به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کشور اسپانیا به طور رسمی درخواست میزبانی جام جهانی بسکتبال زنان در سال 2018 را به فدراسیون جهانی (فیبا) ارائه داد.

اسپانیا که امسال با وجود میزبانی جام جهانی آقایان موفق به قهرمانی و حتی رسیدن به فینال مسابقات نشد با این درخواست شانس خود را برای قهرمانی در جام جهانی زنان با استفاده از امتیاز میزبانی امتحان می کند.

مسابقات جام جهانی بسکتبال زنان تا پیش از این با عنوان قهرمانی جهان برگزار می شد اما از سال 2018 به جام جهانی تغییر نام می دهد. رقابت های بخش مردان هم امسال با عنوان جام جهانی برگزار شد.

در حال حاضر بیش از 144 هزار بسکتبالیست زن در اسپانیا فعالیت می کنند.


برچسب‌ها: اروپا ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:36 ] [ Masoud.F ]

در دیدار رده‌بندی تورنمنت بین‌المللی بسکتبال کویت، تیم پتروشیمی بندر امام که به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود مقابل التضامن لبنان نتیجه را واگذار کرد و در جایگاه چهارم ایستاد.

به نقل از فارس، شاگردان مهران حاتمی در این مسابقه 80 بر 66 شکست خوردند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، آسیا,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درک نوویستکی، ستاره آلمانی تیم بسکتبال دالاس مِوِریکس در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با تخفیف باور نکردنی و بزرگی که به دالاس داد، کمک کرد تا این تیم یک فوروارد قدرتی به ترکیب خود اضافه کند.

نوویتسکی مدتی قبل قراردادی 3 ساله به ارزش 25 میلیون دلار با این تیم امضا کرد. ارزش این قرارداد سالانه 12 میلیون دلار کمتر از قرارداد قبلی اوست. او پیش از این قرار بود برای 4 سال بازی با پیراهن شماره 41 دالاس 80 میلیون دلار دریافت کند.

حالا دالاس می‌تواند با تخفیف هنگفت و به نوعی فداکارانه غول آلمانی خود، چاندلر پارسونز را با قراردادی 3 ساله به ارزش 45 میلوین دلار به خدمت بگیرد.

فوروارد آلمانی دالاس در این مورد به شوخی گفت: من به پارسونز گفته‌ام تا وقتی در دالاس بازی می‌کند، هزینه شام من با اوست چون با پول من به این تیم آمده است.

پارسونز هم گفت: نوویتسکی یک هم‌تیمی واقعی است. من خیلی دوست داشتم به دالاس بیایم و در کنار او بازی کنم و حالا از این بابت خیلی خوشحالم. این تخفیف و فداکاری او نشان می‌دهد که چقدر دوست دارد تیمش برنده باشد. او حاضر شد میلیون‌ها دلار کمتر بگیرد تا بازیکنی مثل من به ترکیب دالاس اضافه شود و به او در راه کسب قهرمانی کمک کند.

به هر حال تازمانی که دالاس قهرمان شود، پارسونز باید هرینه شام نوویتسکی را حساب کند!


برچسب‌ها: NBA ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]

انجمن بسکتبال با ویلچیرایران-هفته سوم دور مقدماتی لیگ دسته یک بسکتبال با ویلچر باشگاههای کشور در روزهای 8 و 9 آبانماه در دو شهر شیراز و تبریز برگزار گردید و نتایج ذیل بدست آمد

 

در گروه الف به میزبانی هیات جانبازان فارس مسابقات به شرح ذیل برگزار شد

  پنجشنبه 8/8/93:

ساعت۹:هیات اصفهان 38_ جانبازان فارس 85

ساعت۱۹:آلومینیوم المهدی هرمزگان 66 _ هیات اصفهان 60

جمعه 9/8/93:

ساعت۹:جانبازان فارس 56_ آلومینیوم المهدی هرمزگان 43

که پس از این دور از مسابقات تیم جانبازان فارس و تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان و هیات اصفهان مقامهای اول تا سوم این گروه را کسب کردند

در گروه ب به میزبانی شهرداری تبریز مسابقات به شرح ذیل برگزار شد

پنجشنبه 8/8/93:

ساعت۹:فیروز قزوین 73_ شهرداری بوکان 59

ساعت۱۱:هیات گیلان 0_ شهرداری تبریز 20

ساعت۱۷:هیات گیلان 0_ فیروز قزوین 20

ساعت 19:شهرداری بوکان ۴1_ شهرداری تبریز 74

جمعه9/8/93:

ساعت۹:هیات گیلان 0_ شهرداری بوکان 20

ساعت۱۱:شهرداری تبریز 45_ فیروز قزوین 49

که پس از این دور از مسابقات تیم های فیروز قزوین و شهرداری تبریز و شهرداری بوکان و هیات گیلان مقامهای اول تا چهارم این سری از مسابقات را کسب کردند

مرحله بعدی مسابقات در تاریخ 22 و 23 آبانماه به میزبانی فیروز قزوین برگزار خواهد شد


برچسب‌ها: جانبازان ومعلولین ,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:34 ] [ Masoud.F ]

عروسک خرس تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز قبل از دیدار تیمش با مینه سوتا تیمبرولوز حرکت جالبی انجام داد که تصویر آن را مشاهده می کنید. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ عروسک نماد تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز پیش از بازی تیمش مقابل مینه سوتا یک کودک را که لباس توله خرس پوشیده بود از پدر و مادر وی گرفت و به میان زمین آورد. 

خرس گریزلیز به تقلید از کارتن شیرشاه (Lion King) این کودک را به سمت بالا گرفت و با تشویق تماشاگران حاضر در سالن مواجه شد. 


برچسب‌ها: NBA,
[ چهار شنبه 14 آبان 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

سايت فرهيختگان بسکتبال – کاپيتان محمد صمد نيکخواه بهرامي بعد از پيوستن به تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام درباره ليگ برتر بسکتبال صحبت کرد. او که با شفقنا ورزشي حرف زده است نکاتي پيرامون برگزاري ليگ برتر بسکتبال گفت که قابل تامل است.

کاپيتان صمد:قوانين ليگ برتر بسکتبال دست و پا گير است

کاپتيان درباره ليگ ملي و ليگ حرفه اي گفت : من تجربه نكرده ام و نمي توانم نظر خاصي بدهم اما اينكه دو تا ليگ پشت سر هم داشته باشيم جالب نيست. به اعتقاد من بهتر بود كه ليگ ملي را در 6 ماه اول سال كه تقريبا باشگاه ها تعطيل هستند برگزار شود. واقعيت اين است كه در بسكتبال ما 6 ماه اول سال تنها درگير تيم ملي هستيم كه اين مختص نهايت به 20 بازيكن است و بقيه بازيكنان و مربيان در حال استراحت كردن هستند پس چه بهتر كه ليگ ملي را در آن مقطع برگزار كنيم كه هم بقيه بازيكنان بتوانند خودي نشان دهند و هم تيم ها و مربيان درگير رقابت باشند. بجاي اينكه در خانه بنشينند. اكثر كشورهاي دنيا اينچنين مي كنند و ليگ تابستاني هم برگزار مي كنند. مي توان در طول سال چند ليگ را برگزار كرد و بين ليگ ها فاصله يك ماه استراحت گذاشت اينطوري به نفع همه خواهد بود. هم بازيكنان تيم ملي فعال هستند همه بقيه بازيكنان و باشگاه ها و در نتيجه بسكتبال نفع خواهد برد هر چه پوياتر باشيم بسكتبال زنده تر خواهد شد. البته شايد مسئولان هم با اين تفكر چنين تصميمي گرفته اند و مي خواهند در سال هاي بعد چنين برنامه اي را پياده كنند كه اگر اينطور شود خلايي كه الان احساس مي كنيم پر خواهد شد.

صمد نيکخواه بهرامي از بازيکناني است که در بسکتبال ايران در کنار بازيکنن خارجي به تجربيات سودمندي رسيده است. او درباره اين بازيکنان گفت: درباره بازيكن خارجي خودم به شخصه فكر مي كنم “هرچه خارجي بيشتر، ليگ با كيفيت تر” خواهد بود. در واقع به نفع بازيكن ايراني خواهد بود. من به شخصه آدم رقابت طلبي هستم و براي همين هميشه دوست دارم با بازيكنان بهتر از خودم روبرو شوم، تيمي كه با آن رقابت مي كنم قوي باشد چون در چنين شرايطي است كه پيشرفت خواهيم كرد. اينكه بخواهيم لول ليگ را پائين بياوريم كه بتوانيم رقابت كنيم تفكر غلطي است. برخي قوانين در طي اين سالها باعث ضعيف تر شدن بازيكنان ما شده است.

کاپيتان تيم ملي بسکتبال درباره دست و پاگير بودن قوانين ليگ بسکتبال اعتقاد دارد: همين نوع استفاده از بازيكن خارجي و يا سهميه بندي بازيكنان ملي پوش. اين قوانين دست و پاگير، باعث ضعيف تر شدن ما شده است. وقتي سهميه ها آزاد باشد و خارجي ها هم بيايند نقاط ضعف را مي توان برطرف كرد و شرايط براي رقابت بهتر خواهد شد. من عاشق بسكتبالم و از بازي كردن لذت مي برم . به هيچ عنوان هم اهل ترسيدن نيستم و همه را به مبارزه مي طلبم. كساني مي گويند خارجي نباشد كه ترس از رقابت دارند. من كه اساسا با سهميه بندي بازيكنان ملي مخالفم و مخالفتم را به شخص آقاي مشحون هم گفتم. به اعتقاد من سهميه بندي نبايد وجود داشته باشد. نبايد تيم ها را محدود كرد اما مثلا مي توان گفت در هر بازي تنها از 3 بازيكن ملي مي توان استفاده كرد. الان ما در هفته 2 بازي بايد برگزار كنيم اين گونه بازيكنان هم مي توانند استراحت كنند. 7، 8 ماه فشرده مسابقه دادند واقعا سخت است و دشوار.

نيکخواه بهرامي براي بهتر شدن اوضاع گفت: به نظرم بهترين تصميم كه در طي اين سال ها براي بازيكن خارجي گرفته ايم اين بود كه اجازه توافق با 3 بازيكن خارجي را داشتيم و تنها از 2 بازيكن در زمين بهره مي برديم. آن زمان اين قانون بسيار جواب داد و خوب هم بود. بازيكنان خارجي سطح كيفي رقابت ها و همين طور بازيكنان را بالا مي برند و ما بايد از اين پتانسيل استفاده كنيم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:11 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال-مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان آخرین مرحله خود را در اصفهان سپری نمود و با قهرمانی تیم جوانان استان هرمزگان به پایان رسید.

http://www.iranbasketball.org/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvXy8xMzkyL2tlc2h2YXJpL2hvcl8zLlBORyZhbXA7dz0mYW1wO2g9JmFtcDtxPTEwMCZhbXA7emM9MCZhbXA7Zmx0cltdPXdtaXx3YXRlcm1hcmsvdy5wbmd8Qkx8NzU=

تیم های هرمزگان،زنجان،تهران و اصفهان با غلبه بر حریفان خود در مرحله مقدماتی به عنوان تیم های اول گروه خود درمناطق هشت گانه راهی دور نهایی شدند.مرحله نهایی مسابقات به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

در مرحله نیمه نهایی تیم های منتخب استان هرمزگان و زنجان مقابل هم به میدان رفتند که در نهایت نیز سهم پیروزی از آن جوانان خطه جنوب کشور شد.در دیگر بازی این مرحله نیز  تهران و اصفهان با هم روبه رو شدند، بازی نزدیک و پایاپای این دو تیم در نهایت با برتری تیم میزبان خاتمه پیدا کرد.

نتایج مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان:

هرمزگان   73    زنجان 52

تهران 70          اصفهان 73

با برتری تیم های هرمزگان و اصفهان در مرحله نیمه نهایی این دوتیم برگزار کننده بازی فینال بودند .دیدار نهایی با هیجان و حساسیت خاصی دنبال شد و هر دو تیم با حداکثر توان خود برای کسب مقام نخست این دوره از مسابقات مقابل هم صف آرایی کردند اما در نهایت این بازیکنان تیم هرمزگان بودند که موفق شدند با اختلاف 4 امتیاز روی سکوی اول مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان قرار گیرند و بازیکنان اصفهان نیز با وجود ارائه یک بازی زیبا و نزدیک به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

در بازی رده بندی تیم های تهران و زنجان حریف هم بودند  این بازی نیز با اختلاف بسیار کمی در جریان بود که در انتها با برتری 5 امتیازی تهرانی ها به پایان  رسید و با این نتیجه مقام سوم نیز به تیم تهران رسید و تیم زنجان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

نتیجه بازی فینال:

هرمزگان 67   اصفهان  63

 

نتیجه بازی رده بندی:

 تهران  63     زنجان  58

 

در پایان مسابقات قهرمان کشوری رده جوانان تیم های هرمزگان،اصفهان،تهران و زنجان به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب نمودند.


برچسب‌ها: اخبارفدراسیون,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:11 ] [ Masoud.F ]

سايت فرهيختگان بسکتبال –…به خاطر اينكه هنوز از بسکتبال معرفی و پرزنت درستی نشده است. به نظرم همین ریش سفیدان بسکتبال که اتفاقا به قول خودشان دلسوزان بسکتبال هستند باید در این راه پیش قدم شوند. بروند و با اسپانسرها صحبت کنند و راه را برای آمدن آنها باز کنند. متاسفانه در بسکتبال همه نشسته اند و فقط منتظر هستند ببینند که فدراسیون چه می کند، کسی کمکی به فدراسیون نمی کند. يك دست صدا ندارد،  این درست نیست که بنشینیم و منتظر باشیم تا فدراسیون لقمه آماده به ما بدهد، همه باید تلاش کنند. همکاری باید وجود داشته باشد. بحث انرژی اینجا خیلی مهم است و مطمئنا انرژی تو تکی و من تکی جواب نمی دهد، باید این انرژی ها را با هم همراه کنیم، آن موقع است که نتیجه و فایده آن را خواهیم دید. در بسکتبال همدلی لازم وجود ندارد و باید این همدلی ایجاد شود تا کارها پیش رود. هر کسی نباید ساز خود را بزند. باید سازها را با هم کوک کرد و نواخت. بسکتبال آنقدر پتانسیل دارد که از تمام نیروهای موجود بهره ببرد. ما بسکتبالی ها متاسفانه تنبل شده ایم و همه نشسته ایم ببینیم دیگری چه می کند که نتیجه همین می شود که شاهد آن هستیم…

سايت فرهيختگان بسکتبال – اين عين صحبت هاي محمد صمد نيکخواه بهرامي کاپيتان تيم ملي بسکتبال با سعيده فتحي  همکار مطبوعاتي ام است. او درست مي گويد. همه نشسته اند تا آن اتفاق بزرگ شکل بگيرد . اما آن اتفاق چيست ؟ کسي مي داند؟ مي خواهم در ادامه حرف هاي کاپيتان نکاتي را به آن اضافه کنم.

چندي پيش با يکي از دوستان آگاه به مسائل علوم اجتماعي حرف مي زدم.او بسکتبال و اتفاقات و حواشي آن را کاملا مي شناسد.او مي خواست مرا مجاب کند در بسکتبال مصداق مثل از کوزه برون همان تراود که در اوست عينيت دارد اما من زير بار نرفتم. دليل دوست من هم اين بود ؛ فدراسيون بسکتبال درون جامعه بسکتبال است و منفک و جدا از آن نيست بنابراين آنچه امروز از فدراسيون با مديريت آن بيرون مي آيد نتيجه کارهايي است که جامعه بسکتبال سبب رشد آن شده است و سال ها با جريان خاموش خود بسکتبال را به اينجا رسانده است. بنابراين ابتدا بايد از جامعه بسکتبال آغاز کرد. اين جامعه بسکتبال است که بايد بخواهد چه مديري داشته باشد و بسکتبال در ايران چگونه اداره شود.

وقتي خوب به حرف هاي او فکر مي کنم و حرف هاي صمد را کنار حرف هايش مي گذارم به اين نتيجه مي رسم ما با يک جريان خاموش در بسکتبال روبه رو هستيم و همين جريان خاموش ممکن است به آينده اين ورزش بيشتر از آنچه در شرايط کنوني است ضربه بزند. من از سياووش کسرايي شاعر زندگي وام مي گيرم و مي گويم آتش بسکتبال را بايد برافروخت تا رقص شعله اش از هر سو نمايان شود.بسکتبال مرده است و خاموشي گناه جامعه بسکتبال است.شايد امروز حرف دوستم را که گفت از کوزه برون همان تراود … را قبول نکنم چون اعتقاد دارم ؛ مهر درخشنده چو پنهان شود / شب پره بازيچه ميدان شود ؛ بر اين اساس پرده تيرگي را بايد کنار زد با اصل صداقت در گفتار و نقد درست آنچه بر بسکتبال طي اين سال ها گذشت، بايد نقشه راه بسکتبال را ترسيم کرد.حرف هاي کاپيتان اميد به آينده روشن بسکتبال با کمک همه اهالي جامعه بسکتبال است تا خداي نکرده در روزهاي آينده وصله …از کوزه بردون همان تراود که در اوست … به افراد فرهيخته اين جامعه بزرگ نچسبد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تحلیلی ,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

مصطفي هاشمی سرمربي تيم بسکتبال مهرام درباره دوره مربی‌گری که در تهران برگزار شد به ايسنا گفت: نمی‌دانم چه بگویم که به برخی برنخورد یا نگویند من خودشیفته هستم. نظرم این است اگر می‌خواستیم کلینکیک برای مربی‌های لیگ برتر بگذاریم؛ مربیانی که باعث افتخار ورزش و بسکتبال هستند باید در سطح دانش آن‌ها این کار را انجام دهیم. آیا برای مربی لیگ برتری کلاس اصول پایه می‌گذارند؟

هاشمي:براي مربيان ليگ برتر کلاس پايه نمي گذارند

مربیان ما جزو بهترین‌های آسیا و بالاتر از آسیا هستند. باید شان آن‌ها حفظ شود. اگر هدف ارتقا است باید دانش جدیدی به آن‌ها آموزش داده شود. اگر من بودم به جای این دوره پنج مسابقه جام جهانی را پخش می‌کردم و از مربیان می‌خواستم درباره آن‌ها بحث کنند. از دفاع و حمله تیمها بگویند. به هر حال با احترام به این مربی که نامش را نمی‌دانم نظرم را می‌گویم چون دلم برای بسکتبال می‌سوزد. فرزند بسکتبال ایران هستم و از دلسوزی می‌گویم.


برچسب‌ها: مربیان,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:10 ] [ Masoud.F ]

قزوین-ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین گفت: تعویق در آغاز مسابقات لیگ برتر به لحاظ انگیزشی و روانی به تیم ما ضربه زد.

 

'محمدرضا اسلامی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازیکنان ما آماده مصاف با دانشگاه آزاد بودند اما با تعویق آغاز رقابت ها حالا باید تا 19 آبان منتظر بمانند.

وی گفت: با تعویق آغاز مسابقات لیگ برتر برای حفظ آمادگی روحی و جسمی بازیکنان خود به احتمال زیاد یک اردوی چند روزه را در هرمزگان برپا خواهیم کرد.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با بیان اینکه تیمش تمرینات خود را از اردیبهشت ماه امسال آغاز کرده است، گفت: تمرینات منظم و مناسبی را طی ماه های گذشته انجام داده ایم و حالا برای حضور در مسابقات لیگ برتر به شرایط و آمادگی لازم دست پیدا کرده ایم.

اسلامی با اشاره به کاهش تعداد تیم های لیگ برتر در فصل جدید، افزود: اگرچه این اتفاق به خاطر مشکلات مالی باشگاه ها رخ داده است و برای بسکتبال خوشایند نیست اما با این اتفاق بازیکنان خوب میان تیم های مختلف تقسیم شده اند که این موضوع کیفیت لیگ را بهتر می کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم امسال شاهد برگزاری یک لیگ خوب، منظم و با کیفیت باشیم و این مسابقات به داشتن یک تیم ملی آماده و قدرتمند در رده بزرگسالان و جوانان کمک کند.

گفتنی است، طبق برنامه قبلی قرار بود مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور از فردا پنجم آبان برگزار شود اما با اعلام فدراسیون زمان آغاز این رقابت ها به 19 آبان موکول شد.

هفت الماس قزوین در رقابت های فصل جدید (93-94) دومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال که قرار بود روز پنجم آبان آغاز شود با اعلام فدراسیون به روز نوزدهم آبان موکول شد.

سایت فدراسیون دلیل این موضوع را همزمانی آغاز مسابقات با دهه اول ماه محرم عنوان کرده است.

از طرفی باشگاه سولن هیرکان به صورت رسمی انصراف خود را از حضور در سوپرلیگ اعلام کرده و حضور ثامن مشهد نیز قطعی نیست. همچنین دو تیم دیگر نیز برای حضور در لیگ ابراز تمایل کرده اند که برای قطعی شدن حضور این تیم ها نیاز به زمان بیشتری است.

گفتنی است تیم پتروشیمی بندرامام هم به علت حضور در تورنمنت باشگاه القادسیه باید در دو هفته اول لیگ غیبت می کرد که با تعویق مسابقات، این تیم نیز به شروع لیگ می رسد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:9 ] [ Masoud.F ]

سايت فرهيختگان بسکتبال – اين روزها که از کلينيک نناد ترونيچ مدرس بسکتبال چند روزي گذشته است، برخي از مربيان از جمله اسدالله کبير درباره اين کلينيک نظر داده اند. هر چند برجسته سازي اين کلينيک را در نوع تيترها مي توان تشخيص داد آن هم در زماني که ليگ برتر بسکتبال غش کرده است، اما از کنار تعريف و تمجيد بکسويه يک کلينيک که بنا بر ادعاي عده اي پايه اي بوده ، نبايد بي تفاوت عبور کرد.

 نفس برگزاري کلينيک اصولا خوب است و در سال بايد بارها و بارها کلينيک مربيگري برگزار کرد اما نوع و نحوه برگزاري کلينيک بيشتر از خود کلينيک اهميت دارد.مربيان زيادي هستند در تماس با سايت فرهيختگان بسکتبال پيشنهادهاي خوبي براي برگزاري بهتر کلينيک ها مي دهند. اين مربيان را در کلينيک دعوت نکردند در صورتي که جمع زيادي از آنها به عنوان مربيان پايه اي مشغول کار در بسکتبال هستند.از طرفي ماهيت کلينيک ها بايد همگاني تر و در دسترس تر براي مربياني باشد که امکان حضور در اين نوع کلينيک ها را در طول سال ندارند.به طور مثال مي توان ورود همه مربيان را طي دو روز آزاد اعلام کرد بدون گزينش و دستچين کردن آنها با نگاه خودي و غير خودي.

 غير واقعي جلوه دادن خروجي کلينيک ها نيز ضربه مهلکي بر پيکره بسکتبال در بعد آموزش است همان گونه که فدراسيون در نظر دارد ليگ برتر بسکتبال را به اندازه اي که واقعي نيست ، بزرگ و بي نقص جلوه دهد اما همگان از مشکلات ليگي که ماهيتش دفرمه است آگاهند.

 اسدالله کبير به عنوان يکي از بزرگان بسکتبال يکي از کساني بود که بعد از کلينيک ترونيچ با اين نگاه که فدراسيون بسکتبال اين کلينيک را رايگان در اختيار مربيان گداشت به تعريف و تمجيد اين کلينيک پرداخت. او در شرايطي اين حرف را مي زند که برگزاري رايگان کلينيک توسط فدراسيون بسکتبال، يک ويژگي براي فدراسيون بشمار نمي رود بلکه برگزاري اين نوع کلينيک ها البته با برنامه ريزي بهتر جزو مطالبات نسل جديد مربيان بسکتبال ايران است. اگر مربيان به طور رايگان مي توانند از کلينيک ها استفاده کنند چرا هر سال و به دفعات اين کلينيک ها توسط فدراسيون بسکتبال برگزار نمي شود و چرا از آخرين دوره کلاس هاي اين چنيني حدود 4 سال گذشته است؟

 به نظر مي رسد اپيدمي تصميم گيري دو ساعته براي ليگ برتر بسکتبال در حال سرايت کردن به همه بخش هاي بسکتبال از جمله کلينيک مربيگري ترونيچ است چون با دو روز کار بسکتبال پايه اي گزارش ها و جملات توصيفي در اين ارتباط ديده مي شود که عقل از سر مي پرد.


برچسب‌ها: تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

سايت فرهيختگان بسکتبال – اسدالله کبير مربي پيشکسوت و فرهيخته بسکتبال ايران است که طي سال ها خدمات او را در بخش هاي فني و اجرايي نبايد ناديده گرفت.نه تنها خود اسدلله کبير بلکه همه اعضاي خانواده اش در ورزش به ويژه بسکتبال زحمت کشيدند نمونه اش آيدين کبير .

ظلم به آيدين را نبايد فراموش کرد/ قربانيان تيم ملي بسکتبال را به خاطر آوريد

آيدين در تمامي روزهاي بازي خود چه زماني که با تيم هاي پايه اي بهزاد امامي بود و چه وقتي که با فجر علي شکوري پديده بسکتبال ايران شد يک خصوصيت بارز داشت و آن اينکه زير بار حرف غيرمنطقي نمي رفت. شايد روي همين ويژگي بود که بعد از سفر تيم دانشجويان ايران به ترکيه براي هميشه نام آيدين کبير از فهرست تيم ملي بسکتبال حذف شد.

البته همان دوران بسياري عقيده داشتند برخي افراد دليل حذف آيدين کبير بودند چون در زمان دبيري فدراسيون بسکتبال توسط اسدالله کبير ، او با وجود مربيگري در تيم ملي بسکتبال دوره قبل رياست محمود مشحون ، توجهي به راميد مشحون برادرزاده محمود مشحون نداشت بر اين اساس وقتي دوباره قدرت در اختيار مشحون قرار گرفت برخي از افراد  فرصت را غنيمت شمردند تا آيدين را قرباني کنند!

اين فرضيه در صحبت هاي اطرافيان چندان علمي به نظر نمي رسد اما از آنجايي که پروژه حذف افراد در بسکتبال طي اين سال ها پر حرف و حديث بوده و هر کدام به نوعي متفاوت از گردونه فعاليت حذف شدند ، چندان هم غير طبيعي به نظر نمي آيد.

آيدين کبير متعلق به نسل بازيکناني مانند پويا تاجيک است که بسکتبال آنها دامنه دار و مداوم بود چون به لحاظ آموزشي در مکتب پدر و سپس مربيان بسکتبال پايه اي آن زمان پرورش يافت.اين بازيکن خوب بسکتبال در دوره مشحون با فراز و نشيب هاي فراوان روبه رو شد تا جايي که براي هميشه تيم ملي بسکتبال را بي خيال شد و به اين ترتيب بهترين سال هاي عمرورزشي آيدين کبير در تيم ملي بسکتبال از دست رفت.

آيدين بعد از بابک نظافت شايد بزرگترين قرباني کنار گذاشتن بي رحمانه از تيم ملي باشد.

يک بار رايکو ترومن سرمربي وقت تيمملي بسکتبال  او را به تيم ملي دعوت کرد اما از آنجايي که تصميمات آمد و رفت بازيکنان جاي ديگري گرفته مي شد کسي آيدين را در اردوي تيم ترومن نديد. آيدين کبير در حال حاضر مقيم آلمان است و تحصيلات عالي خود را پشت سر گذاشته اما از بسکتبال دور نشده است.او يکي از استعدادهاي ورزش بسکتبال است که با رويکرد نو در بسکتبال ايران مي توان در آينده از وجود جواناني مانند آيدين کبير در بسکتبال ايران استفاده کرد.


برچسب‌ها: تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه جدید سوپرلیگ بسکتبال با انتقادات زیادی مواجه شد اما در برخی موارد به جای اینکه ایراد متوجه اصل برنامه باشد به نفراتی که برنامه را ارائه کردند حمله شد.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد و مربی تیم ملی معمولا یکی از معدود نفراتی است که در جلسات لیگ با برنامه و ایده وارد شده و نظرات خود را ارائه می دهد وی امسال نیز با چند پیشنهاد وارد جلسه قرعه کشی شد که یکی از پیشنهادات نیز به برنامه فعلی ختم شد. 

شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ما توضیح داد: اتفاقا تمام نقدهای مطرح شده را می خوانم. انتقادات در مجموع خوب هستند اما یکی از مشکلات ما این است که ابتدا صبر می کنیم یک نفر طرحی را مطرح کند بعد ایراد می گیریم. 

وی از جدید بودن برنامه دفاع کرد و گفت: درلیگ والیبال هم امسال بسیاری از تیم ها عقب نشینی کردند. شرایط به شکلی است که باید هر سال با یک برنامه جدید کار را انجام داد. در نهایت این برنامه ها خیلی با هم تفاوتی ندارند. شاید با این شکل حساسیت و انگیزه بیشتری ایجاد شود. 

می توانستند نه بگویند

8 نفر از 9 نماینده باشگاه های حاضر در جلسه به برنامه جدید رأی دادند. شاهین طبع هم به این موضوع اشاره می کند: اکثریت اعضا به این برنامه رأی دادند و می توانستند در صورت مخالفت به آن نه بگویند تا سراغ برنامه دیگری برویم.

وی در مورد بازیکن خارجی توضیح داد: بحث می شود که بازیکنان خارجی موجود در بازار تا زمان لیگ حرفه ای در اواسط فصل ضعیفتر می شوند. سوال اینجا است که در 3 یا 4 سال گذشته چند تیم در شروع فصل بازیکن خارجی جذب می کردند؟ مگر گیبسون بازیکن قوی پتروشیمی در انتهای فصل نیامد؟ بنابراین در آن زمان هم خارجی خوب پیدا می شود، ضمن اینکه در هزینه هم صرفه جویی شده و قیمت بازیکن در آن زمان بهتر است. اتفاقا در مرحله اول سال قبل هم بسیاری از تیم ها بازیکن خارجی جذب نکردند.

فکر تیم خودم نیستم

شاهین طبع به استفاده بیشتر از بازیکنان داخلی اشاره کرد و گفت: کاری به این بیماری ندارم که هر سال تعدادی باشگاه می آیند و به خاطر مشکلات اقتصادی کلی کشور از دور خارج می شوند. به هر حال در جریانات لیگ مسائل مختلفی دخیل است اما هر روشی که به کار بگیریم نقاط قوت و ضعف خود را دارد و اگر کسی طرح بهتری داشت از آن هم استقبال می کنیم. امسال 2 بازیکن خوب من به خاطر همین شکل برگزاری لیگ به تیم دیگری رفتند چون اگر بحث گرفتن خارجی بود این بازیکنان جذب نمی شدند. همین موضوع هم نشان می دهد که من در زمان نظر دادن به فکر تیم خودم نیستم.

وی اضافه کرد: تشکیل لیگ ملی و حرفه ای یک تجربه است که باید پخته شود. به نظرم شکل برگزاری چندان مهم نیست بلکه باید در طول سال چند هدف را در نظر بگیریم. اهدافی مثل تعداد بازی ها، به کارگیری خوب بازیکن داخلی با تمام هجمه هایی که مطرح می شود، مشارکت خوب باشگاه ها، رضایت و اتفاق نظر باشگاه ها که اکثریت آنها در جلسه لیگ برنامه را تایید کردند.

شاهین طبع اعتقاد دارد در صورت انصراف دو باشگاه، شکل قبلی لیگ که تنها شامل دو مرحله بود با هفت تیم قابلیت اجرا نداشت و در لیگ فعلی انعطاف بیشتری در مورد تعداد تیم ها وجود دارد.

وی در نهایت تاکید می کند کشورهایی که ثبات اقتصادی بیشتری دارند دستکاری کمتری هم در لیگ انجام می دهند اما در بسیاری از کشورها هر سال لیگ بنابر شرایط تغییر می کند.


برچسب‌ها: تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

گرگان - ایرنا - سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: با نظر کادر فنی چهار بازیکن جدید برای فصل جاری رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور جذب و برای این تیم به میدان خواهند رفت.

'اسدالله کبیر' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 'بابک نظافت' بازیکن اصفهانی بسکتبال که هم اینک ساکن مرکز استان گلستان است، امسال در تیم گرگان بازی خواهد کرد.

وی فصل گذشته برای تیم دانشگاه آزاد بازی کرد و سابقه بازی در تیم های ذوب آهن اصفهان و مهرام تهران را دارد.

کبیر اضافه کرد: هم چنین با 'کاوه نورافزا' به عنوان بازیکن پست یک به توافق رسیده ایم، وی فصل گذشته در تیم قشم بازی می کرد و پیش از آن سابقه حضور در تیم گرگان و مهرام تهران را دارد.

وی ادامه داد: 'پویا تاجیک' که سابقه حضور در تیم ملی را دارد نیز در تیم شهرداری گرگان جذب شده است.

به گفته وی، این بازیکن امسال از سوی فدراسیون سهمیه ملی محسوب نشده و به عنوان بازیکن آزاد است و سابقه عضویت در تیم دانشگاه آزاد و همیاری زنجان را در کارنامه دارد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان از حضور 'امیرعباس محبت' بازیکن 31 ساله نیز در این تیم خبر دارد و یادآور شد: این بازیکن فصل گذشته برای تیم ذوب آهن در لیگ بازی می کرد و سابقه بازی در تیم های دانشگاه آزاد و استقلال زرین قشم را دارد.

کبیر با بیان این که وی قرار است در پست 4 تیم شهرداری بازی کند، افزود: پیش از این با 'حامد حسین زاده' صحبت شده بود، اما بر سر مبلغ قرارداد به توافق نرسیدیم.

به گزارش ایرنا، رقابت های فصل جاری لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور که قرار بود، از پنجم آبان ماه آغاز شود با نظر فدراسیون بسکتبال به دو هفته دیگر موکول شد و تیم شهرداری گرگان در هفته نخست باید به مصاف تیم مهرام تهران برود.

هم چنین تیم بهشت هیرکان گرگان که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور با کسب عنوان نائب قهرمانی جواز حضور در لیگ برتر را گرفت و سهمیه این شهر را به دو تیم ارتقاء داده بود، به علت آنچه که داریوش کلانتری مدیرعامل این تیم به عنوان مشکلات مالی مطرح کرده است، از حضور در رقابت های لیگ برتر انصراف داد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

تهران- ایرنا- ژاپن به علت عدم ترکیب دو لیگ برتر بسکتبال خود با خطر تعلیق از طرف فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) روبرو شده است.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیبا اعلام کرد در صورتی که ترکیب دو لیگ ژاپن تا پایان ماه اکتبر انجام نشود، فدراسیون بسکتبال این کشور تعلیق می شود.

این محرومیت مانع از حضور تیم های ملی ژاپن در رقابتهای بین المللی از جمله المپیک خواهد شد.

یاسوهیکو فوکاتسو رییس فدراسیون ژاپن با دشوار خواندن ترکیب لیگ بسکتبال 22 تیمی با لیگ بسکتبال ملی 13تیمی، پنجشنبه گذشته استعفای خود را اعلام کرد.

وی گفت: فیبا فقدان راهبری ما به ویژه در اتحاد دو لیگ را مطرح کرده است. برای تحقق این امر فدراسیون ژاپن و دو لیگ این کشور با تشکیل یک لیگ موافقت کرده اند. با این حال در این مرحله هنوز موافقت نهایی تمام باشگاهها را کسب نکرده ایم.

فیبا تاکید دارد که وجود دو لیگ نقض اساسنامه این نهاد است؛ چرا که فدراسیون ژاپن کنترل کاملی بر بسکتبال این کشور ندارد.

این محرومیت به ویژه به تیم زنان ژاپن که در شرایط خوبی برای صعود به بازیهای المپیک 2016 قرار دارد لطمه می زند. این تیم سال گذشته به اولین قهرمانی خود در آسیا در 43 سال گذشته دست یافت.


برچسب‌ها: آسیا,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:6 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم بسکتبال ثامن مشهد که رایزنی‌هایی هم با ثامن الحجج مشهد برای اسپانسری فصل جدید لیگ داشت حضور در لیگ را با نام " ثامن" قطعی کرد.

صاحبیان سرمربی ثامن با تأکید بر قطعی شدن حضور لیگ گفت: تیمی کاملاً بومی را به لیگ می‌آوریم که کمترین هزینه را در میان تیم‌های لیگ برتری دارد.

مذاکرات ثامن با چند شرکت برای حمایت مالی از تیم در روزهای آینده ادامه داد و در صورت جلب حمایت مالی  امکان جذب بازیکنان مشهدی که در شهرهای دیگر بازی می‌کردند هم وجود دارد.

گفتنی است، تیم بهشت هیرکان تنها تیمی است که با وجود حضور در جلسه قرعه کشی لیگ از حضور در مسابقات انصراف داد.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:4 ] [ Masoud.F ]

تهران - ایرنا - سمینار داوران لیگ برتر بسکتبال در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، داوران حاضر در این سمینار ضمن گذراندن آزمون های انگلیسی و فارسی قوانین و مقررات داوری آزمون آمادگی جسمانی که شامل تست دو می باشد را نیز انجام می دهند.

دراین سمینارکه مدرسی آن را وروژ آبکاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال بر عهده داشت 4 داور بین المللی کشورمان محمد دوست،محمدرضا صالحیان،شهرام پرنیاک و احسان رحیمی مباحث مختلف داوری را که به صورت پاورپوینت آماده نموده بودند برای حاضرین توضیح دادند.

لیگ برتر بسکتبال از روز 19 آبان ماه شروع می شود، این مسابقات قرار بود روز نهم آبان آغاز شود که باشگاههای شرکت کننده باتوجه به همزمانی آغاز مسابقات با دهه اول محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان درخواست به تعویق افتادن رقابت های این فصل لیگ برتر را داشتند.

فدراسیون بسکتبال نیز ضمن اجابت با درخواست تیم های شرکت کننده در رقابت های لیگ برتر تاریخ شروع این فصل مسابقات را روز دوشنبه 19 آبان ماه اعلام نمود.

تیم های مهرام تهران-دانشگاه آزاد تهران- شهرداری گرگان-پتروشیمی بندرامام-صنایع پتروشیمی ماهشهر-فولاد هفت الماس قزوین-پالایش نفت آبادان و طرح مسکن ثامن مشهد در این رقابت ها حضور دارند.


برچسب‌ها: داوری ، اخبارفدراسیون ,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:3 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با ابراز رضایت از وضعیت تیمش گفت: به تعویق افتادن لیگ به سود ما شد.

Amir Pourmand (12 of 14)-13.jpg

اسدالله کبیر در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: خدا را شکر تمرین های بسیار خوبی برگزار کرده‌ایم و روند رو به رشدی داریم. بازیکنان جدید ما هم به تیم اضافه شده اند و شرایط مطلوبی دارند و با توجه به اینکه لیگ به تعویق افتاده است فرصت خوبی داریم تا به هماهنگی لازم برسیم. در این روزها نیز تلاش می کنیم تا نکات لازم را در تیم عملی کنیم تا لیگ را با بهترین شرایط شروع کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اشاره به بازیکنان جدید تیمش افزود: هومن رضایی، ساسون آبراهامیان و نوید فراهانی از فصل قبل در تیم ما هستند و بابک نظافت، پویا تاجیک، عباس محبت و کاوه نورافزا در این فصل به ما اضافه شده اند. با بازیکنان بومی که داریم تیمی خوب بسته ایم که همه بچه ها با شرایطی مطلوب و انگیزه مناسب تمرین می کنند. هماهنگی لازم هم بدست بیاید مطمئنا نمایش خوبی در لیگ خواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای دارد تا تیمش همانند فصل گذشته دچار بحران نشود؟ بیان کرد: بازیکنانی که امسال به جمع ما اضافه شده اند کلاس بسیار بالاتری از بازیکنان فصل گذشته دارند و همه جزو بهترین ها هستند. پویا تاجیک، عباس محبت و دیگر بازیکنان همه با تجربه هستند و بسکتبال را می فهمند. مطمئنا با این نفرات شرایط خوبی خواهیم داشت. از طرف دیگر باشگاه برای بازیکنان تشویق نیز در نظر دارد که در صورت نتایج خوب پاداش به بچه ها می دهیم تا انگیزه خوبی داشته باشند. البته اگر کسی هم عملکرد خوبی نداشته باشد جریمه خواهد شد.

کبیر افزود: خوشبختانه همه بازیکنان در آمادگی خوبی به سر می برند و سرحال هستند و تمرین می کنند. با شرایطی که دارند مطمئنا باید به همه آنها پاداش بدهیم چون معلوم است با قدرت لیگ را شروع می کنند و برابر همه تیم ها عملکرد راضی کننده خواهند داشت.

سرمربی شهرداری گرگان درباره دیدار نخست تیمش در لیگ برتر افزود: با عقب افتادن لیگ فرصت خوبی داریم تا تمرین های لازم را انجام دهیم. همه تیم ها قدرتمند هستند و به نظرم همین که در دیدارهای نخست برابر تیم های مدعی مثل مهرام بازی کنیم باعث می شود تا زودتر آماده شویم. این رقابت می تواند به ما کمک کند و پیشرفت کنیم. ما با تمام توان در این مدت تمرین خواهیم کرد و سعی داریم تا نمایش قابل قبولی داشته باشیم. تلاش ما این است که در این فصل رضایت هواداران را جلب کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.

به گزارش ایسنا، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از نوزدهم آبان آغاز می شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:1 ] [ Masoud.F ]

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در حکمی از سوی رییس فدراسیون کشورمان انسیه خرقانیان به عنوان سرپرست تیم های ملی اسکواش بانوان منصوب شد.

خرقانیان که همسر نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان است، فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی با گرایش مدیریت ورزش است.

وی سال‌ها در عرصه اسکواش بانوان فعالیت کرده است و یکی از اسکواش‌بازان فعال بانوان محسوب می‌شود.

از وظایف اصلی خرقانیان سامان‌دهی سریع تیم‌های ملی بانوان و رسیدگی به مشکلات و رفع موانع پیش روی ملی پوشان به وی‍ژه بزرگسالان است.

[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:1 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که به عنوان قهرمان ایران در دومین دوره تورنمنت بین المللی القادسیه کویت شرکت کرده است، عصر امروز با نتیجه 95 بر 36 تیم العربی کویت را شکست داد.

تورنمنت القادسیه روز گذشته با دو دیدار آغاز شد. در اولین مسابقه تیم القادسیه میزبان مسابقات با نتیجه 85 بر 60 مقابل التدامون لبنان شکست خورد. تیم ساجس (الحکمه) لبنان هم با نتیجه 100 بر 76 اتحاد عربستان را برد.

پتروشیمی فردا پنجم آبان با تیم التدامون لبنان روبرو می شود.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:0 ] [ Masoud.F ]

مسوولان دو شهر بابل و اهواز به دنبال کسب مجوز حضور در لیگ برتر بسکتبال هستند.به گزارش خانواده بزرگ ورزش (SBF)، در شرایطی که فدراسیون بسکتبال اعلام کرده فصل جدید لیگ برتر از نوزدهم آبان آغاز می شود چند تیم جدید قصد دارند مجوز حضور در این فصل را بگیرند و در بسکتبال تیم داری کنند. در نخستین برنامه فصل جدید 9 تیم حاضر به تیم داری شدند که در ادامه بهشت هیرکان گرگان از حضور در لیگ برتر انصراف داد و کلا تیم بسکتبالش را منحل کرد.پس از این انصراف قرار شد لیگ با حضور 8 تیم برگزار شود که برنامه مسابقات نیز مشخص شد اما با تعویق رقابت ها دو تیم از اهواز و بابل به دنبال کسب مجوز برای حضور در این فصل هستند.  این دو شهر در سال های گذشته در بسکتبال حضور داشته اند و حالا به دنبال حضوری دوباره هستند و مذاکراتشان ادامه دارد. طبق قانون این شهر ها یا باید از لیگ های پایین تر کارشان را آغاز کنند و وارد لیگ برتر شوند یا اینکه سهمیه یک تیم لیگ برتری را کسب کنند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 17:59 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: نفت آبادان در نخستین حضورش در سوپر لیگ بسکتبال کشور دورنمای روشنی دارد و حضور پررنگی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: دورنمای روشنی از نفت آبادان مشخص است

هماد سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان، از برگزاری منظم تمرینات این تیم خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ایجاد تأخیر در آغاز فصل جدید قصد داریم یک اردو را در روزهای آینده برای تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان برپا کنیم. تیم خوبی را در فصل جدید و اولین حضور خود در لیگ برتر بسکتبال کشور ساخته و روانه مسابقات خواهیم کرد، و در آینده نزدیک از نفت آبادان بسیار خواهیم شنید.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان تصریح کرد: پنج بازیکن دیگر به علاوه بازیکنانی از فصل گذشته به مجموعه تیم افزوده شدند که در بین آن‌ها نام دو ملی‌پوش دیده می‌شود. اصغر کاردوست و یونس لاله زاده دو ملی‌پوش جذب شده نفت آبادان هستند و جابر روزبهانی، عدنان دورقی و عماد سلمانی دیگر بازیکنان جذب شده هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته جاری عازم تهران خواهیم شد تا در یک اردوی پنج بازیکنان به هماهنگی لازم دست یافته و در بازگشت برای حضور در مسابقات مهیا شویم.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 17:59 ] [ Masoud.F ]

لیگ بسکتبال در حالی از 5 آبان آغاز می شود که حضور تیم افرا نامشخص است. مسئولان این باشگاه اخیرا اعلام کردند که در لیگ شرکت می کنند اما اکنون با صدور بیانیه ای انصراف خود را اعلام کردند.

http://www.jybasket.com/manage/Upload/content/news/0/5929_0001814.jpg
به نقل از فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بی شک فدراسیون به عنوان متولی بسکتبال وظیفه توسعه و تعمیم بسکتبال را دارد و در این مسیر می بایست بستر و برنامه مناسب را برای جذب و حضور اسپانسرها جهت برگزاری لیگ استاندارد فراهم سازد و در این مدت نه تنها اینگونه عمل ننموده بلکه دهها باشگاه به علت مشکلات و عدم هماهنگی با فدراسیون از سیستم خارج شده اند تیم هایی از قبیل صنام، صبا باتری، پیکان، راه آهن، هما، ایران نارا، بیم، توزین الکتریک، آ.اس.ب.آ، نفت سپاهان، فولاد ماهان،ذوب آهن و...... می بینیم در لیگ برتر 1393 صرفا چهار استان در قالب 8 تیم حضور دارند و باعث تعجب است از استان های اصفهان، فارس، مازندران، هرمزگان، زنجان، چهارمحال بختیاری، کردستان و غیره که دارای پتانسیل بالا در بسکتبال می باشند، نماینده ای در لیگ برتر حضور ندارد و خیل عظیم استعدادها و نونهالان و نوجوانان استان ها سر خورده می شوند. نمونه عینی و بارز را می توان به تیم بسکتبال ذوب آهن پر افتخارترین تیم ایران با عقبه چهل ساله اشاره نمود که عطای تیمداری را به لقای آن بخشید.

در خصوص علت انصراف مجموعه افرا خلیج فارس از حضور در لیگ برتر در سال 1393 به اطلاع افکار عمومی و اهالی بسکتبال می رساند مجموعه افرا خلیج فارس با التفات به علاقه مدیران به ورزش و در راستای سیاست های اصل 44 و حضور فعال بخش خصوصی در تمامی عرصه ها از جمله ورزش با جذب جوانان جویای نام با میانگین سنی 4/19 سال و انتخاب آقای حسن نگهداری به عنوان سر مربی که تیم های مهرام و توزین الکتریک را بنیان گذاشته اند کار خود را آغاز در مسابقات جام حذفی تهران قهرمان و در سوپر جام تهران نایب قهرمان شد در ادامه با جذب دو مربی بدنساز و تمرین دهنده از اسپانیا کار خود را دنبال نمود و در این بین فدراسیون بسکتبال مربی تمرین دهنده اسپانیایی را بدون هماهنگی و مکاتبه برای تیم های پایه خود جذب نموده و هم اکنون مدعی است هزینه های ایشان را باشگاه افرا خلیج فارس پرداخت نماید.

حیرت آور است فدراسیون بسکتبال بر خلاف مقررات و مصوبات آئین نامه سازمان لیگ بازیکنان ملی پوش باشگاه را که دارای قرارداد 2 ساله در نسخه چهار برگی فدراسیون که مدت و مبلغ آن درج و در سازمان لیگ فدراسیون نیز ثبت شده را آزاد اعلام نموده است و با توجه به تسویه حساب با کلیه بازیکنان در فصل 1392 و ارسال مدارک به فدراسیون بسکتبال و اعلام آمادگی جهت شرکت در مسابقات لیگ برتر سال 1393 در تاریخ 19/07/93 این باشگاه به دنبال احقاق حقوق خود موضوع را از طریق وزارت ورزش پیگیری می نماید و رای صادره را مغایر با مقررات می داند. بنابراین به لحاظ اشکالات ساختاری در بسکتبال کشور ادامه حضور باشگاه افرا خلیج فارس در بسکتبال کشور موضوعیتی ندارد و مانند دهها تیم دیگر که در یک دهه گذشته از چرخه بسکتبال کشور خارج شده اند این باشگاه نیز امکان حضور در بسکتبال را با مدیریت کنونی نخواهد داشت.

چنانچه فضای مدیریتی بسکتبال تغییر نماید با تمام توان و با قصد کمک به بسکتبال و جوانان این مرز و بوم حضوری موثر خواهیم داشت.

برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 17:58 ] [ Masoud.F ]

آبادان - ایرنا - سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: 'اصغر کاردوست' ملی پوش بسکتبال ایران با قراردادی یک ساله به عضویت تیم پالایش نفت آبادان درآمد.

 

'محسن داوری' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاردوست از بازیکنان بزرگ و با تجربه بسکتبال ایران است که در رقابت های جام جهانی و بازی های آسیایی اینچوان برای تیم ملی به میدان رفت.

وی با اشاره به اینکه کاردوست فصل گذشته در لیگ کویت بازی می کرد، اظهار کرد: با توجه به نیاز کادر فنی به یک بازیکن با تجربه در خط دفاعی، این بازیکن لژیونر جذب تیم شد.

سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزود: به طور حتم حضور کاردوست باعث بالا رفتن کیفیت فنی تیم ما می شود اما همچنان به بازیکنان باتجربه بیشتری نیاز داریم.

وی از جذب دو بازیکن دیگر در هفته آینده خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی با دو بازیکن لیگ برتری فصل گذشته داشتیم و هفته آینده با آنها قرارداد می بندیم.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان پنجم آبان در هفته نخست رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران میزبان تیم بهشت هیرگان است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

جابر روزبهانی با عقد قرادادی به تیم بسکتبال نفت آبادان پیوست.به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جابر روزبهانی که فصل گذشته در تیم بسکتبال فولاد ماهان به میدان می‌رفت، در این فصل با عقد قراردادی به تیم بسکتبال نفت آبادان پیوست.

خبرگزاری فارس: بلندقدترین بسکتبالیست ایران نفتی شد

روزبهانی با 2 متر و 23 سانتی متر قد، بلند قدترین بسکتبالیست ایران محسوب می‌شود.

شنیده می‌شود این باشگاه با اصغر کاردوست، بازیکن تیم ملی هم به توافق رسیده است.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]

احسان امیری از حضور تیم بسکتبال افرا در فصل آینده لیگ برتر خبر داد.

سرپرست تیم بسکتبال افرا خلیج‌فارس تهران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آمادگی‌مان را برای حضور در لیگ برتر به فدراسیون اعلام کرده‌ایم. با توجه به اینکه فصل قبل نخستین حضورمان را در لیگ پشت سر گذاشتیم کمی بی‌تجربگی در کار ما دیده شد اما با حمایت شرکت برای فصل آینده نیز آماده‌ایم. با تمامی بازیکنان فصل قبل تسویه‌ کرده‌ایم. حتی آقای نگهداری سرمربی تیم نفرات مورد نظرش برای فصل آینده را نیز انتخاب کرده‌است.

امیری در پاسخ به این سوال که افرا به طور قطعی در نظر دارد در لیگ شرکت کند؟ تصریح کرد: بله. شرایط برای حضور مناسب در لیگ برتر فراهم است. با فدراسیون هم رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم و در لیگ حضور داریم. تلاش ما نمایش خوب در اندازه بسکتبال ایران است و امیدوارم بتوانیم با تلاش مضاعف حضوری شایسته در لیگ داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که کدام بازیکنان با تیم قرارداد دارند؟ بیان کرد: همه بازیکنان ما با تیم قرارداد دو ساله دارند و ما با آنها تسویه نیز کرده‌ایم. همه آنها در فصل آینده نیز با ما خواهند بود و بازیکنی نمی‌تواند بدون رضایت‌نامه به تیم دیگری برود. تا کنون نیز به هیچ کدام از بازیکنان رضایت‌نامه نداده‌ایم و همه آنها فصل آینده در تیم ما خواهند بود.

سرپرست تیم بسکتبال افرا خلیج فارس افزود: زمانی که با بازیکنان تسویه کردیم به همه آنها گفته بودیم که تیم در فصل آینده در لیگ حضور دارد و نمی‌توانند با تیم دیگری مذاکره کنند. باشگاه افرا با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تلاش است تا بتواند به بهترین شکل در فصل آینده در لیگ حاضر شود. تمام توجه ما نیز حمایت همه جانبه از بازیکنان جوان است. حتی آقای نگهداری گفت ابتدا با بازیکنان تسویه شود سپس او قرارداد خودش را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال 5 آبان آغاز می‌شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین نحوه برگزاری لیگ برتر را مناسب توصیف کرد.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم هفت الماس قزوین در آستانه لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: هدف ما همانند قبل پرورش بازیکنان جوان و فرصت دادن به مهره‌هایی است که سال آینده جام جهانی زیر 19 سال را پیش رو دارند. در آخرین مرحله نیز چند بازیکن دیگر چون صمد سرودی را جذب کردیم. با این تفکر سعی کردیم تا مهره‌ها را در کنار هم داشته باشیم که رشد کنند.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین افزود: تیم ما روند همیشگی خودش را طی می‌کند و تقریبا 90 درصد ترکیب فصل قبل حفظ شده است. بازیکنان بدنسازی هم انجام داده‌اند و شرایط خوبی داریم. ما قبل از اکثر تیم‌ها کارمان را آغاز کرده‌ایم و مطمئنا شرایط بسیار بهتری نسبت به برخی تیم‌ها داریم که کارشان را دیر شروع کرده‌اند و امیدوارم بازیکنان فصل را به خوبی آغاز کنند و با قدرت وارد رقابت‌ها شوند.

او با اشاره به وضعیت بازیکنانش به ایسنا گفت: با اینکه به بازیکنان من مبلغ‌های بسیار بالایی پیشنهاد شده بود آن‌ها در قزوین ماندند و ما نیز سعی کردیم با افزایش بودجه قراردادهای بالاتری نسبت به سال گذشته ثبت کنیم. اهداف و آنچه ما می‌خواهیم مشخص است و بدون بازیکن خارجی وارد لیگ می‌شویم. اگر تیم بتواند همانند فصل قبل خوب کار کند در لیگ حرفه‌ای نیز با بازیکنان ایرانی به کارمان ادامه می‌دهیم چرا که به دنبال پرورش این بازیکنان هستیم تا برای آینده آماده شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که نحوه برگزاری لیگ را چطور ارزیابی می‌کند گفت: در شرایط کنونی مناسب‌ترین تصمیم گرفته شد. 3 تیم از فصل قبل کاهش داشته و باید بازیکنان آن‌ها در لیگ جذب می‌شدند که لیگ ملی این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اگر بازیکنان خارجی از ابتدا می‌آمدند بسیاری از ایرانی‌ها خارج می‌ماندند. از طرف دیگر چنین شمایلی از لیگ در اکثر کشورهای جهان وجود دارد حالا نام‌های دیگری دارند. این لیگ فرصتی برای بازیکنان ایرانی است که رشد کنند و برای آینده آماده شوند.

او افزود: دقت کنیم که شرایط کنونی ایده‌آل نیست. ما همیشه در پست‌های استراتژیک بازیکن خارجی آورده‌ایم و به همین دلیل برای ساخت بازیکن در این پستها تلاش نکردیم. به همین دلیل ستاره‌های ما بازیکن پشتیبان خوب ندارند. چون جای خالی در این پست‌ها با بازیکن خارجی پر شده و بازیکن ایرانی همیشه نقش فرد جایگزین داشته است. حالا این مشکل از لیگ می‌تواند به مهره‌های ایرانی نقش کلیدی بدهد.

سرمربی هفت الماس درباره انتقاد برخی نسبت به نبودن بازیکن خارجی خوب در زمان لیگ حرفه‌ای ایران تصریح کرد: نباید فقط به لیگ چین و برخی افراد اکتفا کنیم. بازیکن خارجی خوب زیاد است. اسپنسر چه زمانی به چین رفت و گیبسون چه زمانی به ایران آمد؟ بازیکنان خارجی زیادی هستند که در آن زمان می‌توانند وارد لیگ ایران شوند و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

مربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم ملی جوانان برای جام جهانی یونان از سال آینده آغاز می‌شود؟ بیان کرد: در این مدت درگیری‌های آقای مشحون زیاد بود و مطمئنا در سریع‌ترین فرصت برای جوانان برنامه‌ریزی می‌شود. خدا را شکر اکثر بازیکنان درگیر لیگ هستند و این خوب است. در کل جوانان باید بدانند از امسال باید در لیگ‌ها بازی کنند در غیر این صورت افت خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که مربی صرب دیگر به ایران نمی‌آید؟ گفت: بعید می‌دانم فدراسیون بخواهد با او کار کند. او در قطر نشان داد در حد و اندازه بسکتبال ایران نبود. بسکتبال ایران باعث پرواز او شد و رزومه‌ای خوب برایش ساخت. به نظر من اگر قرار است مربی خارجی بیاید باید فردی باسابقه و بادانش باشد نه کسی که فقط فحش بلد باشد و ادا دربیاورد. باید یک مربی بزرگ بیاید که به رده پایه ما کمک کند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]

ملی پوش بسکتبال ایران در آستانه پیوستن به تیم دانشگاه آزاد است.

 
به گزارش فارس، آرن داودی که فصل گذشته در همیاری زنجان فصل با کنار کشیدن این تیم در میانه لیگ، ناموفقی را پشت سرگذاشت، برای فصل جدید از دانشگاه آزاد پیشنهاد دارد و به احتمال زیاد با این تیم قرارداد امضا خواهد کرد.
 
وی در تابستان سال جاری و پیش از آغاز مسابقات کاپ آسیا دچار مصدومیت شد و سه مسابقه مهم یعنی کاپ آسیا، جام جهانی و بازی‌های آسیایی را از دست داد.
 
داودی با تاید این خبر گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها یک تیم هم با من تماس گرفت و پیشنهاد داد. صحبت‌هایی انجام شده، اما هنوز قراردادی منعقد نشده است. فعلا فیزیوتراپی انجام‌ می‌دهم و هنوز کار با توپ را آغاز نکرده‌ام.

برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:6 ] [ Masoud.F ]

شاپور یاوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مورد جذب صمد نیکخواه بهرامی توضیح داد: ایده ما این است که با هر بازیکن خوبی حاضر به کار هستیم. صمد نیکخواه هم بازیکن بزرگی است و هیچ تیم و باشگاهی دست رد به جذب چنین بازیکنی نمی‌زند. ما هم به این نتیجه رسیدیم که صمد در این فصل برای ما مثمر ثمرخواهد بود.

**بین تماشاگران ماهشهر و صمد دشمنی نبود

وی در مورد ارتباط بد تماشاگران ماهشهری با صمد در سال‌های گذشته گفت: قطعاً هر بازیکنی نسبت به باشگاه خود تعصب دارد. تماشاگران هم گاهی سر به‌ سر بازیکن تیم حریف می‌گذارند و برخی بازیکنان بیشتر نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. صمد هم در یک یا 2 مورد واکنش نشان داده اما دشمنی در کار نبوده است.

مدیر عامل باشگاه پتروشیمی بندر امام اعتقاد دارد با آمدن صمد نیکخواه به ماهشهر توازن لیگ به هم نمی‌خورد و می‌گوید: قبول نداریم که کفه ترازو به نفع ما شده است. مهرام اگر از ما قوی‌تر نباشد، ضعیف‌تر نیست و سایر ملی‌پوشان را در اختیار دارند.

** زاپاتا سرمربی تیم دسته دوم پتروشیمی شد

یاوری در مورد جذب زاپاتا مربی اسپانیایی فصل قبل افرای خلیج فارس هم توضیح داد: زاپاتا در زمان جام جهانی برای مدتی به زادگاه خود گرانادای اسپانیا برگشته بود که میزبان گروه تیم ملی ایران در جام جهانی هم بود. وی ضمن نظارت بر کارتیمهای پایۀ پتروشیمی، امسال به عنوان سرمربی تیم دسته دوم باشگاه فعالیت می‌کند.

** 45 درصد پتانسیل باشگاهداری را از دست دادیم

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل استقبال نکردن اسپانسر‌ها از لیگ بسکتبال گفت: این زنگ خطر برای همه وجود دارد که باید به فکر بسکتبال باشیم، اینکه 12 تیم به 8 تیم تبدیل شود یعنی 45 درصد پتانسیل باشگاهداری را از دست داده‌ایم و این برای تیم ملی هم خطر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که لیگ بسکتبال هر سال رونق بیشتری پیدا کند و از مسئولان ذیربط هم تقاضا داریم که توجه بیشتری به جذب اسپانسرها و استفاده از پتانسیل‌ها داشته باشند.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:6 ] [ Masoud.F ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 418
بازدید کل : 178455
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar