هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران از سران فدراسیون بسکتبال آسیا درخواست کرد تا میزبانی جام ملت‌ها را به ایران بدهند. او همچنین عنوان کرد: شاید سال آینده از تیم ملی ایران خداحافظی کند.

تیم ملی بسکتبال ایران از سال 2007 توانسته سه بار به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یابد.
محمد صمد نیکخواه بهرامی معتقد است اکنون زمانی است که آسیا درباره قدرت‌های قاره تجدید نظر کند و به ایران بهای بیشتری دهد.
او در گفت و گو با خبرنگاران گفت: FIBA باید میزبانی جام ملت‌های آسیا را به ایران بدهد. اگر تمام بازی‌های مهم چند سال اخیر را دیده باشید، همیشه چین میزبان بوده، انتخابی المپیک و جام جهانی در چین برگزار شده و بقیه تورنمنت‌ها را به ژاپن و کره جنوبی و فیلیپین داده‌اند. در حالی که تیم ما در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی کرده است. تیم خیلی خوبی داریم. از سال 2007 قهرمانی‌های زیادی را کسب ‌کرده‌ایم و امکانات زیادی برای میزبانی این رقابت‌ها داریم.

جام ملت‌های آسیا که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود قرار است در سال آینده در چین برگزار شود. قهرمان این مسابقات به طور مستقیم به المپیک 2016 ریو راه خواهد یافت.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه گفت: ما در سال‌های گذشته قهرمانی‌های زیادی راکسب ‌کرده‌ایم و مردم در تلویزیون همه بازی‌ها را دنبال کرده‌اند. نمی‌دانم چرا میزبانی هیچ تورنمنتی به ما داده نمی‌شود. ایرانیان زیادی هستند که مشتاقند تا به سالن بروند و تیم‌شان را تشویق کنند. مردم ایران علاقه زیادی به بسکتبال دارند، ولی متاسفانه ما هیچ میزبانی را بر عهده نمی‌گیریم و اگر نگاه کنید تمام جام‌هایی که ما کسب ‌کرده‌ایم خارج از ایران بوده است. مردمان ما می‌خواهند قهرمانی بازیکنانشان را در داخل ببیند.

صمد نیکخواه بهرامی درباره رشد بسکتبال نیز، گفت: در ایران فوتبال ورزش اول محسوب می‌شود. طبیعی است که همه کشورها فوتبال را دوست دارند. پس از فوتبال، بسکتبال و والیبال تلاش می‌کنند تا بتوانند ورزش محبوبی در ایران محسوب شوند. در حال حاضر سالن‌های زیادی در سراسر ایران ساخته شده است که قطعا به رشد این رشته کمک می‌کند.

این بازیکن درباره بازنشستگی‌اش از تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم که سال آینده در تیم ملی ایران بازی کنم یا بازنشسته شوم. شاید سال آینده از تیم ملی خداحافظی کنم و این تصمیم سخت را بگیرم. هر سال به من فشار زیادی وارد می‌شود و من نیاز به استراحت دارم. ما تمام فصل در چین بازی می‌کنیم و سپس به ایران می‌رویم و در آنجا بازی داریم و این کار را برای من سخت کرده است. بازی‌های دوستانه ملی بلافاصله بعد از پایان بازی‌های باشگاهی شروع می‌شود. امسال جام جهانی را هم در اسپانیا پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر بازی‌های آسیایی اینچئون را سپری می‌کنیم. وقتی اینچئون را ترک کنیم، 10 روز بعد لیگ چین شروع می‌شود. ما از این لیگ درآمدزایی می‌کنیم و بنابراین باید با آمادگی در آن شرکت کنیم.



برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:35 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar