41 ] [ Masoud.F ]

پس از حضور ˈ فلیپه ششمˈ پادشاه کنونی در آخرین بازی دوستانه تیم ملی بسکتبال اسپانیا برای حضور در رقابتهای جهانی که دوشنبه گذشته در شهر مادرید برگزار شد و در آن، اسپانیا با نتیجه 86 - 53 آرژانتین را برد، حضور خوان کارلوس در نخستین دیدار این رقابتها تایید دیگری بر حمایت خانواده سلطنتی از تیم ملی بسکتبال کشورشان است.

 

 
این دومین حضور رسمی و علنی خوان کارلوس 76 ساله در مجامع عمومی پس از کناره گیری از سلطنت در 29 خرداد گذشته به شمار می رود.

برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ شنبه 8 شهريور 1393 ] [ 13:40 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 416
بازدید کل : 178453
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar