هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است که تیمش توانایی کسب نتیجه‌ای مطلوب در جام‌جهانی را دارد و امیدوار است بازیکنانش از تمام توانایی‌های خود به خوبی استفاده کنند.

 1408382474036_erfan khoshkoo-15.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی بسکتبال ایران تا چند روز دیگر کارش در جام جهانی را آغاز می‌کند و باید در میدانی بزرگ به مصاف حریفانی بزرگ برود. بسکتبالیست‌های ایران که نزدیک به 5 ماه است در اردو به سر می‌برند و هم‌اکنون دو مسابقه از تورنمنت اسلوونی را پشت سر‌ گذاشته‌اند باید در گرانادا برابر اسپانیا، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر رقابت کنند.

 

کار بسکتبالیست‌ها دشوار است اما همه آنها با انگیزه و با قدرت برای کسب نتیجه‌ای مطلوب راهی جام جهانی می‌شوند و مهمد بچیروویچ سرمربی تیم نیز اعتقاد دارد که بازیکنانش توانایی انجام این کار را دارند. مرد اسلوونیایی بسکتبال ایران از وضعیت تیمش راضی است و در گفت و گویی مفصل با ایسنا از دوران آماده‌سازی، رقابت‌های جام جهانی و بازی‌های آسیایی حرف زد.

 

* در روزهای نزدیک به جام‌جهانی هستیم. آماده سازی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

برنامه‌های آماده سازی خوبی داشتیم و هم‌اکنون تیم از نظر فنی به آن نقطه مورد نظر ما نزدیک شده‌است. به هر حال طبق برنامه ای که پیش رفتیم همه بازیکنان به یک انسجام و هماهنگی لازم رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. در ابتدای کار چند بازیکن در اردو نبودند اما اندک اندک به جمع ما اضافه شدند که هماهنگی آنها با تیم برای ما اهمیت زیادی داشت که اکنون این هماهنگی بدست آمده است. مهدی کامرانی و حامد آفاق خیلی خوب با تیم هماهنگ شده‌اند و با تمرین هایی که داریم در روزهای باقی‌مانده بهتر هم می شوند. نکته‌ای که من در این روزها به آن توجه می‌کنم این است که اکنون یک تیم هستیم و شاکله لازم را بدست آورده‌ایم.

 

* تیم ملی بعد از کاپ آسیا راهی اردوی اروپا شد؛ رقابت‌هایی که در لهستان و اسلواکی داشتید چطور بود؟

ابتدا به اردوی لهستان رفتیم و چند مسابقه داشتیم. در بازی نخست که خیلی دیر رسیدیم و باختیم. سعی کردیم تا بازیکنان را تحت فشار قرار ندهیم تا در آن شرایط مصدوم نشوند. در مسابقه دوم شرایط بهتر شد و به آسانی پرتغال را مغلوب کردیم و در مسابقه سوم نیز با اینکه عملکرد خوبی برابر لهستان داشتیم نتیجه را واگذار کردیم. نتیجه برای ما ارزش نداشت و تجربه بسیار خوبی در اروپا کسب کردیم. من از حضور در لهستان راضی بودم. پس از آن به اسلواکی رفتیم که در مسابقه نخست خیلی بد بودیم اما در دومین دیدار خیلی خوب کار کردیم و آنجا به آنچه که همیشه می‌خواستیم رسیدیم. آن عملکرد همان چیزی بود که دنبالش هستیم و باید بدون نوسان بدستش بیاوریم. در دومین مسابقه برابر اسلواکی واقعا هماهنگ، منسجم و کم‌اشتباه بودیم. در دفاع و حمله عالی کار کردیم و بردیم. به نظر من بازیکنان در آن مسابقه تمام توانایی‌هایشان را نشان دادند و بسکتبال ایران را به نمایش گذاشتند. باید به جایی برسیم که در هر مسابقه چنین عملکردی داشته باشیم. به هر حال اردوی لهستان و اسلواکی نگاه ما به جام جهانی را درست کرد و متوجه شدیم که باید در چه سطحی رقابت کنیم.

 

* و هم اکنون به تورنمنت اسلوونی رسیده‌اید.

 

این تورنمنت یک سطح بالاتر از رقابت‌های قبلی ما دارد. اسلوونی، برزیل و لیتوانی تیم‌های خوبی هستند و واقعا سطح بالایی دارند. حضور در این تورنمنت یک تجربه مفید است که می‌تواند قبل از جام جهانی تیم را آماده کند. اسلوونی و لیتوانی تیم‌های بسیار خوبی هستند اما باید به جزییات کار دقت کنیم و از آن قسمت ها ضربه نخوریم.

 

*در روزهای نزدیک به جام جهانی بازیکنانتان چه نیازی دارند؟

 

ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که با قدرت وارد جام جهانی شویم و قدرتمان را نشان دهیم. تیم باید اعتماد به نفس داشته باشد و خودش را باور کند. ما حریفان بزرگی داریم اما خودمان نیز شرایطمان مطلوب است. از نظر تاکتیکی، تکنیکی و فیزیکی رشد خوبی داشته‌ایم و انگیزه نیز داریم. باید با قدرت و بدون ترس به مصاف حریفان برویم.

 

*با توجه به حریفانی که داریم برابر کدام تیم‌ها جز مصر شانس برد داریم تا به مرحله دوم صعود کنیم؟

 

همه انتظار دارند که ما به مرحله دوم صعود کنیم و ما هم می‌خواهیم مردم را سورپرایز کنیم. همانطور که ما می‌خواهیم برابر مصر برنده باشیم آنها هم به دنبال شکست دادن ایران در گروه هستند پس باید مراقب باشیم. هیچ کدام از حریفان ما ساده نیستند. اسپانیا میزبان است و به دنبال رسیدن به فینال و قهرمانی است. فرانسه به عنوان قهرمان اروپا وارد رقابت‌ها می‌شود، صربستان تیمی جوان و با استعداد است و برزیل نیز تمام بازیکنان شاغلش در لیگ NBA را با خود آورده‌است، با این حال باید بدون ترس وارد میدان شویم. شخصیت من این است که از نام کسی ترس ندارم و می‌خواهم بازیکنانم توانایی‌هایشان را نشان دهند. در تلاش هستم که این حس را به تیم منتقل کنم تا تمام بازیکنان با هدف پیروزی به مصاف حریفان بروند.

 

*وضعیت تیم قبلی‌تان اسلوونی را چطور ارزیابی کردید؟

 

تیم خوبی داریم. تیمی جوان و با انگیزه که عملکرد خوبی داشت. حریف تدارکاتی خوبی برای تیم ملی ایران بود.

 

*به نظر شما اسپانیا قهرمان جهان می‌شود یا آمریکا؟

اسپانیا و آمریکا در فینال هستند اما 10 تیم برای مدال برنز رقابت دارند. اسپانیا میزبان است و از حضور طرفدارانش استفاده می‌کند. داوران را تحت تاثیر خود دارد و می‌خواهد در خانه قهرمان شود اما آمریکا بازیکنانی دارد که بالاترین سطح بسکتبال را تجربه کرده‌اند و می‌توانند هر کاری انجام دهند. به عنوان یک اروپایی می‌خواهم اسپانیا قهرمان شود.

 

*به بازی‌های آسیایی برسیم. بعد از جام جهانی فکر می کنید تیم ملی چه شرایطی دارد؟

 

بازی‌های آسیایی رقابت‌های پرفشاری است و مطمئنا بازیکنان تحت فشار قرار خواهند گرفت اما هدف ما قهرمانی است. هم‌اکنون تیم خوبی داریم و مطمئنا بعد از جام جهانی که با تیم‌های اروپایی رقابت کرده ایم بهتر خواهیم شد. از طرف دیگر در جام جهانی رقابت بین 16 تیم نخست پرفشار خواهد بود و فشار برای مراحل نخستین کمتر است. همچنین ما زمان داریم که در ایران استراحت کنیم و بعد از چند جلسه تمرین با بهترین شرایط عازم کره جنوبی شویم.

 

*فیلیپین یک سنتر آمریکایی از لیگ NBA جذب کرده‌است. آیا او می‌تواند در بازی‌های آسیایی کاری انجام دهد؟

 

فکر نمی کنم کار خاصی بکند. برابر فرانسه نزدیک به 10 امتیاز و 10 ریباند آمارش بود. مطمئنا در عملکرد تیمی فیلیپین تاثیر گذار خواهد بود اما کار خاصی نمی‌کند. برابر ما که مطمئنا با حضور حامد حدادی، اصغر کاردوست و روزبه ارغوان فکر نمی کنم توانایی انجام کاری خاص داشته‌باشد.

 

*نفر سیزدهم تیم ملی چه زمانی مشخص می‌شود؟

 

ابتدا بگویم که این 13 بازیکن با ما در اسپانیا خواهند بود و حتی آن یک نفر هم با ما به گرانادا می‌آید. بعد از تورنمنت اسلوونی آن یک نفر مشخص می‌شود. مشکل عرفان نساج پور سر راه ما قرار داشت و آماده بودیم که در صورت درست نشدن کارش یک بازیکن جایگزین کنیم که این اتفاق نیفتاد.

 

*تیم ملی ب در ویلیام جونز بین هشت تیم هفتم شد. عملکرد این تیم را چطور دیدید؟

 

انتظار نتیجه وجود نداشت و این تیم برای کسب تجربه راهی این تورنمنت شد. مشکل اصلی در ایران همین است که همه نتیجه می‌خواهند. اگر آنقدر به دنبال نتیجه باشیم چه زمانی بازیکنانی در سطح صمد، حدادی و کامرانی بسازیم؟ چون سجاد مشایخی اشتباهی داشته دیگر به او فرصت ندهیم؟ به بهنام یخچالی که جوان است فرصت ندهیم؟ اگر این اتفاق نیفتد در آینده چه کسی وارد تیم ملی شود؟ ویلیام جونز فرصتی بود تا بازیکنان جوان در راستای اهداف تیم ملی ایران برابر حریفانی خوب به میدان بروند و آبدیده شوند. تاکید می‌کنم که باید برای آینده بسکتبال ایران هم کاری انجام دهیم.

 

*در ایران "سانی" پسر شما هم کنارتان بود. دلیل حضور او در ایران چه بود؟

 

برای تسویه حساب با ماهان اصفهان به ایران آمده بود.

 

* در کنار شما ملی‌پوشان را نیز تمرین می‌داد. قصد دارد وارد دنیای مربی‌گری شود؟

 

نه. سانی تا سه سال دیگر می‌تواند بسکتبال بازی کند اما پتانسیل این را نیز دارد که یک مربی خوب شود. حضورش در کنار ما خیلی خوب بود و به بازیکنان نکات لازم را گوشزد می‌کرد. با بازیکنان جوان کار می‌کرد و به آنها تمرین می‌داد. سانی بازیکن با تجربه‌ای است که در بالاترین سطح بسکتبال بازی کرده و همین که تجربیاتش را به جوانان ایران منتقل کند خیلی خوب است. قرار است به اسپانیا بیاید و در جام جهانی باشد و در آنجا نیز نکات لازم را به ما منتقل می‌کند.

 

*صحبت پایانی.

ابتدا باید بگویم خیلی خوشحالم که چنین بازیکنان خوبی دارم؛ بازیکنانی که بسیار با شخصیت هستند و با تمام توان کار می‌کنند. تلاش ما در جام جهانی این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم و نتیجه بگیریم. من بازیکنانم را دوست دارم و آنها نیز همین حس را به من دارند که این باعث می‌شود تیم ما قدرتی بیشتر داشته باشد. خیلی خوشحالم که کادرفنی و بازیکنان یکدیگر را باور دارند و از هم حمایت می‌کنند. تیم بسیار خوبی هستیم و امیدوارم به آنچه لازم است برسیم.




برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ شنبه 1 شهريور 1393 ] [ 17:58 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar