خبرگزاری تسنیم: دیدار فینال بسکتبال میان ایران و کره جنوبی که با شکست و کسب مدال نقره تیم کشورمان همراه بود حاشیه‌های مختلفی داشت.

* در دقایقی از بازی که تیم ایران پیش افتاده بود، اندک تماشاگران ایرانی از سکوت کره‌ای‌ها استفاده و ایران را تشویق می‌کردند.

*کره‌ای‌ها از امتیاز میزبانی به نحو شایسته استفاده کرده و حتی گوینده سالن در نوع خواندن نام بازیکنان تبعیض قائل می‌شد.

*احسان  حدادی و امین نیکفر، پرتابگران دیسک و چکش کشورمان نیز برای حمایت تیم ملی بسکتبال در سالن حضور داشتند.

*واکنش‌های بچیروویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در کنار زمین جالب توجه بود. او با هر اشتباه شاگردانش به بالا و پایین می پرید و حرص می خورد.

*عملکرد فوق العاده صمد نیکخواه بهرامی تحسین خبرنگاران خارجی حاضر در جایگاه خبرنگاران را به دنبال داشت.

*با هر اشتباهی که بازیکنان ایران مرتکب می‌شدند، بچیروویچ آنها را دعوت به آرامش می کرد.

* پس از شکست تیم ملی بازیکنان و ایرانی‌های حاضر در سالن به شدت ناراحت بودند. مشحون و بازیکنان ایران بهت زده شده بودند.

* حامد حدادی پس از پایان بازی به سمت داور دوید تا به او اعتراض کند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]

به گزارش نامه نیوز، یوجائه هاک ، سرمربی کره جنوبی پس از قهرمانی تیمش ، گفت: از این قهرمانی خیلی خوشحالم . ما سخت تلاش کردیم. به همه بازیکنانم به خاطر عملکرد بسیار خوبشان تبریک می‌گویم. ما 100 درصد تلاشمان را در این بازی گذاشتیم. این مدال برای ما از عناوین قبلی با ارزش‌تر بود.

همچنین کیم جونگ کیو، بازیکن شماره "15" کره جنوبی هم در نشست خبری، گفت: همه ما خود را از لحاظ روانی برای این بازی آماده کرده بودیم و برای برد به زمین آمدیم. همه ما تمام تلاشمان را کردیم و از برادرانم که برای این قهرمانی مبارزه کردند، تشکر می‌کنم. ما پیش از این تجربه بازی کردن در فینال را داشتیم و از این تجربه در این دیدار به خوبی استفاده کردیم.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی بسکتبال ایران با شکست ۷۹ بر ۷۷ مقابل کره جنوبی به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید. شاگردان ممی بچیروویچ،‌ بازی را در جو سنگین سالن سامسان، نامیدانه شروع کردند و ۹ بر صفر از تیم میزبان عقب افتادند اما در ادامه به جریان بازی برگشتند ولی کوارتر نخست را ۲۵ بر ۱۶ به کره واگذار کردند. بازیکنان ایران در کوارتر دوم عملکرد بهتری داشتند و ۲۱ بر ۱۷ پیروز شدند. کوارتر سوم نیز با حساب ۲۵ بر ۱۶ به نام ایران ثبت شد. برنده کوارتر چهارم نیز کره جنوبی با نتیجه ۲۰ بر ۱۴ بود.
طلای بسکتبال از دست ایران پرید
تا پیش از این دوره از مسابقات و در ۱۶ دوره گذشته بازی‌های آسیایی، مدال‌های طلا فقط بین ۳ کشور فیلیپین (۴ قهرمانی)، چین (۷ قهرمانی) و کره‌جنوبی (۳ قهرمانی) تقسیم شده بود. جالب اینکه در سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۷۴ تیم بسکتبال رژیم اشغالگر قدس به عنوان قهرمانی و در سال ۱۹۷۰ به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی رسیده است.

تیم ایران اولین مدال خود را در بازی‌های آسیایی در نخستین دوره برگزاری بازی‌ها به دست آورد. ایران در بازی‌های سال ۱۹۵۱ دهلی‌نو به مدال برنز رسید و تا بازی‌های ۲۰۰۶ دوحه و ۲۰۱۰ گوانگژو که دو مقام سوم متوالی نصیب بسکتبال ایران شد، افتخاری در بازی‌های آسیایی کسب نکرد. تیم ملی بسکتبال ایران در سال ۲۰۰۶ با شکست اردن به مقام سوم رسید و در سال ۲۰۱۰ با پیروزی ۷۴ بر ۶۶ مقابل ژاپن به مدال برنز رسید.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا ,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

در حین بازی بین تیم های فلیپین و قزاقستان بازیکن آمریکایی تیم ملی بسکتبال فیلیپین برای صعود تیم خود به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی یک گل به خودی در پایان بازی زد که مورد قبول قرار نگرفت. رضا آذرافزا داور ایرانی طبق قوانین فیبا این گل را مورد قبول قرار نداده است و فیلیپین اگرچه با دو امتیاز قزاقستان را شکست داد لیکن برای صعود به مرحله بعد نیاز مند برد با اختلاف 11 امتیاز بود که این امر محقق نشد و در نهایت فیلیپین از صعود به مرحله بعد باز ماند.


در این خصوص به سراغ آقای جعفریان مدرس جهانی داوری بسکتبال رفتیم و در خصوص تصمیم داور مسابقه از ایشان سوال شد که آیا تصیم داور درست بوده ویا خیر؟
جعفریان در پاسخ اعلام داشت طبق قانون تصمیم داور مسابقه کاملا درست بوده و هیچ خللی در آن وجود ندارد طبق نص صحیح قانون گل به خودی اگر بصورت عامدانه باشد گل مورد قبول واقع نخواهد شد و نحوه قضاوت درباره این موضوع مانند نحوه برخورد با تخلف میباشد و فقط مالکیت توپ عوض خواهد شد،علت عدم پذیرش نیز غیر عادلانه بودن آن و منافات با روحیه ورزشکاری است.اما اگر گل به خود سهوا بوده باشد گل مربوطه مورد قبول قرار گرفته و امتیاز مربوطه بنام کاپیتان تیم مقابل درج خواهد شد.ایشان در خصوص زمان از دست رفته بابت به ثمر رسیدن گل فیلیپین و اینکه آیا زمان مربوطه در تایم بازی قرار دارد یا خیر اعلام داشت زمان مذکور نیز بخشی از بازی محسوب میشده چرا که بازی از جریان متوقف نشده بوده است .
جعفریان اعلام داشت تصمیم داور مسابقه آقای آذر افزا کاملا درست بوده است و هیچ اعتراضی به آن وارد نخواهد بود. ایشان در ادامه افزودند در این سطح از مسابقات جای تعجب دارد که مربیان و کادر فنی فیلیپین نسبت به این موضوع واقف نباشند آگاهی از قوانین و اطلاع داشتن و مطالعه قوانین داوری بعنوان یکی از ابزار های اصلی مربیان حرفه ای بسکتبال میباشد که کمک شایانی به ایشان خواهد نمود.آگاهی از قوانین و اشراف داشتن به آن روند کوچینگ را تسهیل خواهد کرد.

منبع:جلیل یعقوب زاده


برچسب‌ها: داوری ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]

ملی پوش بسکتبال ایران با عقد قرارداد رسمی به تیم چونگ کینگ دراگونز چین پیوست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ارسلان کاظمی فصل گذشته در درفت (یارکشی NBA) توسط فیلادلفیا انتخاب شد، اما فرصت حضور در این تیم پیدا نکرد و به پتروشیمی پیوست و فصل گذشته را در این تیم بازی کرد.

وی امسال در لیگ تابستانی NBA هم شرکت کرد و چند بازی را هم انجام داد، اما سرانجام با عقد قراردادی رسمی به تیم چونگ کینگ دراگونز پیوست.

این تیم پیش از این به دنبال صمد نیکخواه بهرامی بود.

پیش از این مهدی کامرانی به لیگ چین پیوست و حامد حدادی هم که فصل گذشته در چین بازی می‌کرد، در فصل آینده هم در این لیگ بازی خواهد کرد.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

فدراسیون بسکتبال یک کلینیک مربیگری بین المللی با حضور مدرس کنفدراسیون بسکتبال اروپا در تهران برگزار می کند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بسکتبال از نوزدهم مهر کلینیک بین المللی مربی گری برگزار می کند که حضور تمام مربیانی که قصد دارند در فصل آینده لیگ مربی گری کنند در آن اجباری است.

در خبر منتشر شده توسط سایت فدراسیون آمده است: "فدراسیون بسکتبال در راستای آموزش مربیان با دعوت از پروفسور نناد ترونیک مدرس کنفدراسیون بسکتبال اروپا، کلینیک بین المللی مربیگری برای مربیان تیم های ملی ، سر مربیان لیگ برتر ، دسته یک باشگاههای کشور و مربیان برگزیده جوانان برگزار می نماید.

این کلینیک از روز شنبه 93.7.19 به مدت 6 روز در محل سالن بسکتبال آزادی برگزار می گردد که 3 روز ابتدایی مختص مربیان تیم های ملی و سرمربیان لیگ برتر می باشد و سه روز پایانی نیز برای سرمربیان لیگ دسته یک کشور و مربیان برگزیده پایه (جوانان) اختصاص داده شده است.

 

بدین وسیله به کلیه مربیان لیگ برتر و دسته یک باشگاه های کشور اعلام می دارد تنها مربیانی می توانند در فصل 94-93 در سمت سر مربی تیم های حاضر در لیگ برتر و دسته یک باشگاههای کشور فعالیت نمایند که در کلینیک مذکور شرکت نموده و گواهی این دوره را اخذ نمایند."


برچسب‌ها: مربیان ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

بعد از حامد حدادي و مهدي کامراني يک ملي پوش ديگر بسکتبال ايران به ليگ چين پيوست.

ارسلان کاظمی که فصل گذشته به صورت قرضی با تیم پتروشیمی بندرامام به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران رسید، با قراردادی یک ساله به تیم «چونگ کینگ فلای دراگونز» در لیگ چین پیوست.

 او سال گذشته در مراسم «درفت» لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا توسط واشینگتن ویزاردز انتخاب و به تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز منتقل شد. کاظمی ترجیح داد به جای یک فصل نیمکت نشینی در NBA به ایران بیاید و برای پتروشیمی بازی کند.

جوان شايسته بسکتبال ايران بعد از کنار گذاشته شدن از تيم مهمد بچيروويچ مورد توجه تيم هاي چيني قرار گرفت و آمريکا را به مقصد اين کشور ترک کرد. ارسلان يکي از برترين بازيکنان ليگ برتر ايران در فصل گذشته رقابت ها بود اما فدراسيون مشحون از آمار خوب اين بازيکن در مراسم برترين هاي ليگ برتر با بي اعتنايي عبور کرد.

کاظمی درباره تيم جديدش گفت: چند روزی با هم تیمی‌های جدیدم تمرین کردم و بعد از این چند روز،‌ احساس خوبی نسبت به جو دوستانه تیم دارم. این تیم بازیکنان توانایی دارد ولی آنچه در مسابقه اتفاق می‌افتد با تمرین کاملا متفاوت است. مطمئن هستم در فصل آینده می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

بازیکن فصل پیش پتروشیمی بندرامام ادامه داد: می‌دانم «چونگ پینگ» شهر بزرگی است و مردم این شهر علاقه زیادی به بسکتبال دارند. هم تیمی‌های جدیدم گفته‌اند که من باعث تحریک و اشتیاق تماشاگران در سالن می‌شوم. بنابراین آنها می‌توانند برای دیدن بازی به سالن بیایند و مرا تشویق کنند.

منبع:سايت فرهيختگان بسکتبال


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:38 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی باید به مصاف قزاقستان برود و در صورت برتری راهی فینال خواهد شد.


به نقل از فارس، قزاق‌ها در روز پایانی مرحله یک‌چهارم نهایی و با شکست قطر مقابل کره‌جنوبی توانستند جواز صعود به نیمه نهایی را بگیرند. آنها در این مرحله تنها یک پیروزی و آن هم مقابل قطر کسب کردند.

قزاقستان در بسکتبال حرف چندانی برای گفتن در آسیا نداشته و بهترین رتبه‌اش در جام ملت‌های آسیا در سال 2007 بود که آنها توانستند چهارم شوند و یک‌بار هم در سال 1995 به مقام پنجم دست یافتند که ایران در همان سال مقام هفتم را به خود اختصاص داد.

تیم ملی بسکتبال قزاقستان در آخرین دوره جام ملت‌ها هم که در مانیل فیلیپین و با قهرمانی ایران به پایان رسید با شکست مقابل اردن هشتم شدند.

قزاق‌ها در حال حاضر در رده‌بندی آسیا در جایگاه دهم قرار دارند و ایران پس از چین دوم است. آنها در رقابت‌های خود با ایران تاکنون بردی را نداشته‌‌اند.

آنها در جهان هم در آخرین رده‌بندی رتبه 52 را به خود اختصاص دادند و ایران که در جام جهانی 2014 اسپانیا هم شرکت کرده بود، با سه پله صعود به رده 17 جهان رسید.

قزاق‌ها اصولا بازی فیزیکی را به نمایش می‌گذارند و در قد و قواره تکنیک ملی‌پوشان ایران نیستند و باید دید شاگردان مهمد بچیروویچ که شانس نخست کسب مدال طلا محسوب می‌شوند، چه نتیجه‌ای را در این بازی کسب می‌کنند.

دیگر بازی نیمه‌نهایی را تیم‌های کره‌ جنوبی و ژاپن برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها: آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:37 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ چهار تیم بسکتبال مردان روز گذشته هفتم مهر دیدار های رده بندی پنجم تا هشتمی بازی های آسیایی را برگزار کردند.

تیم هند در اولین بازی با نتیجه 68 بر 50 مغولستان را برد و تیم چین با نتیجه 78 بر 71 فیلیپین را شکست داد. با این نتیجه هند با چین برای تعیین رده پنجمی و فیلیپین با مغولستان برای تعیین رده هفتمی بازی های آسیایی با هم مسابقه می دهند.

گفتنی است مارکوس دوتیت بازیکن آمریکایی فیلیپین و جیمی آلاپاگ کاپیتان تیم بعد از بازی های آسیایی از بازی های ملی خداحافظی می کنند.

ایران - قزاقستان در نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران که به عنوان صدرنشین گروه G راهی نیمه نهایی شد، فردا با تیم قزاقستان یک پای فینال بازی های آسیایی 2014 را مشخص می کنند.

کره و ژاپن نیز از سوی دیگر برای رسیدن به فینال با هم روبرو می شوند.

بازی فینال روز جمعه 11 مهر برگزار می شود.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:37 ] [ Masoud.F ]

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اسدالله کبیر به هیچ عنوان نمی‎تواند سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان باشد.

خبرگزاری فارس: «کبیر» نمی‎تواند سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان باشد

به گزارش گرگان خبر به نقل از خبرگزاری فارس؛ ، ابراهیم جرجانی در خصوص تصمیمات گرفته شده برای نحوه جدید مدیریت تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار داشت: براساس قانون آقای کبیر به هیچ عنوان نمی‎تواند سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان باشد.

وی ادامه داد: کسی که عضو شورای اسلامی شهر باشد حق انعقاد هیچگونه قراردادی را با شهرداری ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: آقای کبیر حتی حق هیچگونه دخالتی را در تیم بسکتبال شهرداری گرگان ندارد و تنها می‎تواند همانند ۱۳ عضو دیگر نقش ناظر را در خصوص مسائل تیم ایفا کند.

جرجانی در خصوص تأیید سرمربی‎گری «اسدالله کبیر» توسط سخنگو و رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: من تاکید می‎کنم که این کار خلاف قانون است و حتی آقای کبیر عنوان کردند که من قراردادی با شهرداری نمی بندم و پولم را از اسپانسر می‎گیرم و حتی این کار هم خلاف است.

وی افزود: البته عنوان هم شده که آقای کبیر قرارداد سفید با شهرداری می‎بندد اما باز هم می‎گویم عضو شورای اسلامی شهر نمی تواند هیچگونه قراردادی را با شهرداری امضاء کند و اگر قراردادی با آقای کبیر بسته شود شهرداری به طور قطع خلاف قانون عمل خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: آقای کبیر باید کنار بکشد و میدان را به افراد جوانتر بسپارد و بگذارد مربیان بومی دیگر در این امر وارد شوند.

اصرار برای سرمربی‎گری کبیر برای مسائل پشت پرده است

جرجانی یادآور شد: به نظر من اصرار برای سرمربی‎گری آقای کبیر بخاطر مسائل پشت پرده شورایی است که در روزهای گذشته هم نمونه آن در برخی تصمیم‎گیری‎های کلان شورای اسلامی شهر گرگان دیدم و اگر قرار باشد برخی افراد دفاع لفظی هم از آقای کبیر نکنند که نمی‎شود.

وی متذکر شد: البته من با آقای شهردار هم در این خصوص صحبت کرده‎ام و آقای شهردار هم تاکید کردند زمانی که دیشب در خصوص ترکیب مدیریت تیم تصمیم‎گیری شده چگونه در این مدت کوتاه سرمربی انتخاب شده است؟

جرجانی بیان کرد: آقای شهردار تاکید کردند که هنوز هیچ فردی به عنوان سرمربی انتخاب نشده است و این اعلام صریح مدیرعامل تیم یعنی شخص شهردار گرگان است.

وی در پایان ابراز داشت: اگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص مذاکراتی را هم با آقای کبیر انجام داده بخاطر عشق و علاقه خودش بوده و این هیچ ارتباطی به سرمربی‎گری تیم بسکبتال شهرداری گرگان ندارد و آقای کبیر در حال حاضر تنها به عنوان عضو شورای اسلامی شهر گرگان و مسئول کمیته ورزش شورا است.


برچسب‌ها: اخبارشهرستانها ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:36 ] [ Masoud.F ]

یکی از بسکتبالیست ها نوجوان تیم ملی برای ادامه تحصیل و ورزش خود راهی آمریکا شد.به گزارش ایسنا، برزین بابان بسکتبالیست نوجوان ایران که در تیم ملی ایران نیز حاضر بوده برای ادامه تحصیل و بسکتبالش راهی آمریکا شد. او که به همراه تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشت با قامت بیش از دو متر فیزیک مناسبی برای بسکتبال دارد که حالا برای ادامه بسکتبال آکادمیک راهی آمریکا شده است.

erfan khoshkhoo (12 of 33).jpg

او همچنین سابقه حضور در تیم ملی جوانان ایران در رقابت های بزرگسالان غرب آسیا حضور داشت و به مدال نقره رسید.

او نیز راه بازیکنانی چون ارسلان کاظمی، فربد فرمان و سورن دروبوغوسیان را انتخاب کرده و راهی بسکتبال آمریکا شده تا بتواند با استفاده از آکادمی های بسکتبال این کشور به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شود.


برچسب‌ها: رده پایه ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:36 ] [ Masoud.F ]

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران از سران فدراسیون بسکتبال آسیا درخواست کرد تا میزبانی جام ملت‌ها را به ایران بدهند. او همچنین عنوان کرد: شاید سال آینده از تیم ملی ایران خداحافظی کند.

تیم ملی بسکتبال ایران از سال 2007 توانسته سه بار به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یابد.
محمد صمد نیکخواه بهرامی معتقد است اکنون زمانی است که آسیا درباره قدرت‌های قاره تجدید نظر کند و به ایران بهای بیشتری دهد.
او در گفت و گو با خبرنگاران گفت: FIBA باید میزبانی جام ملت‌های آسیا را به ایران بدهد. اگر تمام بازی‌های مهم چند سال اخیر را دیده باشید، همیشه چین میزبان بوده، انتخابی المپیک و جام جهانی در چین برگزار شده و بقیه تورنمنت‌ها را به ژاپن و کره جنوبی و فیلیپین داده‌اند. در حالی که تیم ما در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی کرده است. تیم خیلی خوبی داریم. از سال 2007 قهرمانی‌های زیادی را کسب ‌کرده‌ایم و امکانات زیادی برای میزبانی این رقابت‌ها داریم.

جام ملت‌های آسیا که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود قرار است در سال آینده در چین برگزار شود. قهرمان این مسابقات به طور مستقیم به المپیک 2016 ریو راه خواهد یافت.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه گفت: ما در سال‌های گذشته قهرمانی‌های زیادی راکسب ‌کرده‌ایم و مردم در تلویزیون همه بازی‌ها را دنبال کرده‌اند. نمی‌دانم چرا میزبانی هیچ تورنمنتی به ما داده نمی‌شود. ایرانیان زیادی هستند که مشتاقند تا به سالن بروند و تیم‌شان را تشویق کنند. مردم ایران علاقه زیادی به بسکتبال دارند، ولی متاسفانه ما هیچ میزبانی را بر عهده نمی‌گیریم و اگر نگاه کنید تمام جام‌هایی که ما کسب ‌کرده‌ایم خارج از ایران بوده است. مردمان ما می‌خواهند قهرمانی بازیکنانشان را در داخل ببیند.

صمد نیکخواه بهرامی درباره رشد بسکتبال نیز، گفت: در ایران فوتبال ورزش اول محسوب می‌شود. طبیعی است که همه کشورها فوتبال را دوست دارند. پس از فوتبال، بسکتبال و والیبال تلاش می‌کنند تا بتوانند ورزش محبوبی در ایران محسوب شوند. در حال حاضر سالن‌های زیادی در سراسر ایران ساخته شده است که قطعا به رشد این رشته کمک می‌کند.

این بازیکن درباره بازنشستگی‌اش از تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم که سال آینده در تیم ملی ایران بازی کنم یا بازنشسته شوم. شاید سال آینده از تیم ملی خداحافظی کنم و این تصمیم سخت را بگیرم. هر سال به من فشار زیادی وارد می‌شود و من نیاز به استراحت دارم. ما تمام فصل در چین بازی می‌کنیم و سپس به ایران می‌رویم و در آنجا بازی داریم و این کار را برای من سخت کرده است. بازی‌های دوستانه ملی بلافاصله بعد از پایان بازی‌های باشگاهی شروع می‌شود. امسال جام جهانی را هم در اسپانیا پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر بازی‌های آسیایی اینچئون را سپری می‌کنیم. وقتی اینچئون را ترک کنیم، 10 روز بعد لیگ چین شروع می‌شود. ما از این لیگ درآمدزایی می‌کنیم و بنابراین باید با آمادگی در آن شرکت کنیم.

برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]

جلیل یعقوب زاده-بسکتبال استان تهران از دیر باز در سطح کشور بعنوان یکی از رکن های اساسی محسوب میشده و سطح بالایی از توجهات را همیشه به خود معطوف نموده است .


پایتخت بسکتبال کشور دیر بازی است که مورد بی مهری مسئولین ورزش قرار گرفته و از حد اقل امکانات بهره مند میباشد این موضوع در حالی مطرح میشود که بالاترین تعداد مسابقات را در سطح کشور، استان تهران بخود اختصاص داده است ،این موضوع در حالی مطرح میگردد حدود 50 درصد از بازیکنان اعزامی به مسابقات جوانان آسیا از استان تهران بوده اند و این موضوع زمانی مطرح میشود که این استان در سوپر لیگ بسکتبال کشور در سال 1392 دقیقا 33 درصد تیم های سوپر لیگی یعنی حدود 4 تیم (مهرام،دانشگاه آزاد،افرا خلیج فارس،نیروی زمینی)را به خود اختصاص داده و ...
 اما این استان بزرگ و باصطلاح پایتخت در طول سال تنها از یک سالن غیر استاندارد و مستهلک شده ای بنام سالن شیخ الاسلامی بهره برداری میکند که از لحاظ زمانی کفاف برگزاری یک دوره از بازیها را هم نمیدهد چه برسد به برگزاری 886 مسابقه در سال 1392و در سال جاری 1000 مسابقه ، برگزاری بازیهای مینی ،نونهالان، نوجوانان دسته یک و دو،جوانان دسته یک و دو، امیدها،بزرگسالان در دسته های زیرگروه ،دسته دو،یک ،جام برتر،جام حذفی،وآماده سازی تیم های تهران در کلیه رده ها، برگزاری کلاس آموزشی ،کلاسهای داوری،مربیگری  عملی ،تئوری و... تمام این آمار که ارایه شد را نیز در بخش با نوان نیز باید به لیست فوق اضافه کرد.

سوال این جاست آیا این بی مهری به بسکتبال تهران نیست که با این همه تراکم فقط یک سالن آنهم غیر استاندارد باید به بسکتبال تهران اختصاص داده شود.
این موضوع که در دوران گذشته سالن بسکتبال افراسیابی نیز جهت برگزاری بازیهای استان تهران در نظر گرفته شده بود نیز کمک شایانی به برگزاری مسابقات مینمود لیکن اینکه چرا سالن افراسیابی را از بسکتبال گرفتند و چرا هیچ جایگزینی برای سالن مذکور در نظر گرفته نشد و چرا تا این تاریخ مسئولین ورزش استان نسبت به این موضوع بی تفاوت مانده اند و هیچ عکس العملی صورت نمیگیرد ،سوالهایی است که ذهن آدمی را به خود مشغول میکند ،انگار کسی اصلا به فکر بسکتبال نیست.
با توجه به شرایط  حوزه استقرار سالن افراسیابی و دسترسی آسان و کیفیت این سالن از لحاظ جایگاه تماشاچی و ... بنظر میرسد برگشت این سالن و در اختیار بسکتبال قرار گرفتن این مجموعه بسیاری از مشکلات بسکتبال را مرتفع خواهد کرد.وقتی وارد خانه والیبال میشویم و کیفیت آن را مشاهده میکنیم به مظلومیت بسکتبال پی خواهیم برد عدم اهمیت به امکانات سخت افزاری که لازمه پیشرفت و ارتقا است یکی از معضلات امروز بسکتبال ما محسوب میشود و بالعکس وقتی وارد خانه بسکتبال استان تهران میشویم پی خواهیم برد که اینجا خانه بسکتبال نیست بلکه ویرانه ای است که هر روز به تخریب شدنش سرعت بیشتری داده میشود و هیچ گوش شنوایی نیست که این مشکل بزرگ بسکتبال را از پیش رو بردارد این موضوع واقعا جای تعجب دارد که بارها و بارها این معضل به گوش مسئولین رسیده لیکن هیچ کس عکس العمل مثبتی از خود نشان نداده است تا کار بدینجا رسیده.
فشار برگزاری بازیها تا حدی است که بازیهای برگزار شده در تالار بسکتبال شیخ الاسلام در برخی روزها از 9 صبح تا 23 شب ادامه دارد و بازیکنان رده نوجوانان حدود ساعت 23 راهی منزل میشوند حال کی به خانه برسند کی استراحت نموده و در روز بعد عازم مدارس شوند ؟ جای بسی نگرانی است.
یکی ازمشکلات اصلی هیئت بسکتبال استان تهران نیز نداشتن متولی است که باصطلاح ریاست هیئت بسکتبال را عهده دار باشد بعد از پایان دوره کامبیز قائمیان رییس هیئت بسکتبال استان تهران در دیماه 92 تا این تاریخ هنوز تکلیف ریاست هیئت بسکتبال استان تهران مشخص نشده و تا این تاریخ اگرچه برخی بعنوان کاندید این پست آنهم بصورت غیر رسمی اعلام حضور در انتخابات نموده اند اما انگار خبری از برگزاری انتخابات هیئت تهران نیست و بنظر میرسد که تا مشخص نشدن تکلیف فدراسیون بسکتبال این موضوع مسکوت خواهد ماند.
چرا انتخابات برگزار نمیشود و چرا برخی از استانها میتوانند انتخابات برگزار کنند که کم و بیش در اخبار ها انتخاب برخی مسئولین بعنوان رییس هیئت بسکتبال سایر استانها شنیده میشود و این امر در استان تهران به امری دست نیافتنی تبدبل شده جای بسی سوال است .
و سخن آخر با کسانی است که در آینده میخواهند به عنوان رییس هیئت بسکتبال استان تهران سکان هدایت بزرگترین مرکز بسکتبال کشور را بعهده بگیرند،دوستان عزیز وضعیت خانه بسکتبال استان تهران بسیار وخیم است و کار بسیار بزرگی را در پیش خواهید داشت چرا که عملا خانه بسکتبال تهران از لحاظ سخت افزاری وضعیتی بسیار وخیم دارد وبه مثل بیماری رو به احتزار ماند که نیاز مند نوش دارو و طبیبی حاذق است.
و در آخر بسنده میکنم به جمله ای از شهید دکتر چمران:

{میگویند تقوا از تخصص لازم تر است .آن را میپذیرم اما میگویم :آنکس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد بی تقواست.}

جلیل یعقوب زاده مربی بسکتبال


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:34 ] [ Masoud.F ]

اسدالله کبیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد صعود تیم ملی بسکتبال به مرحله نیمه نهایی توضیح داد: اینکه در مرحله ضربدری به کره جنوبی نخوردیم کارمان را آسان کرد. ما به راحتی قزاقستان را می‌بریم اما فینال برایمان سخت خواهد بود، چون در صورت صعود کره جنوبی به فینال این تیم علاوه بر شرایط میزبانی، انگیزه زیادی برای گرفتن مدال طلا دارد و از طرفی با میزبانی به نوعی برای اعمال نفوذ تلاش می‌کنند.



وی ادامه داد: امیدوارم تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی قهرمان شود چون تنها همین مدال در کلکسیون افتخارات بسکتبال کم است و در صورت کسب این طلا هم برای ما و هم برای ورزش بسکتبال و کل کشور افتخار محسوب می‌شود.

کبیر گفت: بازیکنان جوان ما بسیار خوب در این دوره کار می‌کند و هر بار که به زمین می‌آیند خون تازه‌ای را به تیم تزریق می‌کنند. این بازیکنان از نظر دفاعی فشار زیادی به حریف می‌آورند و باعث خستگی بازیکنان آنها می‌شوند، بعد از آن بازیکنان باتجربه وارد شده و با توجه به خستگی حریفان نتیجه می‌گیرند در حالی که اگر قرار بود بازیکنان باتجربه از ابتدا به زمین بیایند در انتهای مسابقه خسته می‌شدند.

وی اضافه کرد: بازیکنان جوان ما مثل جمشیدی، یخچالی و مشایخی بسیار بااستعداد هستند و این دوره تنها باری است که بازیکنان جوان همراه تیم واقعا به تیم کمک می‌کنند و دست کادر فنی را گرفته‌اند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، تحلیلی ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:34 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شرایط گروه H بسکتبال بازی های آسیایی اینچئون برای صعود به شکلی بود که بازیکنان فیلیپین را مجبور کرد برای صعود اقدام به زدن گل به خودی کند.

طبق گزارش سایت های فیلیپینی، تیم ملی فیلیپین برای صعود به مرحله بعد باید با اختلاف 11 امتیاز قزاقستان را شکست می داد اما اختلاف این تیم با حریف در 2 دقیقه آخر از 11 امتیاز به 2 امتیاز رسید تا صعود این تیم منتفی شود. در این زمان از مارکوس دوتیت بازیکن آمریکایی تیم خواسته شد که با یک گل به خودی باعث تساوی بازی و کشیدن کار به وقت اضافه شود.

فیلیپینی ها در صورت رسیدن بازی به وقت اضافه شانس بالا بردن تفاضل گل خود با حریفان را در 5 دقیقه داشتند اما گل به خودی دوتیت در 11 ثانیه پایانی از سوی داوران بازی پذیرفته نشد. طبق قوانین فیبا گل عمدی یک بازیکن به تیم خودی مورد قبول قرار نمی گیرد.


ریس سرمربی فیلیپین در توجیه این ماجرا تاکید کرد که در زمان وقت استراحت از داور کره ای سوال کرده است که آیا گل به خودی مورد قبول است و داور مربوطه نیز پاسخ مثبت داده است. جیمی آلاپاگ بازیکن باتجربه فیلیپین هم همین سوال را از داور کرده و باز پاسخ مثبت شنیده است اما بعد از گل به خودی دوتیت، این امتیاز را قبول نکرده اند.

رضا آذرافزا داور ایرانی طبق قوانین فیبا این گل را مورد قبول قرار نداده است که سرمربی فیلیپین در پایان بازی سوت های او را هم عجیب دانست!

سرمربی فیلیپین در نهایت تاکید کرد که داور کره ای هم بعد از مشورت با داوران دیگر و مردود اعلام شدن گل به خودی دوتیت حرف قبلی خود را انکار کرده است.

گفتنی است فیلیپینی ها بعد از این نتیجه باید با تیم چین برای تعیین رده بندی پنجم تا هشتم مسابقات روبرو شوند.

تیم قزاقستان با وجود باخت به خاطر تفاضل گل 1.048 در مقابل تفاضل گل 1.008 قطر و 0.951 فیلیپین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و حریف ایران در این مرحله شد.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:33 ] [ Masoud.F ]

ایسنا: با به پایان رسیدن مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های بسکتبال بازی‌های آسیایی ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شدند و ایران باید برای رسیدن به فینال به مصاف قزاقستان برود.

در پایان رقابت‌های مرحله یک چهارم چین و فیلیپین حذف شدند و ایران، ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

ایران به مصاف قزاق‌ها می‌رود و ژاپن و کره برای رسیدن به فینال رقابت می‌کنند.


برچسب‌ها: آسیا,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:33 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ روز گذشته جلسه ای در شورای شهر گرگان برگزار شد که طی آن در مورد مسائل مربوط به تیم بسکتبال شهرداری گرگان نیز بحث و تصمیم گیری شد. طی این جلسه قرار بر این شد که اسداله کبیر بدون بستن قرارداد مالی فصل آینده نیز سرمربی نماینده شهر در سوپرلیگ بسکتبال بماند.

کبیر با توجه به عضویت در شورای شهر امکان بستن قرارداد مالی با شهرداری را ندارد.

کبیر: این فصل برای دلم کار می کنیم

سرمربی گرگان با اشاره به اینکه برخی دوستان شیطنت کرده و می گفتند که فعالیت او به عنوان سرمربی امکان ندارد، توضیح داد: امسال را بدون قرارداد مالی و تنها برای دلم کار می کنم. البته همیشه کار ما به این شکل بوده است اما امسال حق بستن قرارداد مالی ندارم.

کبیر موضوع پیدا شدن اسپانسر برای تیم را هم تایید کرد و گفت: امسال اوضاع بهتری داریم. در حال مذاکره با چند بازیکن از جمله 2 بازیکن ملی هستیم. البته نه ملی پوش 700 میلیون تومانی بلکه بازیکنانی که با بودجه ما هم کنار بیایند.

هیئت امنا به جای هیئت مدیره

امسال به جای هیئت مدیره، اعضاء شورای شهر گرگان به عنوان هیئت امنا بر کار تیم نظارت دارند. کارهای ورزشی تیم هم در دست کمیته ورزش زیر نظر کبیر است.

در جلسه هماهنگی لیگ امسال 2 نماینده از گرگان شرکت کردند که با توجه به حمایت کامل شورای شهر گرگان از تیم شهرداری، تیم بهشت هیرکان که از دسته اول به سوپرلیگ رسیده است باید با هزینه های خصوصی وارد لیگ شود.


برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، اخبارشهرستانها ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:32 ] [ Masoud.F ]

سرمربی تیم ملی بسکتبال چین گفت: ما در حال جوان کردن تیم هستیم و هدفمان رقابت های انتخابی المپیک ریو است.به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اینچئون، سرمربی تیم ملی بسکتبال چین پس از شکست برابر ایران و حذف از بازی های آسیایی اظهار کرد: ما در این رقابت ها از بازیکنان جوان استفاده کرده ایم و در کل در حال تزریق یک ترکیب کاملا جدید به تیم ملی هستیم. این بازی ها فرصتی برای بازیکنان جوان ما هستند تا آماده شوند و به بازیکنانی تاثیرگذار برای تیم ملی تبدیل شوند.

لومینگ گنگ ادامه داد: هدف اصلی ما رقابت های قهرمانی آسیا است که در آن میزبان هستیم. آن مسابقات انتخابی المپیک است و با قدرت برای آن آماده می شویم. در این مسابقه چندین اشتباه داشتیم. در دقایق ابتدایی بازیکنان قدری عصبانی شدند و استرش داشتند. اما باید تجربه بیشتری کسب کنیم. تیم ما از نظر تکنیکی مشکلی نداشت.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:31 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، مهمدبچیروویچ پس از برتری 76 بر 41 تیم ملی بسکتبال مقابل هند در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: بازی اول‌مان بود و  به همین خاطر بچه ها زیاد با جو سالن آشنا نبودند و نیمه اول چندان خوب کار نکردند اما در نیمه دوم رفته رفته بهتر شدیم و توانستیم اختلاف را زیاد کنیم.

خبرگزاری فارس: بچیروویچ: بازی اول بود و با جو سالن آشنا نبودیم/ باید فیلیپین را شکست دهیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: بازی فردا با فیلیپین برایمان مهم است، چون می‌خواهیم صدرنشین باشیم. برای کسب پیروزی با تمام توان بازی خواهیم کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی بسکتبال با برتری مقابل هند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و فردا به مصاف فیلیپین می‌رود.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:11 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون کره جنوبی، محمدرضا مشحون پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران برابر هند در مسابقات آسیایی اظهار کرد: ما برای قهرمانی به کره جنوبی آمده ایم. البته هند تیم خوبی دارد و از بازیکنان خوب و بلندقامتی بهره می برد.

وی افزود: ما در اوایل بازی سخت امتیاز می گرفتیم ولی بازیکنان ایران توانستند تیم حریف را خسته کنند و در نهایت به پیروزی برسند.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره دیدار با فیلیپین هم تصریح کرد: بازی سختی با فیلیپین داریم ولی این تیم را می شناسیم و امیدواریم پیروز از زمین خارج شویم.

همچنین اوشین ساهاکیان ملی پوش بسکتبال ایران در این باره اظهار کرد: در هفته ای که گذشت تمرین پرفشاری نداشتیم و کمی هم خسته بودیم، برای همین در نیمه اول چوب های زیادی از دست دادیم ولی در نیمه دوم با دفاع بهتر توانستیم حمله هندی ها را مختل کنیم.

ساهاکیان افزود: فردا بازی سختی را با فیلیپین داریم آنها تیم آماده ای هستند که برای پیروزی می جنگند، ولی ما هم با تمام توان خود بازی خواهیم کرد چون رسیدن به عنوان سرگروهی برای ما مهم است.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:11 ] [ Masoud.F ]

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی بسکتبال زنان قطر در اولین دیدار خود در مسابقات آسیایی کره جنوبی با تیم مغولستان بازی داشت ولی تیم قطر به خاطر حجاب اسلامی بازیکنانش اجازه نیافت در این مسابقه به میدان برود تا بازی با نتیجه ۲۰ بر صفر به سود مغولستان اعلام شود.
تیم بسکتبال زنان به خاطر حجاب بازنده شد!
این در حالی است که مسئولان برگزاری مسابقه از تیم قطر خواستند بدون حجاب در این مسابقه به میدان بروند که این درخواست با مخالفت قطری‌ها مواجه شد.


برچسب‌ها: آسیا ، بانوان,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:10 ] [ Masoud.F ]

خلیل روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه حدود 2 ماه قبل به جمهوری اسلامی ایران در راس تیم بسکتبال 15ساله های لبنان سفرکرده است، گفت که از این فرصت استفاده و ضمن آشنایی با فدراسیون بسکتبال ایران واعضای آن با دو بازیکن اصلی ایرانی هم مذاکره کردم.

رییس باشگاه بسکتبال دسته اولی لبنان افزود: در یک هفته حضورم درایران با رییس فدراسیون بسکتبال ایران که رییس فدراسیون غرب آسیا هم می باشد، دیدار کردم و با بسکتبالیست های ایرانی بیشتر آشنا شدم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات با دو بازیکن ایرانی شروع شده و امیدواریم هر دو یا حداقل یکی از آنها به باشگاه الضامن بپیوندند تا بتوانیم با قدرت بیشتری در مسابقات داخلی و منطقه ای شرکت کنیم.

خلیل تاکیدکرد:فارغ ازمسائل سیاسی درصدد جذب بازیکنانی هستیم تا بتوانیم باشگاه التضامن را بیش از گذشته تقویت کنیم.

رییس باشگاه التضامن گفت: از یک هفته قبل مربی تیم التضامن مذاکرات با کاردوست را شروع کرده است تا درصورت توافق به باشگاه بپیوندد.

وی از تشریح جزئیات مذاکرات خودداری کرد و افزود: امروز با مربی باشگاه برای بررسی آخرین نتایج مذاکرات دیدار و گفت وگو می کند و بزودی در باره پیوستن کاردوست به باشگاه التضامن تصمیم گیری می شود.


برچسب‌ها: آسیا ,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:10 ] [ Masoud.F ]

تیم ملی بسکتبال ایران نخستین بازی خود را در دور دوم بازی‌های آسیایی مقابل هند برگزار کرد و در حالی که فشار زیادی را از سوی حریف متحمل نشد به برتری 76 بر 41 دست یافت. تیم کشورمان روز پنجشنبه یک بازی حساس را برابر فیلیپین انجام می‌دهد که به نوعی تعیین کننده تیم اول گروه E خواهد بود.

یه گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، تیم ملی بسکتبال ایران نخستین بازی خود را در بازی‌های آسیایی اینچئون بعد از ظهر امروز چهارشنبه برابر هند برگزار کرد و این تیم را با حساب 76 بر 41 از پیش روی برداشت. تیم کشورمان کوارترهای اول، دوم، سوم و چهارم این بازی را به ترتیب با امتیازات 20 بر 16، 18 بر 12، 20 بر 8 و 18 بر 5 به سود خود ثبت کرد.

تیم ایران که در دور نخست این بازی‌ها استراحت داشت از دور دوم وارد بازی شده و در گروه E با تیم‌های فیلیپین و هند همگروه شده است. بچیروویچ که به بازیکنان خود توصیه کرده بود انرژی خود را برای دیدار حساس روز پنجشنبه برابر فیلیپین حفظ کنند در این بازی از ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، بهنام یخچالی و مهدی کامرانی در شروع بازی استفاده کرد.

بازیکنان تیم کشورمان که هنوز فشار بازی‌های سنگین جام جهانی را روی شانه‌های خود حس می‌کند در این بازی شروع خوبی داشت و بیشتر سعی کرد با سالن بازی و حریف آشنا شود با این حال کوارتر او با برتری 4 امتیازی تیم ایران به پایان رسید.

در وقت دوم سرمربی ایران چند بازیکن جوان را در ترکیب اولیه قرار داد. آرمان زنگنه، بهنام یخچالی و سجاد مشایخی جایگزین مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و اوشین ساهاکیان شدند. هر چند در اواسط این کواتر تیم هند تلاش زیادی به خرج داد و برای دقایقی بازیکنان ایران در امتیازگیری دچار مشکل شدند اما در نهایت این کوارتر هم با برتری 18 بر 12 ایران خاتمه یافت تا تیم کشورمان نیمه نخست را 38 بر 28 به سود خود پایان دهد.

با شروع وقت سوم هر دو تیم پا به پای هم پیش رفتند. در دقایق اولیه این کوارتر با جضور آفاق در زمین به نظر می‌رسید بچیروویچ روی شوت‌های راه دور او حساب باز کرده است. در ادامه این کوارتر تیم ایران کاملا هند را تحت کنترل خود قرار داد و این کوارتر را 20 بر 8 به سود خود به پایان رساند.

وقت چهارم در حالی شروع شد که دیگر از بازیکنان اصلی ایران در زمین خبری نبود و بچیروویچ به بازیکنان خود میدان داد تا خودنمایی کنند. در ادامه این کوارتر تیم ایران روند خوب خود را حفظ کرد و این کوارتر را هم با برتری 18 بر 5 به سود خود پایان داد.

تیم ملی بسکتبال در حالی بازی خود را برابر هند برگزار کرد که هیچ مسئولی از کاروان ایران در سالن حضور نداشت. بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات 92 درصد از سکوهای سالن هفت هزار و 406 نفری برگزاری دو تیم پر شده بود که آمار قابل توجهی است.

تیم کشورمان ساعت 14 فردا پنجشنبه دیدار حساس خود را مقابل فیلیپین برگزار می‌کند.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:9 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت ان بی ای صربیا، دارکو میلیچیچ با جمله ی "خداحافظ NBA، عصر بخیر کیک بوکسینگ" به طور رسمی با دوران بازی در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا خداحافظی کرد. بازیکن صربستانی سابق لیگ NBA قصد دارد به طور حرفه ای وارد ورزش کیک بوکسینگ شود.
 
میلیچیچ که در درفت سال 2003 پیش از بازیکنانی مثل کارملو آنتونی انتخاب دوم بود، فردا دوم مهر اولین مبارزه خود را انجام می دهد.
 
بازیکن صربستانی سابق مینه سوتا آخرین بار در سال 2012-2013 یک بازی برای تیم بوستون سلتیکز انجام داد و پس از آن بازیکن آزاد اعلام شد.


برچسب‌ها: اروپا ,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:8 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ اصغر کاردوست ملی‌پوش بسکتبال ایران که در حال حاضر با تیم ملی در بازی‌های آسیایی حضور دارد به تازگی با پیشنهاد یک تیم لبنانی روبرو شده است.

خبرگزاری فارس: پیشنهاد یک تیم لبنانی به ملی‌پوش بسکتبال ایران

التدمن تیمی است که خواهان جذب کاردوست شده و پیشنهاد خود را به مدیربرنامه‌های این بازیکن ارائه داده است.

کاردوست دو فصل پیش هم در لیگ لبنان بازی کرده و تجربه حضور در این کشور را دارد.

این ملی‌پوش فصل گذشته در تیم الکاظمیه کویت حضور داشت.

آیدین دیانت مدیربرنامه‌های کاردوست با اعلام این خبر به فارس، گفت: قرار است با این بازیکن صحبت کنیم و جزئیات پیشنهاد را بررسی و تصمیم نهایی را بگیریم.


برچسب‌ها: تیمهای ملی ، آسیا,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:8 ] [ Masoud.F ]

انجمن بسکتبال با ویلچر-نتایج کلاس ارتقاء داوری بسکتبال با ویلچر در مورخ ۶/۶/۹۳ لغایت ۷/۶/۹۳ در محل دانشکده شهید چمران حکیمیه تهران برگزار گردید و نتایج ذیل بدست آمد:

رديف نام نام خانوادگي استان نتيجه
1 محمد پور اسکندری زنجان قبول
2 سید عدنان علوی لرستان قبول
3 امین تقوی گودرزی " قبول
4 حسین شیخی " قبول
5 علی ساکی " قبول
6 عرفان نظامی " قبول
7 اسماعیل کوشکی زاده " قبول
8 مهرداد آذرمی تبریز قبول
9 مهدی فرجلی " قبول
10 کیانوش راوند قزوین قبول
11 سید مرتضی شفیعی " قبول
12 سعید نصراللهی بوکان مشروط
13 محمدعلی یزدانپناه اصفهان مشروط
14 ناصر علی بابا " مشروط
15 مرتضی مولاپور " قبول
16 سید حسن تقوی تهران قبول
17 ایمان منتظری " مشروط
18 سروش خادم حسینی " قبول
19 سید پوریا لواسانی " قبول
20 علیرضا ساجدی " قبول
21 مجتبی قاسمی اراک قبول
22 حمید مختاری " قبول
23 حمید احمدلو اراک قبول
24 محمد هادی مزیدی یزد قبول
25 مهدی افشارپور " قبول
26 احسان رحیمی مشهد مشروط
27 محمد حسین کارگر شیراز مشروط
28 مازیار میر عظیمی اصفهان قبول
29 احسان منصورزاده اهواز قبول
30 مازیار روستا فارس قبول

برچسب‌ها: داوری،جانبازان و معلولین,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:7 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روز چهارم مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون تیم‌های قزاقستان، فیلیپین، مغولستان و قطر، حریفان خود را شکست دادند. در بازی‌های امروز، شاگردان رایکو ترومن، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران که هدایت اردن را به عهده دارد با نتیجه 74 بر 83 مغلوب مغولستان شدند.

بسکتبال ایران روزبه ارغوان

نتایج بازی‌های امروز به شرح زیر است:

چین تایپه 68 - قزاقستان 74
فیلیپین 85 - هند 76
اردن 74 - مغولستان 83
قطر 79 - کویت 69

برنامه بازی‌های فردا (چهارشنبه) به شرح زیر است:

قزاقستان - چین
هند - ایران
مغولستان - کره جنوبی
کویت - ژاپن


برچسب‌ها: تیمهای ملی،آسیا,
[ پنج شنبه 3 مهر 1393 ] [ 10:4 ] [ Masoud.F ]

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال صربستان که در مرحله اول جام جهانی از برزیل شکست خورده بود در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 84 بر 56 این تیم را شکست داد و به نیمه نهایی جام جهانی رسید. برزیل که امسال مدعی کسب مدال به حساب می آمد هر چهار کوارتر مسابقه را واگذار کرد. 

میلوس تئودوسیچ بهترین بازیکن صربستان با 23 امتیاز بود. 

صربستان در سال های 1998 و 2002 در قالب یوگسلاوی جام جهانی را برده بود. برزیل در طرف مقابل برای هفتمین بار پیاپی از صعود به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی بازماند.

اندرسون وارجائو و ویه را تنها بازیکنان برزیل با آمار دو رقمی بودند که هر کدام 12 امتیاز به دست آوردند.

 


اما اتفاق بزرگتر در مادرید افتاد، جایی که فرانسه بزرگترین اتفاق جام را با حذف تیم میزبان رقم زد. فرانسوی ها که در مرحله مقدماتی از اسپانیا باخته بودند و در دیدار مقابل ایران هم با 5 امتیاز اختلاف برنده شدند در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 65 بر 52 اسپانیا را شکست دادند.

فرانسه و صربستان با این نتایج یک تیم فینالیست امسال را مشخص می کنند.

بوریس دیائو با 15 امتیاز بهترین امتیازآور فرانسه در این بازی بودند. 

در حالی که بازیکنان زیر حلقه اسپانیا نقطه قوت این تیم به شمار می روند، فرانسه با 50 ریباند مقابل 28 ریباند اسپانیا برتری داشت.


اسپانیا در حمله نیز ضعف زیادی نشان داد و تنها 20 اقدام از 62 پرتاب منطقه ای (32 درصد) را گل کرد. 3 پرتاب موفق سه امتیازی از 22 اقدام بازیکنان تیم میزبان درصد پایین پرتاب های 3 امتیازی این تیم را هم رقم زد.

فرانسه در حالی به مرحله نیمه نهایی رسید که تونی پارکر و چند بازیکن دیگر خود را نیز در جام جهانی همراه نداشت.

به این ترتیب مرحله نیمه نهایی با دیدار تیم های فرانسه با صربستان و تیم های آمریکا و لیتوانی پی گیری می شود.

 


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:23 ] [ Masoud.F ]
یکی از هواداران تیم ملی بسکتبال آمریکا در جریان بازی با اسلوونی در جام جهانی درخواست جالبی از بازیکن این تیم داشت.

تیم ملی بسکتبال آمریکا بامداد امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال مقابل اسلوونی ۱۱۹ بر ۷۶ به برتری رسید.
 
در جریانی این بازی یکی از هواداران خردسال این تیم درخواست جالبی از هاردن، بازیکن تیم ملی بسکتبال آمریکا  داشت.
 
او در نوشته ای که در دست داشت عنوان کرد: «هاردن، پیراهنت را به من بده، من ریشم را می‌دهم!»


برچسب‌ها: جام جهانی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:21 ] [ Masoud.F ]

کارشناس بسکتبال ایران گفت: همه باید از تیم ملی بسکتبال برای گرفتن طلای بازی‌های آسیایی اینچئون حمایت کنند.مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه صحبت‌هایش پس از پایان جام جهانی با حاشیه همراه شده بود، اظهار داشت: من تنها چیزی که در قلبم باشد را به زبان می‌آورم و هیچ قصد و غرضی هم ندارم. تنها آروزی من در حال حاضر موفقیت تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون است.

خبرگزاری فارس: همه باید از تیم ملی بسکتبال برای گرفتن طلای اینچئون حمایت کنند

وی ادامه داد: برای من مهم نیست که چه کسی الان مسئول تیم ملی است و فقط باید به این فکر باشیم که تیم ملی را حمایت کنیم تا بدون هیچ حاشیه ای در مسابقات حاضر شده و قهرمان شود.

بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: بازیکنان ایران شایسته بهترین‌ها هستند و فکر می‌کنم طلای اینچئون کمترین حق‌شان باشد.

به گزارش فارس، تیم ملی بسکتبال در جام جهانی با 4 شکست و یک برد از صعود به دور بعد بازماند و جمعه هفته آینده عازم بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود.


برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ پنج شنبه 20 شهريور 1393 ] [ 14:21 ] [ Masoud.F ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 178613
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1

Alternative content






Powered by WebGozar