هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

روز گذشته جلسه کميته انضباطي فدراسيون بسکتبال پيش از فينال چهارم برگزار شد و بازيکنان و سرپرستان دو تيم با حضور در محل فدراسيون پاسخ برخي سوال‌ها را دادند اما خروجي اين کميته آرايي بود که جز تعجب چيز ديگري در ذهن بسکتبالي‌ها ايجاد نکرد؛ به طوري که روز گذشته صمد نيکخواه‌بهرامي اين راي "خنده‌دار" را توصيف کرد.

به گزارش ايسنا، پس از درگيري‌هاي که در فينال سوم ايجاد شد و تماشاگران دو تيم باهم درگير شدند فدراسيون بسکتبال سريعا اعلام کرد که با خاطيان برخورد مي‌شود اما نتيجه‌اي که ديده شد شايد برخوردي با خاطيان بود اما به هيچ وجه منطقي، قانع کننده و مناسب نبود.

در جريان بازي سوم تماشاگران ماهشهري‌ در طبقه دوم و بالاي سر تماشاگران مهرام نشسته بودند. همين مساله اشتباه بزرگ فدراسيون بسکتبال بود که مسوولاني با تجربه دارد. حتي در سالن‌هاي شهرستان‌ها نيز تماشاگران دو تيم نزديک به هم قرار نمي‌گيرند اما به گفته باشگاه مهرام محمدرضا مشحون اجازه تغيير جاي تماشاگران را صادر نکرده است؛ اين درحالي است که فدراسيون ابتدا موافق جابه جايي تماشاگران بوده، اتفاقي که در مسابقه چهارم افتاد.

مطمئنا اگر تماشاگران به هم نزديک باشند در بين آنها اتفاق‌هايي مي‌افتد که افتاد. تماشاگران به سمت هم هرچه داشتند پرتاب کردند که نکته جالب توجه آن "آجر" بود. نکته بعدي همين قسمت است. فدراسيون بسکتبال که ميزبان است و مسوول برگزاري مسابقه شناخته مي‌شود به گفته محمود مشحون با حضور ماموران انتظامي در سالن ورزشي مخالف است. اين نکته جاي نقد ندارد چرا که نظري قابل تأمل است. شايد کسي فکر نمي‌کرد يک تماشاگر بسکتبال به همراه خود آجري نيز وارد سالن کند اما به هر حال فدراسيون بايد به عنوان برگزار کننده مسابقه امنيت بازي را نيز برقرار مي‌کرد؛ اين يعني پيش‌بيني هر اتفاقي که امکان دارد در جريان يک مسابقه حساس بيفتد.

اما نکته جالب توجه راي کميته انضباطي است که بعد از چند ساعت جلسه گرفته شد: "تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام به لحاظ تخلفات عديده تماشاچيان که در مسابقه بين تيم‌هاي پتروشيمي بندرامام و مهرام تهران منجر به قطع مسابقه و پرتاب آجر، سنج، طبل و ساير اشياء به داخل زمين مسابقه شد، با توجه به آئين‌نامه انضباطي و مصوبه سازمان ليگ و اساسنامه سازمان ليگ تيم پتروشيمي بندرامام به پرداخت مبلغ يکصد ميليون ريال جريمه نقدي تنبيه مي‌شود و کميته در خصوص مسابقات پنجم و ششم دو تيم مقرر مي‌دارد هر دو مسابقه بدون حضور تماشاچيان انجام و راجع به مسابقه هفتم در صورت نياز به آن سازمان ليگ نسبت به مکان برگزاري و شرايط آن اتخاذ تصميم خواهد نمود. "

توضيح ابتدايي کميته انضباطي با رأي آخر آن هيچ تناسبي ندارد. اگر تماشاگران پتروشيمي تخلف کرده‌اند چرا تماشاگران مهرامي محروم مي‌شوند؟ چرا پتروشيمي در مسابقه‌اي که مي‌تواند در آن جشن قهرماني بگيرد بدون تماشاگر وارد ميدان شود؟ اين راي پيش از فينال چهارم صادر شده يعني حتي امکان داشت در صورت برد مهرام، اين تيم با کسب دو پيروزي ديگر قهرمان شود و در مسابقه ششم بدون حضور تماشاگرانش جشن قهرماني بگيرد. کميته انضباطي فدراسيون اعلام کرده تماشاگران پتروشيمي تخلف انجام داده و باعث حواشي فينال سوم شدند اما چطور راي آنها تماشاگران دو تيم را دربر مي‌گيرد و تنها متخلفان را جريمه نکرده است؟

نکته پاياني درباره راي اين است فدراسيون اعلام کرده درباره مکان بازي هفتم نيز سازمان ليگ تصميم گيري خواهد کرد که اين نيز درست نيست چرا که از ابتداي اين مرحله برنامه مسابقه هفتم تعيين شده‌است.




برچسب‌ها: تحلیلی,
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393 ] [ 21:59 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar