هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

کارشناس بسکتبال ایران می‌گوید دو مسابقه نخست مهرام و پتروشیمی در اندازه فینال بوده و حالا این دو تیم باید برای گام‌های بعدی آماده شوند.

IMG_1089-1.jpg

 

عنایت آتشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دو مسابقه نخست فینال لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: به نظر من شیوه برگزاری مسابقه‌های فینال عادلانه است و هر دو تیم فرصت خوبی برای کسب موفقیت در اختیار دارند. به نظر من اینکه ابتدا هر دو تیم، میزبان دو مسابقه هستند فرصت خوبی است تا بتوانند عملکرد خود را بهتر بررسی کرده و بسیاری از فرصت‌های از دست رفته را جبران کنند.

 

کارشناس بسکتبال ایران با اشاره به دیدار نخست افزود: در مسابقه اول دو تیم سعی می‌کردند از نقاط ضعف یکدیگر استفاده کنند. استفاده از مهره‌های شاخص در دستور کار دو تیم قرار داشت. در یک طرف حضور گیسبون یک نعمت برای پتروشیمی بود. او با خلاقیت و مهارتی که داشت می‌توانست به خوبی امتیازآوری کند. البته گیسبون در جوانب دیگر چون فضاسازی و ریباند هم موفق عمل می‌کرد. ویژگی اصلی او آرامش بود.

 

پیشکسوت بسکتبال ایران افزود: در طرف دیگر خب می‌توان به نقش پررنگ حامد حدادی در ترکیب مهرام اشاره کرد. همان طور که می‌دانیم حدادی در آسیا بی‌نظیر است. او مهره‌ای تاثیرگذار محسوب می‌شود که حضورش واقعا یک وزنه سنگین در میدان محسوب می‌شود. حامد حدادی در این فینال هم برابر حریف صرب خود درخشید. به خصوص در بازی دوم که عملکرد بسیار خوبی داشت و توانایی‌هایش را به خوبی نشان داد. البته پتانسیل حدادی بیشتر از این‌ها است و باید به خوبی تغذیه شود.

 

آتشی در ادامه دو مسابقه نخست فینال را ارزیابی کرد و گفت: در مسابقه نخست سینانوویچ سنتر صربستانی پتروشیمی برابر حدادی عملکرد خوبی داشت. او برابر بازیکنی بی‌نظیر هم ریباند و هم امتیاز ثبت کرد. در مسابقه اول بازیکنان پتروشیمی خیلی تاثیرگذار کار کردند و واقعا در حمله‌های خود خوب ظاهر شدند. پتروشیمی به خوبی از حمایت تماشاگرانش استفاده کرد و هر زمان که نزدیک بود مهرام از آن پیشی‌ بگیرد با درخشش گیبسون دوباره برتر می‌شد. در بازی نخست مهرام زمانی خوب بود که صمد و حدادی توپ را با هم رد و بدل می‌کردند.

 

او ادامه داد: اما در بازی دوم مهرام بسیار بهتر ظاهر شد. با جو سالن کنار آمده بود و هماهنگ‌تر بازی کرد. مهرام در این مسابقه در دفاع و حمله هدفمند کار کرد و توانست از حریفش پیشی بگیرد تا جایی که می‌توانست برنده هم باشد اما خب برخی اتفاق‌ها و صحنه‌ها باعث تغییر نتیجه شد. به طور مثال اگر در آن دقیقه پایانی بهنام یخچالی توپ را بالاتر از همه ریباند نمی‌کرد و ضد حمله ایجاد نمی‌شد شاید مهرام برنده بازی می‌شد.

 

آتشی با بیان این مطلب که همه چیز در اندازه یک فینال برگزار شد، به ایسنا گفت: به نظر من در دو مسابقه نخست هر دو تیم و تمام بازیکنان در اندازه یک فینال بودند. سازمان لیگ تدابیر خوبی داشت، داوران عملکرد و مدیریت مناسبی داشتند که باعث شد مسابقه‌ها بدون حاشیه و تنش برگزار شود.

 

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که مهرام و پتروشیمی در دیدارهای سوم باید به چه مسائلی توجه کنند، افزود: به نظر من پتروشیمی نباید در باد دو برد خود گیر کند چرا که مطمئنا مهرام در تهران تیمی متفاوت خواهد بود. مهرام نیز به آرامش و تمرکز نیاز دارد تا بدون ایجاد فشار روانی برای خود به موفقیت برسد. از طرف دیگر اگر خودباوری و اعتماد به نفس بازیکنان جوان مهرام بیشتر شود آن‌ها فوق‌العاده خواهند بود. مطمئنا پتروشیمی مراقب است که سرنوشت غرب آسیا برایش تکرار نشود و مهرام هم به دنبال جبران خواهد بود.

 

کارشناس بسکتبال در پایان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه تفاوت مهرام و پتروشیمی در چیست، بیان کرد: به نظر من حضور گیبسون، کامرانی، آفاق و یخچالی در کنار هم که 4 بازیکن شوتزن هستند در پتروشیمی فرصتی خوب است و در طرف دیگر هم نقش حامد حدادی و اوشین ساهاکیان در ترکیب مهرام پررنگ جلوه می‌کند. حال پتروشیمی سینانوویچ و کاظمی را زیر سبد دارد و مهرام صمد، داورپناه و اصلانی را در مناطق پیرامونی استفاده می‌کند. تمام این بازیکنان مهره‌های کلیدی هستند که با تفکر سرمربیان باید موثر واقع شوند. مدیریت بازیکنان نقش بسیار مهمی در نتیجه‌گیری تیم‌ها دارد.

 




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 ] [ 1:13 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar