هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

دومین نبرد از ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال با برتری پتروشیمی برابر مهرام به پایان رسید.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین دیدار از فینال لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم پتروشیمی و مهرام در سالن اندیشه ماهشهر برگزار شد که پتروشیمی با برتری 68 بر 66 در دومین دیدار یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شد.

 

این مسابقه در حالی آغاز شد که سالن اندیشه ماهشهر همانند روز گذشته مملو از تماشاگر بود.

 

مهرام در این مسابقه با ترکیب فرید اصلانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه‌بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد و مهدی کامرانی، جاناتان گیبسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ 5 نفر اصلی پتروشیمی را تشکیل می‌دادند.

 

رقابت پایاپای دو تیم در کوارتر نخست

مهرام و پتروشیمی دومین مسابقه خود را با عملکرد بهتر در سیستم دفاعی آغاز کردند. مهرام با هماهنگی بهتر نسبت به دیدار نخست سعی در مهار مهره کلیدی حریف یعنی جاناتان گیبسون بود و در این امر نیز موفق شد. در طرف مقابل نیز ماهشهری‌ها در زیر سبد بهتر کار می‌کردند و استفاده از نیروی سینانوویچ امتیاز بدست می‌آوردند. بازی پایاپای دو تیم ادامه دار بود و بازیکنان دو تیم از موقعیت‌هایی که بدست می‌آوردند استفاده می‌کردند.

 

در ادامه مهرام با استفاده از سرعت بالای بازیکنانش چون صمد نیکخواه‌بهرامی فضاسازی برای بازیکنان شوت‌زنش انجام می‌داد و با استفاده از شوت‌های پیرامونی سعی در امتیازگیری داشت و پتروشیمی نیز با قدرت ریباند بازیکنانش ضد حمله‌هایی موفق داشت. این بازی پایاپای ادامه داشت تا جایی که کوارتر نخست 17 بر 17 به پایان رسید.

erfan khoshkhoo-1-45.jpg

مهرام برنده کوارتر دوم

مهمان کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد و توانست با استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد از حریفش پیشی بگیرد. کوارتر دوم اوج دفاع دو تیم و از دست رفتن امتیازها بود تا جایی که در پنج دقیقه نخست بازی 2 بر 2 پیش می‌رفت تا اینکه مهرام با استفاده از توپ‌ربایی‌های کاپیتان صمد و فرید اصلانی و پرتاب‌های سه امتیازی سعید داورپناه و اوشین ساهاکیان از حریف فاصله گرفت.

در طرف مقابل نیز بهنام یخچالی بازیکن جوان پتروشیمی به همراه مهدی کامرانی عملکرد خوبی داشتند اما نمی‌توانستند موقعیت‌هایشان را به امتیاز تبدیل کنند. این شرایط باعث شد تا مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی جاناتان گیبسون موتور گلزنی خود را وارد میدان کند و او نیز دوباره توانست کارهایش را در میدان انجام دهد و فاصله را کاهش دهد. با این حال به سادگی می‌توان گفت که فضاهایی که گیبسون در اختیار داشت بسیار کمتر از دیدار نخست بود.

مهرام در کوارتر دوم که بسیار کم امتیاز بود بهتر کار کرد و در نهایت توانست 13 بر 10 برنده شود و نیمه نخست را 30 بر 27 به سود خود تمام کرد.

پتروشیمی کوارتر سوم را طوفانی آغاز کرد

مهران حاتمی ستاره‌هایش را در کوارتر سوم برابر ستاره‌های مهرام وارد میدان کرد که از همان ابتدا کارشان را طوفانی آغاز کردند. دفاع خوب پتروشیمی و شوت‌های سه امتیازی گیبسون فشار زیادی به مهرامی‌ها آورده بود. امتیاز اوشین ساهاکیان با اسلم دانک ارسلان کاظمی و شوت سه امتیازی سعید داورپناه هم با پرتاب‌های پیاپی جاناتون گیبسون پاسخ داده شد. دقایق ابتدایی کوارتر سوم پایاپای بود و دو تیم 34 بر 34 برابر شدند اما در ادامه و با تشویق های بی امان تماشاگران ماهشهری این پتروشیمی بود که صاحب توپ‌ و میدان شد؛ 4 خطا شدن صمد نیکخواه بهرامی و خروجش از میدان نیز فرصتی برای میزبان بود.

 

شوت‌های سه امتیازی گیبسون با پرتاب‌های یخچالی همراه بود و کار را برای مهرام سخت‌تر می‌کرد. حامد حدادی که از اشتباه هم‌تیمی‌هایش در دفاع به عصبانی شده‌بود با فریاد سعی داشت تیمش را به تمرکز بیشتر دعوت کند. کوارتر سوم با همان برتری ماهشهری‌ها ادامه پیدا کرد این تیم 22 بر 13 کوارتر سوم را به سود خود تمام کرد.

 

برتری 23 بر 19 اما بی حاصل مهرام در کوارتر چهارم

کوارتر پایانی این مسابقه بسیار پایاپای بود و دو تیم امتیازآوری می‌کردند. با آمدن صمد به ترکیب مهرام این تیم منسجم‌تر کار کرد اما بازهم گیبسون گارد راس آمریکایی پتروشیمی هرکاری که می‌خواست روی سبد مهرام انجام می‌داد.

 

در ادامه صمد نیکخواه بهرامی و سعید داورپناه در دفاع و حمله هماهنگ‌ کار کردند و حدادی نیز در زیر سبد به آنها کمک می‌کرد و در طرف مقابل نیز کاظمی و گیبسون بودند که در ترکیب پتروشیمی عملکرد خوبی داشتند.

 

پتروشیمی همچنان از نظر امتیازی از حریف پیش بود که سینانوویچ سنتر صرب این تیم 5 خطا شد و از زمین خارج شد که همین فرصت خوبی برای مهرامی‌ها بود تا بتوانند نتیجه را جبران کنند اما این تیم در دقایق پایانی در امتیاز آوری ناکام بود. مهرام در شرایطی که گیبسون به خوبی از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد بازی خود را بر محوریت حدادی تغییر داد و او نیز در زیر سبد درخشید تا فاصله کم و کمتر شود. یک دقیقه پایانی بازی نتیجه 67 بر 62 به سود پتروشیمی بود که مصدومیت ارسلان کاظمی و اشتباه در دفاع این تیم فرصتی برای مهرام ایجاد کرد که تا فاصله را جبران کند. پرتاب سه امتیازی داور پناه هرچند اختلاف را به یک رساند اما دیگر زمانی برای جبران نبود و پتروشیمی 68 بر 66 این دیدار را از آن خود کرد.

 

گیبسون در این دیدار هم مانند بازی اول عملکرد درخشانی داشت و با 34 امتیاز امتیاز آورترین بازیکن شناخته شد. حامد حدادی نیز با تاثیر گذاری 26 موثرترین بازیکن زمین بود. حدادی 27 امتیاز و 21 ریباند موفق داشت.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 11:20 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar