هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با بیان این مطلب که رییس بعدی فدراسیون بسکتبال اولویت های زیادی برای انجام کار ها دارد گفت: مدیری باید رئیس فدراسیون شود که کاربلد، سالم و به فکر خدمت به جوانان باشد.

 

به گزارش ایسنا، پسر بسکتبال آسیا هر زمان که بخواهد حرف بزند صحبت های جالبی دارد که برای بسکتبال مناسب است. او که امسال به همراه پتروشیمی ماهشهر در لیگ برتر بسکتبال دست به توپ می شود به همراه این تیم راهی تورنمنت القادسیه کویت شد که در پایان در جایگاه چهارم ایستادند. صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازگشت به ایران در گفت و گویی مفصل با ایسنا درباره این رقابت ها، انتخابات فدراسیون و حضور خود در پتروشیمی صحبت کرد که مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

*تورنمنت القادسیه چطور بود؟

ما بازیکن خارجی نداشتیم و اکثر بازیکنان تیم جدید بودند. آقای حاتمی نیز قصد داشت از همه بازیکنانش استفاده کند. فقط من و عرفان بازیکن ملی بودیم که به میدان رفتیم. در کل تدارکات خوبی برای تیم بود. تیم مصر که در نیمه نهایی برابرشان شکست خوردیم از 6 یا 7 بازیکن ملی اش استفاده می کرد و التضامن هم سه بازیکن خارجی خوب داشت. در هر حال فکر کنم با اینکه تیمی ایرانی بودیم و کامل نشده بودیم نتایج خوبی گرفتیم و تنها در بازی چهارم شرایط قدری غیر عادی شد که با اختلاف باختیم.

 

*تیم های منطقه را چطور دیدی؟

 

باید قبول کنیم که با قوانین جالبی که در لیگ داریم باشگاه های ما ضعیف شده اند. آن در گذشته بود که چند بازیکن ملی و دو سه بازیکن خارجی داشتیم و در منطقه قدرتنمایی می کردیم. الان باشگاه های ما ضعیف شده اند. البته معتقدم اگر تیممان کامل بود و بازیکن خارجی هم داشتیم همه را شکست می دادیم اما به طور کلی نظرم این است که ضعیف شده ایم. تیم های منطقه هم خوب کار کرده بودند و با جذب مهره های خوب در این تورنمنت به دنبال تدارکات بودند و نتیجه هم گرفتند.

 

 

صمد نیکخواه بهرامی

 

*پتروشیمی را نسبت به سال گذشته چطور می بینی؟

 

پتروشیمی تیمی است که به خوبی می داند چطور برای بسکتبال تیم ببندد. هم اکنون هم تیمی خوب داریم. بازیکنان جوان و آینده دار در کنار ما هستند و من هم سعی می کنم که با تمام توان برای موفقیت تیمم تلاش کنم. هنوز نمی توانیم به طور کامل نظر بدهیم و باید صبر کنیم تا لیگ آغاز شود.

 

*انگار لباس زرد رنگ به تو نمی آید؟

نه اینطور نیست. عادت می کنید (با خنده)

 

*از انتخابات فدراسیون و زمان ثبت نام نامزدها خبر داری؟

 

بله یک چیزهایی شنیده ام. ان شالله که خیر است.

 

*خودت نمی خوایی نامزد شوی؟

من فعلا دوست دارم بازی کنم. بعد هم می خواهم سرمربی تیم ملی شوم. اگر قانون اجازه می دهد هم بازی کنم، هم سرمربی تیم ملی شوم و هم برای ریاست ثبت نام می کنم.(با خنده) شوخی کردم. فعلا فقط به بازی فکر می کنم.

 

*به عنوان کاپیتان تیم ملی معتقدی چه کسی باید به عنوان مدیر وارد فدراسیون شود؟

 

همانطور که گفتم ان شالله خیر است. به نظر من فردی که می خواهد رییس شود باید اول مدیر باشد. سالم باشد و کارش را بداند. ورزشی باشد و تجربه داشته باشد. عقده ای نداشته باشد. به فکر خدمت و جوانان باشد و به خودش فکر نکند. این ها صفات یک مدیر خوب است که باید داشته باشد. نباید اجازه دهد فساد در ورزش ایجاد شود.

 

*به نظرت مدیر بسکتبال باید از این خانواده باشد یا فعلا بسکتبال نمی تواند یک گزینه کامل داشته باشد؟

 

در این باره نظری ندارم چون به خیلی چیزها بستگی دارد. شاید یک نفر از بسکتبال نباشد اما آنقدر قوی باشد که بتواند این رشته را رو به جلو حرکت بدهد. با این حال در شرایط برابر مطمئنا اگر بسکتبالی باشد بهتر است.

 

*آیا خانواده بسکتبال مدیری مناسب دارد؟

 

مگر محمود مشحون بسکتبالی نبود؟ خوب هم مدیریت کرد به هر حال مدیری که می خواهد بیاید باید صفاتی که گفتم را داشته باشد.

 

 

 

*اولویت کاری اش چه باشد؟

 

اولویت زیاد دارد. بحث باشگاهی، ملی، آماده سازی ها، نیری انسانی و مسائل مالی. به نظر من نیروی انسانی خیلی مهم است. باید در افرادی که برای فدراسیون انتخاب می کند دقت کند. یک عده خوب هستند که باید بمانند و یک عده خوب نیستند. باید برای بسکتبال هزینه و کار شود.

 

*یک نگرانی که این روزها وجود دارد بحث انتقام گیری است. نظر خودت چیست؟

 

 

ایران - چین در بازی‌های آسیایی اینچئون

 

بله نگرانی من هم این است. یک عده که در اندازه بسکتبال نیستند بیایند و بگویند باید حقمان را بگیریم درست نیست. یک عده در اندازه فدراسیون و بسکتبال نیستند. آنهایی که حقشان هست باید بیایند. اینکه یک عده بگویند ما در این مدت خانه نشین بودیم و حالا باید حقمان را بگیریم انتقام گیری می شود و درست نیست. باید شایسته سالاری در بسکتبال حاکم باشد. مهم ترین و حساس ترین موضوع همین است چون باید آن عده ای که برای بسکتبال مناسب هستند را جذب کنند.

 

*امسال بعد از سال ها با مهرام نیستی. این تیم را چطور می بینی؟

مهرام همیشه تیمی خوب داشته است و من چند سال برایشان بازی کرده ام. به نظرم باید برای بازیکنان شرایط مناسب تری ایجاد کند. با این حال الان بازیکن پتروشیمی هستم و اخلاق حرفه ای و شخصیت خودم باعث می شود که فقط به تیم خودم فکر کنم.

 

*بعد از سال ها که با آقای هاشمی کار می کردی حالا باید با یک مربی ایرانی دیگر کار کنی. نظرت چیست؟

 

سوال بعدی لطفا!

 

*آینده ات با پتروشیمی است؟

 

اجازه دهید این فصل شروع شود تا آینده هم برسد.

 

*دلت برای لیگ چین تنگ نمی شود که امسال در آن نیستی؟

 

خب شرایط مهیا نشد. خیلی زودتر از همه پیشنهاد داشتم اما آن شرایطی که می خواستم را نداشتم. ترجیح دادم که در ایران بمانم. پتروشیمی از هر نظر برای من بهتر بود.

 

*حضور در ماهشهر سخت نیست؟

 

سختی همیشه وجود دارد. مطمئنا بودن در تهران برایم از همه جا بهتر است اما خب یک بازیکن حرفه ای باید با شرایط بسازد.

 

*شایعه شده که با تمام پاداش ها و دستمزدها و تبصره های قراردادت نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون دستمزد داری. درست است؟

 

واقعا یعنی چه؟ این رقم ها از کجا می آیند؟ من همیشه سعی دارم بهترین شرایط را برای خودم داشته باشم و تلاشم این بوده که بهترین باشم. با این حال این رقم ها درست نیست. پتروشیمی به دلیل مشکلات و حواشی مالی که دوستان در سال قبل برایش ساختند امسال از این پول ها ندارد. واقعا کار زشتی است که این حرف ها را می زنند.

 

*مبلغ واقعی قراردادت را نمی گویی؟

نه دوست ندارم. اصلا من دوست داشتم امسال در پتروشیمی بازی کنم. جدا از هر مساله ای دوست داشتم در این تیم باشم.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:51 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar